رواية عطر اليونسي الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف
رواية عطر اليونسي الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف
رواية عطر اليونسي البارت العاشر
رواية عطر اليونسي الجزء العاشر
رواية عطر اليونسي الحلقة العاشرة
أي الد’م اللي علي هدومك ده
أبتسمت بخبث : أنا اللي سق’طت عطر وخليتها متخلفش تاني
كملت كلامها وهي بتقعد علي رجليه
يونس قال كلام كتير يوجعني عشان كدا قررت أنتقم منه في أكتر حاجة بيحبها
هز دماغه بخوف منها :
بس هو لو عرف إن أنتي مش هيرحمك و دي فرصتك الأخيرة ؟
أسكت أنا معملتش حاجة أنا اللي كنت بحبه و بقيت مضطره أن أبقا خاينه،ولما عرف فضحني يا حسن بس أنت سترت عليا و جيت قعدت معاك
قامت و شغلت أغاني و بقت ترقص في صالة البيت و عيونها في صورة يونس علي الحيط
انت اللي عملت كدا في نفسك يا حبيبي عمرك ما هتعرف أن أنا ؟
مشي يونس علي أوضة عطر دخل و شكلها وهي علي الارض بيتكرر قدام عيونه قعد علي الكرسي و شاف الد’م
اللي بقا متج’لط و أبنه الحته اللي علي الارض
وكلام جده لما حلف أنه مش هو
و كان رده : أنا وعدتك أنك لو اتجوزتها و كان ولد هسق’طها لكن أنا معرفش أحدد نوع الجنين ايه ده لسه مكملش شهر ..
لما مش هو السبب معقول هيكون مين قمر ولا فضيلة ولا راضيه و ممكن جدي مش ممكن عطر تس’قط نفسها
بس مستحيل لأن عظم رجليها مك’سور
قام مسح الد’م و نظف المكان و صورها قبل ما يروقها فرش ملاية جديدة و وقف مع مراد في البرانده بحزن شديد
و أرهاق من قلة النوم ظاهر عليهم
أنا شاكك في قمر ممكن هي اللي عملت كدا يا يونس :ـ
قمر جبانه يا مراد بتترعب مني لو عملت حاجة زي كدا
عمري ما هعديها بلساهل وملهاش غاية تسقط عطر لأنها عارفه إن بحبها
فضيلة مرآة عمك هي ممكن تعمل كدا و تهرب مترجعش أو تبعت حد يدخل يسقطها
راضية أمها حنينه عليها و بتفرح ليها و حساسه زيها لما بتزعل منها مبتكلمهاش بس عمرها ما تأذي بنتها
وجدك حلف بالله ما هو و اليمين عنده زي السيف علي رقبته
أنا كنت معاها في الاوضة نزلت الاقيها مضر’وبه
أكيد حد دخل أما حد من البيت وجدك مخبي عليا أنا مش عارف أنام من التفكير
وانت لازم ترتاح عندك مأمورية كبيرة جدا و مهمه جدا بنسبة ليك أنت و غرام لأنها هتترقي
ولو خسرت يا حبيبي
هتأذيك وأنا خايف عليك
نام و ركز و هي هتشرحلك تعمل ايه واللي تقولك عليه تنفذ بلحرف
وانا الصبح هروح لعطر زمانها فاقت ..
مشيي مراد وعيونه مدمعه خايف علي عطر قعد علي الكرسي عنده و نام مكانه لحد ما صحا متأخر و جريي علي القسم ..
فاق يونس راح المستشفي ليها كانت فاقت و ساكته مبتتكلمش
مسح دموعه اللي علي وشك النزول : عطر أنتي كويسه
الحمدلله
أنا حاسس بيكي يمكن ربنا بيغفر لينا علي الذنب ده هتجوزك و نخلف غيره
بصتله و عيونها حمرا من كتر العياط :
نخلف غيره عشان يمو’ت الدور عليك يا يونس اللي جات الاوضة معرفهاش ولا سمعت صوتها قبل كدا
قالت همو’ته و أخلص منه بدري
كل ما تخلفي منه هخليكي عمرك ما تخلفي ؟!
ضيع عمري اللي كنت بحلم بيه يبقي أنا أعيشه في هم و حزن ميقدرش يفوق منه
ونزلت علي بط’ني بحديده
كانت بترن علي السرير مش خش’به لاء كانت توجع أكتر و تقيله علي جسمي ..
وحطت مخده تكتم نفسي بعد ما سقطت وقالت عليك أبن حر’ام أفعالك سوداء زيك
و خرجت من البر’نده لما صرخت أخر صرخه ..
دموعي نزلت وأنا بحكي وهو مسك أيدي و طمني وقال بجمود: المشكلة مش عارف هي مين اللي ممكن تكون بتكرهني أوي كدا دي مش حد من البيت يا عطر ممكن تكون تعرفك ؟
دخل الدكتور و معاه تحليل وقال بحزن : نسبة إنك تخلفي صعب أوي خصوصا أن عندك ك’سر في عظام الحوض اللي هي ماسكه الر’حم بتاعك
ولازم نبلغ الشر’طه قبل فوات الاوان مش هينفع تخرجي لمدة شهر غير لما نطمن علي حالتك
وبعد ما تخرجي نشوف ليكي علاج طبيعي
أتمني حالتك النفسيه تبقي أحسن و جوزك معاكي باين عليه بيحبك كشف علي أعصابه قبل ما يمشي
وكانت تعبانه أوي من الزعل عليكي ربنا يخليكوا لبعض و تبقي أحسن بإذن الله..
اه يا يونس قلبي وجعني من الزعل كان نفسي أبقا أم و تبقي معايا دمرت كل ده بأفعالك و لما رجعت البيت قتل’توا روح مني
هبقي كويسه أزاي بعد اللي حصل ده
لازم تبقي قوية الحاله مش بعيده شوية كسور بسيطة زي ما قال وهتبقي أم
و أنا أوعدك هعوضك عن كل حاجة
ينفع اسالك سؤال: ليه أتجوزت قمر و سبتني ؟
كنت مغصوب عليها و ماشي علي أوامر من جدي وكان لازم أعمل كدا تقومي بسلامه و أحكيلك كل حاجة بس انا هجبلك ورق جدي ماضي عليه و هاخد بطاقتك و جهز ورق كتب كتاب
هجبلك تبصمي عشان القضية قبل ما تترفع لأنه أمر مينفعش أسكت عليه و لو عرفوا أنك سق’طتي من غير جواز هروح في ستين داهيه أنا وانتي
هزت دماغها و غمضت عينها و دموعها نازله علي خدها
مسحها يونس و أبتسم وقال بحب :
حتي وانتي تعبانه حلوه كدا أنا مش قادر أمنع نفسي ؟
عيب يا يونس مش وقته هزار
بحاول أخفف عنك يا عيون يونس حقك علي عيني يا كل حياتي أسف صفحة بيضاء وانتي هنا بعيده عن أي مشاكل محدش عارف مكان المستشفي غيري أنا و مراد
أول ما القضية تشتغل هخدك علي شقه محدش يعرفها غيرنا و نعيش مع بعض أي رأيك
قمر طلقتها و هعيش معاكي و ليكي أنتي
قعد معاها ممرضة و رجع علي شغله في الشركة لما رن خطاب صحبه و قاله أن المؤتمر الشركه خسرته
و هيدفع مليون جنية لشركة الام خرج وهو مش طايق نفسه و الدنيا بتدور بيه هدفعهم منين يا رب …
سمعت قمر خبر إن عطر سق’طت رنت علي فضيلة بتوتر :ـ
أنطقي أنتي روحتي سقط’يها يونس قالب الدنيا
و جدي رن عليا ..
هو مش انتي يا قمر ؟!
لا والله ما أنا عمري ما أعمل كدا لوحدي أنا بترعب من يونس
لطمت فضيلة و صوتها اللي كان مصدوم : أنا سفرت لما رجعت مع راضيه مش أنا ..
أمال مين اللي عمل كدا يا قمر محدش كان هناك غير يونس و مراد و جدي
معقول ممكن يكون جدي بس هيعمل كدا كان قال ..
قفلوا مع بعض و كل واحده بتفكر يا تري مين اللي عمل في عطر كدا
جري مراد علي القسم و شاف غرام قرب منها كانت بتعيط بقوة و صوت شهقاتها عالية
أتأخرت يا مراد ضاعت علينا خلاص كنت عايزه أحقق أن شاطرة وانت غبي فاشل في كل حاجة في علاقات في شغل عايش حياتك علي الفاضي عمرك ما هتنفع في حاجة أي الورد اللي انت جايبه ده أنت جاي تتقدملي
اخدت الورد رمته منه بدل ما تروح تجيب ورد كنت تعالا بسرعة عندنا شغل ولا فيك ريحة مسؤوليه اللي اتجوزك تبقي خسرت عمرها و حياتها راجل بلا هدف ولا أخلاق
شاطر تجري ورا دي و ورا دي بس
مش عايزه أشتغل معاك تاني غور من وشيي يا مراد
بص علي الورد و بصلها وهو ساكت و ركز في عيونها و ضغط علي كف أيده مشي و رجع بصلها من فوق لتحت
أنا مش جاي الشغل تاني ولا عايز أشتغل معاكي يا غرام
اه صحيح أنتي أشطر مني و أنا فاشل مبروك علي المؤمرية سبتهالك مش عايزها ..
مراددددددد متهربش مني مراددددددد مسكت الورد و هو دموعه نزلت من قسوة كلامها
بكرهك مش بحبك كنت كداب ملعون القلب اللي يحب واحده زيك …
لسه هيخرج جت عربية بسرعة خبطته و مشيت
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عطر اليونسي)