روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الثالث والعشرون

رواية اختفاء مجهول الجزء الثالث والعشرون

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثالثة والعشرون

ستيف: وخطوتك الجايه هتبقي ايه اكيد هتاخد منهم عمليه الأفي*ون الجايه صح.
ديفيد: لا أنا already عملت اكبر من كده لو تفتكر أن اندريا قالك أن ف مستثمر الماني تعاقد معاهم ع صفقه.
ستيف: اه وساعتها تباهي بحفيدته المبجله أن هي اللي خلت الصفقه مربحه بفلوس كتيرة بس ده علاقته ايه.
ديفيد: بضحك لأن المستثمر تبعي وف وسط ورق الصفقه كان ف ورقه بتنص ع أن نص الشركه واسهمها منقولين ليا أنا بموجب العقد والعقد معايا واللي مضت العقود حفيدتهم المبجله.
ستيف: وبكده ريما تبقي راحت ف الباي باي وهتبقي كارت محروق بالنسبه لجدها.
ديفيد: تؤ تؤ مش دلوقتي ع الأقل هخليهم يخسرو من كل ناحيه بس قولي لما قابلتها كان في ندبه ف راسها والج*رح ممتد لشعرها لجوه حصل ايه.
ستيف: بلا مبالاه و الحاجه هي بس حبت تلعب بالنار ف بلغت عن شحنه الك*وك اللي مسئول عنها ادريانو وهو عرف ف نفذها بخطه تانيه وحب يعاقبها .
ديفيد: اوه شكلها هتتعاقب كتير الفترة الجايه بس ايه رايك لو اتعاقبت بطريقه تانيه.
ستيف: باستغراب مش فاهم قصدك ايه.
ديفيد: بعدين هتعرف هروح الشركه قبل ما ادريانو يروح.
ديفيد راح الشركه وعرف ع نفسه للموظفين وراح مكتب ادريانو وقعد فيه بكل ارياحيه و بيفكر ف اللي جاي مش هيخليهم يتوقعوا الضربه الجايه من فين.
ف الاوضه الضلمه كانت ريما قاعدة ومش بتعمل حاجه بطلت تعافر ف اي حاجه الاول كانت تعافر علشان تخرج دلوقتي لا كأنها استسلمت لانه مفيش حد هينقذها حتي بعد ما الدنيا قررت تديها امل بعتلها ديفيد بس شكله مش ناوي ع خير حتي ليها اتفتح باب الاوضه ودخل ادريانو ومسكها من دراعها الموج*وع وهي تألم*ت بس مش بينت.
ادريانو: اتمني تكوني فهمتي معني كلامك طلعتك دلوقتي بأمر من جدتي لأنها لسه بتحبك وقلبها عليكي لو عليا عايز اخليكي شهر هنا .
بصتله بكره ومش اتكلمت وكانت ساكته بس داس ع دراعها بقسوه وهي طلعت صوت مؤلم.
ادريانو: مش سامعك فهمتي ولا لا المرة الجايه بموتك.
ريما: بالم كبير ف فهمت سيبني دراعي بيوجعني .
ادريانو سابها بقسوة وهي مش كانت متوازنه وكانت هتقع ومسكت نفسها.
قدامي علشان تجهزي ونروح الشركه
ريما: بالم مش قادرة اروح مكان ولا اتحرك حتي .
ادريانو بصلها بنظرة خاليه من المشاعر وطلع وسابها وهي اتحركت بصعوبه وخرجت اليزيا شافت منظرها وكانت هتساعدها مهما كان هي بنت ابنها بس اندريا منعها وهي اتسندت ع الحيطه وركبت لغرفتها بصعوبه شديدة.
اندريا: خليكي هي اتعودت ع قسوتنا المهم دلوقتي المصيبه اللي ظهرت دلوقتي لو طلع صح الشاب ده ابن اوسكار تبقي مصيبه لانه هيطالب بحقه وانا مش عايز ادي أملاك لشاب غريب .
اليزيا: بحنيه بس ده مش غريب يا اندريا ده ابن اوسكار ف النهايه.
اندريا: وابن روزالين اللي محدش فينا بيحبها وكمان غلطت اوي لما خبت حملها عن الكل هي غلطانه فضلت تقل من نفسها قدام ابنك وبتقوله يتجوزها لو قالت انها حامل كان اتجوزها واهتمينا بيها بس الانان*يه طغت عليها وفكرت تتجوزه وتقول انها حامل وانا عارف مخططهم كويس اوي ستيف طول عمره عايز ياخد مكاني بما اني كنت احسن منه ف كل حاجه.
اليزيا: قول ي الحقيقه كنت تعرف انها حامل اوسكار طول عمره سره معاك وبعدين والعمل دلوقتي هنعمل ايه هنطعن ف شهادة ميلاده ولا ايه ف دماغك بالظبط.
اندريا: بكذب لا مش كنت اعرف و بجب*روت هعمل اي حاجه علشان اطيحه من سكتي املاكي ونفوذي لريما وادريانو وبس مش لحد تاني هطعن ف نسبه وأقول إن شخص طم*اع هدفه أن يستولي ع املاكي باسم ابني وان مش ليها غير حفيده من ابني الكبير وبس .
اليزيا مش اتكلمت لأنها عارفه جوزها هو هيعمل اي حاجه علشان روزالين مش تنتصر عليه حتي وهي ميته.
ستيف راح اوضته بعد ما خلص كلامه مع حفيده ودخل غرفه سريه مخصصها لاي طارئ دخل الاوضه وشاف الصور اللي معلقها وبصلهم بكره.
ستيف: قتل*ته بنتي وحسرتون*ي عليها بسبب عنجهيتكم وانانيتكم وابنكم اللي كان شخص اناني ومش بيهم غير نفسه خليته حفيدي يعيش بعيد عني ورباه حد تاني مش هسيبكم ابدا حتي لو كان آخره ده كله موتي بس ع الأقل اخد جزء بسيط من حقي وهي السلطه واكون اكتر حد يستحق لقب العيله مش اندريا.
ف الشركه وصل ادريانو ولاحظ نظرات الموظفين ليه بيتهامسوا باستغراب بصلهم بلا مبالاه ومش فاهم هما مالهم دخل مكتبه وشاف اخر حد ممكن يتوقعه كان قاعد ع مكتبه وبيمضي عقود شغل مع مستثمر وهو بصله بغضب.
ادريانو: انت بتعمل ايه هنا ع مكتبي ودخلت الشركه بصفتك ايه .
ديفيد خلص كلام مع المستثمر وودعه وبصله ببرود .
ديفيد: انت ازاي تدخل مكتبي من غير إذن سمحتلك تدخلك.
ادريانو: بغضب أنت مصدق نفسك مكتبك ازاي انت مش من عيلتنا علشان يكون ليك مكان هنا اطلع بره.
ديفيد: هههه ضحكتني أنا بموجب القانون ابن عمك وليا نص الشركه دي باسهمها وادي اللي يثبت ده.
ادريانو بص للورق وكان باين أنه ورق مظبوط مش مزيف وبص للتوقيع عرف من طريقه التوقيع أن خط ريما وتوقيعها.
ادريانو: ريما مش معقول هي اللي وقعت ع ورقه الملكيه.
ديفيد: اه هي اللي وقعت بصراحه مش خلتني انتي كتير ووقعت ويكذب مراتك كانت عارفه بوجودي ووقعت من دون مقاومه .
ادريانو عروق أيده برزت من الغضب وبيتوعد ل ريما بالهلاك مشي ومعاه الورثه ووراه ديفيد اللي ابتسم بخبث ليهم .
ديفيد: سيلفا شحنه الأفيون لما توصل الحدود انت عارف هتعمل ايه .
وعمل اتصال تاني مع شخص بيحبه.
لي لي محبوبتي نفذتي اللي طلبته منك.
لي لي : بابتسامه عذبه محبوبتك نفذت وهي جاهزة تحب احطها ازاي .
ديفيد: مش دلوقتي لما اديكي إشارة.
ادريانو وصل البيت ف وقت قياسي بسبب غضبه الشديد ودخل ونادي عليها بصوت جهوري وهي لما سمعت صوته وقعت منها الحبوب وسمعته بخوف.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *