روايات

رواية نغم وجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر البارت الثالث عشر

رواية نغم وجاسر الجزء الثالث عشر

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة الثالثة عشر

نغم بتخرج من الحمام وهي لابسه فستان بني
عشق و رهف بانبهار:قمر
نغم بضحكه:بجد!!
رهف:اه بجد عسلل
نغم:عشق يلا روحي اجهزي
عشق:جدك عايزك تنزلي بلاش تنظريني انا هلحقك اول ما اجهز..نغم كانت هترفض بس عشق سبقتها..اشش مش عايزه اسمع صوتك انزلي وهلحقك
نغم بزعل:ماشي
عشق بابتسامه:نغم ما خلاص بقا انتي مش طفله انتي كبرتي على الحركات دي..بتقوم وتقرب من نغم وتلبسها التاج..هوب كدا اميرتي الحلوه جهزت
نغم بتبتسم لما تشوف ابتسامه عشق:ماشي علشان الابتسامه القمر دي مش هزعل..بتمسك فونها..بس توعديني انك هتخدي الفون
عشق بياس:ماشي..نغم بتنط لفوق بضحكو..ما تعقلي بقا عشق بتروح الحمام ونغم ورهف بنزلو نغم بتنصدم من كميه الناس الهايله التحت وكلهم واضح انهم عالم مشاهير رجال اعمال و تجار واطباء مهندسين كبار
اسير بقرب منها:تعالي ي نغم..بمد ايده
نغم بتمسك ايده وبتحركو وبتقول بهمس:جدو ايه دا..دا انت جاب الدنيا كلها مش على اساس انك مبتحبش حد ايه دا كل دول صحابك
اسير بهمس وسخريه:صحابي!!هو انتي غبيه كل دول يبوسو رجل جدك ي هبله محدش يقدر يبقا صاحب اسير الكيلاني دول شقفه كلاب واطيه مش اكثر
نغم بتضحك بخفه وتقول بهمس:دا نحن بجد متفقين مع بعض المرادي..بتبص عليه بتشوف طيف ابتسامه ظهرت على وشه بس بتغير ملامحه لملامح بارده لما يقرب من ست وراجل كبار بالعمر
الراجل:اهلا اهلا باميرة عيله الكيلاني
اسير:نغم سلمي على الاستاذ احمد ومراته فرح دول كانو زمايلي في المدرسه
نغم:ازيكم حضرتكم نورتو الحفله..انا نغم
فرح بشيء من السخريه:اسمك حلو ي حبيبيتي
بصيت على جدو ونظرته بجد كانت بتخوف دا شويا وكان هيقتلها فشديت على ايده
نغم فتكلمت بنفس نبرتها:شكرا ي تيته حتى اسمك حلو
بصيت على جدو تاني وكان باين انه مبسوط وعايز يضحك بس مش عارف يخرجها والست اتغاظت مني اوي
احمد:كل سنه وانتي طيبه ي بنتي..دا انا حفيدي جابلك هديه جنان
اااا استوب هنا هو انتي فكرين اننا في العصور الوسطى علشان تجي الحفله انت وحفيدك وهو يجبلي هديه وانا اقبلها بعدها تبدأ قصه حب لا ي سيدي دا مش هيحصل
اسير ببرود:معليش حفيدتي مش بتقبل كل الهدايا..سيبه يحطها جنب الهدايا ويبقا نفتحها بعدين يلا ي نغم في غيرهم كثير عايزين يبركولك..بروحو
نغم بهمس:عجبتك صح
اسير بضحكه خفيفه و همس:اكثر من ما تتوقعي..هحكيلك قصتهم بعدين
نغم بهمس:ماشي
بنوقف قدام راجل بس هو مش كبير اوي يعني اكبر من بابا
نغم:جدو مين دا؟؟
الراجل بحب:انا عمك عبد العزيز ي نغم..كل سنه وانتي طيبه ي حبيبتي
نغم:عمي؟؟اتشرفنا..شكرا لحضرتك
عبد العزيز:لا كدا هنزعل من بعض انا مش غريب ي نغم
نغم:اسفه ي عمو متزعليش مني اصلي مش بعرف حضرتك وانت اكيد عارف الحاجه دي
عبد العزيز:اه عارف..ببتسم..بس هنعمل ذكريات حلوه مع بعض
نغم بتبتسم لانها حست انه طيب:بشرفني دا طبعا
اسير:فين هارون ي عبد العزيز
عبد العزيز:معرفش ي بابا هو اختفى فجاه تلقاه مع عدي بتعرفهم صحاب لما يشوفك هيجي يسلم عليك
هارون بمرح:اهو انا جيت ي بابا
عبد العزيز بضحك:ما انا عارفاك عفريت
هارون ببص على جده:جدو ازيك..ببص على نغم..كل سنه وانتي طيبه ي نغم..انا اسمي هارون..بمد ايده
اسير:انا كويس..نغم سلمي على ابن عمك
نغم بغيظ:حاضر..بتمد ايدها و بتصافحه بس بتفاجا لما يبوس ايدها
اسير بعصبيه:ود انت بتعمل ايه
هارون بضحك:براحه ي جدو والله بهزر..بس كنت عايز اشوف رده فعلك مش اكثر
اسير:المره الجايه لما تفكر تعمل حركه زي دي هتكون في القبر
نغم بضيق وهي بتسحب ايدها:انا مش بحب الحركات دي فيريت تلزم حدودك
هارون:متزعليش مني كنت بهزر بجد..وعد مش هعملها تاني
نغم بضيق:بكون احسن علشان ما توحش باباك جدو انا رايحه اشوف عمو جاسر و بابا فين
اسير:ماشي روحي..بتروح ببص على هارون بتحذير..سمعت نغم قالت ايه بلاش تعيدها..بروح
هارون بضحك:دا جدو بجد بحبها اوي ي بابا
#بقلمي_يارا_احمد
نغم بتشوف جاسر بتروح جنبه:هاه هاه طالعه ايه؟؟
جاسر بضحك على جنونها:قمر وعسل وكلو ي ست الاميرات ي سنو وايت
نغم بتبص عليه بتقول بصدمه:لا بجد بتكدب ازي عملت كدا ي عمو انت بتراقبنا انا وعشق
جاسر اتفاجا انها عرفت:انتي بتقولي ايه
نغم بابتسامه:انا كنت بهزر و بتاكد بس بعد رد فعلك والارتباك دا اتاكدت..عمو انا مش فاهمه حاجه واحده انت بتهتم بعشق اوي ليه كده؟؟
جاسر بهدؤ:مين قال كدا انا بهتم بك انا مش بعرف عشق اصلا ازي ههتم بيها
نغم:عمو انت هتكدب على مين انا شايفه نظراتك لعشق وهي مش طبيعيه
جاسر:نغم انتي بتخيلي كثير مش اكثر
غرام بحب:بابا..بتقرب منهم فنغم بتضطر تسكت
جاسر:قلب بابا..صح كل سنه وانتي طيبه نسيتني اقلك بسبب رغيك دا
نغم بتضحك:شكرا..احلى من يعايدني بعد عشق طبعا
غرام بغيظ:وانا فين
نغم ببراءه:انتي بح ي غرامي
غرام بتضحك:والله حتى لو عايزه ازعل منك مش بقدر
جاسر:يومك كان عامل ازي حد زعجك منهم؟؟
غرام بتذكر كلام فريده الصبح بتبان انها مضايقه بس بتذكر لما كانت مع عشق في السوق
غرام بفرحه:لااا روحت مع نغم والبنات السوق الصباح و عشق راحت معانا..بتكمل بحماس..اشتريت لها فستان هديه وهي قبلت هديتي ي بابا انا بجد مبسوطه
جاسر ببتسم:بجد حلو اوي
مش فاهمه هما ليه بحبو عشق اوي كدا دا مش حب عادي هكتشف كل حاجه
عدي و كيان و شريف بقربو منهم
عدي بمسك ايد نغم وبقول بفخر:دي اختي
كيان بتضحك لما تتذكر كلام نغم الصبح:عارفه حصل معانا موقف في المحل
عدي:موقف؟؟مش قولتيلي عنه
كيان بتبص على نغم الخايفه تفضحها و بتضحك
كيان:لا دا شيء يخص البنات ي عدي مدخلكش فيه
شريف:مش هتعرفنا
عدي:لا طبعا..دا شريف صحبي ودي كيان شكلو اتعرفتو قبل دا المهم دول شركائي في الشركه انا مش كنت هقدر اقف على رجلي ولا اصل لمكانه دي بدونهم
نغم بابتسامه:اتشرفنا انا نغم
شريف:دا عدي مش حصل عدا يوم مذكرك فيه
نغم بتضحك:بجد مش كنت عارفه انه بحبني اوي كدا
كيان:بس شكلو شعور مش متبادل..بتضحك هي وغرام
عدي:قصدك ايه؟؟
نغم:ل..لا هي متقصدش حاجه
كيان:اه مفيش مش قولت لك موضوع بنات
عدي:ماشي ي ستي مش عايز اعرف
رهف:غرام رحيم كان عايزك هو في غرفتكم
غرام:ماشي..بتبص على جاسر المضايق..بابا برجعلك..بتروح
رهف:عشق منزلتش لسه؟؟
نغم بضيق:لسه انا هروح اشوفها..رهف بتروح نغم كانت هتطلع بس عدي بوقفها
عدي:تروحي فين انتي مش عارفه انو جدو هيقتلك..انا بطلع اشوفها
نغم بصدمه:نعم!!بتكمل بضيق..عدي
عدي:مش قصدي الفهمتيه بس لو طلعتي جدو هيدبحنا كلنا
نغم بضيق:ومفيش غيرك يطلع يعني فكر انت بتقول ايه
جاسر:طب بطلعلها انا
نغم بضيق:لا تطلعلها بنت
جاسر بضيق:وانا مالي يعني
نغم:هو انتو اتجننتو ولا حاجه اقلكم تطلعلها بنت طب سيبو غرام ترجع
كيان:انا بطلع هي غرفتها فين؟؟
عدي:اقرب غرفه لغرفتي القديمه
كيان:ماشي..بتروح
غرام:رهف قالت انك عايزني في حاجه؟؟
رحيم:اه في..في انو الهانم بتقف كتير جنب عدي باشا الدائما واقف بصفها والله اعلم نيته ايه
غرام بضيق:يعني قلبتها على عدي لانك مش شايف غلط اليوم بقت الوقفه جنب عدي جريمه ونحن اساسا مش واقفين لوحدنا بابا و نغم و كيان و شريف كلهم موجودين معانا مش انا وعدي لوحدنا..وبعدين حتى لوحدنا دا عدي وانا بثق فيه
رحيم بقوم ويقرب منها ويمسك دراعها بقوه
رحيم بعصبيه:وعدي دا يبقا مين
غرام بالم:ااا بعد عني..رحيم بعد ايدك
رحيم بغضب:اسمعي ي غرام انا متحمل دلعك وكل حاجه بس لو شفتك جنب راجل تاني هيكون يومك منيل ساعتها
غرام بدموع:هي فرقت معاك بس لما اكون قريبه من عدي طب لما امك بتهيني و تعاملني زي الخدم مش فارقه معاك
رحيم بزقها بعصبيه:واعمل ايه يعني عايزني اضرب امي علشان حضرتك انا اكبر غلط عملتو في حياتي اني حبيتك واتجوزتك ي غرام انتي مش بتفهمي شعور انو يكون عندك ام ما اصلك يتيمه حتى لو مرات عمك جاسر ربتك هتفضلي يتيمه ومش فاهمه معنى كلمه ام دا انتي حتى السبب في موتها
غرام دموعها بنزلو و بتقهر وتنكسر اوي من كلامه بتبص عليه بكسر و بتنزل تحت من غير اي كلمه وتمسح دموعها بتقرب من جاسر و تجره لبرا وتحضنه
جاسر بمرح:مش كبرتي على الحركات دي ي قلبي
غرام وهي بتشد من حضنها لجاسر وبتحاول ما تعيط علشان ما يقتلش رحيم و فريد
غرام بمرح:بابا ماما غرام كانت بتحبني قد ايه
جاسر بضحك:اجاوب ليه ما انتي عارفه الاجابه
غرام بعناد:لا قول
جاسر بحب وهو بتذكر مراته:بتحبك اكثر مني واكثر من اخوك دا هي بتعشقك..بس مش عارف اذ بتحبك اكثر من اختك او لا
غرام بتعيط:ب..بابا انا عايزه ماما ترجع هو انا السبب في موتها صح
جاسر بعدم فهم:لا مين قال كدا..؟غرام ماما في مكان احسن من هنا هي معانا دائما وهي بتحبك اوي..حتى اسمك زي اسمها دا باباك و مامتك كانو بحبو غرام اوي فختارو اسم غرام بكمل بمرح..ويبختهم بنتهم طلعت نسخه من مراتي وامها.. بكمل بحب..قلبها ابيض و تهتم بالكل و مهما كبرت هتفضل طفله بتجري لحضني..انا قدرت اعيش من غيرها بسببك ي غرام لاني كل ما اشوفك بتذكرها..انتي مش عارفه هي كانت بتحبك ازي دي كانت كل يوم بتقلي انا مش عايزه غرام تحس انها يتيمه هو انا قصرت معاها بحاجه؟؟وانا باكدلها بالنفي بس كمان هي مصره على رايها..هي كانت دائما بتقلي خد بالك منها ي جاسر غرام بنتي الغاليه البزعلها تدفنه في مكانه..غرام كانت بتسمع كلامه وهي بتعيط..انتي عارفه ي غرام انا كنت بغار من حبها الكبير ليك..بضحك..انا مش اتعودت اكون المركز التاني ابدا بس انتو حطتوني في المركز الرابع
غرام بتضحك:لا دا انت روحت بعيد اوي ي بابا
جاسر بضحك:ما امك مجنونه اعملها ايه
غرام:لا ماما مش مجنونه هزعل منك ومش هكلملك لو قولت عن مامي كدا
جاسر بضحك:اسف اسف..طب كفايه دموع ماما هتزعل كدا..بمسح دموعها
غرام بتبتسم:طب يلا ندخل..عشق بتكون نزلت
جاسر:اه يلا..بروحو بشوفو عشق وهي لابسه فستان غرام وكانت شبه الاميرات
غرام بفرحه:بابا بابا دا الفستان الاشتريتهولها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *