رواية قمري الفصل الأول 1 بقلم نور محمد
رواية قمري الفصل الأول 1 بقلم نور محمد
رواية قمري البارت الأول
رواية قمري الجزء الأول
رواية قمري الحلقة الأولى
هنبدأ الرهان على المزه اللي هناك دي مين هيشارك
خلص جملته وشاور على بنت واقفه قدامه جميله اوي وخطفت انفاس كل الموجودين في المكان من شده جمالها وفي دقيقه تجمع عدد كبير على طاوله الرهان
والبنت قربت من المدير وسحبته بعنف وقالت…انت بتهبب ايه يازفت عمر.. رهان على مين ياعنيا انا مش هبات مع حد.. ده مش شغلي هنا انت نسيت اتفاقنا والا ايه
عمر بص العدد اللي تجمع على الطاوله بطمع كبير وقال… لا ياحلوه الاتفاق اتغير ولو عاوزه تقبضي النهاردا تسمعي الكلام انتي مش شايفه بقى العدد كبير ازاي عليكي
قالت البنت بضيق… تمام مش عاوزه اقبض منك وهسيب الشغل كمان وابقى اتصرف انت في العدد الكبير ده في بنت غيري ياله سلام
خلصت جملتها وسابته فمسك عمر ايدها بسرعه وقال… هزود فلوسك النهاردا بس اسمعي الكلام ومتبقيش بت عنيده ده انتي اجمد بنت هنا والكل هيموت عليكي و
قاطعته وشده ايدها منه وقالت… يفتح الله انا قولتلك من الاول هقدم الطلبات هنا بس وانت وافقت ودلوقتي خلفت بأتفاقك معايا.. يبقى انا همشي والف كباريه يتمني يشغلني عنده.. سلام ياعموري
مشت بكل ثقه من قدامه وعمر كان هيجري خلفها بس فجأه سمع صوت واحد من اللي بيتراهنوا عليها بيقول بفرحه…كسبت انا كسبت ياجماعه
البنت بصتله بصدمه وعمر بص عليها بشماته لما قرب منها الرجل بفرحه ورغبه وقال…ياله يامزه انا كسبتك الليله دي قدامي على العربيه بره
البنت نفضت ايدها منه وقالت بحده….ابعد ايدك الوسخه دي عني قال اطلع معاه قال فوق انا مش همشي مع حد
الرجل اتعصب منها اوي ورفع ايده علشان يضربها بس مسك ايده شاب تاني وقال بسخريه…لا لا كده عيب راجل كبير زيك اضربه هنا قدام الناس
الراجل سحب ايده منه بعنف وقال…ابعد ايدك عني انت متعرفش انا مين واقدر اعمل فيك ايه
الشاب بص عليه بسخريه وعمر جرى عليهم بخوف وقال…اهدى اهدي ياماهر بيه اكيد الراجل ده ميقصدش حاجه
ماهر ببرود…انا هاخد البنت دي عاوز فيها كام ياعمر؟
الراجل بص عليه بصدمه وقرب منه بغضب وقال…البنت دي بتاعتي.. انا كسبتها الليله دي ولو عاوزها ابقى خدها بكره
ماهر تجاهل كلامه و بص علي البنت وقال…عمر عاوز فيها كام اخلص
البنت اتعصبت اوي والراجل دمه غلى ومسك ماهر بغضب وقال…انت اطرش يالا والا ايه.. انا قولتلك البت دي مش هتمشي مع حد غيري النهاردا و
قبل ماينطق حرف تاني لقى مسدس ماهر على دماغه باظبط وقال وهو بيضغط على اسنانه بغضب…تاخدها اليله معاك وتنبسط او تعيش الباقي من حياتك
تراجع الراجل وبلع ريقه برعب وقال…لا اعيش الباقي من حياتي طبعا يابيه انا اسف
ماهر بصله ببرود ورجع مسدسه تاني في جيبه وقرب من عمر وكلمه بهمس وقت وبعدها قال…كده تمام بكره الفلوس تبقى عندك ياعمر وانا هاخدها وهمشي
قال عمر بطاعه…زي ماتحب يا ماهر بيه انا تحت امرك
قرب ماهر من البنت ومسك ايدها وقال…ياله ياحلوه نطلع هنقضي الليله في شقتني
شدت البنت ايدها منه بغضب وقالت…اطلع معاك فين انا مش هطلع مع حد النهاردا
ماهر بضيق…يعني ايه الكلام ده وفلوسي اللي دفعتها فيكي يابت
البنت بحده…ربنا يعوض عليك فيها انا مقلتش لحد يدفع فيا فلوس انا همشي من هنا
وفعلا طلعت بغضب وهي بتقول…عالم زباله
عمر شافها وهي خارجه وجرى علشان يلحقها بس ماهر مسك ايده وقال بخبث…سيبها هترجع تجري عليا وبرضاها كمان
عمر هز راسه بعدم فهم وسكت
وفي الخارج كان البنت واقفه منتظره تاكسي بملل..وبعدين بقى حتي مفيش التاكسي بيعدي من هنا غير عربيات الزباين بس في المكان
وعلى الجهه التانيه كان فيه ثلاث شباب سكرانين اوي اول ماشافوها واقفه لوحدها قرب واحد منهم وقال…ايه يامزه طالعه لوحدك ليه محدش دفع فلوس فيكي النهاردا
بصتله البنت بضيق ومردتش فقال الشاب بخبث…على العموم ياحلوه انا جاهز وفلوسي في جيبي جاهزه.. تعالي معايا وانا هبسطك
خلص جملته ومسك ايدها بقوه فسحبت ايدها منه بغضب وقالت…جرا ايه يانجم ابعد ايدك دي عني انا مش بطلع مع حد ياله طريق اخضر ياعنيا
ضحك الشاب بقوه وقال…لا صاروخ وبتعرفي تخربشي كمان دخلتي دماغي اوي يابت..وكمل بصوت عالي.. ياشباب تعالوا ناخد المزه دي تنسلا النهاردا دي بضاعه مستورده على الاخر
بقلم الكاتبه نور محمد
صحابه سمعوه وقربوا منهم والبنت اترعبت منهم وتراجعت بس الشباب حاوطوها بسرعه وقال واحد منهم…على فين ياحلوه ده الليله ليلتك ياجميل؟
البنت بلعت ريقها برعب وفضلت تدور بعنيا في المكان وفجأه شافته خارج من الكباريه فنادت بصوت عالي…ياباشا..ياماهر بيه انا هنا
ماهر بص تجاهها ببسمه بارده وقرب منهم وقال…ايه ياشباب فيه حفله هنا والا ايه؟
قال شاب منهم…ايوه عندنا حفله نااار النهاردا يابيه تاجي تنبسط.. معانا بضاعه مستورده النهاردا
ماهر بص عليها بشماته وقال…لا شكرا ياشباب ليله سعيده ووقت ممتع انا همشي
ماهر التفت علشان يمشي ببرود بس سمع صوتها وهي بتقول بخوف…استني يابيه مش انت دفعت لعمر جوه تمن ليله معايا.. انا موافقه اجي معاك
ابتسم ماهر بخبث وقال… لا انا ربنا يعوضني فيهم زي قولتي جوه فاكره
خلص جملته ومشى ماهر بعيد عنهم بخطى بضيئه بس فجأه سمعها بتقول بخوف…ياباشا دي فلوس ز*نا في كباريه يعني حرام تستعوض ربنا فيهم… انا موافقه والله اجي معاك
زادت بتسامه ماهر الخبيثه ورجع قرب منهم تاني وقال…هي عندها حق ياشباب انا فعلا دفعت تمنها جوه علشان كده الليله دي ليلتي انا
بقلم نور محمد
الشباب سمعوه بضيق وواحد منهم قال…ومدام دفعت فيها جوه سبتها تخرج لوحدها ليه بقى يابيه؟
ماهر سمع كلامه وطلع مسدسه من جيبه ببرود وقال… لا انا مش بحب الكلام الكتير..قولت البت دي بتاعتي يبقى كل واحد يروح يشوف حاله بعيد عن هنا ياله
الشباب بصوا عليه وبلعوا ريقهم برعب وبعدوا بسرعه وقالوا…تمام يابيه خدها خدها اصلا البنات هنا كتير ليله سعيده يابيه عن ازنك
جروا بسرعه من قدامه وهو قرب من البنت وقال..ها ياحلوه نمشي بقى والا ايه
قالت البنت…تمام ياله بينا
وفعلا ركبت البنت معاه العربيه وماهر ركب جنبها من الجهه التانيه وساق العربيه بسرعه
وبعد وقت رن فون ماهر ففتح علطول وقال..الوو..ايوه تمام اخدتها والفلوس هتوصلكم بكره الصبح..ياله سلام..خلص وقفل الفون بسرعه
البنت بتعجب…انت كنت بتكلم مين يابيه؟
ماهر بتوتر…لا ده بس شغل مهم بخلصه يا…سكت دقيقه وقال..هي انتي اسمك ايه يامزه؟
البنت بكسوف…اسمي قمر 14 يابيه
ضحك ماهر بقوه عليها وقال…وده اسمك بس والا وصف جمالك كمان ياقمر
قمر بكسوف…اسمي ووصفي كمان يابيه..ها هنروح فين دلوقتي؟!
ماهر بخبث…انتي عاوزه تروحي معايا فين.. في شقه الزمالك…والا شقه شارع الهرم…والا شقه المعادي
قمر بصدمه…انت عندك كل الشقق دي يابيه لوحدك
بقلم نور محمد
ماهر بغرور…ايوه دول شقق الخاصه بيا.. بس انا طبعا ساكن مع اهلي في الفله بتاعتنا
قمر…تمام أي مكان يابيه المهم منتقفش في الاخر
ماهر بضحك….ههههه تنقفش ازاي انتي اول مره تركبي مع واحد والا ايه
قمر بضيق…ايوه اول واخر مره باذن الله ها ياله بسرعه علشان نخلص
ماهر ببسمه…حاضر ياقمري
وبعد وقت وقف ماهر في اشاره المرور وهو مركز مع الاشاره قدامه وفجأه سمع صوت الباب العربيه اتفتح فبص على قمر بصدمه اللي طلعت بسرعه من العربيه وهي بتضحك بقوه عليه وقالت…الف شكرا على وقفتك معايا يابيه نردهالك قريب ان شاء الله واه ربنا يعوض ليك فلوسك سلام
ماهر عروقه برزت من الغضب وسحب مسدسه بغضب كبير ونزل من العربيه وقال…قمرررر اقفي عندك مش هسيبك لو رجعتي بطن امك تاني يابت الـ***
وعند قمر وصلت بعد وقت اخيرا بيتها وهي بتحمد ربنا انها قدرت تهرب منه واول مافتحت الباب جري عليها طفل صغير بفرحه كبير وهو بيقول…ماما اخيرا رجعتي انتي وحشتيني اوي
قمر حملته علي ايدها بفرحه وقالت…قلب ماما عامل ايه يازيزو ياحبيبي
زياد بحزن…انا زعلان منك اوي علشان انتي بتسبيني هنا كل يوم لوحدي وترجعي باليل وبعدين كل مره اسئلك بابا فين تقولي مسافر ليه بتكذبي عليا ياماما؟
قمر اخدته في حضنها بشفقه ودموع وقالت..حقك عليا يابني.. انا بسيبك هنا لوحدك غصب عني علشان الشغل يازيزو وكمان بابا خلاص هياجي قريب اوي وممكن يدخل دلوقتي و
قاطعها صوت الباب اللي اتفتح بقوه ودخل ماهر بملامح غضب تحولت لصدمه اول ماشافها قدامه وهي حاضنه طفل صغير وقال بصدمه…قمر مين الطفل ده؟
قمر بصتله بصدمه كبير وقبل ماترد زياد سابها وجرى على ماهر بفرحه كبير وهو بيقول…بابا حبيبي انت رجعت علشاني مش كده وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قمري)