روايات

رواية بالصدفه بحب الفصل السادس 6 بقلم نوران أحمد

رواية بالصدفه بحب الفصل السادس 6 بقلم نوران أحمد

رواية بالصدفه بحب البارت السادس

رواية بالصدفه بحب الجزء السادس

بالصدفه بحب
بالصدفه بحب

رواية بالصدفه بحب الحلقة السادسة

شهد : اااه مهما حاولت أقف بس رجلي بتوجعني اتجرحت ومش قادره اتحرك والجزمه كمان اتقطعت هو يوم باين من أوله مش عارفه انا فين وهروح ازاي دلوقتي اعمل اي
من بعيد كان بيراقبها شخص قرب منها وشالها وقعدها قدام البحر
بصتله شهد بصدمه : انت انت بتعمل اي هنا انت بتراقبني بقا مش كدا
رامي : بصراحه اه مش قادر اشيل عيوني من عليكي وقلقان عليكي
شهد بحزن : الغريب اني حاسه بالراحه والأمان دلوقتي وانت جنبي ومش مصدقه ازاي ده حصل
رامي : مش مهم ازاي ده حصل المهم انك تخرجي كل اللي في قلبك وعيشي يومك وافرحي
بدأت دموعها تنزل
رامي حط ايده علي ظهرها : ليه بتعيطي في حاجه كبيره حصلت معاكي
شهد : لا انا كويسه مفيش حاجه انا بخير حبه بس اكون لوحدي وفي نفسها بتقول ( ومش عايزاك تسيبني وتروح متسيبنيش حتي لو قولتلك امشي ارجوك انا محتاجاك )
رامي : شكلك اتاذيتي كتير في حياتك بتفاجئنا الحياه بحاجات كتير وحشه صح شكلك حاولتي كتير واتاذيتي ومع ذالك اشتغلتي علي نفسك كتير لحد ما وصلتي للي انتي فيه دلوقتي شكلك عيتطي كتير في حياتك ومكنتيش بتبيني ده بتعيطي في السر بعيد عن الناس عشان محدش هيحس بوجعك قلبك وجعك كتير اوي وانتي لوحدك بس تعرفي برافو عليكي
مع كل كلمه كان بيقولها كانت دموعها بتزيد لحد ما قال الكلمه الاخيره بصتله بصدمه
رامي : مستغربه ليه برافو عليكي انتي عملتي حاجات كتير محدش قدر يعملها كافحتي واستحملتي كل حاجه عشان تبقي الشخص اللي انا شايفه دلوقتي انتي عظيمه لتحملك وجميله طول ما انتي بتضحكي حتي وانتي بتعيطي بردو جميله اوي انتي فعلا مجتهده وشاطره
غطت بأيديها وشها وبدأت تعيط جامد وهو يطبطب عليها لحد ما هديت وبصت للبحر
شهد : انت انسان غريب اوي برغم كل مره بشوفك فيها بتحصل مصيبه و حد فينا لازم يتأذي الا ان كلامك دلوقتي محسسني انك عشت معايا وعارفني وقادر تفهمني
رامي : قولتلك اللي انا شايفه وكان نفسي حد يقوله ليا مش مهم اي حاجه يلا قدامي نجيبلك حاجه تلبسيها ونفطر مع بعض
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رندا : اي اي انت في اي اااه ايدي بتوجعني منك يا غبي ابعد انت ساحبني وراك زي الحماره كدا عايز اي انت
مالك انت بيا
كارم بغضب : الحيوان اللي كان جوه ده معجب بيكي وكان عايزك معاه انتي فاهمه ومش عايزاني اكون متضايق
رندا : الله القمر اللي جوه ده بجد معجب بيا انت يا عم مالك كدا قطاع أرزاق ليه بس ما الواد حيليوه وهيدلعني
كارم بغضب : اقسم بالله ارزعك قلم يلوحك اتعدلي واتلمي بدل ما اشكمك والمك انا انتي فاهمه
رندا : طيب طيب متضغطش علي ايدي بتوجعني سيب بقا اي ده يا ابني انت هو انا اعرفك متضايق ليه مش فاهمه
كارم : بنت بلدي وبغير عليها ها عندك كلمه تانيه تقوليها يا حلوه
رندا : اه انت ملكش حكم عليا ومش هسمع كلامك وعربيه مش راكبه وكلام معاك مش هيحصل وانت اللي تتلم
كارم : تمام حلو اوي الكلام ده كنت ناوي اخدك نفطر مع بعض بس شكلك مش مهتمه طيب معطلكيش بقا عن اذنك
رندا : لا لا لا لا بص بص ايدي احمرت ازاي بسببك انت يا مفتري لازم تعوضني وركبت العربيه يلا بسرعه بقا جعانه اكلني وروحي لو سمحت بسرعه
ضحك كارم ومشي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رامي : اممم متهيقلي الطقم ده حلو اي رايك
شهد : انا مش فاهمه ليه اصلا اغير لبسي
رامي : المكان اللي هوديكي فيه محتاج بنطلون مش فستان وبعدين اخاف تتعاكسي مني
شهد : طب يا سيدي شكرا هتزل امي عشان تاكلني بتستغل اني مفلسه دلوقتي
رامي : لسه هستغلك احلي استغلال هنفطر في مركب علي البحر يلا
شهد : انت بتهزر صح انت كنت مرتب لكل ده ولا اي
رامي : لا بس جاي علي بالي يلا هو انا ممكن اسالك سؤال رخم شويه
ركبت معاه العربيه وهي بتقول : اتفضل
رامي : اي حوار حسن اللي كان خاطبك ده يعني حاسيت الموضوع كان مقصر معاكي شويه
شهد : لا ابدا بس كان دايما بيحسسني انه فاهمني واني صح بس مع الوقت اكتشفت ان هو بيستغلني ولما اكتشفت حقيقته دبر لي كده حوار وفضحني في العيله وان هو اللي سايبني وان انا وحشه بس الكل صدق وما صدقو لقو حاجه يجرحوني بيها دقيقه هي المركب دي رايحه لاتجاه معين يعني انت قاصد مكان معين
رامي : متعمليش فيها المحقق كونان انا فعلا عا اوديكي مكان معين مفاجأه تقريبا وصلنا
شهد بانبهار : متهزرش ملاهي مائية بجد واااااو جريت بسرعه للألعاب ومسكت ايده تشده قدام لعبه معينه يلا دي يلا نلعب دي الاول
رامي : طب دقيقه بس اشوف المكالمه دي بس .. عايزه اي يا كارمه انا ورايا شغل مش فاضي
زقته شهد وقع في الميه وفضلت تضحك اتعصب بس لما شاف ضحكتها ضحك وقفل الفون
كارمه بعصبيه : رامي رامي انت مع ميين تمام اوي
فضل يجري وراها وهي تجري شهد : تعبت ولا اي يا جدو لا همه ونشاط كدا اتحرك بسرعه عايزه حلويات اااه حلوه اوي ممكن ناكل مصاصات انا وانت
رامي : نعم مصاصات اي يا ماما اتفطمنا علي الكلام ده مستحيل ومتحاوليش مستحيل احط البتاع ده في بقي
بعد شويه هما قاعدين ومنزلين رجليهم في الميه
رامي : تصدقي البتاعه دي طلعت حلوه اوي
شهد : شوفت مش قولتلك المكان تحفه اوي بجد حبيت مش عارفه اقولك اي علي اليوم الجميل ده واحلي حاجه لحظه غروب الشمس يا نهار اتاخرت رندا لوحدها الوقت سرقنا لازم ارجع دلوقتي اه صح الخاتم ده بتاعك
رامي بابتسامه : ممكن تخليه في ايدك يعني خلي بالك منه عشاني يلا خلينا نمشي
شهد : هنلحق نوصل قبل الضلمه اصل بخاف من الضلمه اوي
رامي : انا معاكي متخافيش ابدا هحميكي دايما وهكون جنبك ومنين ما تحبي تسافري عرفيني ومتشيليش هم الفلوس اول ما اجي مصر هدور عليكي عشان اخدهم
ابتسمت شهد
اما عند رندا
رندا بفرحه : الاكل والحلويات والحاجات هنا حلوه اوي بجد 10 من 10
كارم : طب اي رايك نروح ملاهي او العاب كدا نتسلي اعرف ان البنات بتحب الحاجات دي
رندا : لا لعب اي وفرهده اي يا جدع فكك بس ممكن نركب متسكل يلا وصلني عشان اتاخرت علي شهد واكيد قلقانه وفونها مقفول وصلني بموتوسكل بسرعه متحمسه
كارم : ده انتي عيله فصيله وغريبه اي ده اول مره اشوف بت كدا قدامي يا اختي
♡♡♡♡♡♡
رسيت المركب ونزلها رامي وهو بيضحك
شهد : بجد بابا كان بيتعصب عليا لازم العب لعبه صعبه واتعور دايما بس شكل وشك اتبهدل اوي بسببي اسفه
رامي : اه لا دي بسيطه خالص متاخديش في بالك
اول ما وصلو علي الطريق جريت كارمه عليه بسرعه وحضنته
كارمه : رامي حبيبي كنت خايفه عليك خالص وحشتني اوي يا بيب بصلي هنا وركز معايا
بصتله شهد بحزن وبدأت ترجع برجليها لوري وهي بتبصله بصدمه وحزن وهو بيبصلها بضيق وبيحاول يبعد كارمه عنه عشان يوضح ليها ومش عارف لحد ما فجاه وقفت عربيه سوده نزل منها شخص كمم شهد وسحبها ووو
كدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بالصدفه بحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *