روايات

رواية عشق ادمى قلبها الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسام

رواية عشق ادمى قلبها الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسام

رواية عشق ادمى قلبها البارت الخامس

رواية عشق ادمى قلبها الجزء الخامس

عشق ادمى قلبها
عشق ادمى قلبها

رواية عشق ادمى قلبها الحلقة الخامسة

_” للأسف المريض السكر عنده رفع أوي وللأسف تاني بقي مريض سكري وكان هيدخل في غيبوبة سكر بس لحقناه ”
حسناء بصدمة ” سكر أنت بتقول ايه يا دكتور ازاي يجي له ازاي ”
_” قصدك عشان مرضه ده بيبقي عادي مريض الكانسر ممكن يجي له ضغط أو سكر ”
تيم بصدمة وعدم تصديق ” كانسر مين يا عم بعد الشر اخويا كويس أنت شكلك مش عارف شغلك كويس دكتور فاشل أنا هوديه مستشفي تانية وأحسن من دي 100 مرة انتم مش بتفهموا دي شكلها مش مستشفي خاصة وبتنصبوا علي الناس ”
الدكتور بتفهم وعملية ” أنا فاهم حضرتك بس أنا بقول الحقيقة ولو روحت مليون مستشفي هتلاقي نفس الإجابة ”
تيم بوجع ” ازاي محستش بيه ده أخويا وحته مني المفروض كنت حسيت بيه ازاي ماشوفتش انه مش كويس ”
حسناء بتنهيدة ” كان بيحاول مايبينش حاجة ليكم عشان متزعلوش عليه وكان بيلبس باروكة عشان شعره اللي وقع ”
تيم بص لحسناء بغضب وشرار طالع من عينيه قرب منها ومسكها من كتفها وفضل يهز بيها بكل قوة وقسوة
_” يعني أنتي كنتي عارفة مش كده أنتي دمرتي حياتنا أخويا بيروح مني بسببك أنتي شيطان فاهمة يعني شيطان ده حتي الشيطان ميجيش ربع خبثك ”
_” أنا عايز أرجع بالزمن ومحبكيش فيه ولا أخلي أخويا يحبك أنتي لعنة وبتدمرينا بالبطئ غلطة بسيطة عملها خليتيه مريض سكر اللي أهلك بيعملوه فيكي تستاهلي أكتر من 100 مرة أنتي متستحقيش غير العذاب فاهمة متستحقيش حبي أو حب تميم ليكي أنتي خلاص بقيتي مجرد نكرة في حياتي واحدة مخادعة وغشاشة ”
حسناء بصت له بآلم وهو عمال يهزها بعنف هو عايرها بحاجة مش في ايديها مش عشان أهلها بيعاملوها زي الخدامة وبيبهدلوها تبقي هي لازم تستحمل كده
فضل يهزها بقوة مرة ورا مرة ويقولها كلام قاسي وهي من كتر الوجع من كلامه رجليها مبقتش قادرة تشيلها الدكتور حاول يدخل بس تيم بعده عنهم بقسوة
لحظات وكانت مغمي عليها وهو حتي محاولش يمسك بين ايديه وسابها تقع علي الأرض رغم انه بيحبها بس هو مستحيل يسامحها
………………
عدي أسبوع كمان
وتميم رجع البيت بس المرة دي وهو هادي مش حاسس بحاجة غير الفراغ وتيم بيهتم بيه وبمواعيد أدويته لدرجة انه بعد جدا عن حسناء ومبقاش يشوفها
………………
في أوضة تيم
كان غير هدومه وكان لسه هيخرج بس وقفته حسناء بسؤالها
_” أنت خلاص بقيت تكرهني ”
تيم مبصلهاش وفضل باصص قدامه بجمود
_” أنت عارف اتعرفت علي أخوك ازاي مش كده ”
_” أنا اتعرفت عليه من علي النت عادي زي أي بنت تستحق اللي أهلها عملوه فيها رحت أشكي تعبي علي صفحة الفيس اللي عملتها ومن هنا بس دخل كلمني كلام شد كلام وعرف كل حاجة عني وأنا كمان وعرفت انه عايش في نفس المحافظة اللي عايشة فيها لا وكمان في نفس المدينة بدأنا نخرج ونروح ونيجي وبعدين عرفني عليك أنت وباقي العيلة وبعد كده راح أتقدم لي بس أهلي رفضوه لأن ازاي واحدة زيي تأخد واحد وسيم ومعاه فلوس زي ده وأكيد هطمع وابعد خالص عنهم حاول مرة واتنين بس مفيش فايدة لدرجة انِ لما اكتشفت تعبه قولت له طب نتجوز من ورا أهلي مرضيش ”
_” عارف ربنا بيعاقبني علي انِ كلمت واحد وده حرام بس أنا عقابي كبير أو ومستاهلش اسمع كل الكلام الجارح اللي أنت قولته ده المفروض تكون أنت أكتر واحد فاهمني ”
تيم قلبه وجعه من كلامه
تيم بتنهيدة ” حسناء عايز أقولك علي حاجة كنت عايز أقولهالك من زمان بس خبيتها عليكي ”
حسناء بصت له وابتسمت بتوتر وخوف من اللي هيقوله
_” أنا …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق ادمى قلبها)

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *