روايات

رواية حدث في ليلة ما الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت السيد

رواية حدث في ليلة ما الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت السيد

رواية حدث في ليلة ما البارت الثاني

رواية حدث في ليلة ما الجزء الثاني

حدث في ليلة ما
حدث في ليلة ما

رواية حدث في ليلة ما الحلقة الثانية

(الحية)
عاصم:قول يابني مفيش حد غريب هنا
محمود :تالين اتعرضت لمحاولة اغت… صاب وعندها تهتك بغشاء البكارة وعندها انهيار عصبي
جلس فارس مكانه بصدمة وصمت ونظر لوالده الذي قال حسبنا الله ونعم الوكيل لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
بكت ام فارس :ياوجع قلبي عليكي يابنتي
اكمل محمود: انا عملت اللازم واديتها حقنة بس انا مستعد اجيبلك تقرير طبي بحالتها وهاحي بكرة اتطمن عليها
قالت شيماء زوجة فارس : مين الي عمل فيها كدة؟
نظر اليها #بقلم_مرفت_السيد فارس بغضب وقال: تعرفي تسكتي خالص
عاصم:اهدا ياابني
شيماء:اهو على طول كدة كلمتي تقيلة عليه
ام فارس:مش وقته يابنتي راعي الحالة الي احنا كلنا فيها لو سمحتي
سكتت شيماء ودخلت اوضتها وهي متعصبة
فارس :محمود بعد اذنك هاتلي التقرير بكرة باذن الله معاك وياريت محدش يعرف خالص بالي حصل
محمود وهو يغادر :متقلقش يافارس استئذن انا والتقرير هاجيبهولك بكرة ان شاء الله
قام فارس بتوصيله وسأله :يعني هي لسة بنت؟
محمود: الوضع يعني انها بنت ولكن الغشاء متهتك بسبب المحاولة فاهمني لان غشائها مطاطي وللأسف في خبر اصعب من كدة اتحرجت اقوله قدام زوجتك وخالتي
فارس:قول
*للاسف في اثار….. بداخلها يعني احتمالية حملها واردة وانا اخدت عينة عشان لو هتمشي رسمي نطابق العينة بالمشتبه بأمرهم
:شكرا يامحمود تعبناك
انصرف محمود وظل فارس يسترجع كلامه
ثم دخل فارس غرفة تالين ونظر اليها مطولا وهي غارقة بالنوم بفعل المهدئ ورغم تظاهره بالصلابة خانته دموعه على ماحدث معها
اقترب منها وطبع قبلة على رأسها ثم همس:وحياتك لاجيب حقك ياتالين
ثم مسح دموعه وخرج لوالديه فوجد شقيقه يجلس معهما
جلس وهو غاضب تكاد عروقه النافره ان تنفجر
قال شقيقه: ازاي يعني هانسكت يابابا دي مظلومة وبنت الكلب دوللي دي عايشة بخير عمي الي #بقلم_مرفت_السيد صدق ببنته الكلام الي قالته له العقربة وبنتها بسهولة لدرجة انه كلمني وبيقولي متخليش تالين ترجع لأحسن هاقت… لها
فارس بغضب:انا رايحلهم وهاعمل…..
نهض عاصم وقال:بس يابني اصبر لما تالين تفوق ونفهم منها وياللا انت واخوك شيلوها وطلعوها شقتي
فارس:ليه يابابا
عاصم*من غير ليه ماينفعش تفضل معاك انت ومراتك انا عمها والصح انها تفضل عندي
استسلم فارس لقرار ابوه وحملها بمساعدة شقيقه الى شقة والده ووضعاها بغرفة فارس القديمة وانصرفا
عاصم:ياللا ياولاد على بيوتكم والصباح رباح
بوقت سابق بصباح اليوم
استيقظت دوللي وسحبت حقيبتها وذهبت لغرفة نوم امها وايقظتها حتى لايشعر قاسم واشارت لها بأن تتبعها الى غرفتها بهدوء حتى لايشعر بهما قاسم
وبالفعل ودار بينهما الحوار التالي
:شفتي بنت جوزك عملت ايه فيا في النادي لما شافت عمر بيبوسني زعقتلنا لحد ماقالها اننا متجوزين عرفي وسابتي وقطع الورقة بتلعة الجواز بوظتلي خطتنا ياماما عشان اخليه يتجوزني رسمي
*عملها اسود دي جت وفضلت تزعقلي وحكت لأبوكي
:عشان كدة #بقلم_مرفت_السيد هاخلص حقي منها وحياة كل مرة طلعت فيها احسن مني لاذلها مش كفاية انها عايشة بعز ابوها ومتدلعة وبترفض العرسان قال ايه عاوزة تعمل ماجستير وبتشتغل بتصميم المجوهرات وانا مش عارفة حتى اوقع عريس غني انا خلاص جبت اخري منها
*هاتعملي ايه
:متستعجليش ياست الكل ياللا سلام انا رايحة مع نور نجهزلها حفلة على شرفها
غاجرت دوللي المنزل وذهبت لنور بإحدى الكافيهات وقالتلها:خلاص فهمتي يانور
*فهمت هي سيرة خلاص يابنتي
:ماهو انتي غبية ودايما بتبوظي الدنيا اسمعيني الراجل ابن عم صاحبك دة واثقة انه لما بيسكر مهما حصل الصبح بينسى لما بيفوق
*ايوة وكل يوم مع واحدة شكل ولحظك الحلو هو متخانق مع جدته وقاعد مع ابن عمه الي هو اسر صاحبي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *