روايات

رواية ازاي اطفش عروسة بابا الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم مجهول

رواية ازاي اطفش عروسة بابا الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم مجهول

رواية ازاي اطفش عروسة بابا البارت الثامن والأربعون

رواية ازاي اطفش عروسة بابا الجزء الثامن والأربعون

ازاي اطفش عروسة بابا
ازاي اطفش عروسة بابا

رواية ازاي اطفش عروسة بابا الحلقة الثامنة والأربعون

غفـران شهقت _ ” ممكن بقـا عندك عمى سندوتشات حاجة كـده شبه عمى الألوان .. ”
جـلال كاتم ضحكته _ ” عمى سندوتشـات قلتيلي بس انـا شايف حتة جبنة واقعـة على بيجامتك هي جت منين اعـترفي نت كلتيه صح ؟..
غفـران نفخت خدودها _ ” أوف يا عمـو جلال بوظتلي مخططي انت بالذكاء ده لـيه ، لو بابا كـان صدق على طول خلاص يا غفـران خسرتي .. ”
جـلال ضحك شالـها قعدها على رجله _ ” عمـر مش غبي هو بس بيتغـابى عشان تفـضلي مبسوطة ، كـنت هعمل كـده لولا المـوضوع متعلق بصحتك .. ”
غفـران مطت شفايفـها بزعل _ ” هتقول لبابا صح انـا عملت كده عشان بابا يوافق على طلبـاتي .. ”
جـلال ضحك _ ” شقية يا غفـران جننتي عمر و مجننـانا معـاكي بس مكـنش ينفـع تغملي كـده قلقتينـا عليكي أوي مشفـتيش عمتو لـيلى زعلانة زاي ؟.. ”
غفـران بتلعب بصوابعـها _ ” آسفـة .. ”
مستوعبش زاي طفلة قدرت تأثـر عليه ببراءة عيونـها خلته يمـشي معاها تدور على أمـها في الأوتيل اللي لمحتها آخر مـرة بتدخل من بابه ، بس ملقـتهاش ملهاش أثر ، راجعين إيدها فإيده و راسـها في الارض زعلانة ..
جـلال بيمسح على شعرها _ ” مـتزعليش يا روحي أوعـدك هدور عليها و هلاقيها .. ”
غفـران بزعل _ ” أكـيد بابا عـارف هي فين .. ”
جـلال اتنهد _ ” عمـر ممكن يكون عارف بس مش هيقـول ، عنده أسبابه المفروض نحترمها بس أنـا تجاوزت حدودي و جبتك الـيوم تشوفي مامتك .. ”
غفـران مطت شفايفـها _ ” فهمت المفـروض بابا ياخدني أشوفها خلاص يا عمـو ممكن تاخدني عند بابا ، هكـون بنت شاطرة هسمـع الكلمة عشـان يوافق .. ”
جـلال ضحك _ ” شطورة العناد مع عمـر مش هيجيب اي نتيجة تكسبيه ببراءة عـيونك .. ”
غفـران بصت له _ ” كـده .. ”
جـلال لف وشهه الناحية الثـانية _ ” لا متأثريش عليـا ، عمـر هو الهدف مش انـا خليني اوصلك بسرعة عند باباكي قبل ما تقنعـيني أطير بيكي على القمـر .. ”
غفـران ضحكت _ ” يلا طيرني لعـند بابا .. ”
طار بيها عند أبـوها على الشركـة ، و بمجرد ما خرجت من المصعـد معاه جريت على مكـتبه حاولت تفتح لقـته مقفـول استغربت قبل ما جلال يوصلها كانت جريت على مكـتب جابر خبطت على بابه و دخلت على طول ..
جـابر اتفاجا بوجودها _ ” غفـران .. ”
جـلال اتنهد لحقـها _ ” آسف يا جابـر على الإزعاج ، جبتـها تشوف ابوها بس ظاهر مش هنـا .. ”
جـابر بيلعب في شعرها _ ” غفـران تنورني فأي وقت ، بس عمـر مش هنـا سافر الـيوم الصبح هيغيب أسبوعـين ليه انتو معندكوش خبر .. ”
جـلال مصدوم _ ” عمـر سافر .. ”
جـابر بلع ريقه _ ” أنا كـنت هبعث حد غـيره بس هو أصر يمشـي كـان باين عليه محتـاج وقت يرتاح بعـيد عن الكـل بس متوقعتش يروح من غير ما يقـول لحد .. ”
جـلال شاور بطرف عينه على غفـران _ ” اكيد راح عشان الشغـل مهم و محدش غيره هيعرف يعمله صح ، هو مستعجل عشـان كده نسي .. ”
جـابر بيجاريه _ ” ايـوه صح هو أكـيد بعدما يوصل هيتصل على طول .. ”
غفـران عيطت _ ” بابا مشي و سابنـي .. ”
جـلال قعد على ركبه قدامها بيمسح دموعـها بلهفة _ ” لا يا عمـو متقـوليش كده ، عمـر بيحبك أوي .. ”
غفـران زودت في عياطـها _ ” لا ، بـابـا مبيسافرش بدوني يعـني مبقـاش يحبني .. ”
جـابر _ ” مش انت كـنت رافضة تشوفيه قام مشـي .. ”
جـلال برق _ ” إيه اللي يتقـوله ده يا جابر .. ”
جابـر بهداوة _ ” الحقـيقة ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ازاي اطفش عروسة بابا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *