روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الثامن والعشرون

رواية اختفاء مجهول الجزء الثامن والعشرون

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثامنة والعشرون

اوليفيا كانت واقفه بعيد عنه وبسرعه قرب الراجل بتاعها ومن غير حد يلاحظ اخد عينه دم منه وتابعت الموقف ببرود والاسعاف جات اخدته وصل المستشفي وحالته كانت خطر واندريا سئل عليه ف الاستقبال وعرف أنه ف العمليات الدكتور خلص وخرج وعرف مين اللي قدامه.
الدكتور: سيد اندريا اهلا بيك كنت اتمني اشوف حضرتك ف ظرف غير ده.
اندريا: حفيدي جراله ايه انطق وقول الحقيقة.
الدكتور: اهدي يا فندم هيبقي تحت الملاحظه 24 ساعه عنده كسور وارتجاج ف المخ ونزيف داخلي عالجناه ووقفنا النزيف.
اليزيا: بخوف طيب ممكن نشوفه.
الدكتور: آسف يا مدام بس هو ف نايم من التعب هنتابع مؤشراته الحيويه ويعدي مرحله الخطر الحادثه مش سهله.
من بعيد كان واقف حد سمع كلامهم وبلغ اوليفيا باللي حصل .
اوليفيا: تمام خليك متابع حالته أخباره توصلني اول باول فاهم.
الشخص اللي خبط ادريانو
مدام العينه اللي طلبتيها اني اخدها من الهدف المطلوب.
اوليفيا: تمام روح انت لما هحتاجك هبلغك واختفي فترة وعربيتك تتحرق مش عايز اي اثر ليك هنا فاهم
الشخص: امرك .
اوليفيا: تمام خد حسابك بزيادة واختفي .
اوليفيا بصت للعينه اللي معاها وابتسمت وديفيد اللي كان معاها هو ولي لي سئلها.
ديفيد: ممكن تفهميني ايه لازمتها الحادثه دي اهو ف وضع خطر بسببك وكمان ليه اخدتي منه عينه دم.
اوليفيا: ببرود وابتسامه هو انت خايف عليه حتي انت بتكره.
ديفيد: لا مش خايف بس أنا مش عايز قتل دلوقتي ع الأقل كل اللي عايزة ادمرهم وخلاص ومش جاوبتيني ليه عينه الدم.
اوليفيا بصتله من غير ما تتكلم وقامت وقفت قدام المرايا داست ع زر ف الحيط واتفتحت المرايا وشافوا شئ صدمهم وهي ابتسمت.
ديفيد: بصدمه معقول مش مصدق انتي ليكي ف الحاجات دي بس ده محرم دوليا قدرتي تجيبيه ازاي وتحتفظي بيه.
اوليفيا: بس مش محافظه بيه تذكار أنا كمان بتاجر فيه واصدره لدول تانيه من غير حد مايعرف ولا أظهر ف الصورة .
اخدت عقار وفضت نقطه ف دم ادريانو اللي اخدته نقطه كفيله تدمره ف خلال شهر واحد.
ديفيد: انتي مجنونه ناويه تموتيه عن طريق دم ملوث طيب انتي اخدتي العينه منه وهو مغمي عليه ف العربيه هتدخلي دمه الملوث مرة تانيه فيه ازاي.
اوليفيا: دي طريقتي الخاصه مش تدخل فيها.
ديفيد: بعصبيه لا اتدخل لما تقرري تحطي ليه مادة كيميائية محظورة دوليا ف دمه ويتلوث وتموتيه يبقي ادخل فهمينا انتي ناويه ع ايه.
لي لي: ممكن تهدي يا ديفيد اكيد عندها سبب علشان كده هي هتفهمنا.
ديفيد مسك اوليفيا من رقبتها وهي مش أبدت فعل وبيحازل يخليها تتكلم عن السبب بس هي ردت عليه بمسدس ف رأسه.
اوليفيا: بعد عني والا الرصاصه هتكون ف دماغك مفجراها ها ولا يعتبر اني شوفتك ف يوم وبالنسبه للي عملته دلوقتي مش ليق حق تتدخل فاهم انت كلفتني بحاجه خليك قدها ودلوقتي بعد.
ديفيد حس أنه مش قدها وسابها وهي بثبات بصتله واتكلمت.
اللي عملته مش يتكرر فاهم والا هتشوف وش اوليفيا ديلار التانيه اللي مش هيعجبك ابدا فاهم .
ديفيد بصلها بغضب وسابها ومشي ولي لي فضلت واتكلمت بابتسامه.
لي لي: طول عمرك قويه ومش بيهمك حد ابدا يا صديقتي .
اوليفيا: ايه خايفه عليه وبعدين أنا مش صديقتك يا لي لي مش تكدبي كدبتك وتصدقيها
قربت منها وبقت ف واجهه بعض انتي اختي الغير شرعيه فاهمه وعلشان مش تفضح ابويا وسمعته تضر عاملتك كانك صديقه ليا وانا وانتي لينا غرض من اللي بنعمله ده كله .
لي لي: لسه قلبك اسود ومش قادرة تنسي اني بنت آنا ميلان الألمانية اللي عائلتها سمعتها مشهورة بالفساد ف جنوب المانيا ومش قادرة تنسي اني اختك من ام تانيه بس ليه بتقولي عني غير شرعيه ومش فهمتيني لحد دلوقتي سبب جوازي من ديفيد بيرلو ايه عرضك يا اوليفيا.
