روايات

رواية نغم وجاسر الفصل الثامن 8 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل الثامن 8 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر البارت الثامن

رواية نغم وجاسر الجزء الثامن

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة الثامنة

لا مش اوي انتي ونغم شغلني اوي..وخصوصا موضوع الليله المساء للازم ننهي الموضوع الليله قبل الساعه12 علشان نلحق عيد ميلادها في الفيلا
جاسر:اه اوي..صحيح ي عشق كنت عايز اسالك انتي طلعتي يوم ربطت ليك رباط الجزمه وانتي بتجري حصل حاجه؟؟
عشق:اه كانت نغم انجرحت وقالتلي انو الجرح كبير فخفت عليها وجريت البيت لانها مش هتعرف تهتم بنفسها
جاسر بضحك:هي مش كبيره على الاهتمام دا كلو؟؟مش بكرا عيد ميلادها ال18
عشق بحزن:نغم اختي مش بتقدر تشوف للأسف..بتكمل بامل.. بس هعملها العمليه واقدر اساعدها
جاسر بحزن:انا اسف ي عشق مش كنت بعرف
استغفرالله انا مش لقيت غير عميه دي
عشق:لا عادي
جاسر:طب ايه رايك اساعدك ونعمل لها مفاجأه حلوه اوي وتكون احسن هديه تقديمها لنغم اختك!!
عشق:ايه هي؟؟
جاسر بابتسامه:نعمل لها العمليه المساء قبل ما تجي الساعه 12 وكدا نغم هتكون بتشوف مش دي احلى هديه ليها..عشق كانت عايزه ترفض بس جاسر بسبقها..عشق انا مش بصدق عليكو ولا حاجه انا بس هديك المرتب مقدما ويبقا تشتغلي الشهور الجايه وتدفعي حق العمليه..وافقي علشان اختك ي عشق اكيد هتنبسط اوي لما تشوفك
عشق بتردد:بس انت هتعمل كدا ليه؟؟!!
جاسر:صراحه انا بحب اسم نغم..المهم وافقي اصلا مفيش مجال لرفض الموضوع انتهى..هتطلعي قبل ما يخلص الدوام وتروحي تجيبي اختك وتروحو المستشفى وانا بكون هناك وخلصت كل حاجه
عشق بحب وامتنان:انا مش عارفه اقلك ايه ي استاذ جاسر بجد شكرا اوي لحضرتك
جاسر ببتسم بهدؤ:لا عادي ولا يهمك..روحي لشغلك
عشق بتروح وهي في قمه الفرح لانها هتقدر تعمل العمليه لنغم بتحمد ربنا انو جاسر دخل حياتها
جاسر بغمض عيونه:انا هخلص من موضوع نغم وعشق اول وبعدها اشوف ليه انت عايز تنزل مصر..واتمنى انك لو نزلت ما تخربش كل البعمله دا
الوقت بمر وعشق بتنهي شغلها بدري و بتطلع وهي مبسوطه اوي وبتفكر في رده فعل نغم وهي مش منتبهه لطريق بتصطدم بشاب وكانت هتقع بس هو مسكها ببص عليها وهي بتبادله النظرات بعدها بتبعد عنه
عشق بصوت واطي وضيق:اهو هنبدا هبل
الشاب بسمعها وبقول بهدؤ:انتي كنتي مش منتبهه مفروض تعتذري مش تتكلمي كده
عشق بتبص عليه بضيق:مش هعتذر وانا مش بعرف اعتذر اصلا في حاجه
الشاب ببص على رباط جزمتها المش مربوط
الشاب بضحك:ماشي..بنزل و بربطه لها
صاحبه:عدي يلا ي وحش هنتاخر وكيان هتقتلك
عدي مش كان معاه وهو بربط لعشق الرباط وهو بتذكر لما كانت نغم عندها 5 سنين وبتوقع لانها مش بتعرف تربط رباط الجزمه
نغم بعصبيه:مش عايزههه البسسس جزمه تاني
عدي بضحك:اهدي ي نغومه دا انا هعلمك ي اميرتي ازي تربطيه
نغم بطفوليه:بجد؟؟انا اميرتك
ههه اكيد بتهزري انتي مش شفتي الموضوع المفيد وقفتيلي على اميرتك دي نغم ي اختي انتي مصيبه
عدي:اه طبعا اميرتي وحبيبتي وكله يلا هعلمك..بعلمها كيف تربط رباط الجزمه..بتظهر عليه ملامح الحزن
صاحبه:عدي عدي
عشق بضيق:بعد ي استاذ انت ايه البتعمله دا؟؟حد طلب مساعدتك؟؟
عدي بفوق على صوت عشق وبقوم وبقول بسرعه:انا اسف ذكرتيني باختي الصغيره و سرحت في خيالي وعملت دا بدون قصد انا اسف فعلا ي ريت متفهمنيش غلط
#بقلمي_يارا_احمد
عشق حست انه صادق:لا خلاص حصل خير
صاحبه:عدي مش هتروح كيان هتدبحنا نحن الاتنين بسببك
عدي ببص على صاحبه:ماشي ي شريف يلا نروح..ببص على عشق عايز يكلمها بس بتكون راحت من قدامه ببص عليها لحد ما تختفي من قدامه
شريف:ايه ي عم انت مالك؟؟محصلش شفتك بتهتم بابنت قبل دا لا مشفتكش بتكلم بنات غير كيان اصلا!!
عدي:مش عارف ي شريف حاسي اني بعرفها قبل دا..يمكن علشان ذكرتني بنغم بسبب موضوع الربطه دي مش اكثر يلا كيان مستنيه..بروحو
عند عشق بتوصل البيت وتجري وتحضن نغم وهي مبسوطه اوي
نغم بتضحك:ايه مالك بس ي بنتي مبسوطه كدا ليه حصل ايه
عشق بتبعد عن نغم وتقول بفرح:في خبر جنان احذري هو ايه هيسيبك مبسوطه اوي
نغم بتفكر بحاجه وتنبسط:مش معقوله ي عشق
عشق بحب:اه بجد ي نغم
نغم بفرحه:اخيراااا جبتيلي كيكه شكولاته..عشق مش قدرت تنطق من الصدمه هي دي اكثر حاجه هتسيبها مبسوطه
ايه الاحلام البايخه دي ي نغم بس انا هتوقع منك ايه ما انتي نغم في النهايه!!
عشق:لا ي ستي مش كيكه ولا حاجه..ايه الطموح دا وبعدين مش هجبهالك لحد ما تموتي صدقيني
نغم:ايه القسوه دي ي عشق..طب هو ايه الهيسيبني مبسوطه؟؟
عشق بتقول بفرح:العمليه ي نغم هنعملك العمليه الليله
نغم بصدمه:ايه؟؟!!
انتي عايزه تروحيني فيها انا اصلا مش عميه هعملها وابقا عميه!!!لا لا مش هقدر اروح معها كدا هنكشف وعشق تعرف اني بكذب عليها لااااا
عشق بفرحه:مبسوطه صح
نغم:لاااا مش عايزه اعملها..عشق بلاها وبعدين من فين جبتي الفلوس بالسرعه دي؟؟
عشق بتمسك نغم من قفاها:ي بنتي انا مش بسالك عن رايك انا بعرفك بس..وبعدين انتي مالك جبت الفلوس منين انا مش سارقهم علشان تساليني
نغم بالم:بس ي عشق انا يمكن اروح فيها بجد
عشق:سيبي الدراما ي نغم دي عمليه عيون مش قلب
نغم:بس برده مش يمكن اروح في..
عشق:انا الهروحك فيها لو مش خرستي ويلا هنروح نجهز
نغم:انتي مستعجله ليه؟؟!!
عشق:لانو بكرا عيد ميلادك وعايزك تكوني بتشوفي..بتقرب راسها من راس نغم وتلصقه بيها..في حاجات في العالم دا حلوه اوي تستاهلي تشوفيهم ي نغم..والحاجات السيئه هتعلمك تجارب وتخليك اقوى
هي كلامها صح..صح انا بشوف بس اكيد مش مريت بكل المرت بيه عشق للازم اعمل العمليه دي بنظرها..مش مهم طالما هي عايزه كدا هعمل دا واصلا عمو جاسر هيكون براقبني وعارف كل حاجه تقريبا ومش بعيد العمليه دي تكون بسببه
عشق بضيق:نغممم ممكن تركزي معايا!!!
نغم بياس:ماشي موافقه
عشق بتبوس نغم بحب:حبيبتي الشطوره
بقومو بجهزو و بروحو المستشفى
نغم:هو مش كان ينفع نجيب يمنى وفهد معانا؟؟
عشق:لا علشان يمنى هتعيط و فهد ليه يجي اساسا!!!
نغم:وجهه نظر..بروحو بشوفو جاسر نغم بتنصدم
عشق بفرحه:مساء الخير
جاسر بحب:مساء النور..ببص على نغم المصدومه بصدمه
نغم؟؟؟!!
عشق بتضحك:اه دي نغم اختي
جاسر ببص على نغم انها تجاريه في التمثليه الهتحصل دي نغم بتضايق انها هتكدب على عشق من جديد بس قررت انها تجاريه
جاسر:ازي نغم اختك مش فاهم؟؟نغم ايه البحصل هنا دا فهميني!!نغم انا عمو جاسر نغم حبيبتي انتي سمعاني؟؟
عشق بتنصدم من كلامه
عشق بصدمه:انت بتعرف نغم؟؟
نغم بصدمه:عمو جاسر..عيونها بدمعو
الدموع دي لانه وحشني فعلا
جاسر بقرب من نغم وبياخدها في حضنه:انا وعدتك اني هرجع ي نغم وأهو اتقابلنا صدفه..بهمس جنب اودنها..نغم انا عارف انك بتكرهي تكدبي عليها بس معنديش خيار غير دا جاريني في موضوع العمليه وانا هتصرف وهنتفق على كل حاجه بينا
نغم بهمس وتحذير:ماشي بس عشق هتفضل معايا ولا أنسى اني ارجع اعيش مع عيله الكيلاني ي عمو..انا ميهمنيش فلوسهم ولا اي حاجه بتخصهم عشق حاليا عندي اهم منك حتى
جاسر بهمس:ماشي ي نغم هنتفق على كل حاجه بس نكون لوحدنا الاول..ببعدها عن حضنه..نغم حبيبتي بطلي عياط هخدك لبابي ومامي..اه بايي ومامي عايشين ي نغم اهل بابك كانو بكدبو علينا
ما انت مش محتاج تمثيلي انت محتاج حد يسكت بس
نغم بصدمه و فرح:ب..بجد ي عمو يعني هتخدني عندهم انا عايزه اشوفهم
بتبص على عشق البتبص عليهم بصدمه و حزن
جاسر بحب:اكيد ي حبيبتي
نغم بتحسس ايد عشق ومش بتلقاها:عشق..عشق عشق
مس بترد نغم دموعها بنزلو وخايفه تخسر عشق لأنها قالت انها هتروح لاهلها بتزعل لانو عشق اكيد مفكره انها هتسيبها وهي مش عارفه انها عندها اهم منهم اصلا..عشق راحت فين ي عمو انا عايزه عشق عشق
عشق بتقرب منها وتمسك ايدها:مالك بسس اهدئي انا مش رحت مكان..انا مش فاهمه حاجه ممكن تشرحولي بقا
جاسر بشرحها الموضوع
عشق:يعني انت عمو الكانت بتحكي عنه نغم!!وانت انقذتها من اهل باباها لانهم كانو عايزين يخلصو عليها علشان هي عرفت خطتهم بالغلط!!طب كله منطقي لكن انت ليه مجتش سالت عن نغم وازي تسيبها في الشارع دي كان عندها 7 سنين!!دا انا حتى لو عمرها 20 مش هسيبها في الشارع لوحدها صدقني دي نغم مصيبه ومش هتنفع تتساب لوحدها دي حاجه مش منطقيه ابدا
جاسر:عشق انا مش هكدب عليك..انا كنت مراقب ساعتها وحاولت بقدر ما اقدر اخلي نغم قدام عيني بس بسبب خوفي عليها اضطرت ابعدها عني..عشق انا مش حد سيئ صدقيني انا عملت كل حاجه علشان احمي نغم وانا كنت عارف انها لقت بنت وبقت اختها السندريلا البتحلم بيها دائما بس مكنتش اعرف انها انتي
استغفر الله ي رب سامحني على كل الكدب دا
عشق بتحس جاسر صادق وبتقول بهدؤ:طب خلاص كله مش مهم حاليا..بس ممكن اعرف ايه قصه اختها السندريلا دي!!!
نغم:هو دا اللفت انتباهك من كل القصه يعني؟؟
عشق:تصدقي اه..قولي
نغم بتنفخ بضيق:كل الحكايه اني بحب سندريلا وكنت عايزه اخت زيها فعمو جاسر قالي اني هلاقي اختي السندريلا دي لما يسيبني وهتهتم فيني ولقيتك وبقيتي اختي السندريلا بس الفرق انو احلامي جابت اختي السندريلا عسل وطيوبه اما الواقع شريره ومتنمره!!!
عشق:هخدك على قد عقلك ي نغم ومش هرد..بتبص على جاسر..طب نغم مش هتعمل العمليه ولا ايه
جاسر:لا طبعا هتعملها اتفضلو..بروحو نغم بتدخل غرفه العمليات وجاسر بدخل و بقلها انه متفق مع الدكاتره على كل حاجه وبتفق معها على حاجات كتيره منها انهم اول ما يطلعو من المستشفى هيروحو فيلا الكيلاني على طول وهتشوف اهلها وعشق هتروح معها..ونغم للازم تكسب ثقه جدها و تكشف له عن حاجات كثيره هو غافل عنها في الفيلا دي نغم بتوافق وقالت انو شرطها الوحيد عشق تروح معها بس لو حد ضايقها هناك هتنسى كل الاتفاق دا وهتصرف من دماغها جاسر وافق وقالها انو لو مكانها هيعمل كدا برده جاسر قالها انو للازم تخدر علشان يسهل التمثيل فوافقت
بعد 5 ساعات الساعه 11 مساء جاسر و عشق كانو بانتظار نغم تفوق
جاسر ببص على ساعه ايده وبكلم نفسه:هي البنت غرقت في التمثيل اوي دا المخدر بسيبها تنام4ساعات مش 5 ايه دا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *