رواية حدث في ليلة ما الفصل الأول 1 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما الفصل الأول 1 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما البارت الأول
رواية حدث في ليلة ما الجزء الأول

رواية حدث في ليلة ما الحلقة الأولى
(الغدر)
:الحقيني ياتالين في واحد بيتهجم عليا
انتفضت تالين من مكانهاوقالت بفزع في التليفون : دوللي انتي فين
*في الشاليه بتاعنا الحقيني انا حابسة نفسي بالحمام بس مش عارفة اقاوم اوعي تقولي لماما
ولاباباكي ااااااه……
صوت خبط قوي وصرخة دوللي كان اخر حاجة تسمعها قبل مايقطع الخط
تالين وهي بتعيط : الو الو
حاولت #بقلم_مرفت_السيد تتصل كذا مرة ولكن التليفون غير متاح وهي بطريقها لبرة بتجري عشان تلحق بنت مرات ابوها فغصب عنها خبطت عزة مرات ابوها الي قالتلها بعصبية:مش تفتحي ياعامية مستعجلة على إيه
لم ترد عليها تالين بل لم تسمعها من الاساس ابتسمت مرات ابوها بخبث وهي تنظر من الشرفة على تالين وهي تهرول
وبلمح البصر كانت راكبة عربيتها وهي بتترعش بطريقها للشاليه وطول الطريق بتحاول تتصل بدوللي والفون اتقفل وبسرعة اتصلت على رقم فارس ابن عمها ورد بسرعة كعادته : تالي القمر وح…
قاطعته ببكاء وفزع *الحقني يافارس بسرعة مفيش وقت
ارتعب فارس من صوتها وكلامها :خضتيني مالك في ايه انطقي بتعيطي ليه حصل ايه؟
*دوللي بالشاليه بتاعنا وكلمتني وهي بتستنجد وفي حد بيتهجم عليها انا قربت اوصلها حصلني يافارس ومتقولش لبابا
فارس بغضب:تالين انا جايلك اوعي تدخلي لوحدك سمعاني ياتالين انا جاي و…..
انقطع الخط وبسرعة البرق خطف فارس سلاحه الميري وانطلق يجري من مكتبه قابله علاء صديقه وطلع يجري وراه يسأله :مالك يافارس
*تعالى معايا بسرعة وهات سلاحك وهحكيلك بالطريق
:سلاحي معايا
*كويس اركب بسرعة
وصلت تالين وبسرعة البرق وبدون تفكير فتحت الشاليه ودخلت وهي بتنده وبتفتش كل الغرف بالدور الارضي:دوللي دوللي
وهي على السلم الي بيؤدي للدور التاني سمعت صوت باحدى الغرف فاتجهت اليها وفتحت الباب و…….
😳😳😱😱
ماحستش بنفسها غير وهي بتفوق في مكان تاني غير الشاليه بتاعهم وصداع جامد والرؤية ضبابية ومش قادرة تتحرك ولاتقاوم الراجل الي بيغتصبها وهو #بقلم_مرفت_السيد سكران كل الي قدرت تعمله تبكي بصمت
وقبل ماتغيب عن الوعي سمعته بيقول : متخافيش انا عنيف لما تطلبي بس
فاقت لقت نفسها لوحدها بشاليه مهجور اتحاملت على نفسها وقامت اتجهت بصعوبة للباب وهي بنلملم ملابسها المتقطعة وبقعة دماء تعلن عن شرف مفقود تلطخ فستانها الوردي حاولت تستر جسدها قدر استطاعتها ولقت شنطتها جنبها سحبتها وفتحت الباب وهي مش قادرة تمشي وبتبكي بحرقة
وهي بتبص حواليها مش لاقية اي حد بالمكان مفيش غير صوت البحر وظلام دامس والشارع منور بضوء القمر انتبهت ان عربيتها موجودةقدام الباب وقبل ماتركبها لمحت دوللي واقفة مع نور صاحبتها وبيضحكوا بصوت عالي ومش منتبهين لوجودها
واول مادوللي لمحتها وقبل ماتركب عربية نور ندهت عليها#بقلم_مرفت_السيد وقالتلها: يارب تكوني اتبسطتي ياتالين دلوقتي يتدلوعة باباكي محدش احسن من حد
وضحكت هي وصديقتها بصوت عالي وغادرا وصوت ضحكاتهما يتردد صداه وتالين تنظر اليهما بصدمة
جلست تالين بسيارتها وهي تبكي بحرقة ثم انطلقت بسيارتها تائهة حتى استطاعت بصعوبة ان تصل الى منزل عمها وظلت جالسة بسيارتها والصداع يفتك برأسها حتى تذكرت هاتفها
ظلت تبحث عنه حتى وجدته مغلق بحقيبتها
قامت بفتحه لتجد اتصالات ورسائل من فارس ومن ابوها
ثم رن هاتفها برقم فارس اجابته وظلت تبكي اتاها صوت فارس بلهفة: تالين حبيبتي انتي فين انا قلبت الدنيا عليكي وتليفونك اتقفل وبنت مرات ابوكي السافلة لما اتصلت بيها قالتلي تلاقيها مع عشيقها تالين انتي فين وحصلك ايه انا قلبي هايقف من القلق
*تحت بيتكم يافارس في عربيتي مش قادرة انزل ولا اتكلم
:حصل إيه طيب طمنيني بكلمة حتى بصي انا جاي قدامي ربع ساعة اوعي تتحركي من عندك
واغلق الهاتف ضرربت تالين رأسها بمقود السيارة وهي تقول :انا غبية غبية
رن هاتفها برقم والدها فاجابت وحاولت انها تبان متماسكة صرخ فيها:انتي فين وكنتي مع مين
* يهمك أوي اسأل بنت مراتك عملت ايه في بنتك ربنا يسامحك وانهارت بالبكاء وهي تصرخ ربنا يسامحك عمرك ماصدقتني انت ضيعتني بسبب مراتك وبنتها ربنا يسامحك سيبني في حالي
انفتح باب سيارتها لتجد فارس يأخذها بحضنه وامسك بهاتفها وقال:مين معايا
*فارس انا عمك انا…
:عمي بنتك معايا سيبها دلوقتي لو سمحت واتطمن
واغلق الهاتف واخذ ينظر لحالة تالين وهو بحالة غضب وصدمة افقدته النطق
فضمها الى احضانه وهو يحاول السيطرة على أعصابه ويجز على أسنانه :متخافيش انا جنبك ومعاكي والله ماهارحم الي اذاكي انتي بس اهدي احنا هانطلع البيت وتحكيلي ومتقلقيش
صرحت تالين وهي تضربه في صدره :ماقلقش ازاي انا ضيعت يافارس اغتصبني يافارس انا خلاص عاوزة اموت
لم تتحمل اعصاب تالين وفقدت الوعي
حملها فارس الي منزل العائلة وبالتحديد شقته واتصل على والده ووالدته وطلب منهما المجيء بسرعة فهما يسكنان بنفس البيت بالدور الأول وفارس بالدور التاني وشقيقه فخر الدين بالدور الثالث #بقلم_مرفت_السيد
استيقظت زوجة فارس وخرجت لتتفاجيء بزوجها يحمل بنت عمه الى غرفة الضيوف ويطلب منها ان تساعدها وتغير لها ملابسها وطلب منها محذرا ان لاتسأله عن شيء
اطاعته بخوف وهي تشعر بالغيرة فهي تغار من علاقة فارس بتالين
خرج فارس واستقبل والديه وقص عليهما ماحدث وسط مشاعر مختلطة مزيج من الدهشة والغضب والشفقة
بكت امه وقالت:لاحول ولا قوة الا بالله ربنا ينتقم منك ياقاسم من يوم مااتجوز الحرباية دي وحياة تالين باظت
نهض عاصم والد فارس بعد صمت طويل وقال : اتصل الاول بالدكتور محمود ابن خالتك ييجي يطمننا على البنت وبعدها يحلها ربنا بهدوء لازم نحكم عقلنا عشان منفضحش البنت
فارس :لا يابابا انا مش هاسكت طريقتك بابهدوء بحل المشاكل متنفعش بموقف زي دة
عاصم:الصبر يابني
وبالفعل اتى محمود وقام بفحص تالين بمساعدة زوجة عمها
ثم خرج وجلس وهو يفرك جبهته بقلق
فارس:محمود طمني تالين فيها إيه؟
خلع محمود نطارته بتوتر وقال: بصراحة ياجماعة. تالين……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)