اوليفيا: هتفهمي كل ده بعدين وبلاش اسئله تنفذي اوامري وبس من غير نقاش فاهمه.
لي لي: فاهمه أنا همشي بس عايزك تفهمي اني بنت ديميتري ديلار الشرعيه زيك هو مش اجرم لما اتجوز امي بس انتي السبب ف اللي حصل بعد جوازتهم.
اوليفيا: برة يا لي لي وامسكي لسانك ومتقوليش كلام فاضي .
لي لي سالتها ومشيت اوليفيا رغم قسوتها وبرودها مش قادرة تنسي الليله المشئومه نفسها ومش هتنساها ابدا.
أما عند ريما صحيت ونزلت واستغربت أن مفيش حد موجود اتصلت ع جدتها وبلغتها الخبر وهي راحت ليهم بسرعه وصلت عندهم بعد مدة وسئلت بخوف ع ادريانو.
ريما: جدتي حصل ايه وماله ادريانو
اليزيا: اهدي يا ريما حادثه عربيه جامدة وهو دلوقتي ف العنايه المركزه.
ريما شافت الدكتور بتاعه هيدخله وطلبت تدخله.
ريما: دكتور ممكن ادخله أنا ارجوك اسمحلي بده.
الدكتور: انتي مين .
ريما: زوجته ممكن اشوفه.
الدكتور: آسف حاليا ممنوع لسه علامات الخطر مش زالت منه هو حاليا غايب تماما عن الوعي ومش حاسس بحد .
الدكتور دخله وهي بكت عليه وسئلت اندريا.
ريما: مين عمل كده يا جدي وليه.
اندريا: معرفش بس اكيد حد معادي لينا ولو عرفته مش هرحمه.
الدكتور: سيد اندريا ممكن تتفضل تروح وتجي بكرة وجودك حاليا مش هينفع هو بيبتدي يتحسن وممكن يفوق بكرة بالكتير وهتابع معاه ومش هسيبه.
اندريا اخد الكل ومش من سكات وبلغ سيزر يشوف الموضوع ده وكان شاكك ف حد بس لو اتضح أنه هو مش هيرحمه ابدا بالليل دخل ممرض عنده وكان مغطي وشه بماسك وفيش ملامح باينه مسك حقنه وحطها ف المحلول استني لما وصلت لدمه ومشي زي ما جه .
تاني يوم ريما راحت المستشفي مع جدها وجدتها وشافوه صاحي ريما قربت منه بلهفه .
ريما: بلهفه سلامتك انت كويس دلوقتي طمني عليك
ادريانو: اطمني مش تخافي أنا تمام جدي قولي عرفت مين اللي عمل كده .
اندريا: مش تشغل بالك هتعرف مين عمل كده المهم صحتك.
ادريانو: تمام وانا ملحقتش اشوف اللي خبطني هو كان كل همه الوحيد يخليني أفقد توازني واعمل حادثه وانا متاكد أنه ديفيد.
ريما: بهدوء ممكن مش تفكر ف حاجه غير صحتك .
ادريانو: خايفه عليا بعد كل اللي عملته فيكي.
ريما: ملوش لازمة كلامك ده دلوقتي .
الباب اتفتح ودخلت اوليفيا بابتسامه واتكلمت
اوليفيا: سيد ادريانو سلامتك بصراحه اول ما عرفت مش ترددت وجيتلك بقيت احسن دلوقتي.
ادريانو: بابتسامه شكرا ليكي .
اوليفيا: طيب اقبل مني البوكيه ده واللي حصل بسبب كلامنا امبارح ف الكافيه .
ريما: وعرفتي منين أنه هنا وعامل حادثه .
اوليفيا: فيه تفاصيل ف القضيه نسيت اقولها وكنت هبلغه ف الفون اتصلت عليكم ردت المساعدة وقالتلي عالعموم هنكمل ف الشغل بعد ما تبقي كويس عن اذنكم.
ريما: بغضب استني هنا انتوا المفروض كلامكم ف الشغل ف مكتبك ليه رحتوا كافيه
اوليفيا: كان مضغوط من الشغل ومشاكله واخوكي اللي ظهر فجاه وكان بيحكي عن ضيقه منه وان سيد وسيده بيرلو مفضلينك عليه علشان مدلله ابنهم الكبير الظاهر انك عقبه ف حياته وتاني مرة مش تمسكيني كده.
الكل اتصدم من كلامه ماعدا ادريانو اللي كان آخر كلامها صح وكان ساكت ريما سابت دراعها بوجع من الكلام اللي سمعته وبصتله حتي مش حاول ينكر نظراته بتأكد كلامها .
ادريانو حاول يحرك ايده بس معرفش فضل يحرك ومفيش فايدة
ادريانو: جدي أنا مش حاسس بايدي مش راضيه تتحرك .
اليزيا: بصدمه بتقول ايه مش ممكن اندريا شوف الدكتور.
اندريا طلب الدكتور و ادريانو قالو انه مش عارف يحركها ولا يحس بيها.
الدكتور :بعد الكشف اتكلم الحادثه أثرت ع منطقه حيويه ف ايدك ف سببت ليك شلل مؤقت بس مع العلاج هتتحسن.
ادريانو كان غضبان وريما حاولت تخفف عنه ف زقها بعصبيه .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *