رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول البارت الرابع والثلاثون
رواية اختفاء مجهول الجزء الرابع والثلاثون

رواية اختفاء مجهول الحلقة الرابعة والثلاثون
ريما: باعلي صوت جدي يا جدي تعالي بسرعه ف مصيبه.
اندريا: ف ايه يا ريما مالك بتزعقي ليه كده.
ريما: اتفضل الملفات دي اقراها.
اندريا: فيها ايه دي .
ريما: الملفات دي فيها كل فلوس اخدها من غير علمنا واختلس من الشركه عشانها صفقات ربحها قليل ويا خدها هو ليه ول مراته ده غير أن ف عمليه كنت مشرفه عليها أنا هو اللي بلغ عنها شوفت حفيدك عمل ايه فينا كل ده علشان ياخد حقه.
اندريا: أنا مش ليا حفيد غيرك انتي وادريانو معنديش تاني وكنت متاكد ان بيعمل حاجه بس مش قادر امسك عليه دليل واحد.
ريما: أنا مسكت عليه بلاوي كتيرة وكمان اتفضل دي الورقه اللي خلاني امضي عليها وسط ورق الصفقه الاخيره يعني اللي اخده بالقوة اخدته أنا بذكاء كبير ودلوقتي اطلع برة .
مسكت دراعه وزي ما عملت مع روزالين عملته معاه طردته اشر طرده هو ومراته قدام الكل و اوليفيا اللي مش توقعت منها ده ابدا .
ديفيد مشي من سكات علشان مش عايز مشاكل مع حد وهيخطط يرجع كرامته اللي اتهانت ازاي .
اندريا: بفخر وابتسامه هي دي حفيدتي اللي اتمنيت اشوفها أنا دلوقتي فخور بيكي اوي رجعتي حقنا اللي اتسرق من شخص مش يسوي حاجه دلوقتي أنا اقدر اقولك انك انتي هتراسي العمليه الكبيرة اللي مخطط ليها مع ادريانو.
اوليفيا: نعم يعني ايه ده مينفعش أنا قلت ل ادريانو ان أنا وهو اللي هنستلم الشغل ده مش ينفع تسحب اتفاقك دلوقتي.
اندريا: وانا من امتي وعدتك بكده أنا مخطط من الاول أن ادريانو و ريما هما اللي هيتسلموا العمليه مش حد غريب ابدا.
ادريانو: بس يا جدي أنا مش عايزها معايا ريما مهما كان مش متعودة ع حاجه حتي لو كانت أثبتت جدارتها اوليفيا هي الأنسب للعمليه معايا.
ريما: خلاص يا جدي مش مشكله ابدا أنا ممكن اكون مساعد وبس مش مهم حاجه تاني عن اذنك دلوقتي هروح مشوار صغير وجايه.
اندريا: تمام روحي انتي وانا هتابع الشغل مع ادريانو .
اوليفيا همست لادريانو
هي ليه بتخرج كتير اكيد بتدبر لحاجه خروجها الكتير وراه حاجه .
ادريانو: حبيبتي مش تهتمي بيها أنا خرجتها من حساباتي من اول جوازنا مش تشغلي بالك بيها تمام.
اوليفيا: بشك فيها تمام هعمل كده .
اوليفيا راحت اوضتها وفضلت تفكر ف ريما وخروجها الكتير .
اكيد وراها سر ولازم اعرفه مش هخليها تنفذ خطتها ايا كانت.
فونها رن برقم اختها ردت عليها وطلبت تشوفها ف مكانهم المعتاد فورا لبست وراحت عندها و لي لي كانت منتظرا ها بفارغ الصبر .
اوليفيا: خير يا لي لي عايزة ايه زن زن مش مبطله قولي.
لي لي: جوزتيني ل ديفيد علشان فلوسه اللي ورثها من والدته و فلوس أبوه من غير ما اتكلم واسئل عن السبب وقعتي بين ادريانو و ريما وخلتيهم انفصلوا خلتيه يعمل حادثه و لوثتي دمه وانتي انقذتيه علشان تكسبيه ف صفك ومش اتكلمت ومكافئه ع ده ادوكي فلوس ومنصب كبير وانتي مش ادتيني حاجه منهم.
اوليفيا: ببرود وابتسامه وبعد كلامك اللي مش ليه لازمه ده عايزة ايه دلوقتي.
لي لي: بصراخ حقي يا اوليفيا عايز نص الفلوس ونص الشركه اللي كتبها ليكي ادريانو بيع وشراء.
اوليفيا: بصفتك ايه بقي عايزة ده .
لي لي: بصفتي اختك اللي ليها زي ما ليكي بالظبط ولا انتي ناسيه وعايزة اعرف سر عدائك مع عيله بيرلو.
اوليفيا: تؤ يا لي لي انتي مش اختي انت بنت واحدة حليت ف عين ابويا غنيه وعائلتها ناس واصله ف تجارة الاسلحه الكيماويه ف قال مصلحه يتجوزها وعمل كده فعلا ورجع بيها بيتنا ببنت بس البنت دي جات قبل ما يتجوزها حصلت بينهم علاقه لطيفه واضطر يتجوزها علشان مش يواجهه شر أهلها وجابها ليله عيد ميلادي 22 بدل ما يجيلي بهديه حلوة جالي بواحدة وبنتها وامي كانت ست بسيطه هددها بأهلها واتجوزها غصب وجاب بنت علمها شغله وبقت دراعه اليمين وبعد كده امي ماتت بحسرتها ف قررت ادوقها الويل خليت امك الغنيه تحت رجلي بس مش عرفت أتخلص منك ودي غلطتي من البدايه انتي زيك زي ديفيد جيتي بعلاقه غير شرعيه بس الفرق بينكم أن ابويا اتجوز امك وأبوه هو مش اتجوز روزالين .
لي لي: ياه كل ده مخبياه وساكته ده انتي قلبك اسود اوي يا اوليفيا لا و قويه واحدة فاكرة التفاصيل بالظبط وسر عدائك مع عيله بيرلو ايه.
اوليفيا: اندريا غدر با ابويا وقتله علشان شحنه افيون وسلاح بس ف باخد حقي.
لي لي: مش يهمني الكلام ده فاهمه نص الشركه تنكتب باسمي وتجبيلي العقد بكرة والا هفضح مخططك وسرك ل اندريا وهو كمان بيدور ع بنت جديدة يسلمها للدارك ويب وتشتغل ف السباقات المحرمه اهو ياخدك انتي بدل ريما.
اوليفيا: ريما قصدك ايه.
لي لي: اندريا مقرر يبيع ريما للسباقات المحرمه بعد العمليه الكبيرة قلت اقولك المعلومه
دي ها مش استاهل اللي عايزاه ولا لا
اوليفيا: بابتسامه تستاهلي اكبر من كده قربت من شنطتها وطلعت المسدس وضربتها رصاصه ف نص دماغها ووقعت ميته ف لحظه رمت المسدس وسحبت جثتها لبرة البيت القديم وسلمتها للراجل بتاعها وقالتلوا يتصرف دخلت مسكت المسدس مسحت بصماتها ورجعت تاني البيت ولا كأنها عملت حاجه.
اوليفيا: حلو اوي كده اللعبه بقيت مسليه ريما ف الدارك ويب واو هستمتع اوي .
ف نفس الكافيه ريما كانت منتظرة اريان تشوف عنده جديد ولا لا وتبلغه بالمعلومات اللي عندها وصل وقعد معاها واتكلموا.
ريما: قولي وصلت ل حاجه عرفت مين اوليفيا ديلار .
اريان: للاسف عرفت بلاوي وجدك ف خطر بسببها اقري.
ريما قرت الملف بالكامل وعرفت عنها بلاوي كبيرة و أهمهم علاقتها ب اندريا .
ريما: بنت صاحبه معقول بس ليه مش عرفها من اول ما شافها.
اريان: مغيرة اسمها هي اسمها سابرينا ديميتري ديلار عضو ف مافيا خطيرة وجدك للاسف غدر بيه ف عمليه من العمليات واخد مكانه عندهم وهي بتنتقم المهم قوليلي انتي الاخبار عندك ايه.
ريما حكتله كل حاجه عن الصفقه والثغرات بتاعتنا واللي ناويين يعملوه
اتفضل دي عينه من العقار اللي عايزين يصدروه والقنابل لسه معايا.
اريان: برافو عليكي افضلي ع نفس الوتيرة لغايه العمليه دي .
ريما: تمام عن اذنك.
ريما مشيت ورجعت البيت وهي بتفكر ف اللي عرفته عن اوليفيا بس هتقول لجدها ازاي وهيصدقها ولا لا والأهم من كده ادريانو هيصدق ولا لا حست انها ف دوامه جديدة غير الباقي قررت تبطل تفكير وتشوف الايام مخبيه ايه حست بالارهاق ونامت مش صحيت غير تاني يوم.
صحيت الصبح ع صوت اوليفيا اللي بتنادي فيه ع الكل طلعت من غرفتها وبصت عليها من فوق وشافت الباقي وهما مقربين عليها.
ادريانو: ف ايه يا اوليفيا بتندهي بالشكل ده ليه خير.
بصت ل ريما اللي متابعه الموقف وبصتله بحب مزيف وابتسامه .
اوليفيا: حبيبي خلاص حلمك هيتحقق وهتبقي اب هجيب الوريث اللي بتتمناه وهنخليه اشطر واكبر عضو ف المافيا وف اسيا الوسطي كلها .
ادريانو فرح بخبرها وشالها ولف بيها وهو مبسوط أن هيبقي اب عكس اليزيا واندريا وباركو ليهم بفتور وبصوا ل ريما اللي متأكدين أنها دلوقتي مكسورة من جواها .
اوليفيا بصت لها علشان تشوف رد فعلها لقتها مبتسمه ليهم ومش هاممها ومش عجبها رد فعلها اللي شافته كانت منتظرة دموع بعيونها وقلب مكسور بس تلقت الخبر عادي.
ادريانو راح غرفته يجيب حاجه لقاها قاعدة ع السلم بتبتسم ليه.
ريما: مبروك يا ادريانو هتبقي اب اخيرا.
ادريانو: شكرا يا ريما مش عايزك تحسي اني ظلمتك أو انك بتحقدي عليا علشان كنت السبب ف موت ابننا .
ريما: بابتسامه انت مش ظلمتني يا ادريانو بس كنت عايزة اقولك اني لو عرفت من الاول بالحمل ده كنت هنزله ع اي حال لاني مش بحبك ولا كنت عايزة منك اولاد أنا مبسوطه كده مبروك مرة تانيه.
صوتها كان مسموع لدرجه صدم الكل وصدم ادريانو شخصيا سابها ومش اتكلم جاب اللي عايزه من غرفته وبصلها تاني وهي بصتله ببرود وعدم لا مبالاة بس هو قرب منها.
ادريانو: ريما ممكن اقولك ع حاجه .
ريما: باستغراب اكيد اتفضل.
ادريانو من غير مقدمات حضنها مش عارف ليه عمل كده بس حقق ليها الطلب اللي كانت محرومه منه ف لحظه مؤثرة للكل وليها شخصيا
أنا اسف ع كل اللي شوفتيه مني والاحساس البشع اللي حستيه مني أنا حقيقي بعتذر يمكن اول مرة اعمل كده بس حبيت احقق ليكي طلبك.
ريما كانت هتبادله الحضن بس اتراجعت وبعدت عنه.
ريما: مبقاش ينفع خلاص دلوقتي مش ليه لازمه حضنك جه ف وقت غير مناسب ابدا يا ابن عمي انزل لمراتك وافرح بيها وب ابنك.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)