رواية عشقت ملاكي الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي البارت العشرون
رواية عشقت ملاكي الجزء العشرون

رواية عشقت ملاكي الحلقة العشرون
زين بدموع : ملاكي والله انا اسف سامحيني
ملك تصرخ وتبكي ل درجة أنها ستختنق
زين بدموع: طب خلص اهدي انا هطلع والله هطلع بس اهدي
عبد الرحمن بصراخ : اطلع يا زين بسرعة البنت هتموت
خرج زين من الغرفة ودموعه على وجنتيه
اقتربت سماح من ملك وحضنتها وبدأت ملك بأن تهدأ ونامت
عبد الرحمن: احنا نطلع مشان منزعجهاش وبعد اشوي ترجعي تطمني عليها
سماح : يلا
مجرد الخروج من الغرفة رأوا زين جالس يبكي ،،،
رأهم زين اسرع إليهم
زين بدموع: ملك هديت
سماح: ايوه وهي نامت
كاد أن يفتح الباب استوقفه يد عبد الرحمن
زين: عايز ايه
عبد الرحمن: جهز نفسك ل تسافر
زين: بأحلامك يا عمي ملك مش هتسيبني
عبد الرحمن: واضح
زين : هتشوف يا عمي ،،،،،ودخل إلى الغرفة
مجرد أن رأها نائمة جلس بجانبها وقبل باطن يدها وهو
يبكي ويتأسف لها وضع رأسه على يدها ونام بتعب
…………………………………………….
عبد الرحمن: الدكتور قال ايه
عمر : هنرجعه البيت اليوم بس يضل نايم ممنوع الحركة
عبد الرحمن: طب روح اعمل ورق الخروج
عمر: حاضر ،،،،، بس ازاي ملك
عبد الرحمن: الحمدلله بخير
وبعد وقت قليل
فتحت عينيها رأته واضع رأسه على يديها
رفعت يديها بسرعة من تحت رأسه
فتح عيونه من أثر حركتها
رفع رأسه ونظر إليها
زين بهدوء : ملاكي انا
ملك بدموع: اطلع برا
زين: طب اسمعيني
ملك بدموع تزداد : مش عايزة اسمعك اطلع برا
زين بدموع : حاضر هخرج من حياتك كلها ورحمة ابويا اخر مرة هتشوفني فيها ،،،،،،،لف ظهره ليخرج
ملك بدموع: تقصد ايه
زين: هخليكي تعيشي متل ما انتي عايزة خلص انسي انو كان في زين بحياتك
ملك بدموع : هتتركني
زين : مش انتي عايزة كدا
هزت رأسها يمين وشمال بمعنى لا
ركض إليها وحضنها ودموعه بدأت تنزل على وجنتيه
ملك بدموع: انا اسفة متزعلش مني والله هحبس حالي بالغرفة بس متتركنيش
ااه من هذه الطفلة البريئه الذي لا همها اي شئ ،،،وبلحظات قليلة
تتأسف على غلط لم تفعله ،،،،،تأسفت لمن ضربها بقوة وعينيها متورمة من ضربه لها
زين وهو يشدد من احتضانها
اسف سامحيني يا ملاكي والله مش هعمل كده تاني
ملك : زين ابعد جدو وراك
ابتعد عنها ورأى عبد الرحمن وسماح وماسه بالغرفة
زين : انتوا دخلتوا ازاي
عبد الرحمن: اطلع برا يا زين عايز احكي مع ملك
زين: مش هطلع ملاكي تعبانة قول يلي عاوزه قدامي أو استنى ل بكرا
عبد الرحمن: نستنى ل بكرا يلا مش عايز ارجع معنا
زين: لا هبقى مع ملاكي
دقائق في حالة صمت
نام بجوارها ل ملك واحتضنها واغمض عينيه
زين وهو مغمض عينيه
مش عايزين تطلعوا من الغرفة انا وملاكي عايزين نرتاح
عبد الرحمن بعصبية مكتومة
بكرا لازم نحكي يا زين ،،،،،وخرجوا من الغرفه
ملك: زيني انا حسيت جدو زعلان
زين: انسي يا ملاكي انتي لازم ترتاحي يلا نامي
اغمضوا عينيهم والاثنان ذهبوا في نوم عميق
في المساء
خرجت ملك بالمستشفى
في السيارة
ملك بخوف: زين
زين: ايوا
ملك: هو ينفع انو انو
مسك يدها ،،،،،،قولي يا ملاكي متخافيش
ملك: زين هو انتا لازم تعتزر من محمد الي عملته كان غلط هو كان بس بساعدني
زين بهدوء: ملاكي انتي اطلعي من الموضوع ماشي هصالحة
بس انا مش عايز اسمع منك اسم اي راجل قوليلهم يا أبيه
والاحسن متقوليش حاجة
ملك: حاضر ،،،،بس اعتذر ل محمد
زين : حاضر
ملك : زيني
زين: ايوا
ملك: انا هقدم الامتحانات ازاي
زين: هيجوا الورق عندك على القصر
ملك: طب عايزك بكرا تاخدني على المطعم
زين : اول ما تتحسني هاخدك على المكان يلي عايزاه
ملك: اوووووف طب سؤال
زين: احنا وصلنا لازم ترتاحي بكرا بتسأليني
ملك: هو مفش حد
زين: الكل نايم من التعب ويلا انا تعبان
ملك وهي نائمة بجواره وزين حاضنها
ملك: يا زين مينفعش كدا
زين : ايه الي مينفعش
ملك: والله حرام يا زيني وانتا قولت انو منعملش حرام وانك تنام جنبي هاد الاشي حرام
زين: انتي بتوثقي فيني
ملك: انت الوحيد يا زين
زين: يبقى متسأليش حاجة
ملك: حاضر
في الصباح
ملك: زيييييين
زين بنوم: هو في ايه
ملك: قووووووم بسرعه زينووووو
زين: خير
ملك: انتا متعرفش هو في ايه
زين : لا معرفش في ايه
ملك: قوول والله متعرفش
زين : هو في ايه من غير مقدمات يا ملك
ملك : هو بصراحة عايزه اسألك سؤال
زين: بتقوميني من النوم وبتقلقيني مشان بس تقوليلي
زين وهو يقلد بها بطريقة مضحكة
هو بصراحه عايزة أسالك سؤال
ملك: متقلدنيش
زين بنزفرة : عايزة تسألي ايه
ملك بأبتسامة: انتا فعلا هتسفرني
زين: لا حول ولا قوه الا بالله
بتقولي جد
ملك: اه والله
زين بعصبية : يعني انتي مستنتيش افوق من النوم وبعدين تسألي
ملك: متتعصبش انتا بتنام كتير وخفت استناك وانسى السؤال
زين: انا هقوم اخد شاور ورايح الشركة هخلص شغلي وارجع
انتي ارتاحي
ملك: طيب روووح
في الشركة
السكرتيره: يا فندم بيسان برا
زين: دخليها
بيسان : زينوو اشتقتلك
زين: انتي لحقتي لسا امبارح كنتي معي
بيسان: انتا دائما على البال
زين: طب انا الليلة عازمك على العشاء في مطعم****
بيسان: تمام
زين: السواق هيجيلك
انتهى اليوم واعتزر زين ل محمد ومحمد سامحه بعد اعتزارات
كتير من زين
في المساء
ملك: عايز تروح فين
زين : اجتماع عمل يا ملاكي
ملك: عايزه اجي معك
زين: هتيجي فين بقولك اجتماع عمل انتي ارتاحي ونامي
لاني هتأخر
ملك: ماااشي
بعد وقت وصلت رسالة ل تلفون ملك
فتحت التلفون شافت صور زين وهو ماسك يد بيسان
وفيديوا وهو يرقص معها وهو مبتسم
ملك بصدمة…..
……………………………………………………………………
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)