رواية حلم القاسم الفصل الثالث 3 بقلم رحاب محمد
رواية حلم القاسم الفصل الثالث 3 بقلم رحاب محمد
رواية حلم القاسم البارت الثالث
رواية حلم القاسم الجزء الثالث
رواية حلم القاسم الحلقة الثالثة
حلم بتبص لقت قاسم واقف وراها وشكله لا يبشر بخير خالص وهي عارفاه لما بيتعصب كويس وقفت وبتبصله وبتبلع ريقها بخوف
قاسم بيضغط على كل حرف طالع منه بغيظ حلم امشي قدامي ع البيت من غير كلام علشان مخليش منظرك زي الزفت قدام المكان كله وهحاسبك على الي عملتيه هناك
حلم بتحاول تظهر انها مش خايفه منه وربعت ايديها وبعند
والله حضرتك عايز تمشي اتفضل انا قاعده مع صاحبتي وهعرف اروح زي ما جيت وايه تحاسبني دي انتي مالك بيا اصلا هااا
قاسم شدها من ايدها بعصبية ومشي بيها بره المكان خالص
وهي بتزعق وبتحاول تفك ايدو ومش عارفه وكل الناس بتتفرج عليهم
حلم بعصبية سيب ايدي يا قاسم بقولك
مها ماشيه وراهم حلم خلاص بقا امشي معاه الناس كلها بتتفرج عليكم
حلم سكتت وهو ماشي بسرعه وماسك ايدها جامد وبيشدها معاه
وصلو عند عربيته حلم شدت ايدها منه بقوه ابعد ايدك دي عني انا مش هركب معاك
قاسم بزعيق اركبي احسنلك يا حلم بالذوق
حلم بنرفزه ايوه ولو مركبتش يعني هتعمل ايه
مها بتحاول تهدي الموقف شويه وهي شايفه منظر قاسم عامل ازاي وهي مش هتسكت
حلم لو سمحتي كفايه كده ف الشارع اركبي وروحي معاه وابقو اتكلمو ف البيت
حلم بتبصلها ولسه هتتكلم
مها بصتلها برجاء
حلم ركبت العربيه وقفلت الباب بعصبية
قاسم وقف تاكسي ل مها وركب عربيته وساق باقصي سرعه
وهو عارف انها بتخاف من السرعه العاليه
حلم انتا يا عم انتا هدي السرعه دي شويه
ريان مكمل ولا كانه سامعها
حلم بنرفزه انتا يبني يا تسوق كويس ي تنزلني انا مش مستغنيه عن نفسي
ريان وهو مركز ف الطريق ومش باصص عليها ياريت مسمعش صوتك تاني لغايه ما نوصل
حلم هترد
بصلها بصه خوفتها وهي فاهمه انه كده ع اخرو بجد
وسكتت متكلمتش تاني
وصلو عند بيوتهم والي هما جنب ڤلتين بنفس الشكل وميفرقش عنهم غير حيطه
حلم نزلت من العربيه بسرعه وهتجري على بيتها
قاسم نزل وراها ومسكها من ايدها وبزعيق خدي هنا انتي رايحه فين هو انا علشان مرتضش اكلمك قدام الناس فاكره كده الموضوع خلص
حلم بزعيق انتا كل ده ومعملتش حاجه انتا سحبتني من ايدي وراك زي الي ساحب جموسه وفرجت عليا الناس وكل ده مش عاجبك ولا هو علشان انا سكتلك
قاسم مهو انتي جموسه فعلا انا مغلطتش ولازم تتعاملي كده
مراد ابو قاسم في ايه يا ولاد انا طالع من جوه اشوف مين الي بيزعق كده ده اسلوب كلام ده صوتكم جايب اخر الدنيا
حلم تعالا شوف يا عمو ابنك الي مترباش
قاسم بعصبيه اقسم بالله يا حلم هضربك قلم يعدل لسانك ده ويظبطك كده سنتين لقدام
حلم طب لو جدع اعمل كده
مراد بس انتو ايه مفيش اي احترام لوجودي
حلم منتا شايف هو بيعمل ايه
مراد ضحك اه فا تقوليلي ابنك الي مترباش عادي كده
حلم بحراج سوري مكنش قصدي بس انتا مشفتش هو عمل فيا ايه
مراد عمل ايه وزعل حلم حبيبتي وانا اعلمهولك الادب
قاسم بغيظ بابا علفكره هي الي غلطانه مش انا
مراد طيب ممكن تقولو ايه الي حصل
قاسم بغيظ الهانم اقولها استني هخلص شغل و هنروح مع بعض زي العادي اخرج من مكتبي القيها مشيت تبقا غلطانه هي صح ولا مش صح
مراد صح
حلم يسلام والشغل ده كان ايه يا محترم حته بت زي عود القصب بتتلزق فيك ودخلت تقعد معاه ده يبقا شغل وزعقلي علشانها يعمو يبقا هو الي غلطان صح
مراد بضحك صح
قاسم انتا عارف الهانم بتتكلم على مين دي دارين بنت صاحب الشركه الي مشاركنهم بتاعت لندن وجايه تتكلم في شغل وهي كانت هتضربها وانا داخلت اصلح الي هي عملته كده هي الي غلطانه صح ولا مش صح
مراد صح
حلم في ايه يا عمو انتا معاهم معاهم عليهم عليهم ايه واقف صح صح وخلاص
مراد ضحك منا مش عارف اوصل لحاجه منكم اعمل ايه
قاسم بص يا بابا من الاخر كده انا مغلطتش فى حاجه ولو اطول همسكها اكسر دماغها دي مشيت ولا كاني قلتلها متمشيش بس علشان هي غبيه ومتخلفه راحت المكان الي انا عارف ومتاكد انها هتبقا فيه بس عارفه ده كان فى مصلحتك علشان لو مكنتش لقيتك هناك كنت هقتلك
حلم يعني انتي شدتني وبهدلتني قدام الناس ومش شايف نفسك غلطان وكل العيب بقا عندي وبعدين ايه ماسكلي ف حوار اضربك واحاسبك دي انتا فاكر نفسك مين
قاسم اخوكي مش انا اخوكي ومسؤال عنك وواجب الاخ انه ياخد بالو من اخته ولا انتي شايفه ايه
حلم بتضغط على سنانها بغيظ اووووف نيله تاخدك انتا واختك يا شيخ ومشيت بسرعه ودخلت بيتها وهي بتشتم فيه بصوت واطي ومتعصبه
مراد ضحك بصوت عالي
حلم دي فظيعه بجد
قاسم دي مجنونه وزهقتني
مراد بخبث زهقتك امم بس حلو حوار اختك ده بحب اسمعو منك كتير
قاسم برتباك اه اختي امال ايه يعني
مراد اه اختك انا قولت حاجه
قاسم عن ازنك انا بقا يا بابا علشان تعبان وعايز ارتاح
ودخل البيت
مراد ابتسم بقله حيله نفسي تريحوني بقا انتو الاتنين ربنا يهديكم
……………………عند امال
امال بابتسامه بجد انا مش عارفه اشكر يارا ازي حبيبتي بتساعدني ف كل حاجه
باسم بملل اه فعلا
امال طب م تفكر معايا كده اجبلها هديه كده تكون حلوه وافاجاها زي م هي عملت النهارده
باسم هاتيلها سلسله هاديه كده ع شكل فراشه هبقا اوريلك صورتها هي قالتلي عليها قبل كده انها نفسها تجبها
امال الله طيب ماشي وحاجه هي عايزاها هتبقا فكره حلوه
وبتركيز بس ايه ده صحيح هي ليه قالتلك انتا عليها اصلا
باسم عادي يعني ي امال وحنا بنختارلك هدايه عيد ميلادك قالتلي صدفه يعني
امال طيب ماشي
باسم قام وطلع علبه شيك من الدولاب وبيقرب بيها ناحيتها
ونزل ع ركبو قدامها ومسك ايدها وخرج منها انسيال شيك
ولبسهولها وباس ايدها
وبصوت هادي كلو حب دي اقل حاجه ممكن اقدمهالك ف عيد ميلادك مع اني عارف انو مش هيجي ف جمالك حاجه
امال ابتسمتلو بحب بحبك اوي ي باسم وبتبص ع االانسيال الله ده الي انا وريتو ل يارا قبل كده اكيد هي الي جابتهولك صح ي حبيبتي ي يارا
باسم بنرفزه ف ايه ي امال احنا هناخد اليوم كلو بتتكلم ع يارا ولا ايه
امال انا اسفه ي حبيبي والله مقصدش
باسم لا برضو ضايقتيني بجد
امال قامت وباسته من خدو بخفه خلاص بقا متبقاش رخم
باسم ابتسم انا برضو الي رخم ماشي
امال باستو من خدو تاني بخفه متزعلش
باسم لا بقا ده انا عايز اتصالح كويس
امال ضحكت وانا موافقه
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح🤭
…………………………….عند حلم واقفه بليل ف بلكونه اوضتها وبتكلم مها ف الفون
حلم بس وحرق دمي وسبته ودخلت ومشفتش وشه من ساعتها
ايه ده ده صوته ف البلكونه وبيتكلم استني كده يبت
قاسم اوضته االي جنبها علطول ف لما يقف ف البلكونه تسمع كل كلامه
قاسم بيضحك وبيتكلم وهي مش سمعاه كويس
حلم بتحاول تقرب اكتر علشان تسمعه بوضوح
قاسم هههههههه يا حبيبتي والله انتي وحشاني علطول اصلا
حلم بصدمه حبيبتك 😲
يترا قاسم بيكلم مين وهل بيحب بجد 🤔
وحلم هتعمل ايه بعد الي سمعتو ده🤔
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حلم القاسم)