Uncategorized
رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم سهيلة سعيد
رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم سهيلة سعيد
![]() |
رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم سهيلة سعيد |
رواية كسرتني قوتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم سهيلة سعيد
( يتوتر سليمان )
عابد ب انفعال : م تنطق دخلت تعمل ايه ف اوضتها ؟؟
سليمان : دة مش موضوعنا دلوقتى متغيريش الموضوع ????
ريناد : اظن الموضوع هو هو .. انت دخلت اوضتى قبل كدة وانا دخلت اوضتك دلوقتى
( تشاورله ب ايدها المتعورة )
ريناد : اظن متعادلين ????✋
سليمان : انتى ………….
عابد : سليمان خلاص انت كنت عاوز تعرف مين الي حطها وريناد قالت ان هي خلصنا بقا ????
سليمان ب انفعال : لا مخلصناااش دى مش الحقيقة دى كدابة ????☝
عابد : قلت خلااص ????
سليمان ب زعيق : لاااااء ????
( يجيب سليمان اخره ، يقرب ع ريناد تتخض )
سليمان ب هدوء وغيظ : انا حذرتك قبل كدة .. اوك .. زي م تحبي ي ريناد ????✋
( يمشي سليمان ، يعدى الوقت ، تمسك ريناد الجايزة ترميها ، تقرب عليها جودى )
جودى : ريناد
ريناد : امممم
جودى : شكراً انك مقولتيش عليا ودبستى الموضوع فيكي
ريناد : مافيش حاجة ????
جودى : بس متكررهاش تانى لو سمحتي
( تستغرب ريناد )
ريناد : مش فاهمة ????
جودي : انا مهما عملت ف سليمان مش هيقدر يعملي حاجة .. انا بقا عندي الحق ف انى اعمل معاه اي حاجة .. عابد مخلينى اتصرف .. من بعد انهاردة مش هقبل اهانته ليا بالساهل .. كل حاجة ليها حساب ☝
ريناد : هتعملي ايه ؟؟
جودي : هتعرفي ????
( تعدى الايام ، تروح جودى الشركة ، تدخل مكتب سليمان ومعاها السكرتارية ، تخليهم يشيلوا حاجات سليمان وصوره ويحطوا حجاتها وصورها مع ابوه ، وف البيت تغير ديكور اوضة الموسيقى وتخرج صورة ام سليمان تحطها برة وتحط جوة صورتها ، يوصل سليمان الشركة ، يدخل مكتبه يتخض اما يلاقي صورة جودي ف وشه )
سليمان ب زعيق : مرياااااااام ????
( تقرب السكرتيرة )
السكرتيرة : ايوة يا سليمان بيه ؟؟
سليمان : مريام فين حاجاتى ؟
السكرتيرة : اتنقلت ????
سليمان : ومين قالك تنقليها .. مين نقلها ؟؟
السكرتيرة ب توتر : ااااا ………..
سليمان ب زعيق : م تنطقي ????
السكرتيرة ب خوف : جودى هانم نقلتها مكتب السكرتاريا
سليمان : جودى مين ؟؟
السكرتيرة : جودى هانم ????
سليمان : هانم ها .. مبقاش إلا الشحاته تبقا هانم .. ماشي ????
( يمشي سليمان ، ف البيت ، جودى قاعدة قدام المراية لابسة سواريه وبتجهز نفسها ، يقرب عليها عابد وف ايده علبة فيها كوليه الماس ، يديهولها )
جودى : دة ليا ؟؟
عابد : اها
جودى : جميل اوي ????
عابد : كان بتاع ام سليمان
( تقف جودى )
جودى : لا مقدرش اقبله دى حجاتها ????
عابد : كان بتاعها دلوقتى بتاعك
( يطلعوا م العلبة ويلبسهولها وجودى هتنفجر م الفرحة ، يوصل سليمان ، ينزل من عربيته داخل ع اخره مش شايف قدامه يخبط ف ريناد ، يلفلها )
سليمان : فين اختك ؟؟
( تتوتر ريناد )
سليمان ب زعيق : انطقي ????
ريناد ب توتر : فوق ????
( لسة سليمان هيمشي يشوف صورة امه الي كانت ف اوضة الموسيقى متعلقة برة ، يستغرب ، يجري ع فوق ، يدخل اوضة الموسيقى يلاقي بدل صورة امه صورة جودى ، يقرب يمسك البرواس ويحدفه ع الارض ويطلع م الاوضة ، يلاقي ابوه وجودى )
سليمان ب زعيق : مين الي عمل ف اوضة امي كدة ????
( يبص ل جودى )
سليمان : اكيد انتى صح ؟؟
عابد : انا الي طلبت منها دة
سليمان : ليه ؟!!
عابد : كدة انت لازم تفوق من الذكريات القديمة الي راح راح خلاص ????????♂
سليمان : ودة من امتى دة ؟؟ فجأه قلبت دكتور نفساني .. دة مش كلامك انت .. دة كلام الهانم الحرباية ????????
( يبصلها )
سليمان : وانتى بردوا اللي خلتيهم ينقلوا مكتبي .. مش كدة .. ايه الي خلاكي تعملي كدة .. سمعينى جملك المفيدة ????
جودى : عابد عيني ف الشركة .. وانت مساعد المدير .. ف كان لازم يبقا مكتبك قريب منه عشان يتابع شغلك انت لسة ف الاول ????????♀
( يتغاظ سليمان )
جودى : دى جمل مفيدة كفاية بالنسبالك ؟؟
سليمان : انا عاوز اعرف حاجة واحدة بس .. انت كبير وعاقل .. ازاي سايبها سحباك وراها كدة !!
عابد ب زعيق : سليمان ????
سليمان : مافيش داعي كل شوية تنادينى انا عارف اسمي زفت كويس .. ع عكس ناس هنا ????☝
( يبص ل جودى )
سليمان : نسيت نفسها ????????♂
عابد : وبعدين يعنى انت عاوز توصل ل ايه ها .. يلا ي جودى ????
( ياخد ايد جودى ويعدوا من جنب سليمان ، وياريتهم م عدوا ، يلمح سليمان الكوليه بتاع مامته ف رقبة جودى ، يتصدم )
سليمان : لحظة بس ✋????
( يقفوا )
سليمان : جيبتى العقد دة منين ؟؟
( تتخض جودى وعابد )
سليمان : العقد دة بتاع امي ☝
عابد : انا الي اديتهولها
سليمان ب انفعال : وليه تعمل كدة ؟؟ دة كان بتاع جدتى وجدتى اديته ل امى تدوهولها ليييييه ????
عابد : خلصنااا ✋
سليمان ب زعيق : لا مخلصنااااش
( يقرب ع جودى )
سليمان : اقلعي العقد دة ????
( تتخض جودى وترجع ل ورا ، يقف بينهم عابد ويزق سليمان )
عابد : قلت خلصنا ✋ انا ياما جبت ل امك مستخسر ف جودى حتة عقد !!
سليمان : انا ميهمنيش ان شالله تفتحلها محل الماس بس الا عقد امى .. الي زي دى مينفعش تحطه ع جسمها .. اقلعية حالاً احسن وديني هتشوفي وش مش هيعجبك ي جودي ????
( تطلع ريناد ع الصوت ، يقرب سليمان ع جودى )
سليمان ب زعيق : اقلعيييييه ????
( يقرب يمسكه ف رقبتها يقرب ابوه يحوشه تقع جودى ف الارض يكون شد من رقبتها العقد ويزق ابوه يقع ع ترابيزة يغمى عليه )
جودى : عابد ????
( يتخض سليمان مكانش يقصد ، تجري جودى وريناد ع عابد )
جودى : عابد رد عليا !!!
( يعدي الوقت ، ف المستشفى ، عابد ف العناية وجودى وريناد معاه ، سليمان ف night club عمال يسكر ولا حاسس ب الي حواليه ، تقرب عليه مي )
مي : سليمان .. عامل ايه ????
( يقوم يقف )
مي : ي بنى !!
( يقع ف الارض )
مي : سليمان ????
( يطلع الصبح ، يصحى سليمان يلاقي نفسه ف شقة ، يقوم مخضوض )
مي : صحيت ؟
سليمان : انا ايه الي جابني هنا ????
مي : انا جيبتك انت كنت سكران طينة امبارح .. اقعد
( يقعد )
مي : صحيح شوفت ف المجلة الصبح ان بباك ف المستشفى هو حصل ايه ؟؟
( يسكت سليمان )
سليمان : عاوز اطلب منك طلب
مي : قول
( يعدى الوقت ، ف المستشفى ، جودى قاعدة قصاد عابد ع كرسي ، يخبط الباب )
جودى : ادخل
( تدخل مي )
مي : هاي
( تستغرب جودى حاسة انها شافتها قبل كدة )
مي : الف سلامة ع انكل عابد .. اتفضلي
( تديها علبة حمرا )
جودى : ايه دة ؟!
مي : مش عارفة بس سليمان قالي ادهالك وبيعتذرلك
جودى : اه .. اوك ????
مي : عن اذنك
جودى : اتفضلي
( تمشي مي ، تفتح جودى العلبة تلاقي فيها عقد بلاستيك لونه احمر وورقة )
المكتوب : طبعاً الاعتذار اغراكي فكرتينى باعتلك العقد وانى اصلاً ممكن اعتذر ل واحدة شبهك .. دة عشم ابليس ف الجنة بس هو دة مقامك متحلميش ب اكتر من كدة
( تقفل جودى العلبة ع اخرها ، ييجي الليل ، ريناد قاعدة بتتعشى ، ترجع جودى )
ريناد : جودى .. ايه الي رجعك سايبة عم عابد لوحده !!
جودى : جيت اعمل حاجة وماشية
ريناد : حاجة ايه ؟
جودى : سليمان جه ؟
ريناد : لا لسة
( يسمعوا صوت عربيته بيركن ، يدخل سليمان سكران )
جودى : سليمان
سليمان : مممممم ????
يتبع ……..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد