روايات

رواية هوس العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني

رواية هوس العشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم عائشة الكيلاني

رواية هوس العشق البارت الحادي عشر

رواية هوس العشق الجزء الحادي عشر

هوس العشق
هوس العشق

رواية هوس العشق الحلقة الحادية عشر

فتون بصتله بدهشة و خوف:ـ انت بتقول ايه انا خسرت ابني بسببك و الدكتورة قالت كدا هتصدق اخوك هههه انا اتحرمت من الأمومة بسببك
اسر فتح الفون بتاعه:ـ طب اسمعي كدا
فتون اتسعت عينها:ـ صوتكم مش كدا علشان تعرفي انى عارفه كل حاجة عنك حتي النفس الى بتتنفسيه اتكشفتو
فتون ببرود:ـ قبل ما تحسبني حساب نفسك يا حبيبي مين السبب في الى وصلنا ليه مش انت ولا بتبله عليك انا اتاخرت
اسر قفل الباب و مشي راحوا لى الدكتورة علشان يطمنو على البيبي في عربية اسر
فتون بعصبية:ـ انا مستحيل اروح معاك مستحيل ادخل البيت دا ساامع انت ساكت ليه متنطق بدل ما انت مش بتعمل حاجه غير تقرفني و بس طلاقني يا ااسر حالا انا مش عايزك
اسر ببرود:ـ للاسف مش بمزاجك ولا مزاجي اتصلي بحماتك العزيزة ورينا بقا نعمل ايه هاتوا اخركم
فتون:ـ انا مجنونة و ممكن الم عليك الناس
اسر بصلها ببرود كمل طريقه و على وشه ابتسامة انتصار بعد وقت اسر وقف العربية و نزل فتح الباب لفتون و شالها و هنا نلتقي نظراتهم لبعض حب و عتاب اشتياق مشاعر ملخبطة بس الى متغيرش نظرات حبهم لبعض
فتون حاوطت رقبته بخوف اسر كمل طريقه و دخل الفيلا الجديدة لانه قرر ميقعدش في البيت دا تانى
فى اوضة اسر
اسر:ـ نورتي بيتك
فتون بوجع:ـ بس انا مليش بيت معاك مليش مكان هنا الى بينا انتهاء يا اسر انتهاء من زمان نزلي و خليني امشي
اسر حطها على السرير :ـ هسيبك ترتاحي شوية
فتون:ـ راحتي بعيد عنك مش معاك انت سبب تعبي انا بكرهك اوى محبتش حد اد ما حبيتك و مكرهتش حد اد ما كرهتك حكايتنا خلصت من زمان
اسر رجع شعرها لوراء بحنان و قبل ايديها:ـ انا اسف حقك عليا عارف ان مهما عملت و قولت مش هيكفي ولا هينسيكي الى حصل و الى عملته بس انا والله العظيم ندمان و بحبك فتون انا مليش غيرك سامحيني اعمل اي حاجة بس بلاش تسبيني
فتون بصتله و ارتمت بحض.نه و قعدت تبكي بقهرة و اشتياق و عتاب:ـ ليه وصلنا لكدا يا اسر تشك فيا جلك قلب تموت ابنك انا فاكرة لم هدير قالت في خطورة على حياتي و انت مهتمتش كل الى همك تحرمني من ابني الى مستحملك علشانه انت متستاهلش حبي ليك انا بكرهك يا اسر و مستحيل انسا الى كنت هتعمله ولا اهاناتك ليا مش هنسا
فى فيلا رحيم
جميلة بغضب:ـ انت انت هتموتني ناقصة عمر ازاي تعمل كدا بتتصرف من دماغك ليه بتسجل لامك يا واطي بخسرة تربيتي فيكم
هدير:ـ يا مامي هى مع جوزها مش مع حد غريب مش مشق.وطة يعني
جميلة:ـ شششش ايه الكلام دا جيبتي الكلمة دى منين انطقي عيالي راحوا مني يميلة بختك في عيالك يا جميلة يا الى مخلفة العيال يا شايلة الهم لممات اااه يا دماغي انتوا مش طبيعيين
رحيم بيشرب القهوة ببرود:ـ انتي مكبرة الموضوع الواد ندمان و اتربة يبقا ليه العذاب دا هما حرين مع بعض سبيهم و بعدين احنا قولنا نربي مش نفرق بينهم
جميلة:ـ يا حنين تصدق هعيط
رحيم في سره:ـ هنبدا بقا… بقولك يا حبيبتي ما تيجي نخرج نغير جو بدل الملل دا و نخد العيال معانا
جميلة:ـ و ايات هنسيبها لوحدها اخرج انت و العيال و انا هقعد معاها
رحيم بملل:ـ لا كدا كتير مالي انا و مال الزفته التانية فتون علشان مرات اسر و مقولتش حاجة لكن دى بنت الى خربت حياتها……. انا مش رايح فى مكان تعال يا ادم عايزك
جميلة طالعت اوضة ايات:ـ هتفضلي حبسه نفسك كتير
ايات:ـ اعمل ايه
جميلة قعدت جانبها:ـ العياط مش هيرجع الى راح لو بتحبيه يا ستي ليكي عليا اروح و افهمو و اقوله انكي مظلومه مش دى الحقيقة
ايات هزت راسها بدموع:ـ مش ها يصدق مالك بيكرهني اوى ياما اهاني اقسى الإهانات انا مش عايزة ارجعله صحيح خونته بس مش بالصورة الى شافني بيها انا اتعرفت على شاب على النت و الموضوع اتقلب لحب بس والله العظيم انا ل قبلته ولا دخلته بيتي جانبي ازاي والله العظيم ما اعرف والله العظيم ما في بينا حاجة
جميلة بصتلها و افتكرت الى حصلها:ـ طب في اليوم دا حصل ايه
ايات بدموع:ـ انا كنت عند حماتي زى كل يوم و طالعت طلبت من الشغالة عصير و شربته شربته و محسيتش باي حاجة بعد كدا و قولت انى فايقة قدام ابويا و امي علشان عرفت انها عملت فيكي كدا حصل فيا زى ما حصل في حضرتك بس الفرق انكي عمرك ما اذيتي حد لو بنظرة لكن انا اذيت كتير كتير اوى لدرجة طالعت من بيتي بفضي..حة الدنيا دوراة
جميلة بتسمعها بحزن و شفقة
تاني يوم في فيلا اسر
جميلة بغضب:ـ روحي لمي هدومك و تعالي معايا انا الى بتكلم ورينا هيعمل ايه
اسر ببرود:ـ تمام بس يا روحي تكتبي تنزل عن ابنك و اوعدك اطلاقك وقتي
فتون بعصبية و غيظ:ـ انت مستفز
فتون طالعت على فوق خوف من ته.ديد اسر
اسر:ـ و بعدين يا امي هتفضلي بتكدبي كتير
جميلة بسخرية:ـ والله ل و انا كنت كدبت عليك اولاني علشان اكدب تاني يا ابن بطني يا اول فرحتي
اسر قرب منها و حضنها:ـ انا بعترف انى غلطت في حقك كتير بس بلاش تعقبني العقاب القاسي دا امى انتي كل دقيقه بتعدي عليكى الخطر بيزيد و الامل بيقل انا اسف بس بلاش تعقبني العقاب القاسي دا انتي بتعقبني و بتعقبي اخواتي امى احنا ولا حاجة من غيرك
جميلة بعدت عنه:ـ انت بتتكلم عن ايه
اسر:ـ امى انا عارف كل حاجة عن مرضك و ان العمليه لازم تتعمل في اسرع وقت
جميلة بوجع:ـ بس انا مليون في المئة مستحيل اطلع من العملية دى سليمة هطلع ميتة يا اسر انا ميته من اساس ليه عايز تحرمني منكم في اخر ايامي انا مرتاحة كدا و انت هتسكوت و محدش هيعرف لو بتحبني بجد يبقا محدش يعرف … مراتك بنت ناس بلاش تخسرها و ياريت مدخلش حد بينكم الباب دا الى برا ميعرفش الى بيحصل جواه ربنا يسعدكم يا حبيبي
جميلة خرجت بعد وقت في بيت ايات
جميلة:ـ والله الى مش عايز واحدة بيطلاقها بهدوء مش يتهمها
مالك:ـ و مين حضرتك علشان تحكمي عليا
جميلة ببرود:ـ مش شغلك ايات مظلومه
مالك ببرود:ـ مانا عارف هو انا نسيت اقول مش انا الى عملت فيها كل دا بعد ما عرفت انها بتخ.وني ف جبت رقم الواد من على الفون بتاعها ما هو طالع معاها رقمها بعت له رسالة من الفون بتاعها فيها العنوان و اتفقت مع الشغالة تحت ليها منوم في العصير بتاعها و اتفقت معاه و خد قرشين حلوين علشان لم تفوق تفتكر انها خانت.ني
جميلة بصتله باحتقار:ـ فرصة سعيدة يا مالك
جميلة خرجت و طلبت له الشرطة و رحتله هى و ايات ايات اتصدمت لم سمعته و اطلقت ايات من مالك ( ايات تبقا اخت اسر من الاب ايات و حسن اخوات اسر من الاب و هدير و ادم اخواته من الام)
عد شهر و كله حياته بقت احسن هدير اتخطبت لى الشاب إلى بتحبه و هو كمان بيحبها اوى و ايات بتحاول تتخطي الى حصل و ساب كل حاجة و ابوه و سافر و اتجوز فتون و اسر حياتهم بقت احسن طبعا اسر قال لرحيم على مرض جميلة و انها لازم تتعالج و هى مذلة رفضة الحكاية دى
فى فيلا رحيم
هدير بانهيار:ـ ماما ماما ردي عليا ارجوكي ماما
اسر و فتون طالعوا على صوتها
هدير بدموع:ـ ماما بتموت يا اسر ماما ردي عليا ارجوكي
اسر شالها و ركب عربيته و فتون و هدير ركبه معاه بعد وقت وصلوا المستشفى و طبعا رحيم و ادم جم بعد ما ايات اتصلت بيها و قالتلهم
الدكتور:ـ للاسف
اسر:ـ للاسف ايه ما تتكلم يا دكتور
الدكتور ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *