رواية حب مخفي الفصل الرابع 4 بقلم فاتن جمال
رواية حب مخفي الفصل الرابع 4 بقلم فاتن جمال
رواية حب مخفي البارت الرابع
رواية حب مخفي الجزء الرابع

رواية حب مخفي الحلقة الرابعة
زين – عادل انا عايزك تدعي أن يكون إلا ف دماغي صح لان ساعتها هتزعل اكتر ما زعلت علي عمك
عادل ـ زين انت اتجننت انت متخيل انت بتفكر ف اي
زين – ايو متخيل
عادل ـ انت فاكر أن ابويا هو الا قتل ابوك
زين بعصبية – صدقني امسك دليل واحد
عادل ـ زين انت خلاص اتجننت انت فاهم انت بتقول اي
زين – طول عمره ابوك بيكره ابويا
عادل ـ زين ابوك دا عمي وابويا اخوه
زين – بس م من نفس الام ودا إلا كان دائما مخلي ابوك يكره ابويا متنساش يا عادل أن ابوك كان السبب قبل كدا ف تعب ابويا وطلاق اختي علشان تتجوزها
عادل بندم – بس انا موفقتش علي كلام ابويا لاني عارف ان مها بتحب جوزها وحاولت ارجعها ليه بس هي كانت رافضه لانه جه عليها
زين – عادل بلاش تدخل ف الموضوع خلينا اخوات احسن
عادل ـ زين انت عندي اهم من ابويا انت عارف اني مشفتش حنيه غير معاك انت وعمي
زين حضنه وقال – طب ياله علي شغلك لاني لازم اسافر الصعيد حالا
عادل ـ خير
زين – خبير المكن الجديد جاي ولازم اكون موجود
عادل ـ هتسافر بالطائره والا العربيه
زين – مفيش وقت للعربيه انا خليت السكرتيره تحجز
عادل ـ خد بالك من نفسك
زين – متقلقش
عند فيروز
خالد – الو يا حبيبتي
منار بصوي*ت – خالد انت فين انا باولد
خالد بصوت عالي وخوف ـ طيب يا روحي اهدي احنا قربنا نوصل
منار ـ لا م قادره
خالد – طيب يا حبيبتي انا هرن علي ام احمد تاخدك المستشفى
فيروز – مالها منار
خالد بقلق – بتولد
فيروز بخوف – طب هنعمل اي يا اسطا سوق بسرعه
السواق – حاضر يا هانم
خالد – ازيك يا ام احمد معلشي روحي لمنار بتولد وانا جاي ف الطريق اطلعي علي اي مستشفى
ام احمد – حاضر
فيروز – هنروح فين
خالد – في مستشفى قريبه من البيت هنروح عليها
بعد وقت
فيروز – لو سمحتي في واحده حامل جت هنا
الممرضه – ايو في واحده جت ومعناها وحده ست
فيروز – راحوا فين
الممرضه – الحامل في العمليات والست الكبيره قاعده وشورت بايديها
خالد – فيروز انا نازل الحسابات
فيروز – راحت قربت من الست كان عندها احساس انها تعرفها غرم انها اول مره تشوفها
فيروز – ازي حضرتك
ام احمد – الحمدالله انتي مين
فيروز – انا اخت منار
ام احمد – اهلا بيكي يا حبيبتي
فيروز – شكرا
وفضلت فيروز مركزه ف تفصيل وش ام احمد
خالد – شكر يا ام احمد علي واقفتك جانب منار
ام احمد – عيب يا خالد منار دي زي بنتي متنساش انكم دايما جانبي
فيروز – ربنا يديم الحب بينكم ويديم ابنك ليكي
ام احمد – بس انا مبخلفش
فيروز – ازاي امال مين احمدام احمد – دا اسم مركب
خالد – الدكتور طلع
فيروز – دكتور اختي عامله اي
الدكتور – مبروك جابت ولد
فيروز – وهي يا دكتور
الدكتور – بخير الحمدلله
خالد – شكر يا دكتور
فيروز – مبروك يا خالد
ام احمد – مبروك يا خالد
خالد – الله يبارك فيكم
الممرضه طلعت ومعها البيبي
هتسمو اي
خالد – هسميه ابو حسين
فيروز بصدمه – انت بتقول اي مين ابو حسين دا
خالد – الرئيس بتاع الشغل
فيروز – لا دا حبيب خالتو انا الا هسميه وبعدين لو سمحتي هاتي كدا علشان نكبر ف ودنه
خالد – فيروز دا ابني
فيروز – وابن اختي وابعد ايدك وروح شوف مراتك
في نفس الوقت كان زين ف المستشفى بيشوف حد من رجالته تعب فجاء
فيروز – اسميك اي يا صغنن انت
زين كان ماشي شافها وهي بتتكلم مع البيبي
زين – سميه زين
فيروز بصدمه – انت
زين – صدفه خيرا من الف معاد
فيروز – دي صدفه استغفر الله العظيم مش عايزه اقول حاجه قدام الولد
زين وقف وربع أيده وضحك عليها
زين – المفروض أنه يبعد عنك من دلوقتي علشان لو فضل معاكي اكتر من كدا هينهبل
فيروز – انت بتقول اي
زين – ولا حاجه ووسعي كدا واسمعي لو اسمه اتغير مش هيحصل كويس
فيروز – وانا م هسميه زين
زين لابس النضاره وقال بكل ثقة هنشوف وسابها ومشي
الممرضه – يا انسه اكتب اسم المولود اي
فيروز كانت بتكلم نفسها وبتقول زين فاكر اني هسمي زين
الممرضه – يعني اكتب الاسم زين
فيروز ـ بدون وعي ايو اسمه زين مش عارفه شايف نفسه علي اي
الممرضه – اتفضلي شهاده الميلاد
فيروز ليس بتقول بس انا مختارتش اي دا انتي كاتبه زين لي
الممرضه – مش حضرتك الا قولتي
فيروز – لا انا قولت عليه هو ياربي يعني بق في اتنين زين
زين – ام احمد بتعملي اي هنا
ام احمد – واحده جارتي كانت بتولد وجوزها مكنش موجود فجيت معاها المستشفي
زين – طيب يا حبيتي عايزه حاجه
ام احمد – تسلم يا حبيبي
بعد وقت
فيروز – حمدالله على سلامتك يا حبيبتي
منار – الله يسلمك يا حبيبتي امال فين البيبي
خالد – بيطمنوا عليه
منار – خالد اوع تكون سميته ابو حسين
خالد – للاسف لا
منار – امال اي
ام احمد – اسمه زين
منار ـ الله اسمه جميل اوي
مين إلا اختار الاسم
ام احمد- فيروز
منار ـ حببتي يا فيروز الاسم جميل
فيروز – اه يا روحي وكملت بهمس اكتر اسم بكرهو
ام احمد – طب استأذن انا
فيروز – مينفعش تمشي ف الوقت دا لوحدك انا جاي اوصلك
ام احمد – خليكي يا بنتي
فيروز – لا مينفعش
خالد – معلشي يا ام احمد خلي فيروز توصلك وتبات معاكي لاني مفيش غير حد واحد الا هيبات وانا مقدرش اسيب منار
ام احمد بفرحه متعرفش لي – تنورني طبعا
فيروز – باحراج انا اسفه لو هتقل عليكي
ام احمد- متقوليش كدا
فيروز- شكرا
قدام باب المستشفى كان واقف زين مستني حد مهم
ام احمد- ثواني يا حبيبتي وراجعه
فيروز- برحتك
فيروز وقفت تبص علي المكان
ام احمد- زين انت ليس واقف
زين – مستني حد مهم
ام احمد- طيب يا حبيبي عايز حاجه
زين – مروحه البيت
ام احمد- اه
زين – تعالي اوصلك بصراحه وحشني القاعده معاكي وكمان نفسي ف اكله من أكلك
أم أحمد – تنورني يا حبيبي
زين – طب ياله بينا
ام احمد- طب والا انت مستنيه
زين – عادي هتصرف
ام احمد- طب ثواني هنادي علي فيروز
زين مخدش باله من الاسم وقال – تمام
ام احمد- فيروز تعالي ياله
فيروز- رايحين فين
ام احمد- ابني هيروحنا
فيروز – ابنك مين
ام احمد- دا ابني انا الا مربيه انا كنت شغاله دادا
فيروز – اه فهمت
ليس أم أحمد بتقول – زين
فيروز وزين مره واحده انتي انت
ام احمد – انتو تعرفوا بعض
فيروز بغيظ ……
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب مخفي)