روايات

رواية جريمة في عمارة 9 الفصل السادس 6 بقلم سما أحمد

رواية جريمة في عمارة 9 الفصل السادس 6 بقلم سما أحمد

رواية جريمة في عمارة 9 البارت السادس

رواية جريمة في عمارة 9 الجزء السادس

جريمة في عمارة 9
جريمة في عمارة 9

رواية جريمة في عمارة 9 الحلقة السادسة

فتح تلفونه وقرر يعمل مكالمة هاتفية لعسكري بيشتغل لـ صالحوا في المديرية عشان يحط ادوية في الشاي بتاع سليم وعمر
دخلوا احمد الاوضة ونزلوا في ضرب بدون رحمة وبعدها سابوا متكتف في الأوضة وطلعوا وعمر كل ما يفتكر يضايق من نفسه اوي
(فلاش باك)
احمد : أنا مش هشرب كتير
جمال: لا هتشرب اشرب ياعم دي حفلة توديع العزوبية
وقتها احمد فضل يشرب ويشرب لحد ما بقي سكران
وسما في الوقت ده كانت بتدور علي احمد ولما لقيتوا فضلت تسندوا لـ الاوضة بتاعتوا وأحمد فضل يحسس علي سما
وشدها علي السرير وبدأ يقطع هدومها ولما بدأت تقاومه قرر يضربها علي دماغها وبدأ يتحرش بيها
فاق من ذكرياته لما دخل الـ Big boss
Big boss :مالك لتكون افتكرت حبيبة القلب
احمد: دي اشرف منك
Big boss : بلاش تعمل فيها شريف امال مين اللي ها؟
وقتها ساب احمد وخرج
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند عمر.
دخل الاوضة وشاف سما قاعدة علي الارض مكتفة نفسها وحاطة راسها حوالين رجليها وبترتعش
عمر اتخض عليها وراح ليها وحاول يهديها و اول ما لمسها فضلت تصوت وتترجاه يبعد عنها حتي ليلي لاحظت سما وجريت عليها حاولت تهديها وتضم رجلها عمر وقتها أنصدم من المنظر حاول يقرب ليها لكن كل ما بتشوفه بتصوت اكتر وتقعد تقول بهستيريا ابعد ارجوك سيبني لا لاااااا ابعددددددد
ضمتها ليلي ليها وهديتها بكل حب لحد ما هديت تماماً
وطلبت من عمر أنه يجبلها كوباية ماية عشان تاخد المهدئ بتاعها
وقتها عمر فرح أن ليلي بدأت تتكلم
وجبلها ماية ساقعة وخدتوا وبدأت تهدا
سما : شوفته يا ليلي جه هنا وشوفته ازاي قدر يجي ازاي جاتلوا الجرائة أنه يبص في عيني رغم كل ده للدرجادي انا رخيصة عنده
ليلي: اهدي بس يا سما مين بس اللي جه
رفعت عينها وكلها دموع وقهر: ا احمد جه عشان يشهد في قضية مي
وقتها سما شهقت إنه جه يشهد في القضية دي
عمر بعدم فهم: هو قال إنه كان خطيبك زمان
سما بغضب : ده * هيفضل طول عمره النقطة السوده اللي في حياتي بكرهو كره مش طبيعي مش بحبه انا بكرهو بكرهو
وقتها بصت ليلي لـ حضرت الرائد أنه يخرج عشان تتكلم مع اختها وفعلا خرج عمر وهو جواه مليون سؤال
سليم: هو اي اللي حصل اي الصويت دا
عمر: مفيش مدام ليلي اتكلمت لو عايزها تيجي تشهد
سليم ببتسامه لطيفة: طب كويس حمدالله على السلامة خليها تيجي كده كده مفيش حد لسة هنكمل بكرة
عمر:, هي حاليا بتهدا سما شوية و هنجيبها تشهد
سليم: انا وصلي سجل الأدوية اللي طلبتها بيقول أن في أدوية كتير دخلت مصر مش موثقة من وزارة الصحة يعني دخلت مصر بطريقة غير مشروعة وده سجل الوفيات اللي حصلت اخر فترة بسببها فوق ٤٠٪ من الناس اتوفت بسبب الأدوية دي وكلها علي المستشفى بتاعت مدام ليلى يعني المستشفى دي حالة الوفيات فيها اكتر من اللي عاشوا
عمر: تشرب شاي
سليم: ماشي
طلبوا شاي
بعدها بخمس دقايق دخل العسكري ومعاه الشاي
وبدأوا يشربوا الشاي كله
بعدها لاحظ سليم أن ريقه بدأ ينشف وعمر عينه مزغللة وفجأة أغمي عليهم هما الاتنين
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
الدكتور حمدي: أنت فاكر انك هتفضل كده لازم كل حاجة تتنقل للمخزن
دكتورة. سلمي: هيحصل هتتنقل النهاردة بليل هيا في المخزن بتاع الفيوم المخزن ده حالياً محدش عارف مكانوا اديني يومين بس و الإدوية المغشوشة هتنزل البلد و اتفرج علي الشعب واللي هيحصل في
جالها تلفون خالها في حالة صدمة
دكتورة سلمي: يعني اي المخزن اتحرق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جريمة في عمارة 9)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *