روايات

رواية بالصدفه بحب الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية بالصدفه بحب الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية بالصدفه بحب البارت الرابع

رواية بالصدفه بحب الجزء الرابع

بالصدفه بحب
بالصدفه بحب

رواية بالصدفه بحب الحلقة الرابعة

هاري : ابحثوا عنها بالتأكيد هي هنا ترتدي قبعه سوداء
غطت وشها ومشيت مع رامي لحد عربيته
شهد : ما تبعد يا عم انت ايدك لتوحشك يا باشا لا اوعي في اي مالك كدا وضربت بكعبها رجله وخرمت كوتش العربيه و بالشنطه في وشه وجريت
رامي : ااااه يا بنت وربنا لوريكي اشوف وشك مره تانيه بس
رامي : انتي تاني جيتي لقدرك متزعليش من اللي هعمله بقا
في مطعم الفندق
رندا : الجزمه خلتني اخرج من المطعم ملحقتش اكل كتير لاحظت شاب طالب اكل كتير كل حاجه بسيطه ومسح فمه وقام جريت قعدت مكانه وبدأت
رندا : احلي حاجه في الأجانب انهم بيطلبو كتير ومش بياكلو احلي يوم في عمري ده ولا اي وبعد شويه
كارم : نهار ابوكي اسود الاكل وديتي كل الاكل ده فين ها انطقي يا بت ميبنش عليكي انك مفجوعه كدا حق الاكل حالا اخلصي انت لقد تناولتي طعامي لتوك قومي بدفع ما اكلته حالا
رندا بدموع : ونبي ونبي يا باشا مكنش قصدي كنت بحسبك كلت وخلصت والله عديها يا باشا إلهي تنستر
كارم : اهلا بأهل مصر توقعتها ادفعي يا بت بدل ما اسجنك
رندا بخدود حمرا من الدموع : مش معايا غير الفلوس دي والله والمفروض هتقدينا يومين عشان خاطري سماح ولما تيجي مصر هاكلك في بيتنا بط ومحشي والله
كارم بابتسامه : ورق عنب ولا هتسترخصي بقا هااا
رندا وهي بتمسح دموعها : ورق عنب والله ها موافق يا باشا شكلك ابن أصول عن اذنك بقا سلام
مسكها كارم من قفاها : مشترتش لا هاتي الفلوس انتي عيله يا بت بتعيطي ليه
رندا بدموع : شهد هتضربني لو عرفت أن الفلوس ضاعت بسبب الاكل إلهي تنستر هرجعهم بس تيجي مصر
كارم : والله لو عيتطي من هنا لبكرا مش هياكل معايا الفلوس يا أمن
رندا وهي بتعيط زي الاطفال : خد خد حر ونار في جدتك يا شيخ منك لله
كارم بابتسامه : للاسف جدتي متوفيه بقا ههههه سلام يا حلوه
رن الفون
كارم : بتصلي بيك من الصبح عندنا اجتماع يا رامي هنتاخر
رامي بغضب : تعالا خدني في كلب متشرد قطع الكوتش اخلص يا عم هتيجي تاخدني ولالا اخلص
كارم : جايلك يا عم مع اني مش مقتنع بحوار الكلب ده
وبعد ساعه في العربيه
كارم : هههههه عجبتني البت دي لا جامده بصراحه حركاتها عجبتني وانت تستاهل
رامي : يا عم اسكت ده انا ناويلها بس لما اشوفها بس اي ده اي اللي جاب البت دي شركتي نزل بضيق
كارمه : حبيبي وحشتني اوي بجد كدا تغيب عني كل الفتره دي يا قاسي
رامي ببرود : عايزه اي مش عايز لا لف ولا دوران من الاخر كدا انا كنت لعبه بس للاسف خطتك فشلت فكك بقا مني بدل ما ااذيكي وازعلك انتي واللي باعتك
بدأت تحك بتعب : صدقني انا سمعت كلامه وعملت كدا عشان كان بيهددني باخواتي اللي حابسهم وعشان يديلي تعب لمرضي ايوه انا مريضه ومش لاقيه علاج يا رامي كان غصب عني كل ده انا اسفه بس للاسف حبيتك اوي ومش هقدر اعيش من غيرك سامحني ارجوك هي فرصه تانيه عشان خاطري
كارم بضيق : في اجتماع مهم جدا ولو اتاخرت العملاء هيمشو بعتذر يا انسه هيتكلم معاكي بعدين وسحبه ومشي … اي عرفت تلف عليك المره دي وتقنعك بكلامها حنيت ولا اي
رامي : مش عارف اصل سالم عمله ما يخطف ولا يهدد ولو كلامها صح ف ممكن اديها فرصه تانيه مع اني مبقتش احس اتجاهها بحاجه بقولك اي اجمعلي أدق تفاصيل حياتها عشان نخلص من الحوار ده
بعد ساعات في مكان تاني
شهد : ما تخلصي في سبق صحفي بيضيع ده كله بتلبسي مال وشك كدا في اي
رندا بتوتر : لا لا ابدا مفيش حاجه ه هو انتي تمام في حاجات غريبه بقت تحصل في اي
بدأت شهد تحكيلها كل حاجه رندا بصدمه : يا نهار ابوكي اسود ازاي تعرضي نفسك لخطر زي كدا انتي عبيطه
شهد : انتي اللي عبيطه شركه الحجر الأسود دي في مصر معني كدا الماده هتكون منتشره في مصر واللي هيروحو للي خلقهم ممكن يكونو ابهاتنا وأمهاتنا وناس كتير ملهمش ذنب واكيد ليهم فروع تانيه غير الشركه دي بس الأهم دلوقتي الشركه تتفضح ويتقبض عليهم ولازم نعرف مين هو صاحب الشركة النهار ده ونصوره عشان ميلبسهاش في حد تاني ينسجن بداله وقتها يبقا معملناش حاجه
رندا بخوف : الكلام الي بتقوليه ده كبير اوي وممكن يودينا في داهيه كلنا هنعمل اي دلوقتي
شهد : خلينا نروح مشوارنا ده الاول وان شاء الله اللي في دماغي يطلع صح ونقدر نعمل حاجه يلا وصلنا اسمعي اول ما ابعتلك رساله اسمعي الكلام اللي فيها ومش ناقصه غباء الله يباركلك تمام
رندا : تمام انا اصلا الاكشن مليش فيه هو المؤتمر ده هيكون فيه اكل اي بتبصيلي كدا ليه بقرف طيب طيب استنيني متجريش كدا
دخلو المكان وبدأت شهد تقرب من اوض وأماكن معينه ورندا تحت بتسجل المؤتمر
قدرت تفتح اوضه الحجر الأسود بس اتقفشت طلعت تجري لقت واحد بيدخل اوضه زقته ودخلت معاه
شهد بصدمه : احيه ورحمه ابوك ما تنطق استر عليا وخبيني إلهي تنستر وهعملك اللي انت عايزه صدقني
رامي : ايدك لو اتحطت علي بقي مره تانيه هكسرهالك فجاه الباب خبط جامد فتح رامي
رامي : لما كل هذا الضجيج الا استطيع الراحه قليلا
بيتر بابتسامه : نعتذر علي ازعاج حضرتك ولكن كان هناك لصه قريبه من هذا المكان شعرنا بالقلق فمن الممكن أن تتعرض للسرقه او الاذي
رامي : لا لا لم اري اي شخص بالجوار ولا يوجد احد معي والان هل استطيع الذهاب للراحه
بيتر بابتسامه : بالطبع عذرا سيدي علي ازعاجك راحه هنيه لك
قفل رامي في وشه وبدأ يدور علي شهد لقي ملايات متربطه وشكلها نطت من البلكونه
رامي بصدمه : البت دي متخلفه اي حكايه البت دي هروح البس وادور عليها بنت بلدي بردو وفي غربه وشكلها متورطه هساعدها بدل ما يحصل ليها حاجه
في مكان تاني كانت شهد بتجري بره المكان ووقفت ترتاح وبعتت رساله لرندا
شهد : رندا عرفوني وقفشوني واضطريت اهرب اتعاملي عادي كاي صحفيه وروحي علي الفندق خلي بالك من نفسك
لاحظت رجاله ببدله سوده وعضلات بيشاورو عليها وجايين ناحيتها
شهد : اااه شكلي هجري كتير النهار ده
شهد وهي بتجري : اجري يا مجدي بسرعه هتتعكش
رامي : في اي هو احنا بنجري ليه حصل اي انتي يا مصيبه الرجاله دي بتجري وراكي ليكي بس بيدورو عليكي ليه
شهد : حوار كبير اوي المهم نجري من التيران دول لو عكشونا هنتفرش بالارض
رامي : ليه يا اختي هو انتي معاكي سوسن ولا اي مش عجبك انا
شهد : يا عم اجري وانت ساكت بص لعضلاتك ووراك كام عضله بتجري ورانا أنجز واجري وانت ساكت
رامي : ليه ايوه صح انا مال اهلي بيكي اصلا عشان اجري انا معرفكيش سوري يا حلوه مش هكمل معاكي
شهد : من وقت ما جريت معايا وانت بقيت تبعي لو وقفت هتتنفخ اجري بقولك يا جدع
بصلها رامي باستهزاء ووقف : تصدقي انا غلطان اني طلعت ادور عليكي عشان احميكي هنشوف وهتشوفي دلوقتي قوه عضلاتي
اتضرب رامي لكميه علي وشه ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالصدفه بحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *