روايات

رواية حدث في ليلة ما الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية حدث في ليلة ما الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية حدث في ليلة ما البارت الرابع عشر

رواية حدث في ليلة ما الجزء الرابع عشر

حدث في ليلة ما
حدث في ليلة ما

رواية حدث في ليلة ما الحلقة الرابعة عشر

{حديث مع النفس }
فارس: اللى عمل كدة يبقى……..
قاطعته تالين: فارس انا مش عاوزة اعرف اسمه ولا هو مين
فارس:تالين لازم تعرفي وانا كنت هاروحله بس قولت اعرفك هو يبقى مين الاول واتكلم معاكي قبل مااخد اي خطوة
تالين: فارس وحياة العمر وصلة الرحم والدم اللي بينا ماتاخد اي إجراء ولو دة حصل مش هاعرفك تاني
فارس بذهول:يعني إيه انتي كدة بتتنازلي عن حقك
تالين بانفعال:خلاااااص بقى دي حاجة تخصني انا حرة انا قفلت الكلام بالحوار دة ومش هاتكلم فيه تاني دة قراري ممكن تحترم رغبتي انا هاتحمل نتيجة سذاجتي لوحدي محدش مذنب لاانا ولاهو يبقى تفتكر نفتح باب مش هايجيلي منه غير الإهانة ليه
فارس:إهانة مين يجرؤ يهينك
تالين:انت
فارس باستنكار:انا!
تالين:ايوة لما تجيب شخص كان مغيب وتقوله ادي الضحية صلح غلطتك ياهيحاول يلم الدنيا ويتجوزني وهو مغصوب ياهايقولك روح ياعم اثبت بالحالتين انا الي هاتدمر نفسياً انا الي مش هاعرف اعيش ساعتها مع حد اتغصب عليا والعكس او رفضني وانكر وغير ان ممكن يحصل شوشرة
فارس:طيب اهدي انا فهمتك
تالين امسكت بيده مما جعله يتوتر وقالت :بصلي فنظر إليها فاكملت:اوعدني يافارس انك تقطع الملف بتاع الموضوع دة وتمسحه من ذاكرتك زي ماانا عملت لو بتعزني
فارس بابتسامة سخرية :باعزك؟ 🙂
*ايوة عشان خاطري اوعدني تنسى تماما الحادثة دي للأبد ودي تكون آخر محادثة مابينا عنها
فارس باستسلام فهو امام عينيها لايستطيع ان يرفض لها #بقلم_مرفت_السيد طلب: حاضر ياستي اوعدك
ابتسمت بسعادة :كدة ريحتني بس ليا عندك طلب اخير
*اتفضلي
:ترجع مراتك انا مسامحة بحقي رجعها يافارس هي بتغير عليك ودة حقها
*مستحيل انا كدة مرتاح وانا كلمت اخواتها وهاحدد ميعاد نروح للمحامي ونتطلق بالتراضي
:عشان خاطري اديلها فرصة كمان
*مقدرش انا مش طايقها
اعلنت مكبرات الصوت عن وصول الطائرة التي ستسقلها تالين
فقالت:انا لازم اقوم فارس خلي بالك من بابا ومن عمي ومرات عمي
فارس بحزن حاول اخفائه بالمزاح :ركزي انتي بنفسك ومتقلقيش انا بافكر اروح اعيش مع عمي اصلاً
تالين بمرح:ياريت
فارس: تالين لو عدى يوم وماطمنتنيش عليكي هاجيلك تاتي يوم
اقتربت منه تالين وعانقته فضمها إليه بامتلاك وهو يهمس اليها بحب:ماتسافريش خليكي جنبي اتجوزيني انا محتاجلك عمري ماحبيت ولاهاحب غيرك
بصعوبة حاولت تالين التخلص من حضنه :فارس الطيارة هاتفوتني
تركها بصعوبة فقالت وهي تضع يدها على وجنتيه: فارس انا عاوزاك تعيش حياتك انا مانفعش #بقلم_مرفت_السيد خلاص ليك ولا لغيرك انا جوايا كلاكيع مع السلامة ياابن عمي
تركته وذهبت فنادى عليها:تالين لا إله الا الله
تالين :محمد رسول الله
ولوحت له مودعة وهي تغادر وتعطي جواز سفرها للموظف
تابعها فارس حتى غابت عن انظاره فجلس مكانه وهو يشعر وكأن روحه تغادر جسده وظل على هذا الوضع لفترة لايعلمها من الزمن حتى اتصلوا به من العمل فتحامل على نفسه وغادر المطار وهو يشعر بألم يعتصر قلبه فهي لاول مرة تغادر وتتركه بمفرده منذ ولدت امام عينيه ولكن لاحيلة له استقل سيارته متوجها نحو عمله وهو كالطفل التائه من أمه وسط الزحام لااحد يشعر به ظل يحدث نفسه يارب اقدر اتحمل الكام شهر دول يارب لما ترجع تغير افكارها وتكون ليا يارب
هل ستتحق دعواته لااحد يعلم
جلست تالين بالطائرة التي اقلعت لتوها وهي تفكر في فارس ياترى كان المفروض اديله فرصة ظلت ذكرياتهما معا تقتحم عقلها بيحبني من زمان والكل عارف انا حاولت ادي نفسي فرصة بس معرفتش ودلوقتي بالذات انا خلاص عمري ماهاتجوز عمري ماهاسمح لراجل يعايرني او مع اول مشكلة يقلل مني حتى لو كان زي فارس بالذات فارس ميستاهلش مني كدة انا بقيت جثة بس فيها الروح انا باعز فارس وباحبه كصديق #بقلم_مرفت_السيد واخ وابن عم وباثق فيه اوي وعارفة ان مفيش راجل بالكون هايحبني قده بس مش قادرة مش عاوزة راجل تاني يلمسني انا حاسة اني ق… ذرة وشعوري بعد الي حصل بالقرف والخوف من كل الرجالة عمري ماقولته لحد جنس حق… ير حتى الك… لب الي اغت… صب برائتي استغلوه لان رغبته المكنونة هي الستات ومعاشرتهم وبالتالي اول مايغيب عن وعيه بتظهر كل الرغبات الي بتكون مستترة تحت الوعي والتحكم وقت مايغيب عقله بيفقد تحكمه بنفسه وبالتالي بيبقى هدفه إشباع رغباته الي هي بحالة الشخص دة الستات يعني هو مش بريء لأ هو شرب بمزاجه عشان يعمل الي هو بيتمنى يعمله طول الوقت بدون مايقدر يمنع نفسه
ربنا يسعدك يافارس مع مراتك أو مع واحدة تشوفك بنظرة حب غير نظرتي المعقدة دي
اغمضت عينيها واستسلمت لنوم عميق وهي تنفض كل تلك الافكار وتحاول تصفية عقلها والتركيز على هدف واحد العمل وفقط
جلس مجد بجناحه بالفندق الفاخر ذو الخمس نجوم وهو يشرب قهوته بهدوء لآخر ليلة له قبل عودته لموطنه بعد اتمامه لصفقة كبيرة وتوقيعه كشريك بشركة اسثتمارات كبري بوول ستريت
نظر من شرفة الفندق يتأمل السماء تزينها النجوم المتلألئة والقمر يتربع عرش السماء ويلقي بضوئه على الأرض بمنظر رائع من صنع بديع السموات والأرض
كان يفكر فيها قال محدثا نفسه: ياترى عاملة إيه وازاي طول الوقت بتخطر على بالي كدة بالشكل دة مش قادر اقاوم افكاري صورتها محفورة جوايا ليه انا اهتم بيها ليه كدة انا زيها اينعم انا غلطان عشان سمحت للشرب والستات يبقو نقطة ضعفي بس من وقت الي حصل وانا توبت وباحاول اكفر عن ذنبي بس مش عارف إزاي
وضحك بصوت عالي حتى القدر بيتتقم مني وطلعت قريبتي طيب اصارحها مستحيل ساعتها تقبل مساعدتي او وجودي
اتجوزها هاترفض هي مش بتحبني اساسا وانا فشلت باثارة اهتمامها
تعبت ياتالين من وقت ماعرفتك بس عارفة انتي حلوة اوي بجد فيكي ايه بيشدني كدة عينيها فيها سحر لونهم عسلي فاتح وواسعة ورموشها طويلة لما بتبص لحد وترمش لازم يحس بارتباك
ولاشفايفها مرسومة تهبل
ضرب رأسه بيده بس بس كفاية هي حلوة مش هاانكر بس انا مالي
انا مالي إزاي دي بتاعتي
بتاعتي؟ ايه الهبل دة
مش هبل انا اولى واحق بيها انا الي القدر شاء إني اكون اول واحد بحياتها مهما تعددت الطرق
مش تضحية مني دة جسمها لوحده خرافة وسطها صغير وكيرفي برشاقة
إيه الي #بقلم_مرفت_السيد انا باقوله دة اخرجي بقى من دماغي شوية
بس إزاي دي بقت جزء مني انا مسئول عنها عاوز اسعدها انا انشغلت عنها بس لما ارجع هاخليها بطرقي الخاصة مبسوطة بحياتها هاحاول انسيها بشكل او بآخر التجربة دي
طيب افترض انها اتجوزت او حبت حد ساعتها هاعمل إيه
لأ هي مينفعش تتجوز حد… غيري
لحظة كدة إيه العته ده وانا مالي انا مش عاوز اتجوز……..غيرها.
برضه تاني انا من امتى بافكر بالجواز أصلا؟
لا دة شعور بالذنب
لأ دة إعجاب
تؤتؤ تؤ قلبي بيدق لما بافتكرها وهي اصلا في بالي طول الوقت دة شكله كدة حب
انا احسن حل اني أنام ولما ارجع اشوف مستشفى مجانين
استلقى على فراشه الوثير وهو يحاول النوم حتى غاب في سبات عميق وهو يحلم بها ويهتف باسمها في أحلامه تالين تالين
اما تالين فقد وصلت لدبي وكان بانتظارها المدير التنفيذي اردني الجنسية يدعى عدي
كان لطيفا ودودا استقبلها واوصلها الى الشقة التي ستقيم بها طوال فترة عملها وكان الطعام مجهزا لها وبعدما تناولت طعامها وهي تشعر بالغثيان نامت وهي تشعر بالارهاق جراء السفر واستسلمت لنوم هاديء
ولم تكن تعلم بما سيحدث لها قريبا ويقض مضجعها
🤔🤔🤔🤔🧐🧐🧐🧐

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *