روايات

رواية قاسي لكنني عشقته الفصل الأول 1 بقلم روما رمضان

رواية قاسي لكنني عشقته الفصل الأول 1 بقلم روما رمضان

رواية قاسي لكنني عشقته البارت الأول

رواية قاسي لكنني عشقته الجزء الأول

قاسي لكنني عشقته
قاسي لكنني عشقته

رواية قاسي لكنني عشقته الحلقة الأولى

بتبدا حكيتنا في بيت بطلنا و هو رعد استيقظ رعد علي صوت رنين هاتفه و كان اخيه عمر بيصحي رعد من نوم و بيرد علي عمر
عمر: ايه يعم هي سهره كانت صباحي ولا ايه لدرجه انك اتاخرت علي الاجتماع الساعه بقيت 8 ونص و مفرود تبقي موجود 8
رعد: يلهوي دا انا نسيت خااالص طب اقفل يحيوان مسافه سكه و اكون عندك بيبص رعد جمبه علي سرير بتكون نايمه فتاه عا*ريه تماما لا يسترها الا مفرش سرير بيصحيها رعد و يقولها انتي يا زباله قومي انتي لسه هنا
البنت: ايه يا بيبي في حد يصحي حد كده و لسه هتحط ايدها علي صدره العاري
رعد: بيمسك ايديها و يزقها و يمسكها من شعرها عارفه يا وس*خه انتي لو ايدك دي اتمدت عليا هقطعهلك و يكمل كلامه بصوت جهوري انا هدخل الحمام لو طلعت و لقيتك هطلعك زي ما انتي كده و يطلع عليها بشمئزاز و يدخل الحمام انما البنت بعد دخوله الحمام قامت لبست بسرعه برعب و اخدت الفلوس و مشيت خوفا ان ينفذ اللي قاله
__________________________________________
في بيت بطلتنا الجميله و التي تدعي رهف نايمه علي سرير و دموعها علي خدها بتصحي رهف علي صوت ابوها
محمود: انتي يا زفته انتي لسه نايمه قومي اعمليلي زفت فطاار عايز اتنيل انزل اروح شغل
رهف بحزن: حاضر يا بابا بتحضر الفطار و تحطه علي ترابيزه
رهف: الاكل يا بابا
محمود بيقعد ياكل و ينزل لاكن قبل ان ينزل سب و لعن فيها بابشع الشتايم بتجلس رهف مكانها و هي بتبكي بحزن شديد علي معامله والدها لها
________________________________________
عند رعد
بيطلع من حمام و هو لافف منشفه علي خصره و يلبس هدومه و ينزل يركب عربيته و يروح القصر دخل رعد بعربيته في القصر كان قصر يقال عنه انه جنه من شده جماله قصر كان جميل جدا و فخامه اووي كان راقي و لاكن كله بلون الابيض و الاسود دخل رعد جناح تبعه كان جناح يقال عنه انه ملوكي جناح في كل حاجه في غرفه ملابس و حمام كان جناح مقسوم و في ناحيه تانيه في غرفه صغيره فيها كنبه و كرسين وشاشه تلفزيون دخل رعد غرفه الملابس و غير ملابسه و لبس بدله بلون الاسود و قميص بلون الاسود و فاتح اول زرارين من القميص و لبس جزمه سوده و ساعه سوده فخمه جداا و صفصف شعره بعنايه و نزلت من خصلات شعره طويل خصله علي جبينه اعطته جذابيه اكثرر كان وسيم جداا و نزل رعد ركب عربيته و اتجه ناحية شركه ملحوظه يشباب (رعد و عمر لما بيسهره في نايت و كده محدش بيروح القصر كل واحد عنده شقه خاصه بكده)
__________________________________________
في الييت عند رهف
بعد ما تعبت من العيط دخلت خدت شوار و لبست فستان صيفي يصل الي ركبتها و كان باكمام طويله و لونه احمر و عملت شرها كحكه فوضيه و حطت ملمع شفايف و لبست حلق من اللون الابيض و سلسله فضه وشوز ابيض كانت جميله جدا و نزلت علي الجامعه
_________________________________________
وصل رعد مقر شركه و دخل بغرور شديد و ثقه لاتليق الا به هو فقط و الكل واقف احتراما له كان بيمشي رعد و يسمع همسات البنات عن مدي وسامته و دا اعكي له غرور اكترر
دخل رعد المصعد الخاص بروءس الشركه فقط و داس علي زر طابق الاخير
كانت الاسكرتاريه بتشتغل شغلها و لبسه لبس يقال عنه انها عاهره كانت لبسه فستان اسود قط ذو فاتحه صدر وصل لحد قبل الركبه و مفتوح من جمبين و ليسه له ضهر من الاساس و جزمه كعب عليا و طبعاا كل دا عشان تعجب رعد و لاكن متعرفش انها بهذه الملابس يقال عنها رخيصه
الاسكرتاريه و التي تدعي مي
مي بدلع: رعد بيه
رعد بجدية: ايه مواعيد انهاردة
مي بمياعه: كان عندك اجتماع مع الوفد الايطالي الساعه 8 و حضرتك اتاخرت و عمر بيه اتصرف و عندك موعد مع شركه ****** و عندك موعد مع شركه الانصاري ساعه 3
رعد: تمام ابعتيلي عمر و اطلبيلي فنجان قهوه
مي بدلع: مش عايز حاجه تانيه يا رعد بيه
رعد بيبص عليها بقرف و يدخل المكتب
__________________________________________
عند عمر في المكتب تدخل عليه مي اسكرتاريه رعد
مي: عمر بيه رعد بيه عايزك
عمر: ماشي يا جميل و بيقولها بغمزه لا قمر يعيني
مي و هي بتقرب و بتقول بدلع بجد
عمر: جد الجد كمان صاروخ
مي بتضحك ضحكه خليعه و تخرج
بيخرج عمر و يروح علي مكتب رعد و بيدخل من غير ما يخبط
رعد بزعيق: مش قولتلك يا حيوان خبط قبل ما تدخل
عمر بدلع انوثي: كده يا بيبي بتطردني
رعد: ما تعقل يا زباله انت
عمر بنفس صوت: الله مالك يا بيبي
رعد: اسكت يا حيوان خلينا نتكلم جد شويه
عمر بجديه: تمام ايه بقا طلبتني
رعد: عملت اي مع الوفد الايطالي
عمر: كله تمام متقلقش
رعد: خلاص ماشي غور
عمر: انا عايز اسكرتاريه
رعد: تمام نزل اعلان في جرايد
عمر و هو خارج تمام
____________________________________________
عند رهف بتوصل الجامعه و بتكون كل العيون عليها طبعا منهم اللي بيغير منها و منهم اللي بيحبها و منهم اللي بيحقد عليها دخلت رهف مدرج و قاعدت دخل دكتور بعدها
دكتور و هو عيونه علي رهف: السلام عليكم
الكل رد: و عليكم السلام يا دكتور
الدكتور: في امتحان مفاجئ انهاردة يشباب
الكل بتفاجئ: يلهوووووووي يا دكتور محدش ذاكر
دكتور: بس مش عايز صوت انا هبتدي اوزع الورق و كله في ورقته بيوزع الورق و طول الوقت عيونه علي رهف
رهف بتخلص الامتحان و تسلم الورقه و تخرج
تسريع الاحداث
بتخلص رهف الجامعه و تروح علي المكان اللي بتشتكي في همها و هو البحر بتقعد رهف علي الارض و بتبكي بحزن شديد علي كل حاجه في حياتها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قاسي لكنني عشقته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *