روايات

رواية فرصة تانية الفصل الثالث 3 بقلم هاجر سلامة

رواية فرصة تانية الفصل الثالث 3 بقلم هاجر سلامة

رواية فرصة تانية البارت الثالث

رواية فرصة تانية الجزء الثالث

فرصة تانية
فرصة تانية

رواية فرصة تانية الحلقة الثالثة

نورا بانهيار مزيف..والله انت ظلمني يامؤيد والله
مؤيد بجنون..انتي عايزة تجنني مانا شوفتك بعيني
نورا..والله حد رن عليا و قالي انك هناك لما شكيت متروحش بس لقيت مسدج من رقمك و روحت لكن محصلش حاجة اي بيني وبينه
مؤيد باستغراب..أنا تلفوني اتسرق اصلا وحاليا معايا تلفون ورقم امي بس لا مش مصدق لاني شوفتك بعيني وانتي ف حضنه يانورا لولا حوريه كنت قت.لتك
نورا..انا معايا دليل انا جيت مش جايه كده وانا عارفه ان انت لو شفتني هتذ..بحني بس انا جايبه معايا دليل وعلشان خاطر ابننا اللي في بطني وتكت على الكلمه وهي بتبص لسجده
سجده بصلها ببرود ولكن جواها ناااار وغل
نورا وريتله الشات وسمعتله التسجيل وقالت وانت يامؤيد ان تلفوني عرف بيسجل لوحده يمكن ربنا كان عرف اني هتظلم في يوم من الايام
مؤيد مصدوم ومش مصدقة يعمل اي ولا اي بعدين تفكر وقال بس العيل اللي ف دا ابني ولا لا
نورا بعياط مزيف..معقول تفتكر عليا كد اكيد ابنك لو حابب اعمل تحاليل
مؤيد..مانا هعمل
نورا توترت ولاحظت سجده توترها بس اسكت
مؤيد بص ل سجده بحزن وكأنه بيقولها اسف مش بابدي
سجده بصلته ولسه هتطلع وقفتها نورا وهي بتقول سجده ممكن تاخذيني شقتي فوق
مؤيد بص لسجده بخوف يزعلها وقال بسرعة انا تجوزت يانورا تجوزت سجده وحاليا هي قاعدة ف الشقة قعدي انتي مع امي
نورا بصدمة مزيفة..معقول تجوزت ازاي انت بتعشقني يامؤيد
سجده بغل..أنا هطلع احسن
مؤيد بتوتر وعايز يطلع وراها لكن نورا مسكته وقالت بتمثيل ااااه بطني يامؤيد
مؤيد بخوف..نورا فيكي اي تعالي جوه ارتاحي
سجده طلعت شقتها ودخلت اوضتها وهي منهارة من العياط
سجده قال ليه كد يارب ليه معقول مش مكتوب ليا افرح خالص
باب الاوضة خبط
سجده مسحت دموعها ..دخل
دخلت حورية وقالت ببراءة خالتو سجده هو بجد ماما رجعت
سجده كاتمة دموعها..ايوا ياحبيتي لو حابه تشوفيها نزلي هي تحت عند تيتا
حوريه رحت دخلت في حضن سجده وهي بتقول لا مش عايزة ياخالتو انا عايزة انام ف حضنك وبس
سجده بصلتها بحب ودموع وقالت عيوني ليكي تعالي وخدتها ونامت
في اوضة نورا
حنان بصوت واطي ..انت يلا طلع لمراتك خلاص نورا نامت
مؤيد بخوف..أنا نسيتها تمم هطلع لو حصل حاجة رني علياا وخلي عينك عليها عقبال م نعمل التحليل
حنان..ماشي
مؤيد طلع من الاوضة
حنان بغضب..الولا العيل اللي في بطنك كنت تطردتك من زمان مفيش غير سجده اللي تستاهل واحد زي مؤيد الصبر بس هنعرف اذا كان حفيدي ولا لا لو طلعتي بتكدابي هوريكي هعمل فيكي اي وطلعت من الاوضة
نورا فتحت عيونها وقالت بخبث مش هيحصل الاسف وتفكرت مؤيد وقالت بغل معقول لاحق يحبها اكيد شافها ماهي جميلة مش هخليكي تتهني ابدا
مؤيد دخل الشقة براحة الجوه كانت اصمت خاف ودخل اوضة سجده تصدم لما لاقي حورية نايمة ف حضنها بصلهم بحب وغطاهم بالبطانيه وطلع
اليوم التالي
سجده صحيت وطلعت تعمل افطار لقيت مؤيد نايم ف الصاله رحت وقفت قدامه بصلته وهي بتفكر معقول القدر مش عايز يجمعهم ابدا ولسه هتمشي
اصحي مؤيد لاقها هتمشي امسك ايدها بسرعة وقالت سجده انتي صحيتي
سجده ببرود..ايوا صحيت اومال هكون بمشي وانا نايمة
مؤيد بخبث..طيب كنتي واقفة تتفرجي علياا صح
سجده بتوتر..اكيد لا كنت عايزة لبس شبشب دخل بيه الحمام
مؤيد بتوتر..طيب انا هنزل نروح نعمل تحليل
سجده..طيب هسالك سؤال واحد بس
مؤيد ..ممم
سجده..لو اللي في بطن نورا ابنك هتكمل معاها
مؤيد بتوتر..ايوا بس
سجده قطعته ..تمام كد خدت جوابي ودخلت الحمام بسرعة
مؤيد قال بسرعة…اسنتي خليني اكمل قعد علي الكنبة بحزن وقال هكمل لحد م تولد وهطلقها قام دخل اوضته غير هدومه ونزل عند مامته
حنان بغضب..انتي يابت جابيه البجاحة دي منين ها مين قالك تعملي كد
نورا ببرود..في اي ياحماتي هي اول مرة يعني
حنان بغضب..لا مش اول مرة بس حذرتك ساعتها لو حصلت تاني هزعلك انا مش بحب حد ياخد حاجة من دولابي مش كفايه يعني ان انتي كسرتي كوبايتين من شويه
نورا لسه هتكلم سمعت صوت حد انزل شعرها ولبسها ووقعت نفسها على الارض وقالت بحزن مزيف خلاص انا اسفة مش هعمل كد تاني والله انا اسفة مش تضربني
حنان بصلتها بصدمة وقالت انتي اتهبلي ف مخك ولا اي
مؤيد جري علي نورا وقال انتي كويسة
نورا بحزن مزيف ..أنا كويسة انا وقعت بالغلط اكيد حماتي مش قصدها
مؤيد بص لمامته وقال ماما حصل اي لكل دا مهما نورا تعمل مش اتنسي ان في عيل ف بطنها
حنان بصلته بغيظ انه صدقها وقالت مش لما يطلع ابنك الاول
نورا ..خلاص يامؤيد حماتي ملهاش ذنب انا وقعت بالغلط عادي قومني بس
مؤيد ..تعالي ويقومها وقعدها علي الكنبة
مؤيد..عايز عرف حصل اي
حنان لسه هتكلم
قطعتها نورا وقالت انا عشان خارجة انهاردة وعايزة اغير ومش لاقية حاجة قولت خد حاجة من حياتي وهرجعها تاني بس حماتي زعلت ورحت لحنان ومسكت ايدها وقالت بحزن مزيف انا اسفة مش قصدي زعلك لو كنت عرف مكنتش لبست حاجة انا هقلعه اهو
مؤيد راح مسك ايدها وقال نورا خلاص انتي متعلمتش حاجة ارتاحي بس وبص لمامته وقال معقول ياامي تضربيها عشان كد
حنان ..والله هي اللي وقعت نفسها انا معملتهاش حاجه ولا جيت جنبها في الوقت ده دخلت سجده وفي ايديها حوريه نورا شافتها عملت نفسها هيغم عليها
جري عليها مؤيد وهو خايف وقال نورا انتي كويسة مالك في اي
نورا ..بطني وجعني اووي يامؤيد
مؤيد شالها وهو بيقول خلينا نروح المستشفى بسرعه ويلف لاقي سجده في وشه اتصدم وقال بصوت واطي انا اسف وامشي وف ايده نورا
سجده نزلت وفي ايدها حورية
حورية..مكنتش عايزة اشوفها ياخالتو
سجده بحب..لا ياحبيبي مهما حصل دي مامتك واجب عليكي تشوفيها ودخلت شقة حنان ولسه هتكلم لقيت مؤيد بيجري علي نورا والخوف باين عليه قلبها وجعها اوي وصدمت لما شالها
في المستشفى
الدكتورة طلعت من الاوضة نورا
مؤيد جري عليها وقال ها هي كويسة صح
الدكتورة..متقلقش هي كويسة والبيبي كويس كمان
مؤيد..الحمدالله شكرا جدا
الدكتورة..العفو دا واجبي
مؤيد.. طيب كنت محتاج حضرتك تعملي تحاليل لبيبي اللي بطنها من دمي ولا لا
الدكتورة ..تمام
مؤيد..طيب هتحاليل هيطلع امتا
الدكتورة..بعد تلات تيام
مؤيد..طيب ينفع بكرا لاني مستعجل اوي
الدكتورة ..تمام ممكن بكره بس هيكلف كتير
مؤيد..معنديش مشكلة
الدكتورة..تمم تقدر حضرتك تروح مع الممرضة علشان تاخد عينه الدم من حضرتك
مؤيد ..تمم
اليوم التالي
في شقة حنان
نورا قاعدة وبتحاول تفتح اي كلام مع مؤيد
حنان قاعدة بتتفرج علي الشاشة
سجده بتاكل حورية
ومؤيد بيصلها كل شوية كأنه بيقولها متزعليش
الباب خبط
سجده رحت تفتح لقيت راجل غريب
الشاب .. هو ده بيت الاستاذ مؤيد
اجي مؤيد من وراها وقال ايوا انا مؤيد
الشاب ..طيب دي التحاليل من المشفى*****
مؤيد..اها تمم طيب شكرا
الشاب..طيب ممكن حضرتك توقع هنا بس
مؤيد..ماشي
دخل مؤيد وافقل الباب وفتح التحاليل وتصدم
حنان بلهفة..ها اي النتيجة
مؤيد بصدمة..مش من دمي
حنان بفرحة ..كنت عارفة
نورا بصلته بصدمة وقالت اززززاي يعنيييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فرصة تانية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *