رواية جواز مبكر الفصل الأول 1 بقلم إيثار خليل
رواية جواز مبكر الفصل الأول 1 بقلم إيثار خليل
رواية جواز مبكر البارت الأول
رواية جواز مبكر الجزء الأول

رواية جواز مبكر الحلقة الأولى
#جواز_مبكر
مرات ابويا: يا حج هتجوز بت واحد اكبر منها بي 10 سنين
ابويا: مالو يا حاجه منا اتجوزت امها وانا اكبر منها بي 14 سنه ومقلتش لا وبعدين عشان نخلص من طار ال بنا
مرات ابويا: ماشي يا حاج ال تشوفو
“نسيت اعرفو بنفسي انا ورد ايوا ورد امي سمتني قبل ما تموت وابويا اتجوز وانا عندي 3 سنين مرات ابويا نعمات طيبه وهو عايز يجوزني لواحد اكبر مني بي 10 سنين عشان بنهم طار ”
نعمات: ورد بت يا ورد
ورد: نعم يا نونو
نعمات: تعالي يا بت
ورد: حاضر؟!، نعم؟
نعمات: هقولك سر
ورد: قولي يا نونو
نعمات: ابوكي هيجوزك: محمد متولي
ورد: ايهه ده اكبر مني بي 10 سنين
نعمات: نعمل ايه طيب عشان طار
ورد بعياط: لا مستحيل انا ماليي
نعمات بتحضنها: معلش يا حببتي اكيد ربنا هيحلها
ورد: طب ودرستي
نعمات: هتكميلها ده شرط اساسي
ورد: طيب هروح انام
نعمات: طيب يا ورد
~~~~~~
عند محمد
متولي ابو محمد: ولا يا محمد
محمد: نعم يا بابا
متولي: ياض عايزك في حوار
محمد: طيب جاي
متولي: ايه ياص لبس ده
محمد: مالو يا بابا
متولي: مش لابس زينا ليه من ساعت ما جيت من مصر وانت بتلبس كده
محمد: ده لبس باد بوي يا بابا
متولي: طيب يا خوايا
محمد: كنت عاوزني في ايه
متولي: هنجوزك
محمد: ايه ميننن
متولي: بت ورده بنت الحاج محمود
محمد: ايههه دي اصغر مني بي 10 سنين
متولي: ومالو حلوه واهو تربيها علي ايدك
محمد: ايه كلام ده ايه اربيها علي ايدي دي عندها 16 سنه
متولي: ومالو وبعدين نخلص بين طار ال بينا
محمد: اوف طيب هطلع اوضتي
متولي: طيب يا حببي
محمد في الاوضه: الو يا ليان
ليان: الو يا حبيبي
محمد: عايز اقولك حاجه
ليان: قول يا حب
محمد: انا هتجوز
ليان: ايه يا خاين
محمد: مش بيدي دي ورد بنت حج محمود ال حكتلك عنهم وعلي طار
ليان: ايه دب عندها 16 سنه
محمد: طب هنعمل ايه
ليان: طب هطر اقفل عشان ورايا شغل باي يا حب
محمد: باي
~~~~~~
يوم الخطوبه صبح
~~~~~~
نعمات: ورد
ورد: نعم يا مرات ابويا
نعمات: اجهزي يا بت عشان الخطوبه
ورد: طيب☹️
نعمات: يلا افرحي ومتينيش قدام ابوكي وانا جبت ولاد خالك وعمامك وقريبك هبجو
ورد: بتهزري فريد هيجي
نعمات: اه هيجي🤨
ورد في سرها: دبلتك مش هتكون في ايدي يا فريد
نعمات: ورد سرحتي فين يلا بنات خلتك جم عشان يساعدوكي
~~~~~~
متولي: انتو مين يا ولاد
ليان: احنا صحابه وجين نبركلو
متولي: نورتو هو فوق صحو
احمد: تشكر يا حج
احمد: قوم يا عريس الغفله
ليان: قوم يا عريس
محمد: اوف متفكرونيش
لينا: قوم ياض بلا مرقعه
محمد: حاضر يا باشا
لينا بضحك: قوم يلاا
ليان: معلش بس انا ال هساعدك في لبس
محمد: انتي مش غيرانه؟!
ليان: هغير من عيله؟!!
محمد: صراحه لا
ليان يبقي قوم انت تعرف شكلها؟!
محمد: لا
احمد: مش مهم يلا تعال هنظبتك
~~~~~
سعديها بنت خلتها: ورد
ورد بحزن نعم: بصي مين جه مين
فريد: ايه يا حب
ورد: يلاهويي متقولش حب هنا لحسن بابا يضربك
فريد: متخفيش
ورد: طيب
فريد: متزعليش اكيد هيطلقكك بعد كام شهر
ورد: حاضر عشانك بس
~~~~~
محمد: ايه ده
متولي: ده بتهم
محمد: ده قصر زي بتعنا
متولي: مهو العمده بتاع الحته دي
ليان: اه شكلو حلو
محمد: هندخل ولا ايه نظام
متولي: خشو
محمود: نورتو وانستو بيت بيتكو
نعمات: اهلا يا حجه زينب
زينب: انتي ال ازيك
نعمات: كويسه تعالي شوفي عروسه ابنك
زينب: طيب
محمد: ليان و لينا روحو معاهم وقوللي علي تلفون
لينا وليان: طيب
احمد: وانا هقعد هنا
محمد؛: اومال هتخش مع حريم
احمد: ماشي ماشي
~~~~
ليان: اومال فين عروسه
ورد: انا انتي مين
ليان: ايه ده دي حلوه اوي
لينا: ايوا
ورد: شكرا بس انتو مين
ليان: احنا زمايل محمد في شغل
ورد: نورتو
لينا: بنورك
شويا وسمعو صوت صويت يللهوييي
يتبع……
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز مبكر)