رواية اختفاء مجهول الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم يارا محمد
رواية اختفاء مجهول البارت الثامن والثلاثون
رواية اختفاء مجهول الجزء الثامن والثلاثون

رواية اختفاء مجهول الحلقة الثامنة والثلاثون
بعد اسبوعين ريما كانت اتحسنت وابتدت تفوق بس الكدمات وآثار الضرب مش راحت منها وإحساس الالم ف جنبها لسه بتعامي منه ولما سئلت الدكتور قلها أنه بسبب الصرب ف مفيش حاجه للخوف وغير كده مش قادرة تبص ف وش جدها وجدتها لغايه دلوقتي ومش بقت طايقاهم بعد اللي حصل.
ف مبني المخابرات اريان كان ف مكتبه وخايف ع ريما يكون كشفوها أو حصلها حاجه لانها مش تواصلت معاه بقالها اسبوع وقلبه حاسس انها ف خطر دخل عليه صديقه صهيب وبلغه بالأخبار اللي صدمته.
اريان: صهيب عرفت هي فين و ايه سر اختفائها المريب بالشكل ده.
صهيب: عرفت كارثه يا اريان هي ف المستشفي دلوقتي بتتعالج من الضرب المبرح اللي اتعرضت ليه.
اريان: هما اكتشفوها ولا ايه.
صهيب: لا اللي عرفته من الجاسوسه بتاعتنا أن ادريانو ضربها ضرب موت لانه مفكر أنها هي اللي اجهضت مراته وهو العكس مراته عملت كده علشان تبعدها عن طريقه وف مصيبه اكبر.
اريان: اي هي هيسلموها لجماعتهم قبل تسليم العمليه.
صهيب: لا يا اريان اوليفيا مقررة تديها حبوب bcb علشان تبقي اخرتها مشفي الأمراض العقليه.
اريان: احنا لازم نمنع ده يا صهيب فاهم دي كارثه كبيرة بلغ جاسوستك أنها لازم تبدأ علب الدوا دي بحبوب صداع عاديه باي طريقه فاهم والا ريما هتكون ضحيه ناس مش تعرف الرحمه.
صهيب: هبلغها بده باسرع وقت مش تخاف وبعدين العمليه فاضل ليها يومين لازم نركز يا اما ننجح يا اما هينفذه عمليتهم اللي هتقضي ع الناس كلها.
صهيب خرج وبلغ الجاسوسه بتاعته بالمطلوب تنفذه.
صهيب: فهمتي يا اماليا علب الدوا دي تتبدل ف اسرع وقت هي جندتك علشان لما ريما ترجع تديها من الدوا ف اي حاجه تشربها اعملي كده بس بحبوب صداع عادي اوهميها بكده زي ما اوهمتي دان انك بتدي الدوا الغلط ل اندريا فاهمه.
اماليا: فهمت يا سير صهيب مش تقلق مهمتي هنفذها بكل حرفيه و مدام ريما أنا هبقي مسؤوله عنها.
صهيب : تمام يا اماليا وبشكرك تاني ع تعاونك معانا سلام.
ف المستشفي ريما كانت معاها دكتورة نفسيه بتحاول تخليها تتكلم وتقول اللي جزاها وتطلع التراكمات وهي مش راضيه.
دكتورة سيلا بهدوء وابتسامه.
بقالك اسبوعين بعد ما بداتي تستعيد وعيك مش عايزة تتكلمي لازم تتكلمي يا ريما وتقولي اللي جواكي الكلام والفضفضه هتفيدك صدقيني.
ريما: بهدوء واستسلام مش ليه لازمه الكلام دلوقتي يا دكتورة مش هيفيد صدقيني انتي البكا والكلام المتراكم مبقاش ينفع خلاص بسبب ادريانو كنت هموت علشان حاجه مش عملتها ومراته هي السبب ف كده واكيد بتخطط لحاجه تاني أما جدي وجدتي مش بقيت طايقاهم ابدا معرفوش يحموني من حفيدهم ودي مش جديده عليهم يعني مالوش فايدة اتكلم.
دكتورة سيلا
و ناويه تعملي ايه بعد ما تخرجي اي مخططك للي جاي مش تخافي أنا مش تبع اندريا أنا مصريه زيك وعارفه هما بيعملوا ايه ومش حابه الوضع ده ونفسي ابلغ عنهم بس مش ماسكه دليل واكتر حاجه عايزة ابلغ عنها هما عصابه تجارة الأعضاء ف حد بيشتغل هنا فيها بس مش عارفه هو مين بس هعرف.
ريما: ناويه اعيش بعيد عنهم وانتبه لشغلي وشركتي بس بعد ما اسلمهم كلهم واللي ناويين يعملوه ااه.
دكتورة سيلا
ايه نفس الوجع ف جنبك تاني.
ريما: بالم اه بس شديد مش عارفه ليه بيوجعني اوي ومش قادرة استحمله.
دكتورة سيلا
طيب اهدي مش هنتكلم تاني هبعتلك دكتورة منار مصريه برضو تكشف عليكي.
دكتورة سيلا بعتت ل دكتورة منار وجت كشفت عليها وهي بعد ما كشفت كانت شاكه ف حاجه بس بصتلها بابتسامه.
د.منار
متخافيش مجرد الم هادي من الضرب اللي اتعرضتي ليه هعملك اشاعه علشان نطمن اكتر.
قالت كده وسيلا شكت ف كلامها بس بصت ل ريما نظرات اطمئنان وخرجت مع د. منار واتكلمت.
د. سيلا
قوليلي بصراحه انتي شاكه ف ايه بالظبط يا منار مش تخبي عليا.
منار: جنبها ف خياطه سحريه واللي عمل كده كان حريص أن الخياطه مش تبان بس للاسف الغبي خلي جزء بسيط باين وده اللي شاكه فيه أنا هعملها اشاعه ويارب اللي ف دماغي يكون غلط.
منار اخدت ريما ع غرفه الاشعه وعملت ليها فحص واشعه كامله ورجعتها تاني بعد فترة كانت ف مكتبها هي وسيلا واللي كانت خايفه منه حصل.
د. سيلا
طمنيني هي كويسه والألم طبيعي ولا لا.
د. منار
للاسف لا يا سيلا ف مصيبه الكليه بتاعتنا مش موجودة واستعرضت ل استئصال كامل مش جزئي .
د. سيلا بصدمه
نعم استئصال كليه انتي متأكدة من ده اكيد ادريانو هو السبب.
د. منار
لا مش هو حسب ما قولتيلي من اللي بلغتك بيه أنهم عايزين يسلموها لجماعتهم بعد التسليم الكبير بس دي مش عمايل اندريا دي ايدين قذرة وعارفه مين هو.
د . سيلا
قصدك مين .
د. منار
هو ف غيره رام والممرضه بتاعته واكيد ف حد مبلغه يعمل ايه علشان هو مش ليه ف الحاجات دي رام ليه ف خلايا الاجنه الجذعيه هو حد مبلغه يعمل كده.
د. سيلا
دي مصيبه كبيرة يا منار لو عرفت هتنهار ورام مش عليه دليل أنه عمل كده .
د. منار
ما هي دي الكارثه مش قادرة امسك عليه دليل بقالي سبع سنين من اول ما اشتغلت ف المستشفي دي بس متاكده أن الحاله اللي جات قبل ريما ف حاله اجهاض تبقي تبعه وهي خلته يعمل كده.
د. سيلا
طيب مش قالك حاجه حسب ما عرفت رام بيلف حواليكي وعايز يتجوزك.
د. منار
علشان مصلحه ليه مش حبا فيا بس مضطرة أقرب منه علشان اعرف كل حاجه المهم لازم ريما تعرف باللي جرا ليها هي كده كده هتعرف لو خبينا عليها .
د. سيلا
تمام هبلغها بمعرفتي همهد ليها الموضوع علشان دي حاجه مش سهله أنا هروح ليها الاوضه.
سيلا راحت اوضه ريما ودخلت عليها ب ابتسامه وكانت هتتكلم بس اتفاجئت ب جدها وجدتها واتكلمت بهدوء.
د. سيلا
أنا بعتذر بس مش كنت اعرف ان عندها زيارة يتأسف مرة تانيه وبعدين احنا بقينا صحاب خلاص وهي سمحت ليا ادخل بطريقتي المعتادة.
اندريا: بهدوء ولا يهمك انتي مين.
د. سيلا
أنا دكتورة سيلا الطحان دكتورة ريما النفسيه و مصريه زيها علشان كده بقينا صحاب.
اليزيا: ب ابتسامه الظاهر انكم اخدتوا ع بعض جامد علشان كانت بتسئل عليكي وكنا هنبلغ الممرضه تنده ليكي.
د. سيلا
وانا جيت من غير حد ينده ليا خير يا قمري مالك محتاجه حاجه تاني.
ريما: الاشعه بينت ايه.
د. سيلا
ولا حاجه مش تخافي ده بس من أثر الضرب ونزيف داخلي بسيط شويه ادويه وهيخف هتبلغك بيه د. منار.
اليزيا: انتي حاسه بتعب ولا حاجه ننده الدكتور بتاعنا .
ريما: بفتور لا ده مجرد الم ف جنبي وبس .
د. سيلا
مفيش داعي تندهي دكتور عيلتكم يا مدام د. منار متكفله بيها مش تقلقي هي ف ايد امينه .
اندريا : تمام ممكن تندهيها علشان تعرفنا هتخرج امتي .
د. سيلا
اكيد ثواني هبلغ الممرضه وهي هتبلغها
سيلا بلغت الممرضه بأنها تبلغ دكتورة منار ف غرفه 202 وهي جات بسرعه.
د. منار خير ف حاجه يا ريما .
اندريا: احنا اللي محتاجينك مش ريما عايزك تقولي لينا هي هتخرج امتي.
د. منار بهدوء وبرود.
تلات ايام علشان تكون اتحسنت ونطمن عليها اكتر مش تخافوا هي كويسه استئذن أنا يلا يا د. سيلا نديهم مساحتهم الشخصيه.
سيلا طمنت ريما بابتسامه وخرجت مع منار وسابو ريما مع جدها وجدتها .
منار: مش مرتاحه اكيد ناويين ع حاجه .
سيلا: مش تخافي هي خلاص مبقتش باقيه ع حد منهم حصلها فتور واشمئزاز من ناحيتهم مش بقت متحمله حد فيهم.
اندريا : اخبارك ايه دلوقتي يا حبيبتي احسن.
ريما: بنفور اه احسن اطمن لسه مش مت ليا عمر .
اليزيا: بعيد الشر عنك احنا جايين نطمن عليكي ونقعد معاكي شويه علشان هتمشي معانا بعد ساعتين.
ريما: بصدمه ساعتين مش سمعته الدكتورة قالت ايه دلوقتي.
اندريا: اه سمعنا بس مش مهم خليت دكتور مارك يكتبلك ع إذن خروج معانا يعني مش مهم كلام دكتورتك.
ريما: بس أنا لسه مش مستعدة أخرج وبعدين جلساتي لسه مش خلصت مع دكتورة سيلا .
اليزيا:مش مهم تاخديها هنا هنخليها تيجي الفيلا تتابع معاكي وبعدين لازم تتحسني احنا معانا تسليم صفقه كبيرة
ريما سكتت هي مش عايزة مشاكل ع الأقل دلوقتي حتي مش مهتمين بيها مهتمين يشغلهم وتسليمها للدارك ويب وخلاص بصتلهم بكره خفي .
ريما: تمام يا جدتي بس انا خايفه من ادريانو ليكون عايز يعمل حاجه تاني.
اندريا: مش تخافي هو خلاص صرف نظر عنك تماما كفايه أنه اخد حقه بطريقته.
ريما: وحضرتك كنت موافقه ع اللي عمله فيا ده.
اندريا: بجحود اه كنت مستني يموتك وارتاح منك بس افتكرت غلاوة اوسكار وبعت جدتك علشان تخليه يبعد عنك.
ريما بصتلهم بصدمه وعدم تصديق من اللي بتسمعه بس مش اتكلمت مش هيفيد حاجه دلوقتي و اتاكدت أن تعاونها مع المخابرات كان قرار سليم ومش هتحس بالندم والشفقه عليهم بعدين.
ريما: تمام يا جدي اللي تشوفه أوامر تانيه.
اندريا: حاليا لا مضطر امشي .
سابهم ومشي و اليزيا بقت معاها تساعدها ف اللبس وترتيب حاجتها الباب خبط ودخلت سيلا واستغربت من اللي بيعملوا.
د. سيلا
هو انتي ليه لابسه لبس خروج ومحاضرة شنطتك انتي هتمشي.
اليزيا: اه بلغنا دكتور مارك بأنه يكتبلها إذن خروج كفايه كدا وبالنسبه لجلساتك معاها هتكمليها ف الفيلا عندنا .
د. سيلا
ايوة بس د. منار قالت تلات ايام علشان تكون اتحسنت.
اليزيا:
احنا مش بيهمنا كلام غير كلام الدكتور بتاعنا هسيبكم تودعه بعض وهرجع تاني.
د. سيلا
انتي موافقه ع اللي حصل ده انتي مش ينفع تخرجي انتي لسه تعبانه.
ريما: بدموع مش بايدي صدقيني حتي جدي مش هامه تعبي هو هامه التسليم اللي مستنيه بعد يومين تخيلي بكل جحود بلغني أنه كان نفسه ادريانو يموتني بس افتكر غلاوة ابنه الكبير وبعت جدتي تمنعه يعني مش خايفين عليا لا هما بس خايفين ع مصلحتهم وبعدين هجي تاني لو النزيف مش وقف.
د. سيلا
ده مش نزيف يا ريما ده اكبر من كده.
شئ
ريما: قصدك ايه بشئ اكبر.
د. سيلا
اسفه يا ريما بس الاشعه بينت أن كليتك مستأصله والجرح معمول بخياطه سحريه بس اللي عمل كده نسي جزء بسيط باين من لهفته لحد يكتشفه.
ريما قعدت بصدمه كبيرة والجمله بترن ف ودنها استئصال كليه اخرتها يعملو فيها كده.
ريما: ببكاء وانهيار مش كفاهم اني كنت هموت كمان كملوا عليا وسرقوا كليتي مني ليه كده ليه.
د. سيلا
اهدي مش هما الدكتور اللي عمل كده مش تبعهم منار شامه أن اللي عمل كده تبع الحاله اللي جات قبلك بيومين .
ريما: اوليفيا هي ممكن تكون عملت كده أنا مش هسامح حد ابدا هاخد حقي منهم واحد واحد مش هسيبهم .
د. سيلا
اهدي وبلاش بكي خليكي قويه علشان تفكري هتعملي وانا هدعمك ف قراراتك.
ريما هديت وكملت لبس وخرجت مع سيلا أودعها وهي عازمه أنهم تكشفهم قدام بعض رجعت البيت بعد ما ادريانو عرف انها خارجه النهاردة ف قرر ياخد إجازة من الشغل علشان يشوف شكلها عامل ازاي ويبدوا ينفذوه خطتهم اللي هتقضي عليها.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)