رواية حدث في ليلة ما الفصل الثالث 3 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما الفصل الثالث 3 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما البارت الثالث
رواية حدث في ليلة ما الجزء الثالث

رواية حدث في ليلة ما الحلقة الثالثة
:ماهو انتي غبية ودايما بتبوظي الدنيا اسمعيني الراجل ابن عم صاحبك دة واثقة انه لما بيسكر مهما حصل الصبح بينسى لما بيفوق
*ايوة وكل يوم مع واحدة شكل ولحظك الحلو هو متخانق مع جدته وقاعد مع ابن عمه الي هو اسر صاحبي
:تمام شوية ونروح لصاحبك البيت ونحط لابن عمه الخمرة بالعصير وناخده معانا نفهمه ان في واحدة مستنياه في الشاليه المهجور بتاع الولا باسم انا سرقت منه المفتاح واحنا بنرقص و روحت ركبت كاميرا هاتسجل الي هايحصل
*تمام فهمت
:وبعدها هاسيبه هناك وانتي معاه تسكريه تاني وانا هاروح الشاليه بتاعنا وارشها بالمخدر واحيبهاله هنا ونصورها وأفضحها ياللا بينا
*ياللا بينا
وتمت الخطة على اكمل وجه باستثناء ان الراجل الي اختاروه يعمل كدة لما لقى تالين قدامه ونور ودوللي بيقولوله اهي الموزة وصلت وصوروا الي #بقلم_مرفت_السيد حصل بالكاميرا الفيديو مكانش ظاهر لأنه طفى النور
وبعد ماخلص لبس وطلع فاضطرت نور ودوللي يرجعوه بيت ابن عمه
عشان كدة اضطرت دوللي تعمل تمثيلية مع امها وتفضل تعيط وتبهدل نقسها قبل ماجوز امها يوصل ولما يسالها مالك تقوله بنتك مع شاب دلوقتي وكل يوم مع راجل شكل وكانت بترمي بلاويها عليا ولما حبيت اخليها تتراجع ضربتني وقالتلي انها بايتة معاه ولو مش مصدقني كلمها
وبالفعل تمت خطتها على اكمل وجه
بمنزل قاسم
خديجة ام دوللي بتقولها:يعني فارس كلمك طيب ولو عمل محضر وكشفو عليها
ضحكت دوللي :وانا مالي لا الشاليه بتاعي ولاحد شافني ومفيش اثبات عليا بس انا واثقة انهم مش هايفضحو نفسهم ولايلطخوا اسم تالين كبري دماغك خلاص هي كدة باي باي
ضحكت خديجة :حتى ابوها مش طايقها ايوة كدة خلي خيره لينا انا وانتي دة انتي طلعتي حية زي امك
لمعت عيون دوللي بالشر وهي تستلقي على فراشها:ملهاش نصيب اعمل شغل بالفيديو بتاعها للاسف ياللا خيرها بغيرها
بصباح اليوم التالي
استيقظ مجد ليجد نفسه بملابسه على فراشه بمنزل اسر ابن عمه وهاتفه يواصل الرنين بإلحاح
امسك بهاتفه وهو مغمض العينين واغلقه ثم القاه بجواره
ونهض بتكاسل لياخذ حماما دافئا حتى يستفيق وبينما هو بالبانيو اقتحمت راسه بعض الذكريات عن ليلة الأمس
فقال لنفسه:هو انا عملت ايه إمبارح
ثم حاول التذكر فلم ستذكر سوى فتاة بصحبته كانت نائمة #بقلم_مرفت_السيد او مغيبة كل ماتذكره هو رائحتها رائحتها مسك رمان
انتهى ويينما هو يرتدي ملابسه تذكر انها همست له بشيء كلمة واحدة وبعدها استسلمت له تماما
خرج من غرفته ليجد اسر يقوم بتحضير الطعام وحين راه ابتسم وقال:صباح الفل يامجد باشا
ابتسم بتقل :صباح النور يااسر
#بقلم_مرفت_السيد
اسر مازحا*ايه ياعم الموزتين خدوك فين امبارح قالولي هانوديه يتشقلب ايه الكلام
:مش فاكر يااسر بس حاسس إن في حاجة غريبة امبارح حصلت
*زي ايه اصل البنتين دول ابالسة ممكن يكونوا استفردو بيك
:لأ بس مش فاكر حاجة عن البنت الي كانت معايا خالص
*وانت عاوز تقتكر ليه مازي غيرها ولا عجبتك وعاوزها تاني
:لأ مش كدة عندي إحساس غريب
بقولك ايه اتصل كدة بصاحبتك دي وحاول تعرف بشكل غير مباشر حصل ايه معايا لاني مش هانزل لمستوى اني اكلم البنت دي واسالها وممكن تلاعبني
*تلاعب مين دة انت مجد الدهبي ابن العز وحفيد ميادة هانم الدفراوي هي لسة غضبانة عليك ماانت دماغك حجر صوان
: متشغلش بالك واوعى تقول لحد من صحابك انا مين
*عيب يامجد بس باقولك ليا الحلاوة لو عرفتلك معلومات عن ليلة امبارح
نهض مجد وارتدى نظارته الشمسية ووضع يده يشعره المسترسل يزيح خصلاته الناعمة للخلف وابتسم حتى بانت غمازته وقال: شد حيلك وليك مبلغ وقدره سلام
بمنزل عاصم
استيقظت تالين ونظرت حولها لتجد نفسها بمنزل عمها
خرجت من الغرفة وهي تترنح فوجدت عمها وزوجته وفارس يتناولون الطعام ويتحدثون
بمجرد ماراها فارس هب واقفا واتجه إليها بلهفة وامسك بيدها وهو يساعدها لتجلس
وقال :ايه ياتالي طمنيني عليكي بس الاول لازم تأكلي
عاصم :ايوة الاكل الأول وبالأمر كمان
مرات العم :حبيبتي يابنتي والله ماهاكل من غيرك
ابتسمت تالين وشعرت بحنانهم البالغ فدمعت عيناها وقالت :حاضر هاكل ياجماعة
بعدما انتهوا جلس اربعتهم بغرفة الجلوس وقال فارس:تالين بالراحة كدة احنا لازم نتكلم معاكي وقبل ماتحكي الي حصل بالتفصيل لازم اقولكم على قرار مهم اخدته
عاصم : خير يافارس
فارس:انا قررت اني………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)