رواية بالصدفه بحب الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد
رواية بالصدفه بحب الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد
رواية بالصدفه بحب البارت الخامس
رواية بالصدفه بحب الجزء الخامس

رواية بالصدفه بحب الحلقة الخامسة
كملت شهد جري وهي شايفه رامي بيتضرب جامد وهي بتقول شهد : سلام يا ابو الرجوله ربنا معاك بقا وفضلت تضحك وبعدها بشويه حست بوجع في قلبها
شهد : معقول حاسه بتأنيب الضمير لا لا اكيد لا طيب ليه قلبي واجعني اوي كدا وصلت الفندق
رندا : انتي كويسه كنت قلقانه عليكي اوي اي وصلتي لاي حاجه ها
شهد : ولا اي حاجه والمكان ده بدا يبقا خطر علينا لازم نمشي باسرع وقت ممكن الفلوس الي هنحجز بيها معاكي احجزي اول طياره خلينا نهرب مفيش وقت
رندا بخوف : ما هو ما هو اصل اصل بصراحه انا مكنش قصدي اي حاجه بس بصي الغلط مش عليا انا
شهد بغضب : لا لا اوعي تقولي انك ضيعتي الفلوس ها دي مصيبه سوده
رندا : واحد هددني وخد الفلوس كلها انا مليش دعوه يعني اعمل اي يعني اسيله يغتالني
شهد بغضب : لا ازاي يغتال مين يا ماما يغتالوني انا المهم تكوني مبسوطه هعمل اي دلوقتي في ام المصيبه دي ما تنطقي
رندا : م م معرفش بقا اتصرفي هو انا هقطع نفسي يعني تعبت كل حاجه عليا
شهد : قصدك ام الرحله دي اصلا معموله عشان تنبسطي اما انا يطلع عين ابويا عادي صح اسكتي مش عايزه اسمعلك كله لحد ما افكر واشوف اعمل اي في الحوار ده ولا كلمه يا رندا هنتخمد من غير ولا كلمه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كارم : هههههههه اي اللي في وشك ده قطر داس عليك ولا اي احكيلي
بدا رامي بضيق يحكي وكارم كل شويه يضحك اكتر
رامي : بس يا عم مسابونيش الا اما وريتهم البطاقه ولقو اني معايا الجنسيه الامريكيه ومش تبعها واتكلمت معاهم اني كنت بحسب انهم في مسابقه جري ف عشان كدا كنت بجري معاهم واما سألت البنت قالت أسألكم احسن
كارم : وصدقو الهبل ده مش معقول وبت تعمل فيك كل ده شكلك بقا قدامي زفت ها هتبلغ عنهم ولا اي
رامي : وهو من امتي بنعمل كدا ان شاء الله تعرفلي المعلومات عنهم وقدامك 3 ايام وتجيبهم المخزن حقي لازم اخده بأيدي المشكله ان في كل مره بشوفها صدفه برغم ان بيبقا وراها مصيبه الا اني بحس بحاجه غريبه جوايا كأني ببقا فرحان ومعنديش مشكله مهما عيوني فضلت مراقباها مش هحس اني زهقان ابدا
كارم : اوبااا شكلنا وقعنا في الحب يا معلم امال اي حوار كارمه ده
رامي : محتار ومش قادر اجمع ف نتكلم في الحوارات دي بكرا سلام ثانيه واحده أنت قولت وقعنا انت وقعت فين وامتي انت ده انت معندكش احساس و تلاجه ماشيه علي الارض ده مين المدعي عليها دي
كارم بابتسامه : بنت كدا عيطها في كافيه وخدت منها كل فلوسها صغنونه كدا وكيوت وعيوطه مهما افضل مراقبها من بعيد مبزهقش
رامي : لا ده فعلا الله يعينها بعد اللي عملته تفتكر هتفكر فيك اصلا
كارم : يا ابني ده انا مش هروح من بالها بقولك خدت كل فلوسها مش هتعرف تسافر وترجع مصر ف طبيعي بالها يتشغل باللي كان السبب وبعدين انا عرفت دخلتها مطعم اطلب فيه كل المينيو وهتوافق هوا
رامي : تصدق يا صاحبي اول مره اخد بالي انك انسان مريض
كارم بابتسامه : اشكرك يا حبيبي يلا شوف انت رايح فين مش فاضيلك انا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم الصبح صحيت رندا علي أصوات كتير في الاوضه
رندا : اي ده انتي خارجه ولا اي ليه علي الصبح كدا مش هناكل الاول وليه متشيكه كدا
شهد بضيق : هروح اشوف حل لمشكلتنا واجيب فلوس ادعي تعدي علي خير ولازم البس اللبس ده في المكان اللي هروحله متفكريش في بطنك كتير عشان بداتي تبقي متخلفه سلام
رندا : اي بدأت دي ما هي عارفه من زمان اني كدا لما تيجي اكيد هناكل هنام احسن او هطلع اشوف اكل
نزلت رندا المطعم وقعدت شويه ودخل شاب عليها وقعد
جان : هي أيتها الفاتنه ما رأيك انت نتحدث قليلا يمكننا أن نتواعد لم اري ذلك الجمال من قبل انه حقا فريد من نوعه لما لا تأتي معي للمنزل سنستمتع كثيرا
رندا بتوتر وهي بتمسك كتاب تقرا منه هتقول اي : انا انا لا أتحدث الانجليزيه لا استطيع فهمك وابتسمت
ابتسم جان ومسك ايدها : اذا تعالي معي لا داعي للخجل
قرب منهم بغضب شديد وكسر الايد اللي مسكت ايدها
خاف الولد ومشي
رندا : هو هو انت ليه متعصب اوي كدا شكلك بيخوف علي فكره هو الولد ده كان عايز اي ها واصلا انت مالك ليه ضربته يا مفتري
كارم بغضب وهو بيمسك ايدها : امشي قدامي ومش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خرجت شهد وطلبت تاكسي يوصلها بالبنك
شهد : هل يمكنك انتظاري قليلا هنا لتغيير العملات وبعدها استطيع محاسبتك فقط انتظر من فضلك
دخلت البنك وسحبت فلوس ولما طلعت دفعت الفلوس وشافت بحر
ابتسمت شهد ورنت علي والدها يمكن يطمنها شويه
شهد : بابا وحشتني اوي انا عارفه اني غلطانه واستاهل ضرب الجزمه سامحني يا حبيبي بس اضطريت اعمل كدا بجد
شهاب : وليه تعتذري انا اللي غلطان مش انتي انا اللي معرفتش اربي بنتي وبنتي مش بس خلت راسي قد السمسمه ومش عارف ارفعها قدام حد من عمايلها وبس لا وكمان بتهرب بره البيت وبتجريني وراها وخلت الناس كلها تتكلم عليا وعلي تربيني يا خساره بجد خساره فيكي كل حاجه عملتهالك
بدأت تعيط : بابا كفايه انت بجد مش عارف كلامك ده بيعمل فيا اي انت مش عارف انا هنا خايفه ازاي من غيرك ومحتجالك اوي دلوقتي انا خايفه
شهاب : قلبي بيقولي رق وحن بنتك والله اعلم فيها اي بس عقلي رافض كل حاجه دي ليلتك وشيلتك لواحدك اتحمليها واعملي حسابك اول ما تنزلي مصر مفيش شغل تاني هتترزعي في البيت زيك زي اي كرسي وتستني عدلك ولا تستني ليه في عريس فعلا وانا هبعت موافقتي وفي أقرب وقت هتتجوزي واخلص منك ومن قرفك وكلام الناس عليكي
شهد بدموع : بابا عشان خاطري متعملش كدا انا عارفه والله اني غلطانه بس ارجوك كفايه انا هسمع كلامك في كل حاجه بس تكون راضي عني بس بلاش الجواز ده انت عارف اني لازم اتجوز حد بحبه وعمري ما هقبل باي حد كدا وخلاص
شهاب : يا فرحتي بيكي يا متعلمه يا مثقفه يا بتاعه المدارس مفيش حد بيعرف باللي بتعمليه وبيكمل معاكي شكل اخواتي كان رأيهم فيكي صح بس انتي عشان بنتي كنت معمي عن كل افعالك وكل حاجه بتعمليها
شهد بحزن : اخواتك اللي كسروني ووجعوني وانا بودهم عشانك يا بابا جرحوني كتير اوي وصبرت كسرو قلبي وهانوني وبردو سكت عشانك بس وفي الاخر تقول عليا كدا
شهاب : انا كلامي خلص خلاص يومين وتكوني عندي ومش هتطلعي من البيت الا علي بيت جوزك انتي فاهمه سلام
شهد بدموع : لا لا لا لا بابا اسمعني ارجوك ما تسيبنيش لا ارجوك محتاجه اتكلم انا انا م مش بخير بابا قفل قفل وسابني قولتلك متسيبنيش قولتلك اسمعني
مسحت دموعها
بدا يقرب شخص منها واحده واحده وفجاه سحب الفون والشنطه بالفلوس وخبطها وقعت علي الارض ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالصدفه بحب)