روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الثاني والثلاثون

رواية اختفاء مجهول الجزء الثاني والثلاثون

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثانية والثلاثون

ادريانو دخل المكتب ورا جده اللي كان ف حاله غضب وإنكار للي بيحصل حفيده عمل كده من وراه ومن غير ياخد رأيه ف حاجه.
ادريانو: خير يا جدي اظن احنا اتكلمنا برة مالوش لازمه كلامنا دلوقتي.
اندريا: بغضب شديد احنا لسه مش بدأنا الكلام يا ادريانو ممكن تقولي ليه اتجوزتها هي بالذات لا وكمان كتبت شركه من شركاتنا ليها ايه اللي حصل فجاه ده كان سبب طلاقك السريع من ريما.
ادريانو: اه يا جدي ده سبب طلاقي من ريما أنا حبيت اوليفيا ذكيه وواعيه وكمان هتفيدنا ف شغلنا.
اندريا: بجد وهتبقي مفيدة ازاي لينا هي مجرد محاميه وبس .
ادريانو: وكمان ليها ف القنابل وتركيبها وتفكيكها ومش تنسي أنها اللي ساعدتني وجابت مضاد السم ليا ف ده اقل حاجه اقدمها
اندريا: كلمه واحدة يا ادريانو تنفصل عنها فاهم مش عاوزين منها حاجه تاني وانا اديتها حسابها لما جبت ليك العلاج مالوش داعي جوازك منها.
ادريانو: لا يا جدي مش هطلق سيبني احس و لو مرة واحدة اني اخترت حاجه بمزاجي أنا طول عمري انت بتختار ليا وممشي ليا حياتي أنا عايز احس اني حر ف اختياراتي.
اندريا: طيب وريما واللي حصل .
ادريانو: برده عامل حساب ليها و لزعلها اعمل حساب ليا مرة و تدعمني ف حاجه بحبها.
اندريا: وانا مش موافق يا حفيدي والشرطه اللي كتبتها باسمها ترجعها فورا.
ادريانو : عن اذنك يا جدي أنا تعبان محتاج ارتاح.
ادريانو خرج من اوضه المكتب بوجه واجم ومش عاجبك اللي حصل حتي اختياره الوحيد جده رفضه ولسه عامل خاطر ل بنت ابنه دخل غرفته لاقاها مغيرة لبسها ومستنياه .
اوليفيا: حبيبي قولي عرفت تقنعه بحاجه أو هو اقتنع بجوازنا.
حكالها اللي حصل ورفضه القاطع لجوازته وبغضب شديد.
ادريانو: حتي بعد اللي حصل عامل حساب ليها ول زعلها يعني كل اللي فارق معاه وبس ريما ابتديت احس انها عبئ ولازم اخلص منه.
اوليفيا: ممكن تهدي شويه عصبيتك مش هجيب نتيجه يمكن عامل حسابها علشان هي لسه طالعه من اجهاض وخايف ع زعلها مش تخاف لما يهدي هتلاقيه فرحان بينا.
ادريانو: ده حتي لما قولتله انك هتساعدينا ف شغلنا وليكي ف شغل القنابل وتفكيكها مش همه ابدا كأنه شايف ريما وبس.
اوليفيا: معلش اهدي مفيش شئ مساهل وبعدين هنفضل نجيب سيرة اللي حصل النهاردة بس مش مهم هما كلهم المهم احنا وبس أنا بحبك وده كفايه يالا معاد جرعه المصل.
ادته المصل المضاد اللي خفف من آثار الفيروس شويه وبعدين قضوا ليلتهم الأولي بحب وشغف لبعض ع الناحيه التانيه ريما كانت ف الاوضه بتاعتها بتبكي وعرفت ان اللي شاكه فيه صح هو سابها علشانها بس هي مش هتسمح ليهم يحسسوها بالانتصار عليها هترجع شغلها ومش هتهتم لحد ابدا الباب خبط واذنت بالدخول دخل ديفيد ليها.
ديفيد: ممكن ادخل اتكلم معاكي.
ريما: خير يا ديفيد عايز ايه تاني.
ديفيد: اواسيكي يا ريما مش عايز حاجه غير اواسيكي أنا عارف ان اللي حصل دلوقتي صعب تتقبليه بس أنا هدعمك.
ريما: بعصبيه مش عايزة حاجه من حد كويس أنه اتجوزها وريحني وريح نفسه ع الأقل لقي واحدة شبهه هي محاميه فاسدة وهو بيشتغل ف الممنوع ومش عايزة حد يواسيني أنا كويسه ممكن تخرج .
ديفيد: يا ريما ممكن تهدي و نتكلم بهدوء شويه العصبيه مش هتحل حاجه.
ريما قربت منه ومسكت دراعه وفتحت الباب وطاعته برة وقفلته وقعدت وراه وفضلت تبكي ديفيد متفهم شعورها وإحساس كسرتها ده مش لقي حاجه يعملها غير أنه يدي ضهره للباب لمحاوله منه أنه يدعمها فضل قاعد وضهره للباب واتكلم.
ديفيد: عارف انك سمعاني دلوقتي مش تخافي أنا معاكي وبدعمك لو تحتاجني حاجه انا هنا يا اختي .
ريما سمعت كلامه ونفسها تصدقه هي اتخذلت من الكل ومش مستعدة تصدق حد تاني والحد ده عايز ينتقم من عيلتها فونها رن قامت تشوفه الرقم كان خاص ومش ظاهر ف اضطرت ترد
ريما: الووو مين معايا.
الشخص ……
ريما: باستغراب تمام هقابلك بكرة ف كافيه المدينه.
ريما قفلت واستغربت من المكالمه دي بس فضولها حركها لأنها عايزة تعرف مين ده.
حست انها تعبانه ف نامت من الارهاق والتعب و ديفيد مشي بس هيحاول يكسب ثقتها باي طريقه راح ل دان وقعد معاه شويه.
دان: طمني ايه الاخبار دلوقتي ف الفيلا.
ديفيد حماله كل اللي حصل وحاله ريما دلوقتي بعد اجهاضها و زواج ادريانو من اوليفيا.
ديفيد: أنا مش عارف ليه اوليفيا كانت مصممه ع جوازها من ادريانو وكرهها الشديد لجده مش قادر افهم.
دان: طار قديم وعايزة ناهدة باي تمن حتي لو هتدوس ع ناس ابرياء مش ليهم ذنب.
ديفيد: واي اللي بينها وبينهم عايزة تنتقم منهم .
دان : مش تشغل بالك المهم ريما انت قولتلي انها ف انهيار بعد اللي حصل
ديفيد: اه بتسئل ليه.
دان: تبقي دي فرصتي هي عايزة حد يواسيها ويدعمها ودي خطتي الجايه أنها توقع ف حبي واتجوزها وبكده تكون انت انتقمت منها عن طريقي.
ديفيد: لا يا دان خرج ريما برة حساباتنا أنا مش هعمل كده فيها هي مش ناقصه .
دان: بسخريه ليه حنيت دلوقتي وخشيت أنها اختك بجد مش دي اللي بسببها والدتك ماتت
ديفيد: خلاص يا دان انتهي النقاش ف النقطه دي ريما لا فاهم.
دان: بكذب حاضر يا صديقي اللي تشوفه و ف نفسه بس أنا مش هسيبها دي هي اللي مطلوبه للعمليه الجديده وخلاص بياناتها وصلت للجماعه.
تاني يوم ريما راحت كافيه كبير وسط المدينه وقعدت ع طربيزة مستنيه المجهول اللي اتصل بيها فضلت مستنيه ساعتين و ف الآخر ظهر.
الشخص: بتاسفلك جدا بس كان ورايا شغل يعتذر ع التأخير.
ريما: ولا يهمك قولي انت طلبتني ليه وانت مين.
الشخص: اريان أنا المقدم اريان صديق اوس فكراه.
ريما: بحنين اوس عمري ما هنساه ده اللي ضحي بنفسه علشان ينقذني وف الاخر مات بسببي بس انت كنت عايزني ف ايه .
اريان…..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *