رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول البارت الرابع والعشرون
رواية اختفاء مجهول الجزء الرابع والعشرون

رواية اختفاء مجهول الحلقة الرابعة والعشرون
ادريانو : بغضب جحيمي ريماااا انتي فين .
اندريا: ف ايه يا ادريانو ليه العصبيه والغضب ده حصل ايه .
ادريانو: مصيبه يا جدي واحنا وقعنا فيها كلنا ومش هنخرج منها وكله بسبب حفيدتك الغبيه واللي قررت تجوزهاني وهي واحدة مش بتفهم ابدا وودتنا ف ستين داهيه.
اليزيا: مش تتكلم بالغاز يا ادريانو قول ف ايه ع طول.
ادريانو: هقولكم بس بعد ما اشوفها الاول .
طلع ليها وهي كانت واقفه قدام الدريسنج بخوف وبتترعش شافها وقرب منها بغضب ومسكها من شعرها من ناحيه الجرح وهي اتالمت.
ريما: بوجع من جرحها وببكاء ف ايه حصل تاني مش عملت حاجه والله .
ادريانو: بغضب مش عملتي انتي ودتينا ف داهيه بقي انتي تمضي للغبي اللي مزقوق علينا ده نص الشركه والأسهم النهاردة لقيته ع مكتبي وموريني العقد اللي يثبت أن ليه نص الشركه والأسهم وقال إن التوقيع برضاكي انتي .
ريما: ببكاء محصلش صدقني ومش عارفه العقد ده مضيته ازاي أنا اخر حاجه مضيتها عقد شراكه من شركه برمجيات ف المانيا ومضيت عقودها وكانو ست عقود وقريتهم كلهم مكانش فيهم عقد التنازل ده .
ادريانو: انتي واحدة كدابه ديفيد قال إنك كنتي عارفه بيه من الاول ووقعتي بارادتك.
ريما: كداب بيقولك كده بس علشان تشك ف اللي حواليك أنا مش عملت كده صدقني سيب شعري بتوجعني بعد.
ادريانو: انتي لسه شفتي وجع أنا هوجعك اكتر يا ريما مش هسيبك لحظه معاكي حلوة كله وجع وبس مش انتي قررتي تتحدينا هوريكي نتيجه التحدي ده غوري.
سابها بعصبيه وقعت ع الأرض وكانت بتبكي بس مش لمح شريط البرشام والا كان موتها خبته بسرعه وفضلت تبكي ونزل لتحت حكالهم اللي حصل واليزيا طلعت ليها تفهم منها واندريا اتكلم بعد اللي سمعه.
اندريا: مش مهم دلوقتي الحوار ده المهم شحنه الأفيون تيجي من صقليه بهدوء ومن غير شوشرة الشحنه دي هنكسب من وراها كتير وبعدين هفضي لديفيد ده .
ادريانو: بعدين مفيش بعدين يا جدي انت كنت عارف بحمل روزالين من الاول وسبتها تكمل فيه ليه مش خليتها تجهض من الاول خليتها تكمل حملها وبعد ما ماتت ظهر ابنها دلوقتي وبقي شوكه ف ظهرنا.
اندريا: قولتلها تجهضه بس حبها ل اوسكار خلاها تحتفظ بالولد مش تخيلت يكون عايز ينتقم مننا بسبب كلام كذب روزالين قالته.
ادريانو: بسيطه نتخلص منه دلوقتي معرفناش نخلص منه وهو لسه جنين نخلص منه دلوقتي علشان وجوده خطر واوي كمان لو ريما حست ان اخوها ف ذرة حنيه ليها هتروح ليه.
اندريا: اعمل اللي انت شايفه صح يا ادريانو أنا كنت غلط لما مش اجهضت روزالين بمعرفتي .
اليزيا كانت مع ريما بتحاول تفهم منها اللي عملته ده ليه وحصل ازاي
اليزيا: مش عايزة تتكلمي وتقولي عملتي كده وخونتينا بالشكل كده ليه.
ريما: بدموع حتي انتي تصدقي عليا ده مكنتش اعرف ان وسط الورق ف ورقه تخص تنازل عن نص الاسهم والشركه ل ديفيد انتي ليه بقيتي قاسيه يا جدتي أنا بقيت اخاف منكم بعد ما كنتو بتعاملوني كويس ف الأول معقول كل ده كان خدعه علشان تظهره ع حقيقتكم ف الآخر.
اليزيا: ريما بلاش الشعارات الفارغه دي احنا مش قاسيين فاهمه انتي مش قادرة تفهمي انك بقيتي ف وضع جديد وضع حساس و اوي انتي حفيدة الكابو كامورا اللي محدش يقدر يتني ليه كلمه او يكسرها ولو حصل عقابه بيكون الموت يا حفيدتي وطبعا اكيد مش كنتي عارفه بموضوع الورقه دي وكانت مؤامرة عليكي اكيد هيجيب خبثه ده لمين ما هو ابن روزالين بس بسيطه نصحح الغلط ده.
ريما: بعدم فهم قصدك ايه بكلامك الاخير ده.
اليزيا: قصدي أنه لازم يختفي من حياتنا ديفيد ده لازم يموت.
ريما: بخوف لا ارجوكي بلاش ما صدقت يكون ليا اخ هو اكيد من جواه شخص طيب ارجوكي يا جدتي متقطعيش الامل ده مني مش تاخديه ارجوكي.
اليزيا: لسه زي ما انتي ساذجه يا ريما كان اللي علمناه ليكي مجبش فايدة معاكي لسه طيبه هتتعلمي بعدين أن القوة هي اللي بتفوز ف الآخر والسلطه اللي بتحكم مش السذاجه بتاعتك.
سابتها ونزلت ليهم واول ما شافوها وقفو كلام واندريا اتكلم معاها.
اندريا: قالتلك ايه كانت تعرف بده ولا لا.
اليزيا: لا يا اندريا مش تعرف دي مؤامرة اتعملت عليها والكلام اللي قاله الولد ده اكيد كدب هو عايز يشككنا فيها بس انت معاك حق هو لازم ينمحي من طريقنا.
ع حدود ايطاليا وسويسرا شحنه الأفيون وصلت بس مش لحقت توصل المكان المطلوب لأنها اتصادرت من رجاله ديفيد ورجاله ادريانو بقيو مغمي عليهم من الضرب اللي اخدوه قربت منهم بنت جميله وملابسه فستان قصير وبخطي واثقه قربت من العربيه وابتسمت ع الرجاله اللي ع الأرض قربت من العربيه وحطت القنبله تحتها وابتسمت عملت مكالمه مع ديفيد واتكلمت بابتسامه .
لي لي: حبيبي القنبله بقت ف العربيه وكله تمام ها ايه الخطوة الجايه .
ديفيد : بابتسامه دي زوجتي اللي بعشقها بعدو عنها بمسافه كبيرة وقولي ل سيلفا يفجرها وابعتي الفيديو ل اندريا من رقم خاص فاهمه.
لي لي: اوكي حصل يالا يا سيلفا.
الاتنين ركبو العربيه وبعدوا بمسافه كويسه علشان الانفجار مش يطولهم وفجر سيلفا العربيه ولي لي صورت الانفجار وهي مستمتعه باللي بيحصل وبعتت الفيديو ل اندريا من رقم مجهول ومعاه رساله بتقول
” الشحنه بقت رماد معلش تتعوض بغيرها” وداست ارسال.
وف ثواني الفيديو وصل اندريا اللي اول ما شافه رمي تليفونه واتحطم من غضبه .
ادريانو والكل جم ع الصوت وريما اتكلمت بخوف.
ريما: بخوف ف ايه يا جدي ليه الغضب ده.
اندريا: ف حد استولي ع شحنه الأفيون وفجرها بالعربيه اكيد ده ابن روزالين تمام قرر يلعب معايا أنا مش هخليه يعيش مرتاح ابدا .
ديفيد كان مبسوط بنجاح خطته وبيضحك بشر عليهم .
ديفيد: بضحك وشماته زمانهم مغلولين من اللي حصل ولسه دي البدايه وبس لأن الكوارث هتنزل عليهم زي المطر مش هيلاحقو و ف ظرف شهر بس هكون واخد لقب الكابو كامورا وأملاك اندريا بيرلو وطاردهم من ايطاليا كلها ودلوقتي الخطوة الجايه .
لي لي: ودي هتكون عبارة عن ايه بالظبط.
ديفيد: صديقتك اوليفيا.
لي لي: المحاميه الفاسدة قصدك مالها .
ديفيد: عندها استعداد تلعب ع وتر الحب المزيف شويه .
لي لي: بنص ضحكه حبيبي اوليفيا عندها استعداد تعمل اي حاجه علشان تثبت بس انها ملكه الكون كله بس قصدك مين بالحب المزيف .
ديفيد: بعد اللي حصل اكيد هيرفعوا قضيه ضدي علشان يثبتو نسبي لابويا واني السبب ف حرق شحنه الأفيون ونص اسهم الشركه واكيد هيحتاجو محامي لكل ده وبصراحه عايزها تمثل الحب ع ادريانو بحيث يكون تركيزه عليها بس مش ع ريما .
لي لي: والانسب لده كله هي صاحبتي تمام هبلغها بده.
ف مكان تاني غرب ايطاليا كانت قاعدة ع كرسي جلد اسود و ف وضعيه بتقول انها مالكه الكون والشرق الأوسط كله بس هي ف الحقيقه دي اوليفيا ديلار المحاميه الفاسدة والمرتشيه وف الحقيقه بتكون بنت ديميتري ديلار عضو المافيا الأخطر ومن جماعه الفوجيا ودراع ابوها اليمين ف كل حاجه ومحترفه ف تركيب المتفج”رات والقناب”ل و كانت قاعدة وقدامها شخص مش باينه ملامحه من كتر الضرب وبيطلب منها الرحمه.
الرجل: ارحميني يا آنستي ارجوكي مش هعمل كده تاني .
اوليفيا : ببرود انت فعلا مش هتعمل كده تاني مش هتلحق .
و ف ثواني كانت ضربته رصاص*ه ف نص دماغه والحرس اخدوه من قدامها ورجعت للقنبل*ه اللي كانت بتركب أجزائه*ا وجالها اتصال من رفيقتها المقربه.
لي لي……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)