روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الرابع عشر

رواية اختفاء مجهول الجزء الرابع عشر

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الرابعة عشر

اوس إصابته كانت بسيطه ف اتعافي بسرعه سافر روسيا علشان ينقذ ريما واتجه لصديقه اريان وراح بيته
اوس: اريان طمني في اخبار جديده عن ريما ولا لا
اريان: ف اخبار بس مش كويسه ابدا يا اوس
اوس: بقلق شديد خير حد عملها حاجه اذوها
اريان: اوس الموضوع خطير جدا اماليدا سلمت ريما ل جايكوب جيرمان
اوس: ومين ده اكيد زيهم
اريان: واكبر كمان جايكوب جيرمان ببساطه يبقي كامورا الغرب هنا من أكبر وأخطر عائله ف المافيا اصوله هولندي جده الكبير ساب هولندا وجه هنا روسيا ابنه الأكبر يبقي جيرمان أندريه سكاف كان زعيم مافيا الكامورا هنا ف روسيا وابنه جايكوب اتولي أمور العيله من بعده يعني اقدر اقولك أن ريما ف خطر حقيقي يا تلحقها وتنقذها يا اما تنساها .
اوس: أنا عايز عنوانه أنا هقابله وهتفاوض بهدوء لو تفهم الموضوع اوكي لو لا واتعامل بطريقه تانيه مفيش قدامي غير العنف وادخل الحرب دي واطلع منها يا اما خسران حياتي يا ما اعيش بس ومعايا ريما
اريان: بلاش يا اوس أنا خايف عليك ارجوك
اوس: مش تخاف يا اريان كل هيبقي كويس بس المهم ريما وبنتها .
عند جايكوب وصل قصره وشال ريما ودخل بيها كارين شافته واستغربت من البنت اللي شايلها راحت وراه لما ركب السلم وراح غرفته بيها دخل بيها وحطها ع السرير وهي لسه فاقدة الوعي
كارين: مين دي يا جايك ممكن تفهمني
جايكوب: تعالي اوضتي التانيه نتكلم بعيد عنها
جايكوب اخد أخته ودخل الغرفه التانيه من الباب السري للاوضه اللي كانوا فيها
كارين: فهمني بقي مين دي ورحت ل رافييل عملت ايه
جايك: تعرفي شفت مين هناك
كارين: مين
جايكوب: ماريان رحت واتخانقت معاهم واتفاجات أن اماليدا جايبه بنت ورمتها ع الأرض قدامي وقالتلي أن دي بنتها وان ممكن انتقم فيها واخد حقي وظهرت قدامي وكانت مش متوازنه بالمرة اترجتني اسيب بنتها واخدها هي بس الغضب عماني ورميتها ع الأرض وجبت بنتها هنا
كارين: يعني البنت اللي جايبها تبقي بنت ماريان معقول يعني عملت أسرة وانت قاعد بتتفرج ع صورها اللي مزين بيهم الحيط علشان تعرف انها كانت مش عايزة تبقي زوجه ليك وتعيش طبيعي بدل المستنقع اللي فيه أهلها
جايكوب: لا والطريف ف الحكايه دي أن معاها حفيدة يعني هي ام وجده ولسه الزمن مش غيرها يدوب خصل شعرها البيضا وانا طلعت واحد مغفل .
كارين: انت مش مغفل يا جايك انت شخص كويس كفايه انك حفيد أندريه سكاف هما بس اللي اتوهمه لما فكروا أنهم يطلعوك مغفل ف نظرهم ويضحكوا عليك كده هما كسبوا مفكروش أنك ممكن توريهم الجحيم ع الأرض عيله دينيارو لازم تتعاقب فاهم .
جايكوب: هعمل كده ومش هسيبهم ف حالهم بس هنعمل ايه فيها
كارين: اهدي وانا هتعامل معاها
سمعوا صوت همهمه وعرفوا أنها صحيت دخلوا عندها لقيوها بتقوم من السرير وهي دايخه ومش عارفه هي فين
ريما
صحيت لقيتني ف مكان مش عارفاه بس الغرفه مريحه بصيت قدامي لقيته واقف ومعاه بنت ف التلاتينات تقريبا.
كارين: فوقتي كويس تحبي اجيبلك حاجه تشربيها
ريما وقفت وبتبصلها باستغراب ومش فاهمه هي فين
ريما: أنا فين وانتي مين
جايكوب: انتي ف بيتي لغايه ما اشوف هعمل ايه فيكي أما دي تبقي اختي الدادة هتيجي تساعدك لو محتاجه حاجه
ريما: أنا مش عايزة حاجه منك أنا كل اللي عايزاه أخرج من هنا وارجع بنتي واتصافي انت مع امي وعيلتها
جايكوب: طيب اقعدي ارتاحي انت لسه دايخه ومش متوازنه
ريما نفضت أيده وجريت ع الباب فضلت تفتح فيه وهو مش راضي يفتح ومقفول حاولت كتير وبرضه منفعش
جايكوب: ببرود مش تحاولي الباب مقفول والمفتاح معايا حتي لو خرجتي مش هتعرفي تهربي لأن الفيلا متحاوطه بحرس .
كارين: تعالي معايا قومي هجيبلك حاجه تاكليها اكيد جعانه
ريما: بغضب بعدي عني محدش يلمسني
كارين
اهدي ممكن تهدي العصبيه مش هتحل حاجه
ريما: صرخت ف وشها
قلتلك بعدي عني انتوا خاطفيني بالغصب واخوكي جايبني هنا علشان ينتقم من والدتي سيبوني ف حالي خليه يروح ياخد حقه منها وسيبوني أنا ارجع بنتي اللي بيقتلوها بالسم خلوني الحقها
نفضت أيدها منها وكارين اتعصبت ومسكتها من شعرها جامد وبغضب
كارين: اخرسي واهدي مش انتي اللي تبعديني عنك بكلمك كويس بقالي ساعه وانتي بتزعقي
مش كفايه أن امك وعائلتها كدبوا علينا واحنا طلعنا مغفلين
ريما: بوجع اهو انتي قولتي بنفسك امي وعائلتها مش تدخلوني بحسابتكم دي
كارين: للاسف انتي ف الحسابات دي انتي بنت ماريان واحنا ف قانون الكامورا أن لو الكبير غلط اللي من دمه يدفع التمن ورماها بعنف ع الأرض .
سابوها وفتحوا الباب وهي جريت عليه بسرعه بس كانوا قفلوه وهي فضلت تخبط جامد
ريما: ببكاء افتحوا الباب طلعوني من هنا بنتي بتموت ارجوكم افتحوا
فضلت تخبط كتير وهما مش مهتمين بيها ولما تعبت من الخبط رمت نفسها ع الأرض بقهر وفضلت تخبط بايديها ع الأرض وتبكي
عند ماتيو زحف لابوه الواقع ع الأرض وبيناديه
ماتيو: قوم انت اقوي من كده مش رصاصه اللي هتخليك ترقد ع الأرض رد عليا وقوم دفعهم التمن
مردش عليه كان واقع ع الأرض وساكت تماما
اماليدا: بشماته تؤ تؤ يا حرام صعبت عليا اوي وانت زاحف و بتنادي ع ابوك رحمه مني أنا هطلب الإسعاف يشيلكم انتم الاتنين.
ماتيو: مسكها من شعرها بغضب شديد هدفعك التمن وغالي اوي يا اماليدا .
الخدامه جت عليهم طايرة
مدام الست الصغيرة بتصرخ وتتوجع فوق والدكتور قال انه خلاص مش فاضل كتير
ماتيو: بنتي انتي عملتي ايه ف البنت انطقي
اماليدا: طول الفترة دي كنت بديها سم بالبطئ وهي بتاكله عن طريق الشيكولاته ودلوقتي السم اتملك منها ع الآخر ودقائق وتموت
ماتيو: البنت مش ليها ذنب يا اماليدا ارجوكي اديها المضاد وانتي شوفي تتراضي ازاي وانا هعمله
اماليدا: بتفكير اممم ماشي دانيال سنده وهاته ورايا
دانيال شاله من كتفه وهي جابت المضاد بتاع السم ودخلوا عليها الاوضه وكانت يسر بتتالم وتتوجع ومش قادرة من كتر الالم
يسر: بابي انت موجوعه اوي ومش عارفه هي ايه انا عايزة مامي
اماليدا: اهدي أنا هديكي حقنه تخف وجعك ده
كانت بتعليق الحقنه ببطئ وتضييع وقت ويسر كانت وصلت لاقصي درجات الالم ومش بقت قادرة ماتيو قلها تخلص وتديها الحقنه بسرعه
اماليدا: باستعمال طيب ممكن تهدي بعبيها اهي
ماتيو :خلصي البنت بتموت
اماليدا: ثواني ممكن بلاش استعجال وتوتر من كتر الاستعجال الأنبوب اللي كانت هتعبي منه الحقنه وقع اتكسر مع وقوعه الجهاز سفر وأعلن موتها .
حاله صدمه كان فيها ماتيو ومش قدر يتحرك لدرجه انه وقع ع الأرض ودانيال كان ساكت أما اماليدا كانت مبتسمه بهدوء اللي عملته اتنفذ
كانت بتعليق الأنبوب ببطئ علشان البنت كانت بتموت والمضاد مش هياثر فيها وقعته بالقصد والبنت ماتت .
ريما كانت نائمه فجاه قامت مفزوعه وحاسه بوجع ف قلبها
ريما: بنتي اكيد هي مش بخير أنا دائما بحس بيها
دخل عليها جايكوب وهو عليه علامات الشفقه ناحيتها ومش عارف يقولها الخبر ازاي استجمع شجاعته وقالها
جايكوب: أنا كنت هجيبلك بنتك واعالجها هنا بس أنا آسف دلوقتي مش هينفع
ريما: باستغراب ليه
جايكوب: ماتت السم اتملك منها وماتت قبل شويه أنا آسف
ريما بصتله بصدمه وعدم تصديق وقربت منه
ريما: انت بتخرف ولا ايه لا أنا بنتي عايشه وهجيبها وهعالجها انت كداب
جايك: دي الحقيقه انا اسف معرفتش اساعدك .
سابها وخرج وهي وقعت ع الأرض من الصدمه فجاه ابتدت تبكي بكاء متقطع لغايه ما فجاه صرخت بشكل كبير صرختها هزت جدران القصر كله
اماليدا عملت مراسم جنازة ودفنتها ف مدافن العيله وهمست ل دانيال بحاجه وهو نفذ كلامها ودفنوها بعد كده الإسعاف جت اخدت ماتيو ورافييل المستشفي
بعد تلات ايام كانت قاعدة عند الشباك زي ماهي لابسه اسود وبتبص للفراغ ومش بتتكلم الدادة دخلت ليها الاكل بصتلها ورجعت تبص من الشباك
كارين دخلت عليها ولقتها ع نفس حالها خرجت الدادة وقربت منها وملست ع شعرها بحنيه
كارين: بدال حبسه الاوضه دي تعالي انزلي تحت ف الجنينه
ريما: مش عايزة شكرا ع اهتمامك ده عايزة ابقي لوحدي ممكن
كارين سبتها بهدوء و خرجت وفضلت ريما تبكي وصل اوس بيت جايكوب وطلب يقابله
جايكوب: خير انت مين
اوس: انا اوس المغربي رجل اعمال مصري وعايز اتكلم معاك ف موضوع
جايك: خير اتكلم
اوس: أنا عايز ريما أنا عارف انها هنا ف اديهاني بهدوء هي مش ليها ذنب ف مشاكلكم هي كل همها ترجع بنتها وبس
جايك: وبنتها ماتت خلاص وهي مش هسيبها هي هتدفع تمن أخطاء غيرها
اوس: ريما مش هتدفع تمن اخطاء حد أنا عايزها من شوشره ونادي عليها بصوت عالي
ريما ردي عليا انا اوس
ريما سمعت صوت اوس بصتله وابتسمت ونزلت جري عليهم
ريما: اوس الحمد لله انك جيت خدني من هنا انا بموت بنتي وماتت وعرفت أن اهلي كانوا من أعضاء المافيا كنت عايشه ف كدبه كبيرة طول حياتي ارجوك خدني من هنا
اوس: اهدي هاخدك وهنرجع مصر وهتكون الامور هتبقي بخير
جايك صوب مسدسه ناحيته وابتسم بهدوء
جايك ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *