روايات

رواية نغم وجاسر الفصل السادس 6 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل السادس 6 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر البارت السادس

رواية نغم وجاسر الجزء السادس

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة السادسة

عشق:انا مش عارفه انت مين ولا عايزه اعرف انا هروح اكمل شغلي
قصي بقرف:ههه عامله فيها دور البنت الصعبه هو انتي فكراني اهبل وهقع زي شباب الايام دي مع اني مش عندي مانع اني استمتع معاك طبعا..بكمل بسخريه..بس اكيد مش فاضيه ولا اخواتك فاضين اكيد هما زيك و بكونو بوقعو في الرجاله في اللحظه د..وفجاه قلم قوي بنزل على وشه لدرجه انه التفت من قوه القلم والنضاره وقعت منه وعيونه يطلعو شرار
عشق بعصبيه:لو جبت سيره اختي تاني هقطعلك لسانك سامعني
قصي ببص عليها بعصبيه و بتلقي عيونه الخضرا(هي قلبت حمرا من الغضب)بعيونها العسليه وبمسك ايدها الضربته قلم بايده اليسار جامد و بلويها وبحطها ورا ظهرها عشق حست ايدها هتنكسر
قصي بعصبيه كبيره:عمره محدش مد ايده على قصي الكيلاني جايه انتي تمدي ايدك لا دا انتي نهارك اسود ومنيل
عشق بالم:ا..ااا سيب ايدي
الناس بتجمع و ببصو عليهم بس خايفين من غضب قصي
المدير بشوفهم و يقرب منهم بخوف
المدير بخوف:ق..قصي بيه سيب ايدها دي مش من مستواك انا ههزقها جامد واطردها ي باش..قصي ببص على المدير نظره خلته يخاف و يرتجف
قصي بعصبيه وصوت عالي:مش عايز اسمع صوتك..انا هربيها لوحدي فاهممم محدش يدخل
في واحد قاعد في طاوله و ببص على قصي و ببص على ايد عشق بضيق بمسك فونه وبرن على حد
الراجل:جاسر بيه الانسه عشق..بقله الحصل جاسر برد عليه وبقفل..الراجل بعبي المسدس و بصوب على راس قصي
في الوقت دا قصي بجيه تلفون وبرد وببان انه مضايق بقفل وببعد عن عشق وبطلع برا بسرعه
الراجل بدخل المسدس وبرن على جاسر تاني:جاسر بيه قصي ساب ايد الانسه عشق وراح قبل ما اقوص عليه
#بقلمي_يارا_احمد
جاسر بعصبيه:ازي راح يعني المره الجايه البلمس عشق بالسوء تقتله فورا بدون ما ترن عليا..اذ قصي الكيلاني عيله الكيلاني كلها اي حد في العالم بلمس عشق بسوء يموت فاهم ي امير!!عشق مش خط احمر وبس عشق دي الحدود الحمراء فاهم تقتل البزعجها فورا من غير ما ترجعلي..بكمل بتحذير مين ما كان ي امير
امير:امرك ي جاسر بيه
المدير بزعيق:انتي اكيد اتجننتي عايزه تخربي بيتي انتي مش عارفه دا مين دا قصي الكيلاني..انتي مطروده ولو لمحت طيفك جنب مطعمي ساعتها بجد محدش هينقذك
جاسر بسمعه بسبب صوته العالي
جاسر ببرود:الراجل دا عنده ولاد ي امير؟؟
امير:اه عنده مولد جديد لسه عمره اسبوع ي جاسر بيه
جاسر:ماشي ي امير سيبه عايش مش عايز اكون سبب في انو اسيب طفل يتيم..بكمل بحده..بس هتندمه على كل كلمه قالها لعشق فاهم ي امير كل كلمه والصبح يروح يبوس رجلها علشان ترجع معاه فاهم
امير:امرك ي جاسر بيه
جاسر:روح اطمئن على عشق ورن عليا عرفني اذ عيطت علشان اقوم اولع فيه وفي قصي واقتلهم الاتنين بأيدي
امير:حاضر ي جاسر بيه..بقفل ويلحق عشق الطلعت من المطعم عشق بتروح جنب البحر وبكون في كرسي خشبي جنبها
عشق بصوت عالي:ازي حصل كدا..بتضرب الكرسي بعصبيه اهو راح الشغل ازي هجيب فلوس العمليه لنغم
صراحه انا مش مهتمه بموضوع الود دا كتير المهم اني اتقلعت من الشغل والراتب هينقص للازم اشوف حل بسرعه وشغل جديد بسرعه علشان نغم وعمليتها
امير بضحك:هي بجد مش معقوله انتي في ايه ولا في ايه ي انسه عشق..غريبه يعني هي مش مضايقه علشانها و مضايقه علشان الانسه نغم هو ازي دا وازي بحبو بعض اوي لدرجادي دا انا حتى بناتي مش بحبو بعض لدرجادي وهما اخوات بدم طب ازي وانتو اصلا مش اخوات بتحبو بعض كدا!!
عشق:لا للازم مكنش سلبيه وهعمل بكل طاقتي علشان نغم بتبص على الساعه..ي نهار اسود انا هتاخر عن دوام المكتبه المسائي للازم مش انطرد من الشغلين في نفس اليوم..بتجري
امير بحزن:هي طفله بس شايله هم الدنيا فوق راسها من بدري اوي..بروح عربيته وبلحقها وهو حاطط مسافه بينهم علشان ما تلاحظهوش
الساعه 1 صباحا عشق بترجع البيت وبتحاول تدخل بهدؤ علشان نغم ما تفوقش بتدخل الغرفه بتشوف نغم نائمه بتروح تغير ملابسها و تنام جنب نغم وتحضنها
نغم وهي مغمضة عيونها و بتقول بضيق:كنتي فين كل دا عشق اكيد اتجننتي مش قولت لك بلاش شغل إضافي ي عشق اهو راجعه البيت الساعه واحده الصبح
عشق:كنت في الشغل ايه السؤال الذكي دا؟؟وبعدين انتي فايقه ليه اصلا مش مفروض تكوني نايمه؟؟
نغم بضيق:انام ازي وانتي برا البيت انا شبعت خوف عليكي تولع العمليه و الفلوس والشغل وكل حاجه
عشق:اهدئي مالك بسس في ايه؟؟وبعدين الشغل دا حلو على فكره هو بعلمني حاجات كثيره وبثقفني
نغم بتفتح عيونها بضيق:انا اموت من خوفي بسببك وانتي جايه تقوليلي ثقافه
عشق لما بتشوف عيونها بتذكر قصي بتدفن نفسها في حضن نغم وبترتجف
ايه الحصل؟؟!هي دي اول مره في حياتها عشق تخاف؟؟
نغم بخوف:عشق حصل ايه مالك؟؟حد زعجك؟؟
عشق بتقلها كل حاجه عملها قصي وكل الحكايه الا اسمه
نغم بعصبيه:ازي يتجرااا ويعمل كدا هقتله مش هسيبه مين دا قوليلي اسمه وانا بجد هقتله
لما يبقا عمري18
عشق وهي بتحضن نغم اكثر:بلاش مشاكل ي نغم دا باين عليه غني اوي انا بخاف ياذيك
هو مش هيقدر يلمسني عمو جاسر موجود انا خايفه عليك انتي
نغم:ماشي بس بلاش تشتغلي في المطاعم تاني مش عايزه حد يزعجك تاني ماشي
عشق بتبتسم بحب:ماشي ي قلبي..بتبص على الكيس الجنب نغم..هو ايه الكيس دا
نغم بابتسامه:هديه ليكي
عشق:هديه ليا انا؟؟بتمسك الكيس و تفتح بتلقا الجزمه..بس انا مبحبش النوع دا واصلا انتي عارفه اني مش بعرف اربط الرباط ي نغم..وبعدين اكيد يمنى و فهد عندهم علاقه بالقصه مين جابها ليك علشان اردهوله الفلوس ي نغم
نغم بضيق:هتلبسيه وهي هديه مني انا..موضوع الفلوس دا معندكيش علاقه بيه..هتلبسيها ولا ازعل منك وابطل اكل
عشق:انتي بتهدديني؟؟!
نغم:افهميه زي ما عايزه تفهميه هتلبسيها ولا لا ي عشق
عشق بضيق:ماشي هلبسها فكي التكشيره دي بقا..ويلا انخمدي انا نعسانه اوي و الصبح عندك مدرسه
نغم بتمسك عشق وتحضنها جامد:تصبحي على خير
عشق بحب:تصبحي على خير ي نغمي
بنامو الصبح
نغم بضيق:عشق عشق بعدي ايدك مش عارفه اتحرك انا هتاخر عن المدرسه
عشق بتفوق على صوت نغم و بتبص على الساعه
عشق بخضه:ايه دا هتتاخري عن المدرسه انا ازي نمت ونسيت دا
نغم:ما طبيعي لانك تعبانه
عشق:اهو هنبدا النكد..بتقوم بسرعه وتحهز وتجهز نغم وبطلعو بتوصلوها المدرسه ومعهم يمنى كالعاده بتروح وهي بتفكر هتعمل ايه المرادي وهتروح فين تدور عن شغل بتكون ماشه في الشارع بس بتوقف على صوت بنادي باسمها بتلتفت وتشوف مديرها الامس وهو بحاله متبهدله وكانه مضروب وهو بنزف و مش قادر يمشي تقريبا بتشهق بخوف
المدير بخوف:ع..عشق ارجعي الشغل وانا اسف عن الامس ابوس رجلك تسامحيني
عشق بصدمه:ايه؟؟..ايه الحصل لحضرتك انت ليه عامل كدا؟؟
المدير بخوف:ه..هو عربيتي عملت حادثه كبيره..دا كلو بسبب ظلمي ليكي امس ي عشق انا اسف ابوس ايدك تسامحيني وروحي المطعم ارحعي لشغلك وانا هروح المستشفى
عشق باستغراب:ايه بجد؟؟..انا سامحتك..اروح معك عايز مساعده؟؟
المدير بسرعه:لا لا بروح لوحدي..بمد لها قلم..خدي القلم دا وي ريت توصليه المكتب هو غالي اوي
عشق:ماشي..بتمسك القلم المدير بروح بتقول بفرحه..انا مش مصدقه وكانو الحظ واقف بصفي او في ملاك بحرسني كل مره بزعل بتجي حاحه حلوه تنسيني كل حاجه يااه شكرا ي ملاكي الخفي ي ريت لو نتقابل
جاسر ببتسم لما يسمع كلامتها بسبب انو القلم فيه جهاز تنصت
جاسر بحب:هنتقابل ي عشق اقرب من ما تتوقعي
عشق بتروح المطعم..المدير ببص على امير بخوف وبروح وهو خايف..عشق بتوصل المطعم وبتستغرب اوي من الموظفين الجدد دول..دي حاجه لصالحها لانو زملاها زمان كانو بكرهوها اوي بسبب انها بتكره معكسات الشباب و بترد عليهم دائما ودا كان باثر على المطعم سالبا وكدا في وسط افكارها بقرب منها شاب من الموظفين الجدد
الشاب:اكيد انتي الانسه عشق
عشق باستغراب:اه انا
الشاب:المدير طلب يشوفك..هو المطعم بكل حاحه فيه اتغيرت لانو المالك القديم باع المطعم وكل حاجه اتغيرت حتى الموظفين زي ما انتي شايفه فالمدير قال نستدعيك اول ما تصلي
عشق بتستغرب طب المدير القديم قال روحي الشغل ليه
عشق:ماشي..بتروح مكتب المدير بتطرق بس محدش برد بتفتح الباب وبتنصدم وبتخاف لما تلقا في حد في كرسي المدير بس هي مش شايفه ملامحه بسبب انو الكرسي بالجهه التانيه
عشق بخوف:ا..انا اسفه حضرتك اصل دقيت على الباب بس مش طلعلي رد ففكرت انو المكتب فاضي..بجد اسفه
بزعل اوي من نبره صوتها وهي بتاسف وفي نبرتها بعض من الخوف بسبب الطرد بحاول يهدي نفسه و بلف علشان وجوهم تقابل بعض ببص على عيونها ببتسم من غير ما يحس
وعشق بترتاح لما تشوفه راجل في نهايه الأربعينات اصلها مش بتحب الشباب بسبب معاكستهم ليها
جاسر بحنيه:لا عادي ي بنتي محصلش حاجه علشان تعتذري كل دا
عشق بتبتسم:شكراً
جاسر:عفوا..انتي اسمك ايه؟؟
عشق:اسمي عشق
جاسر ببتسم تلقائيا:اسمك حلو اوي
عشق:شكرا انت شكلك طيب اوي..اصل المدير القبلك اتريق على اسمي
جاسر بضيق:اتريق على اسمك ازي يعني؟؟
عشق مش حست بنبرته المضايقه وقال بعفويه:هو اسمي غريب شويا فعلشان كدا هو اتريق ومش هو في كثيرين قبله
جاسر وهو بكلم نفسه:انا ليه سيبته عايش اصلا شكلي هرجع اقول لامير يخلص عليه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *