رواية هوس العشق الفصل العاشر 10 بقلم عائشة الكيلاني
رواية هوس العشق الفصل العاشر 10 بقلم عائشة الكيلاني
رواية هوس العشق البارت العاشر
رواية هوس العشق الجزء العاشر
رواية هوس العشق الحلقة العاشرة
سماح بصدمة و غضب:ـ بتضربني يا اسر بتضربني علشان دى دا انا ضيعت عمري علشانك و علشان اربيك هى بقا عملت ايه راحت اتجوزت و خلفت حتي من غير ما تفكر فيك بدل ما تجيب حقي و حق اختك تضربني ماشى يا اسر
اسر ببرود:ـ بنتك فوق و انسي انكي تشوفيها مش كفايه انها ضاعت بسببك اول مرة اشوف ام تبقا سبب رايسي في ضياع بنتها اطلعي برا حالا و الا الى هببتي زمان مع حماتك هعملو فيكي مانا مش باقي على حاجه ولا على حد و اهو ابقا خلصت الدنيا منك و من شرك يا زبالة عملتي ايه تاني غير تزوير التحليل ممم قولي ماحنا بقينا على المكشوف دلوقتي و محدش غريب ممم بتادى ابنك مخدر و بتوهمي انه بيحب فتون و هى كمان بتحبه علشان تكرري الى هببتيه زمان بس الفرق ان حسن مكنش هيبقا عارف صح ما هو يا جماعه مستحيل اخ يبص لاخته أو لى مرات اخو
جميلة حطت ايديها على بؤها بصدمة:ـ نهارك اسود نهار اسود انت بتقول ايه يا اسر
اسر ببرود:ـ خدامتك قالت و اعترفت بكل حاجة بتحطي ليا مخ.در طب انا اولع طب ابنك حسن هان عليكى تاذيه بالشكل دا انطقي اتخرستي يعني
سماح بشر:ـ انا لو اطول اقتلك صدقني مش هتاخر ولا حتي امك الى سرقت مني حبيبي انا حبيته من كل قلبي فجأة اتجوز دى مكاني كل مدا بيحبها و يتعلق بيها اكتر مع انه كان مغصوب عليكي اه والله يا جميلة مغصوب عليكي بس ليش ابوه انتي الى خربتي حياتي. مكنش قدامي حل غير كدا اوهمو انكي خاينة حتي ابنك انا و خالتي الى زرعنا الكلام دا في دماغو علشان يكرهك و تتقهري و مش ندمانة خسارة فيكي كل العز دا المفروض انا الى ابقا مكانك لان الى تعبت و استحملت هى انا انا قلبي وجعني بسببك كتير فيكي ايه احسن مني هاا ايه الى فيكي مش فيا ليه كلهم بيحبوكي انتي
اقتربت منها لكن رحيم جاه مسك ايديها بغضب و قال بفحيح:ـ رجلك لو خطت هنا تانى والله لخلص عليكى انتي تخطتي كل الحدود لكن لحد هنا و كفاية اوى اه و ملكيش بنات عندي
ايات فاقت و بتشاهدهم من فوق:ـ انا خون.ت جوزي زى ما انتي عملتي في بابا خون.تيه كنت عايشه راضية بحياتي لكن اتقلبت بسببك بعدني و خدني من كل حاجة حتي من نفسي
ايات نزلت تحت صدمة الجميع واقفت اودام سماح :ـ الحمدلله ان ربنا مرزقنيش بعيال علشان ميشوفوش انا امهم شافته انا مش عايزكي مش عايزة حد فيكم انا بارف منكم و خصوصا انتي يا امي
سماح بدموع:ـ لا ا
ايات حطت ايديها على ودنها:ـ كفاية كفاية اييه لسه مصرة تكدبي و تالفي تانى مش مكفيكي الى حصل مصرة تكدبي تانى هسالك سؤال واحد و من غير كدب انا بنت مين ابقاا بنت مين و متقوليش سامر لان مش حقيقي
اسر:ـ ايات اطلعي فوق
ايات هزت راسها بالنفي:ـ لا انت متعرفش حاجه انا مش اختك مش بنت سامر صدقني انطقي يا سماح احنا نبقا ولاد مين
سماح بصرخ و دموع:ـ بسس بقاا بسسس ابوس ايدك كفاية بلاش توجعني اكتر من كدا
ايات بانهيار:ـ انتي خربتي بيتي يا أمة بيتي اتخرب ارتاحتي كدا هااا انا اتعمل فيااا زى ما عملتي في جميلللة فاهمه يعني ايه انا دفعت تمن حاجة مش عملتها ليه علشان اكون بنتك انا بكرهككك يا سماح بكرهكم و بكره نفسي ارتاحتي
ايات طالعت على فوق ضمت نفسها
جميلة ببرود:ـ بررره بيتي الا هتري اجبلك الحرس يجروكي لحد بررة
سماح:ـ اوعي تكوني فاكرة انا اللعبة خلصت تو انا مش هسيبك
سماح خرجت و جميلة بصت لاسر
قعدت على الكرسي ببرود:ـ نعم يا قلب امك
اسر:ـ انا بعتذر منك على كل حاجة و كل حرف اذيتك بيه كنت مغمي عن الحق و نسيت انكي امى الى بترمي نفسها في النار مقابل انى مروحش ليها
جميلة:ـ مشكلتي انى مبعرفش اخد موقف منكم انتوا التلاتة عندي حالة خاصة انتوا روحي انا لو مكملة في الدنيا ف علشانكم انا عمري ما ازعل منك
جميلة قامت وقفت قدامه:ـ عمري ما ازعل منك يا ابن عمري و اول فرحتي
جميلة حضنت اسر و ربطت على ضهره بحنان و حب:ـ انا عمري ما زعلت منك مش مهم الى حصل المهم انك رجعتلي كدا لم اموت هكون مرتاح و مطمنة عليكم
اسر فجأة الخوف سيطر على قلبه من فكرة ان جميلة ممكن متبقش موجودة
ادم بملل و غيرة:ـ مش هنخلص
جميلة:ـ ادم هدير تعالوا و بطلو شغل العيال دا
ادم و هدير اتجهوا ليهم جميلة فتحت ليهم ايديها و حضنتهم ولاول مرة جميلة تحس بالسعادة ولادها التلاتة معاها مفيش احسن من كدا رحيم كان بيبص عليهم بفرح و ابتسامة اخيرا شاف فرحة جميلة الى بجد
بليل فى اوضة ايات
ادم ببرود:ـ معلشي كل واحد يستحمل غلطه
ايات بدموع:ـ انت ليه انقذتني ليه مسبتنيش اموت هعيش اعمل ايه
ادم ببرود:ـ و لم تموتي انا هستفاد ايه تو تاهت منك بصي كل الى اعرفه ان امك كسرت قلب امى عيشتها في قهرة ذلتها فض..حتها قدام الناس كلها بعد كل دا و اسيبك
ايات بدموع:ـ ابوس ايدك كفاية انا توبت مش هعمل حاجه ولا هاذي حد تاني
ادم:ـ مممم يعني كنتي عارفه ان انك زورة التحليل زى ما اسر قال
ايات بدموع:ـ اااه كنت عارفة مقدرش اعيش في الضرب و الذل و الاهانة لوحدي ف قولت زى ما انا اعيش فتون تعيش اضعاف العذاب
ادم بص ليها باحتقار:ـ انا فعلا هخليكي هنا بس علشان تتربي من تاني هتقعدي لوحدك زيك زى اي حاجة في الاوضة لحد ما عدتك تخلص
فلاش باك
طبعا سامر كان واقف مصدوم من كلام امو لكن جت الشغالة و قالت على اعمال سماح المهببة و قالت ان سمعت سماح و هى بتتفق مع دكتور التحليل لان الشغالة كانت بتحط المخدر لى الاتنين بامر من سماح طبعا سامر طلاق سماح و طردها بره البيت
باك
فى اوضة فتون
فتون بدموع:ـ انا شوفت امى و هى بتولع في روحها ممم امى ولعت في نفسها بسبب ابويا بسبب قسوته و ضربه ليها بسبب و من غير سبب لم دخلت حياتي شوفت فيك الامير الى بيسحب الاميرة من العذاب هههه اترني بحلم و خلاص معرفش انى هدخل سجنك سجن اسر عكاشة حبيتك من دى قلبي بس انت كسرتني قولي يا اسر اسامحك على ايه ولا ايه انت شوهتني من جوه شوهتني و شوهت كل حاجة جويا مش قادرة اسامحك ولا قادرة اكرهك احنا مننفعش لبعض خلصت الحكاية
اسر مسك ايديها قبلها و حضنها:ـ حقك عليا انا غلطان صدقيني انى غصب عني كنت مغمي عن الحقيقة شكيت فيكي و في اخويا معرفش انى كنت عايش في اوهام سماح و جبرية مالوا دماغي لدرجة انى مش عطي لنفسي فرصة انها تتنفس انا اغبي واحد في الدنيا حقك عليا
فتون بدموع:ـ انا مش عايزة اتوجع تانى يا اسر انا تعبت والله ما قادرة استحمل وجع تانى متسبنيش ارجوك
اسر بحب:ـ عمري ما ها سيبك
جميلة دخلت:ـ اطلع بره يا اسر
رحيم:ـ طلاقها الاول
اسر قام بهدوء:ـ والله مش انتوا الى تقولو ايه الى المفروض يحصل بينا
رحيم:ـ صح عايزاه يا فتون اتكلمي متخفيش
جميلة:ـ اتكلمي يا حبيبتي
فتون:ـ انا عايزة اطلاق يا اسر و حالا……..
يا تري اسر هيعمل ايه و ايات تستحق ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس العشق)