روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الثالث

رواية اختفاء مجهول الجزء الثالث

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثالثة

مروة طلعت برة الاوضه وفتحت الخط وردت بارتب”اك وخ”وف.
مروة: ا الووو
الطرف التاني……
مروة: ا ايوة نفذت اللي قلتي عليه بالحرف بس ارجوك رجع البنت هي ماليهاش ذن”ب ف ده .
الطرف التاني…….
وبتهدي”د
ريما لو بالصدفه عرفت حاجه انتي اللي هتت*اذي وجامد سامعه
مروة: بدم”وع ايوة بس
مكملتش الكلمه والخط قفل واضطرت تمشي.
ف مكان تاني وتحديدا في روسيا كان قاعد علي كرسيه الجلد ساكت مش بيقول حاجه وجات بنت من وراه وابتسمت
اماليدا: لا برافو خطتك ف منتهي الروعه سبتني سنين عشان تخلي شغلك قانون*ي علشان يكون ستار لشغل السل”اح والعايب”ك مع الماف”يا وتتجوز مصريه وتجيب بنتك معاك بالاخير مراتك تش*ك فيك تعمل فيها ده كله بس قولي انت خليت امها توهم”ها أن بنتها مات”ت من سنتين قلي بقي هتعمل كده ازاي ولا هتخفي كل حاجه تخصها ازاي يا ماتي”و دينيارو .
بصلها بب”رود وما اتكلمش ولا كأنها كانت بتكلمه اصلا.
اماليدا اتعصب*ت ولفت الكرسي تجاهها أنا بكلمك لما اكون بكلمك تبصلي وتقولي هتعمل ايه .
ماتيو: بعصب”يه وانتي اصلا بتكلمني كده ازاي انتي نسيتي أنا مين .
اماليدا: وانت ماتنساش اني مراتك اللي بتكون بنت زعي”م مافي*ا الماني واضطرين”ا نتجوز علشان مصالح الطرفين بس أنا بحبك ف من حقي اعرف انت اتجوزتها ليه لا وكمان جيت ببنتك انت غرضك ايه من ده كله
ماتيو: بلا مبا”لاة ولا حاجه ريما بمجرد أنها حست ان شغلي ف شئ غل*ط وهتنخرب ورايه سبقتها بخطوة وعملت الحادث*ه دي واخدت البنت وجيت هنا وغرضي مفيش وهي مش هدور ورايا ومكلف حد مراقبها ولو حسيت انها هدور مش هخليها توصل لنتيجه.
اماليدا: وشركتك الكبيرة اللي ف مصر اكيد هتروح هناك.
ماتيو بصلها بابتسامه جانبيه لانه عارف هي عايزة توصل لايه بس مش هخليها تعرف حاجه.
ماتيو: اطلعي برة حياتي يا اماليدا تمام انتي مش ف حساباتي.
اماليدا مسكته من ياقه قمصيه بغض*ب شدي*د واتكلمت.
اماليدا: اطلع برة حساباتك لا يمكن انت سبتني سنين وتابعت اخبارك وصدمتن*ي بخبر جوازك علشان تمشي كل حاجه قانون”يه ومحدش يقدر يش”ك فيك لا ويوم ما ترجعلي ترجع ببنتك أنا طول عمري قلبي حج*ر وقويه مع الكل معاده انت ليه معاملتك دي ها .
الاتنين بصه لبعض نظرات مطوله ما بين غض*ب وك”ره ولا مب”الاة وب”رود ماتيو كان هيتكلم بس سكت لما سمع صوت بنته.
يسر: بابي احنا فين وانا خاي*فه اوي هي مامي فين أنا عايزاها ودراعي بيوجع”ني .
ماتيو: بابتسامه تعالي هوديكي لدكتور ونخرج نجيب العاب واوديكي ملاهي اي رايك.
يسر: هي يعيش بابي يعيش.
البنت كانت مبسوطه بس بصت لاماليدا وببرائه اتكلمت .
يسر: ببرائه طيب وطنط مش هتيجي معانا شكلها طيوبه دي عمتو اللي كنت دائما تحكي عنها صح.
اماليدا انتبهت لكلامها ولكلمه عمتها .
اماليدا: كان مفهمهم اني أخته مش مشكله أنا هعرف اخد حق”ي كويس منك وهبدا ببنتك اللي فرحان بيها دي وانتبهت ع ايد يسر.
يسر: طنط ممكن اقولك حاجه.
اماليدا نزلت لمستواها وابتسمت ليها
قولي عايزة ايه.
يسر: انتي عينيكي حلوة اوي زي القطط .
اماليدا كان عيونها لون ولون رمادي وازرق مدي ع الابيض ابتسمت لها وقالت
شكرا كلامك سكر قوليلي اسمك ايه
يسر كانت هنتكلم بس ماتيو قاطعهم
ماتيو يالا يا حبيبتي هنخرج بص لاماليدا ومشي.
أما ف مصر كانت ريما بدأت تفوق والممرضه دخلت تغيرلها المحاليل بس ريما تفاجات بيها أنها بتهم*س ف ودنها خلاها تبصلها بصدم*ه واستغ*راب.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *