رواية مصلحه وانتقام الفصل الثالث 3 بقلم هنا حسين
رواية مصلحه وانتقام الفصل الثالث 3 بقلم هنا حسين
رواية مصلحه وانتقام البارت الثالث
رواية مصلحه وانتقام الجزء الثالث
رواية مصلحه وانتقام الحلقة الثالثة
اركان/متعزريه يا ست هانم
رقيه بصت لورا بخضه وقالت
رقيه/اركان افهم الحكايه مش زي ما انت فاهم
أركان بغضب/طب فهميني أصل أنا غبي
زياد/هو انت ماتعرفش إن أنا خطيب رقيه وو
وقبل ما يكمل قاطعه اركان وهو بيضرب فيه بغضب وطبعاً بنيه جسم اركان اقوه
رقيه بزعيق/كفايه بقا ايه اللي انتو بتعملوه ده
أركان بغضب/انت تخرسي خالص ماسمعش صوتك وحسابي معاكي في البيت ووجه كلامه لزياد واسمع انت اياك المحك بس في طريقي سعتها انسفك فاهمه وتركه ومسك اديها وسحبها علي العربيه
وصل الفله ونزل ونزلها بغضب ومسكها بقوه من اديها وراح بيها نحيت الغرفه ودخل
اركان بهدوء/انت عارفه لو راجل غيري وشاف واحد غريب بيحضنك كان عمل ايه
رقيه/ماكنش بيحضني
اركان بزعيق/أمال كان ايه اتعميت انا لا وكمان اعرف انه خطيبك اكيد بتجددو زكرياتكم
رقيه بغضب/انت ليه بتحاسبني كأني عملت جريمه
أركان/اكبر من الجريمه انت ناسيه انت متجوزه مين لازم تحاسبي علي تصرفاتك
رقيه/مش ناسيه وأنا بعمل علي أساس أني متجوزه وهو فعلاً خطيبي كنا هنتجوز لولا طلوعك في حياتي وان أنا محتاجه الفلوس واوعي تنسا إن جوزنا مجرد مصلحه أنا هاخد الفلوس اللي هعالج بيها ابويا وامي وأنت هتاخد ابني
ومتقلق انا فهمته مدام انا لسه علي زمتك هو يطلع من حياتي
قرب منها اركان وقرب من وشها وهي حست بانفاسه ورفعت وشها وتقابلت العيون
رقيه بتوتر/انت بتعمل ايه
اركان بهمس أمام شفتيها
أركان/هعمل بالاتفاق
رقيه بكسوف/مش دلوقتي
اركان بغضب/مش بمزاجك ولا مش قادره على شان حبيب القلب
رقيه بغضب/لا انت زوتها حبيبي ولا مش حبيبي ده يخصك في ايه
اركان/لا ياروح امك يخصني واقولك الاسبات
وقرب منها وباسها بقوه وهي بتدفعه علي شان تاخد نفاسها
اركان بعد عنها وعيونه كلها رغيه بها وقال بصوت مبحوح
أركان/بلاش مقاومه علي شان هاخد اللي أنا عاوزه
وبدء يقبلها برغبه وهي ماقدرتش تقاوم لمساته وتجاوبت معاه
ابتسم بنصر وشالها واتجه بيها ناحيت السرير ووو
وتسكت شهرزات عن الكلام الغير مباح
_______________اذكروا الله_____________________
يوسف/أنا عرفت مين اللي اتجوزها
علي/مين دي بنت حد نعرفه
يوسف بضحك/مش هتصدق دي بنت من حاره فقيره ما كانتش لاقيه العيش الحاف تاكله هي واهلها
علي/انت بتتكلم جد
يوسف/عيب عليك وخد والتقيله كانت مخطوبه لحتت عيل صايع مش لاقي ياكل
علي/وانت عرفت دا كله منين
يوسف/بالفلوس تعرف كل حاجه
علي/وناوي علي ايه
يوسف بشر/علي كل خير
________________________________اذكروا الله
إنتصار/بقولك ايه يا هويدا شيلي الاسمه ايه ده من دماغك
هويدا/هو أنا عملت ايه يا ماما
إنتصار/اول ماعرفتي انه اتجوز وانت قافله علي نفسك
هويدا/عوزاني اتحزم وارقص ولا ايه
إنتصار/ولا عوزاكي تتحزمي ولا ترقصي عوزاكي تطلعيه من دماغك وبلاش يوسف يعرف انك بتحبيه وقتها مش هتلومي نفسك
هويدا /أنا مش عارفه انتو ليه بتكرهو كده
إنتصار/هو اللي عمل كده لما عاوز ياكل ورث اخوتك
هويدا بغضب/لا ياماما مش علي شان كده انت مش قادره تنسي أن عمي الله يرحمه كان متقدم لخاتي اسماء وانت كنتي بتحبه وازجوزتي بابا علي شان تبقي معاه في البيت ولما خالتي عرفت قالت لعمي انها مش مرتاحه هنا واخدت بيت برا
إنتصار بغضب/انت مين قالك الكلام ده
هويدا/انت فاكره إني كنت عيله صغيره لا يا ماما كنت عارفه كل حاجه وياريت مالكيش دعوه بيا
وسابتها ومشيت
____________________اذكروا الله
عن اركان ورقيه
رقيه نايمه علي بطنها وأركان بيشرب سجاره
اركان بستفزاز /هو انا كنت جامد اوي كده
رقيه بخجل/لا عادي
أركان/امال مالك مهبطه كده
رقيه بكسوف/مافيش حاجه
اركان بضحك علي شكلها/طب ماتقومي تستحمي
رقيه/لما تقوم انت
اركان/هههه ليه ماتكونيش ماكسوفه
رقيه/لا واتكسف من ايه بس أنا حابه انام شويه
اركان/اه طيب براحتك أنا كمان هنام
قال كلامه وراح يرفع الغطا ينام تحته شدته عليه بكسوف
اركان بضحك/ لا ماهو واضح انك مش مكسوفه أنا مش عارف ليه مكسوفه ما أنا شوفت كل حاجه
رقيه بغضب وخجل لفت نفسها في الملايه وجريت علي باب الحمام
وقالت
رقيه/انت منحرف وقليل الأدب وانا مش هعمل كده تاني
أركان كان هيموت من الضحك عليها وقالها من ورا باب الحمام
اركان /طب الحلفي أنك مش هتعملي كده تاني
رقيه/مش هعمل أنا أصلا مش ببقا عاوزه
اركان/لا والله امال مين اللي بتفضل تقول حلو اوي يا اركان كمان يا اركان أنا مبسوطه يا اركان ولما اجي ابعد تقربيني وتقولي ماتبعدش عندي
ماتردي ولا القط اكل لسانك
رقيه بت يا رقيه
رقيه لا رد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مصلحه وانتقام)