روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الخامس والثلاثون

رواية اختفاء مجهول الجزء الخامس والثلاثون

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الخامسة والثلاثون

ادريانو نزل من ع السلم وبص لجده وجدته بنظرة ندم أنه خلاها تحس بشعور بشع لأول مرة يحس أنه اناني اخد مراته وخرجوا يتفسحوا بالمناسبه دي واليزيا طلعت ل ريما اللي كانت واقفه .
اليزيا: انتي كويسه أنا عارفه أننا ظلمناكي كتير وسببنا ليكي الذي نفسي وجسدي بس صدقيني احنا كلنا غلطانين ف حقك بعتذرلك.
ريما: مفيش داعي يا جدتي مش محتاجه تعتذري ليا انتوا كسرتوني اوي ومش هنسي ده ولا العلامه اللي ف راسي بس بحاول اتعايش مع ده صدقيني أنا فرحانه ل ادريانو اوي .
اليزيا حضنتها وطبطبت عليها بهدوء وريما كانت حاسه أن حضنها مجرد شوك بس مضطرة تستحمل ده لغايه ما يحصل اللي ف بالها.
ف العربيه اوليفيا اتخانقت مع ادريانو لأول مرة بسبب ريما.
اوليفيا: ممكن اعرف ليه حضنتها انتوا مش اطلقتوا ليه بتقرب منها تاني فهمني.
ادريانو: محصلش حاجه ل ده كله عملت كده علشان هي طلبت مني ده وانا رفضت وحسيت اني عايز اعمل كده مفيش داعي ل عصبيتك دي.
اوليفيا: ادريانو ريما مش تقرب منها ولا تتكلم معاها أنا عديت اللي حصل بس علشان كنا قدام جدك اللي بيكرهني ده بس لو اتكرر الموقف ده تاني مش هخليك تشوف ابنك فاهم.
ادريانو وقف العربيه فجاه وكانت هتتخبط ف تابلوه العربيه بس لحقت نفسها وبصلها بعصبيه.
ادريانو: بعصبيه وانا مش لعبه ف ايديكي فاهمه تحريكها زي ما انتي عايزة ومش من حقك تمنعيني من بنت عمي حتي لو كنا منفصلين هتفضل بنت عمي وطبيعي نتكلم علشان الشغل اللي هيتم الفترة الجايه واياكي مرة تانيه تهدديني بالبعد علشان لو عملتيها هقتلك فاهمه يا اوليفيا .
اوليفيا: اعمل ما بدالك مش بتهدد ولا بخاف فاهم بس ريما تبعد عنها والعمليه دي هكون معاك فيها مش ريما.
ادريانو مش رد عليها وشغل العربيه وكمل سواقه و اوليفيا بتفكر ف مصيبه ل ريما بس بعد ما تعرف ايه اللي وراها .
ريما قررت مش تزعل ع حد ابدا هي زعلت شويه من اللي حصل بس فرحت ل ادريانو بأنه هيبقي اب حتي الحضن اللي اداه ليها كانت بسببه المفروض تفرح بيه بس جه بعد فوات الاوان خلاص قررت تهتم بنفسها دارت الجرح اللي ف راسها وغيرت قصه شعرها وجابت دريسات قصيرة وطويله وكانت فرحانه من برة ومن جوه كانت بتتعذب .
رجع ادريانو وف أيده اوليفيا ومبسوطين من النزهه بتاعتهم و اتصدموا بيها كانت لابسه فستان مشجر وقاصه شعرها وبتقرا ف كتاب رفعت راسها ليهم بابتسامه .
ريما: بابتسامه بتمني تكون انبسطوا بنزهتكم عامله ليكم كيكه مصري ايه حلوة اوي كنا مستنينكم علشان ناكولها مع بعض.
ادريانو: انتي مين .
ريما: أنا مين انا ريما يا ادريانو ف ايه انت كويس.
ادريانو: بصدمه من تغيرها المفاجئ اه كويس حلو اللوك بتاعك.
ريما: بابتسامه شكرا عيونك اللي حلوة هجيب الكيكه.
اوليفيا كانت حاسه بشك من ناحيه تغيرها ده ولمعه عين ادريانو أكدت شكلها هي ناويه ترجعه بطريقتها بس مش هتلحق لأنها قررت هتعمل ايه.
جابت الكيكه والكل اكل منها بتلذذ من طعمها وخصوصا اندريا.
اندريا: الكيكه حلوة حلوة اوي ليه مش فكرتي تعمليها قبل كده .
ريما: مش جات مناسبه يا جدي اني اعمل حاجه او ادخل المطبخ كل تفكيري كان للشغل وبس المهم عجبتك.
اندريا: بابتسامه اوي هطلبها منك كل يوم.
ريما بصتله بدموع ومسحتها بسرعه بس اندريا لمحها.
اندريا: انتي كويسه ليه الدموع دي
ريما: ابدا افتكرت بابا اصلي قلي نفس الجمله دي بالظبط وكان بياكل منها ع طول بس انا عملتها النهاردة لاني افتكرته .
صحيح يا جدي أنا نضفت مكتبك النهاردة ولقيت صور ليك مع حد تاني مين ده
ورتلهم الصور وقاصدة تلفت نظر اوليفيا ليها وعملت كده فعلا لأنها اول ما شافت الصورة توترت وارتبكت .
اندريا : ده صديقي الوحيد ديميتري بس للاسف هو ميت دلوقتي.
ريما: ومات ازاي وبعدين مش جبتلي سيرته ليه قبل كده.
اندريا: مش جات مناسبه اتكلم عنه وبالنسبه لمات ازاي أنا قتلته .
الجمله خرمت ودن اوليفيا اللي بصتله بغضب وحقد دفين بس مش اتكلمت وريما متابعه تعبيرات وشها اللي مش بتبشر بالخير ابدا .
اليزيا: افتكرتك حرقت الصور دي خلاص اللي كنا عايزينه حصل وصفيناه بطريقتنا محتفظ ليه بيهم تاني.
اندريا: عادي مفيش سبب مجرد ذكري أن كان ليا صديق مش يستحق منصب الكابو كامورا ابدا وصفيته.
ريما متابعه كلام جدها وحركات اوليفيا اللي انتهت بكسر الكوبايه اللي ف ايديها و انجرحت بسببها والكل ركز معاها .
اليزيا: بخضه انتي كويسه حصل ايه.
اوليفيا: بغضب بس مش بينت مفيش حاجه حصل خير أنا هعالج ايدي.
راحت اوضتها وافتكرت كلام اندريا اللي مش مصدقه أن قال كده ع صديق عمره مسكت البرفان بتاعها ورشته ع أيدها المجروحه علشان تحس بالألم اكتر وتفتكر الوجع اللي سببه ليها اندريا ورمت البرفان ع المرايا وكسرتها وهي بتصرخ بأعلي صوتها والكل راح عندها بخوف وصدمه.
ادريانو: ف ايه يا اوليفيا ليه كسرتي المرايا وصرختي بالشكل ده.
اوليفيا: بكذب خسرت قضيه مهمه وخسرت فلوس كتير من وراها أنا بعتذر اني عملت كده.
ادريانو: ولا يهمك فداكي تتعوض ف قضيه تانيه بس القضيه تخص مين.
اوليفيا: وزير سابق كان مختلس ووعدني لو خرجته كان هيديني 40 مليون بس ضاعوا مني.
ريما: بخضه اوه ده مبلغ كبير اوي خسارة بس انتي كنتي هتكسبيهم من وزير مختلس عادي فداكي.
اوليفيا: وإذا كان مختلس أو فاسد المصلحه واحدة بس هعوضها.
ريما: مش فكرتي تكسبي فلوس زي كده بس من شخص برئ متهم ف قضيه زي دي .
اوليفيا: مش بدافع ع ابرياء لاني مش محاميه نزيهه أنا بدافع عن اللي معاه اكتر اللي شغله بيجي بطريقه غير قانونيه وبعدين مش تتدخلي ف شغلي خليكي ف حالك أنا كويسه عايزة ابقي لوحدي شويه.
ريما: أنا مش بدخل ولا عايزة اعرف حاجه عنك انتي حرة بس الشغل ده آخرته مرة اوي خلي بالك عن اذنكم رايحه اوضتي.
ريما دخلت اوضتها وهي حاسه بالخوف منها ومن رد فعلها العنيف الظاهر انها مش هتسيب جدها ف حاله ابدا انتقامها هيبقي دموي .
ادريانو: انتي كويسه دلوقتي هعقملك الجرح جاب علبه الاسعافات وعملها الجرح بس الجرح اللي ف قلبها مين هيداويه.
تاني يوم كانو بيفطروا وديفيد دخل عليهم بشكل مفزع.
اندريا: مش انت اطردت من هنا ايه جابك تاني.
ديفيد: مش جاي علشانك أنا جاي ل اوليفيا ف كلمه لوحدينا .
اوليفيا: ببرود خير يا ديفيد عايزني ف ايه .
ديفيد: لي لي فين يا اوليفيا.
اوليفيا: و أنا اعرف منين كنت واصيه عليها واي اللي يجمعني بمراتك علشان اكون سبب اختفائها.
ديفيد: اختك مثلا واخر مرة قالتلي هقابل اوليفيا علشان موضوع مهم ومش رجعت بعد كده فين لي لي يا اوليفيا.
اوليفيا: بعدم اهتمام مش عارفه وانا مش قابلتها اصلا دور عليها بعيد عني مش يمكن شافت حد غيرك ما هي زي امها الخصله دي فيهم يوقعوا الناس الغنيه ولما بيزهقوا بيشوفه غيرهم عادي .
ديفيد: بلاش كلامك ده يا اوليفيا عتقولي هي فين ولا اطربق الدنيا عليكي وتكشف حقيقتك قدام الكل واقول انتي مين بالظبط .
اوليفيا: اعمل ما بدالك مش بتعدد بس يا تري هيصدقوك اصلا انت بالنسبه ليهم مجرد دخيل بيقول أن حفيدهم .
ديفيد: هتندمي يا اوليفيا و اوي هكشفك قدامهم وابقي قابليني لو عرفتي تفلتي منهم ازاي.
كلامهم كان بهمس ومسموع شويه ل ريما اللي كانت بتتنصت عليهم ومشيت قبل ما حد يحس بيها.
اوليفيا رجعت شافت ادريانو بيضحك مع ريما وهي بتتضحك بابتسامه عاديه ع كلامي و اوليفيا قررت هتعمل ايه ملست ع بطنها وابتسمت بشر.
اوليفيا: مضطرة أضحي بيك كده كده انا مش بحب ابوك هو مجرد سلم لهدفي وبس .
رجعت السفرة تاني وادريانو سئلها.
ادريانو: كان عايز منك ايه الشخص ده.
اوليفيا: ولا حاجه بيسئل ع مراته قولتله اني مش عارفه هي فين ومن ساعه ما كسبت قضيتهم وطردوك أنا مش ليا كلام معاها بالمناسبه يا سيد اندريا ديفيد بيتوعد ب قتلك .
اندريا: مش تخافي مش هيلحق يعمل كده هتخلص منه بس مش دلوقتي.
ريما كانت متابعه كلامهم ووصلها رساله برقم رامي وابتسمت ليه وادريانو لاحظ ده.
ادريانو: خير اي سر ابتسامتك دي.
ريما: مفيش عن اذنكم مضطرة أخرج.
اوليفيا لقت الوقت المناسب لده الكل بعد كده انشغل بحاجه وادريانو راح الشركه وهي وقفت ع حافه السلم واستنتها تخرج شافتها ريما واستغربت من وقفتها.
ريما: خير انتي واقفه ليه كده .
اوليفيا: قوليلي بصراحه انتي قررتي ترجعي ادريانو ليكي بطريقه تاني يعني تغيرك ده سببه انك عايزاه من تاني.
ريما: بابتسامه انتي غلطانه يا اوليفيا ادريانو طلع من حساباتي من زمان ولوقتي مش بيهمني وتغييري لنفسي مش اكتر مش ليه عن اذنك عندي معاد.
مسكتها من دراعها واتكلمت بتوعد.
اوليفيا: مش هسمحلك انك تشغلي تفكيره المرة دي هو بيحبني تعرفي هو طلقك ليه قبلها كان عندي وقضينا وقت لطيف مع بعض وشرطي علشان اتجوزه يطلقك وعمل كده فعلا وانا اللي هسلمك ع طبق من دهب للدارك ويب بنفسي لي لي قبل ما تموت أو أنا اقتلها عملت حاجه كويسه ف حياتها.
ريما: بصدمه قتلتيها انتي مجنونه ع الآخر وبعدين مش مستبعدة اللي عملتيه انتي عينك من ادريانو من اول ما شافك مش هستبعد قذارتك بعدي عني.
اوليفيا: اه قتلتها تعرفي ليه علشان تستحق ده و اه أنا كانت عيني ع ادريانو من الاول لسبب هتعرفيه بعدين.
رجعت لو ا بحيث تكون ع استعداد توقع من ع السلم وشافت ادريانو اللي رجع تاني بسبب حاجه وابتسمت بخبث.
اوليفيا: بصراخ وخبث لا يا ريما سيبيني مش تعملي كده ااااااه.
ادريانو كان ناسي فونه ف الأوضه فرجع يجيبه وشاف اللي حصل وصرخ باسم اوليفيا .
ريما اتصدمت من اللي حصل ووقفت مش عارفه تعمل ايه وادريانو لما وصلها كانت بتنزف شاف منظرها وبص لريما بتوعد واليزيا و اندريا اللي اتصدموا من المنظر
ادريانو : بخوف اوليفيا لا

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *