رواية حلم القاسم الفصل الرابع 4 بقلم رحاب محمد
رواية حلم القاسم الفصل الرابع 4 بقلم رحاب محمد
رواية حلم القاسم البارت الرابع
رواية حلم القاسم الجزء الرابع
رواية حلم القاسم الحلقة الرابعة
حلم اتصدمت وفضلت واقفه تسمع باقي كلامه
قاسم والله وحشتني وحشتيني جدا كمان بس كنت مشغول اوي الفتره الي فاتت علشان كده كنت مش عارف اكلمك براحتي
قاسم بيبعد الفون عن ودنه ايوووه يا بابا جايلك
معلش يا حبيبتي لازم اقفل دلوقتي علشان هشوف بابا
حلم وهي دموعها بتلمع في عنيها حبيبتك يا قاسم اخرتها طلعت غيري وكمان من بدري وانا زي الهبله مكنتش عارفه
مها صاحبتها ع الفون يبنتي انتي ي بت فينك
حلم بصوت مخنوق ايوه يا مها قاسم طلع بيحب وحده غيري يا مها ومقدرتش تمسك نفسها اكتر من كده وانهارت من العياط
مها طب قوليلي حصل ايه وعرفتي ازاي يبنتي انتي بطلي عياط بقا وفهميني
حلم حكتلها كل الي سمعته
مها طب اهدي كده يا حلم وبطلي عياط لو فيه حاجه زي دي قاسم اكيد كان حكالك ده مش بيخبي عنك حاجة
حلم لا هيخبي انتي متعرفيهوش اكتر مني هو مش بيقول غير الي عايز يقولو ومش بيظهر غير الي عايزو قاسم شخصيه غامضه ومتفهميهوش بسهوله
مها طيب انتي ممكن تهدي شويه والصبح ابقي افهمي منه كل حاجه
حلم بعصبيه وهي دموعها مسكتتش ولا بكره ولا بعدو انا خلاص مش عايزه اتكلم معاه تاني واقفلي كده انتي كمان انا مش قادره اتكلم خلاص
مها يبت استني اقفل ايه
مفيش رد قفلت السكه
حلم فضلت تعيط لغايه م نامت من غير م تحس من التعب
تاني يوم حلم نازله رايحه شغلها ف معادها ووعنيها وارمه من كتر العياط بتاع بليل ووشكلها مرهق وتعبان
قاسم واقف وساند على عربيته قصاد باب بيتها ومستنيها
قاسم اول م شاف شكلها كده قلبو وجعه وجري عليها بخوف
حلم ف ايه مالك انتي كويسه شكلك تعبان اوي ف ايه
حلم بصتلو بحزن ومردتش عليه ورايحه ناحيه عربيتها
قاسم اتعصب من تجاهلها ليه ومسكها من أيدها وقفها لما اكلم تبقي تردي عليا مش تمشي وتسبيني ولا كاني بكلمك
حلم شدت ايدها منو ملكش دعوه بيا ي قاسم وابعد عني انا مش عايزه اتكلم معاك خالص
قاسم بستغراب يسلام وكل ده ليه ان شاء الله علشان الي حصل امبارح مع ان انتي الي غلطانه اصلا والي عملته كان رد فعل طبيعي ومن امتا اصلا احنا لما بنتخانق بتخاصم ما احنا طول عمرنا بنتخانق ايه الجديد اشمعنا المره دي انتي بتعملي كده
حلم بتحاول تبقا قويه ومتعيطش قدامه اديك قلت بنتخانق مع بعض بس عمرنا م خبينا حاجه ع بعض يا قاسم وانتا بتخبي ولما تعمل كده يبقا منتكلمش تاني احسن
قاسم ايه الهبل الي بتقوليه ده انا بخبي حاجه عنك محصلش مين الي قالك الكلام الاهبل ده
حلم بزعيق محدش قالي انا الي سمعتك بنفسي وانتا بتكلم حبيبت القلب ف البلكونه وياريت يعني لما تيجي تكلمها بعد كده متبقاش تيجي جنب اوضتي وتتكلم سامع
قاسم بستغراب ايه ايه الي بتقوليه ده دقيقه وافتكر مكالمته بليل وضحك باعلي صوت هههههه
حلم استغربت من رد فعله واضايقت انتا بتضحك ع ايه قلت نكته انا
قاسم مكمل ضحك ومش بيرد عليها
حلم بعصبيه وبتتحرك علشان تمشي طيب لما تخلص ضحك بقا ابقا كلمني
قاسم وقفها بسرعه استني بس ي مجنونه انتي عارفه اصلا الي كنت بكلمها دي مين
حلم والله واضحه جدا يعني من كلامك انها حبيبتك لووحمار كان فهم يعني
قاسم بسخريه وهو بيشاور عليها والله عندك حق لو حمار كان فهم فعلا بس اقول ايه عقلك مشاء الله اغبي بكتير دي امي يا متخلفه
حلم بذهول نعم امك
قاسم اه امي انتي عارفه انها بقالها سنه بره مع اسر اخويا لغايه م يخلص دراسته وانا بقالي كتير مكلمتهاش وهي زعلانه مني ف بصالحها
حلم بفرحه بجد يا قاسم انتا مش بتكدب صح
قاسم طلع تليفونو وجبلها سجل المكالمات بصي بصي مين اخر مكالمه والساعه كام يارب تصدقي بس ف الاخر
حلم اتاكدت من كلامه ضحت وفرحت جدا انو مطلعش بيحب حد غيرها يعيني يا قاسم ظلمتك
قاسم اممم وايه الجديد انتي علطول ظلماني قال أحب قال هو الي يعرف وحده زيك كده هيطيق يشوف وحده ست قدامو ده انا بقيت عايز اقتلهم كلهم حاسسهم كلهم زيك كده
حلم رفعت حاجبها اه ومالهم لو زي ان شاء الله دي تبقا حاجه وحشه
قاسم ابتسم لا ازاي دي تبقا حاجه مسكره كده زيك ي مجنونه
حلم ابتسمت عليك وحده مجنونه بتخليني عايزه اشلفط وشك والله
قاسم ضحك طب هو انا بغلط فيكي ده اسمك يبنتي اصلا وبعدين استني بقا انتي ايه الي كان مضايقك اصلا اني اكون بكلم حبيبتي فعلا وكنتي بتعيطي ليه
حلم بارتباك مين دي الي معيطه انا هعيط علشانك انتا عبيط ولا ايه انا بس منمتش كويس امبارح علشان كده شكلي تعبان وعنيه وارمه
قاسم بعدم اقتناع بكلامه بس مش عايز يصغط عليها ماشي طيب وليه كنت متضايقه ومش عايزه تكلميني دلوقتي
حلم علشان افتكرتك بتخبي عليا وكده ف زعلت منك وبخبث ومفيش اخوات المفروض بيخبو ع بعض حاجه وأنتا اخويا ولا ايه
قاسم بغيظ اخوكي اه وصوت واطي الله يحرقك انتي واخوكي ف يوم واحد يا بعيده
حلم بتكتم ضحكتها بتقول حاجه ي قاسم
قاسم بقول نمشي بقا ونشوف شغلنا ولا نقعد هنا علشان الهانم
حلم لا يالا
وصلو الشركه وهما مع بعض
مها شافتهم استغربت وهي شايفها معاه وبتضحك وهي لسه كانت بتقولها انها مش هتكلمو تاني ضحكت بيائس وهي عارفه كويس انها كانت بتقول كلام وبس وهي مستحيل تقدر تبعد عنو يوم
قاسم دخل مكتبه ومها شدت حلم هو ده الي مش مش عايزه اتكلم معاه تاني ها وتقفلي ف وشي السكه يازفته طب وانا مالي انا م تولعو انتو الاتنين
حلم حضنتها يا حبيبتي يا مها اسكتي دلوقتي علشان انا مبسوطه اوي حاسه اني طايره كده
مها بعدتها طب احكيلي ايه الي مفرحك يا ختي ولا انا تنكدي عليا وبس
حلم طب تعالي ندخل مكتبي ونتكلم تعالي واخدتها وحكتلها ع الي حصل
حلم وهي سرحانه فيه بحب وبس يا ستي هو يضحكلي بس ويبصلي بعنيه دي الي شبه موج البحر وانا انسي الدنيا وما فيها
مها ضحكت وبعند ان جيتي للحق الواد قاسم ده قمر فعلا وعليه عيون يلهوي تسحر من البصه فيها
حلم بغيظ بت اتلمي محدش يتغزل فيه غيري انتي فاهمه
قال حلو ومش عارف ايه وبعدين افتكرته وابتسمت بحب بس هو حلو اوي ابن الذينه تحسيه كده هربان من مسلسل تركي
(قاسم حلو اوي بجد جسمه رياضي مظبوط بسبب اهتمامه بالرياضه وعنيه زرقه بلون البحر
يتوه كل الي يبصلهم ويسحبه لموجه العالي وارثهم عن امه نفس اللون دقنه خفيفه وبتزيد من وسامته ورجولته وشعر غزير لونه بني فاتح )
مها ضحكت طيب يختي اشبعي بيه انا هقوم اشوف شغلي وخرجت
…………………..ف مكتب قاسم
قاسم دخل لقي صاحبه مصطفي مستنيه
قاسم اهلا ب الندل الي مش بيسال
مصطفي وقف وحضنو والله واحشني يبني
قاسم ياض ده انا بقالي اسبوع مشفتكش ولا حتي كلمتني
مصطفي منتي عارف المستشفي كلها على دماغي ومش بفضي كتير وطول اليوم عمليات
قاسم ربنا معاك وبخبث بس ايه مها موحشتكش
مصطفي اول م جات سيرتها ابتسم وحشتني اوي ده انا جاي مخصوص علشان اشوفها
قاسم اه ي واطي وتقولي انا وحشتك ماشي
مصطفي ضحك يبني انتا وهي مش لازم حد فيكم يعني
قاسم طيب ي خويا مش ناوي بقا تتجرا وتقولها انك بتحبها وعايز تتجوزها
مصطفي دكتور وشاطر جدا ف شغله بس شخصيه خجوله
وملهوش ف اي حاجه ومحترم جدا بس ده ميمنعش انه وسيم بمعني الكلمه وشيك وجنتل مان
مصطفي وهو بيعدل نضارته منتا عارف يا قاسم انا خايف انها تكون مش عايزاني وتكسفني وانا مش هستحمل كده الصراحه وبتكسف اكلمها اصلا
قاسم يبني بطل كسوفك الي مواديك ف داهيه ده هي باين اوي انها بتحبك دي عنيها بتطلع قلوب وهي بتكلمك خد خطوه جريئه بقا
مصطفي ابتسم لمجرد فكره انها بتحبه بجد يا قاسم هي ممكن تكون بتحبني بجد يعني بس لا يعم انا اتكسف اقولها كده اصلا
قاسم بزهق يوووه بقا متعصبنيش مصطفي انتا بكسوفك منها وترددك ده يضيعها من ايدك خد خطوه بقا وقولها ومش هتخسر حاجه والله هي بتحبك اسمع مني
مصطفي بخوف لا تضيع مني ايه لا لا انا خلاص والله هقولها كل حاجه واتقدملها رسمي كمان
قاسم بفرحه ايوه كده بقا هو ده الكلام
مصطفي طيب ي عم المقنع انتا م تقول الكلام ده لنفسك وتقول لحلم انك بتحبها وتبطل بقا الي انتا بتعملو انتا وهي ده
قاسم بحزن ياريت كنت اقدر اعمل كده ياريت انا موضوعي سهل زيك كده وانا والله ماكنت هضيع لحظه وهي بعيد عني كده
مصطفي فهم كلامو وشاف حزنو باين ف عنيه وسكت مرضيش يضايقو اكتر ربنا يحللك الدنيا ي صاحبي
قاسم يارب ادعيلي
مصطفي ابتسم حاضر
قاسم بيغير الموضوع علشان ميضايقش يالا انتا بقا روح كلم مها وشوف هتقولها ازاي يالا متضيعش وقت تاني
مصطفي ده انا هروح جري وخرج من المكتب بسرعه وهي كانت داخله عند قاسم
مها اول ما شافته قلبها بقا بيرقص من الفرحه
مصطفي ابتسم وبرتباك مد ايده يسلم عليها ازيك يا مها ايه اخبارك
مها بفرحه بتسلم عليه وهي مش عايزه تسيب ايدو وعنيها بتقلو كل الي ف قلبها نحيتو كويسه علشان شوفتك ي مصطفي
مصطفي احمم انا كنت عايز اتكلم معاكي ف موضوع مهم يعني لو ممكن
مها اه طبعا ممكن جدا
مصطفي طيب ايه رايك اشوفك بكره الساعه 8 ف كافيه ال……. علشان مش هعرف اتكلم هنا يعني كويس ب النسبالك ولا لا
مها بلهفه اه طبعا كويس اوي انا هكون هناك ف المعاد بظبط
مصطفي بابتسامه هستناكي
وسلم عليها ومشي
مها بتبص عليه وهو ماشي وبتضحك ده انا هروح ابات هناك اصلا
……………………عند دارين
كانت بتتكلم ف الفون
دارين بثقه لا متقلقش
مش هرجع غير وانا منفذه كل الي انتا عايزو واتفقنا عليه
وبتضحك بمياعه لا لا ده انا دودي الي مفيش حد يقدر يرفضها المفروض تكون مطمن اكتر من كده
عيب مش هرجع غير وهو جوزي 😲
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حلم القاسم)