روايات

رواية قاسي لكنني عشقته الفصل الثاني 2 بقلم روما رمضان

رواية قاسي لكنني عشقته الفصل الثاني 2 بقلم روما رمضان

رواية قاسي لكنني عشقته البارت الثاني

رواية قاسي لكنني عشقته الجزء الثاني

قاسي لكنني عشقته
قاسي لكنني عشقته

رواية قاسي لكنني عشقته الحلقة الثانية

عند عمر في مكتب
عمر: انت متاكد من الكلام دا
حسام بيشتغل في الحسابات: اه يفندم متاكد
عمر: طب و مقولتيش ليه لرعد
حسام: رعد بيه ممكن يتعصب عليا
عمر: يعني مش هيتعصب عليا انا روح يا حسام خلاص هقوله انا
حسام: تمام يا بيه و بيخرج من المكتب
عمر: احيه احيه هقوله ازاي دا
و بيخرج يروح عند رعد
عمر و هو بيخبط
رعد: ادخل
بيدخل عمر بتوتر
رعد بتفاجئ: ايه دا انت خبط علي الباب انت تعبان ولا ايه و بعدين مالك متوتر كدا ليه
عمر بتوتر: اصل اصل مدير الحسابات
رعد: ماله
عمر: هقولك بس ونبي بلاش عصبيه
رعد: امممم اقول انجز
عمر: سرق من حسابات شركه 7 مليون جنيه
رعد بصوت جهوري: نعمممممممممممممممم انت بتقول ايه
عمر: وانا زيك مكنتش مصدق بس بيقطع كلامه صوت رعد
وانت عرفت منين
عمر: من حسام اللي بيشتغل معا في حسابات
رعد و هو بيرفع سمعه فون يكلم سكرتيره رسبشن: ابعتيلي محمود بتاع الحسابات فورا
عمر: هتعمل ايه
رعد: انا هعرفه يستغفل رعد سويفي ازاي
༺༺༻༻༻༻
عند رهف
بعد ما تعبت من القاعده علي البحر قررت تتمشي شويه و هي بتتمشي لقيت اللي بينادي عليها و يبقي دكتورها في الجامعه مازن
دكتور مازن: ازيك يا رهف
رهف بتوتر: الحمدلله عن اذنك و لسه هتمشي بيمسك ايدها بسرعه لاكن رهف بتسحب ايدها علطول
دكتور مازن: انا اسف مكنش قصدي
رهف: لا عادي ولا يهمك بس انا لازم امشي
دكتور مازن: لا لا استني عايز اقولك حاجه
رهف: نعم يا دكتور
دكتور مازن: انا معجب بيكي و كنت عايز بتقطعه رهف انا اسفه يا دكتور عن اذنك و بتمشي بسرعه
مازن: شكلك هطلعي عيني يا رهف
**
قررت رهف تمشي على البيت قبل ما ابوها يوصل و تجهز الغدا بتروح علي البيت تعمل الغدا و ترتب البيت و تتدخل تاخد شوار و تخلص و تستني ابوها بحزن
༺༺༺༻༻༻
في مكان تاني و هو بيت ريم
بتدخل الام غرفه بنتها ريم
الام حنان: قومي يا حيوانه يلا عشان الفطار
ريم: حاضر و بتقوم من نوم صباح الخير يا ست الكل
حنان: صباح نور يحبيبي يلا قومي اغسلي و شك و تعالي و بتخرج بتقوم ريم من علي سرير و بتدخل الحمام و تسرح شعرها و تخرج بتشوف ابوها قاعد
ريم: صباح العسل يا حبيبي
الاب حسين: صباح الجمال يا قلبي
حنان و هي خرجه من المطبخ بلاش محن يختي و روحي صحي اخوكي يلا
ريم بغمزه: مراتك بتغير يا حج
حسين: بس با بت انتي يلا صحي اخوكي
ريم: ما تقول انك عايزني امشي و خلاص
حنان و هي بتحدف عليها ابو ورده: غوري يا بت من هنا
ريم: اععععع خلاص خلاص و بتدخل تصحي اخوها
بتدخل ريم غرفه اخوها سيف و لاكن بتيجي فكره خبيثه في دماغها و بتجيب ريم صاروخ و علبه كبريت و تظبط المنبه و يرن بعد دقيقه بتحط ريم صاروخ في رجل اخوها و تولع الكبربت و مفيش ثواني و غير و ريم نايمه علي الارض من ضحك علي سيف
سيف قام من نوم مفزوع بسبب صوت صاروخ مع المنبه
سيف بفزع: ايه ايه مين مات و لاكن شاف ريم نايمه علي الارض من ضحك عليه
سيف: بقا انتي بتعملي فيا كده يا شبر ونص انتي و بيجري وراها
ريم بضحك: خلاااااص ونبي حرمت يباشا خلاااص يا بابا
حسين: مالك يبني بتجري وراه اختك ليه
سيف: انت شوفت عملت فيا ايه تعااالي هنا يا بت
حنان و هي بتحط الاكل علي سفره: تعالي يحبيبي افطر عشان تنزل الشغل و سيبك من بت دي
ريم بهزار: تصدقي انتي ام ظالمه
حسين بضحك: خلاص يا ولاد يلا علي الاكل
و تعقد العيله الحلوه دي تاكل في جو اسري جميل
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند رعد في مكتب
بيدخل محمود: طلبتني يا بيه
رعد بصوت جهوري: بقا بتستفغلني انا يا ابن ********** دا انا هطلع **** امك
محمود برعب: وانا عملت ايه يا بيه
رعد بنفس الصوت: انت هتستعبط عليا اممم ماشي هقولك بتستغفلني انا بقا صح و بتسرق من شركه سبعه مليون جنيه
محمود بصدمه و رعب: انا لا لا لا لا معملتش كده
رعد: بقولك ايه فلوسي تبقي عندي هنا و لو مجبتش الفلوس انت عارف رعد سويفي ممكن يعمل فيك ايه
محمود برعب: بس بس انا مش معايا المبلغ دا كله
رعد: مليش دعوه اتصرف فلوسي تبقي عندي في خلال 48 ساعه لو مرجعتش الفلوس هوديك في ستين داهيه و هسجنك
محمود: لا لا يباشا ابوس ايدك انا مش حمل سجن
رعد: شئ ميخصنيش
محمود: طب طب ايه رايك يباشا تقضي مع بنتي ليله
رعد بصدمه:

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قاسي لكنني عشقته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *