روايات

رواية دميتي الجميلة 2 الفصل الرابع 4 بقلم إيلا ابراهيم

رواية دميتي الجميلة 2 الفصل الرابع 4 بقلم إيلا ابراهيم

رواية دميتي الجميلة 2 البارت الرابع

رواية دميتي الجميلة 2 الجزء الرابع

دميتي الجميلة 2
دميتي الجميلة 2

رواية دميتي الجميلة 2 الحلقة الرابعة

فتح حسن عنيه بنعاس بعد ماقضى الليله كلها وهي فحضنه بجد العيله الصغيره كانت وحشته اوووي بس حسن زي عوايده مش بيعترف بسهوله كل اللي حاسه أنه مبسوطه لما كانت بين اديه … حرك أيده على السرير جمبه عاوز يشدها لحضنه تاني لسا مشبعش منها لكنه كان فاضيور عليها بعنيها في الاوضه كلها مكنتش موجوده قام بغضب على الحمام مفيش حد مسح وشه بغضب وهو بيتوعدلها…
*******-*******-********
شوق في ايه ياحمزه ايه اللي جابك عالصبح كده ..
حمزه بقلق نوره بوضته ياشوق.
شوق ايوا نائمه ياحبيبي …. لم يستمع لباقي كلمها ليصعد الدرج برعب على صغيرته ليجدها منكمشه على نفسها تبكي بحرقه.
حمزه بحنان نونا حبيبك ابوها مالك ياقلب ابوكي مين زعلك..
نوره بشهقات انا … عاوزه … امشي ….من …. هنا …يابوي…
جذبها إلى أحضانه يمسد على شعرها بحنان مالك ياقلب ابوكي مين زعلك ..قولي ياروحي يابنتي الغاليه
نوره بشهقاات وتعب امي…امي وحشاني قوي لتتمسك بثياب والدها تدفن نفسها باحضانه مرددة بشهقات هي يابوي وانتي سبتني يابوي ليه كده ..لنا عملت ايه عشان تسيبوني هو اني وحشه يابوي..
اوعاكي تقولي كده يابتي انتي نوارت حياتي..انتي اجمل حاجه حصلتلي يانوري بلاش العيط ده وان كان على بعادي عنك انتي عارفه اني سبتك عند عمك هي شوق مزعلاكي بحاجه ..
لاه لاه يابوي محدش زعلان بس انا اتوحشتك قوي مش عايزه افضل هنا واسيبك لوحدك..
بس يابتي
عشان خاطري يابوي خدني معاك انا حاسه اني لوحدي ماليش حد بغيابك..
مسح دموعها بقلة حيله ليردد بجديه ماشي ياقلب ابوكي هاخدك معايا .. مش هسيبك لوحدك واصل .
لتحتضن والدها وتزداد شهقاتها فهي حقا ستفتقد لذلك ال****
*******-*******-*******
بعد مرور أسبوعان..
يم تعمل على صفقه جديده وكانت طوال هذه المده تتهرب من حمزه …لكنها اليوم مجبره على اللقاء به بعد أن سافر مهران وشوق ليهتم بشوؤن عملهم في الخارج وأصبح عمران وحمزه وعامر هم المسؤولون عن الشركه ..
كان قلبها ينبض بعنف كيف لها أن تراه .. لقد كانت تهرب فور أن تسمع بأنه سيأتي إلى ايه مكان أما الآن فهي مجبره على اللقاء معه والتحدث أيضا ..
قطع شرودها دخول حمزه المفاجأ ليجلس ببرود دون الالتفات لها .
أما هي فتشعر حقا بالتوتر لكنها يتجاهلها كأنها ليست هنا…
دخل عامر بعده ليبدأ الاجتماع
حمزه عمران فين .
عامر اتصل وقال إنه مش هيجي عنده شغل مستعجل..
يم بانفعال وبعدين بالمواعيد اللي مش مضبوطه دي .
حمزه بتجاهل وهو ينظر لعامر اظن نبدأ احنا ولما يجي تبلغه بالجديد
عامر ماشي ايه رأيك بالصفقه الجديده مع شركه الصاوي.
يم بحماس انا شايفه أنها صفقه العمر وهتاخدنا لحته تانيه خالص
حمزه بجديه بلاش منها..
عامر …
يم قولت ايه .
حمزه بجديه مش هتوم الصفقه دي
يم ليه يعني لصفقه حلو وهترفع من…
حمزه انا قلت اللي عندي اشوفك بالمكتب ياعامر اما تخلص من لعب العيال ده..
يم لعب ايه انت شايف شغلي لعب انا مش بسم..
غادر ليتركها تغلي وعامر يحاول تهدئتها …
حتى نهضت بغضب لتتتبعه إلى مكتبه ودخلت إلى مكتبه بغضب مردده انت واحد قليل الذوق ومش بتفهم فلاح اشعرفك بالشغل والمناقصات دي الحق مش ع..لتصدم به يكتم فمها وعيناه تناظرانها بجديه اخافتها مرددا كلمه تانيه وصدقيني هتندمي .. يابنت المدينه يامثقفه قالها بسخريه وهو يناظرها باحتقار يا متحضره ليصرخ عندما قامت بعض يده مرددة بجديه انت قليل الادب..ووو وقبل أن تكلم شتائمها جذبها إليه يحيطها بقوه مرددا لا اللي شفتيه ده كله كان احترام انما لو عاوزه قلت الادب هتشوفيها دلوقتي..حاولت أبعاده بخوف عندما شعرت بلمساته على جسدها لتصرخ ويسكتها بي….
*****-******-*******
سمعت نوره صوت طرقات على الباب لتفتح بسرعه وهي تظن بأنه والدها لتصدم بعمران يبتسم لها مرددا صباح الخير ياقمر …وقبل أن تغلق الباب برعب منعها ليدخل بسرعه..
نوره وهي تتترجع بخوف عععايز ااايه..
عمران انتي خايف كده ليه .
نوره اطلع برا.. ولسا هتجري مسكها وووو
********-********-*******
الضابط حسن الشافعي طالب المدام جنى منصور الجبالي لبيت الطاعه ..
جنى ايه التخريف ده
اتصدمت لما سمعت صوته الساخر تخريف ايه ياروحي مش مراتي برضو قالها بغمزه..
الضابط لو سمحتي من غير شوشره اتفضلي معانا انتي والطفل وبلاش مشاكل..
*******-*******-*******
ام دنيا انتي اصريت نسيب بلاد براا والتعليم هناك كل ده عشان ايه يادنيا بتفكير بأيه يابنتي .
دنيا مفيش ياامي انا خلاص بقيت سنه تالته وهكمل هنا
دنيا انت فهماكي كويس انتي بتخططي لحاجه .
دنيا لا بخطط ولا بعمل كل الحكايه اني لازم أظهر بحيات ابويا كفايه كده
الام بخوف يعني خلاص قررتي تعمل ده دلوقتي..
ايوا ياماما خلاص. .
بس انتي لسا بتدرسي ومش واقفه على رجليكي..
دنيا ….سيبني ياامي اعمل اللي انا عايزاه انا مش عيله .
*******-*******-********
جيجي وهي تحتضنه عند الباب عامر حبيبي وحشتني اووووي
عامر وهو يقبل عنقها بشوق وانتي اكتر ياروحي .
جيجي ثواني وهبلغهم يجهزوا الأكل..
قبل جانب شفتيها مرددا بحب ماشي ياقلبي وانا هطلع اغير . صعد خطوتان ليسمع صوت هاتفه أخرجه واجاب بتعب..
عامر ايوو ا
.******
عامر بصدمه امتى حصل الكلام ده..
********
عامر بغير وغضب وهي اتجوزت امتى يعني..
*******
عامر انا جي حالا افضل مكانك لحد مااجيلك..ليغادر مسرعا
جيجي عامر ياعامر في ايه مالك عامر. لكنه خرج دون أن يجيبها بسرعه وغضب ق
.سيطر عليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دميتي الجميلة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *