رواية لاجل انتقامي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة أحمد
رواية لاجل انتقامي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة أحمد
رواية لاجل انتقامي البارت الرابع
رواية لاجل انتقامي الجزء الرابع

رواية لاجل انتقامي الحلقة الرابعة
يارا بصدمه :انت تاني
هو بأبتسم خبيثة : اهلا بي يارا السيوفي
يارا بعدم استعب : يعني انت المدير
هو بمكر : طبعا ليكي الشرف أن يكون سيف الادهم يبقا مديرك
يارا بغضب : يعني عملت كده علشان تشغلني عندك
سيف بحده : صوتك يوطه علشان حسابك ميتقلش اكتر من كده يا بنت السيوفي
يارا بستفزاز : اديك قولت بنت السيوفي يعني محدش يقدر يجبرني على حاجه واقدر استقيل من دلوقتي
سيف بثقة : تمام خلي ابوكي بقا يجيب 100مليون الشرط الجزائي
يارا بصدمه : 100 مليون هوم 100 الف بس انت شكلك بتخرف يا استاذ انت
سيف بنفس الثقه : ولا بخترف ولا حاجه شكلك مبتعرفش تقرأي يابنت السيوفي
يارا : لا السكرتيره قالت 100 الف بس
سيف : وانا المدير وبقولك 100 مليون يا يويو
يارا بكره : وانت فكر اهلي مايعرفوش يدفعوا المبلغ ده
سيف بستفزاز : لا طبعا يقدو وانا عارف ده بس ياتره بقا يا قطه هتروحتقولي ايه رحت علشان اشتغل وطالعت هخسركم 100مليون واو بجد رائع
يارا بكره : انت عايز ايه دلوقتي
سيف بخبث : اولا تحترم نفسك وتروحي علشان تبدأي شغلك بكرا يا بنت السيوفي واعرفي اني مش بحب التأخير في المواعيد و دلوقت اتفضلي بره
يارا بصلوا بصدمه لحد ما تكلم بحده
سيف بحده : بره ايه اطرشتي
يارا بعد ما طلعت من الشركه كلها وركبت عربيته
يارا بكره ودموع : والله لوريك يا سيف الكلب و هنشوف مين فينا اللي هيزعل في الاخر انا ولا انت يا ابن الادهم وطالعت على القصر السيوفي
في مكتب سيف بيرن على محمد
(طبعا اللي متبع من الاول عارف مين سيف وعلاقتو بي محمد السيوفي وده كلو تحت في الشخصيات)
سيف بخبث : اولا خطوه ماشيت تمام اوي
محمد بفرح : بجد يا سيف وبعدين عاملت ايه
سيف : يا محمد بيه عاملت ايه دي بتاعتي انا انت ليك النتائج ولا حضرتك مش وثقه فيه
محمد بسرعه : لا طبعا وثقه فيك اكتر من ابني كمان يا سيف لو مش وثقه فيك مكنتش سلمتك مهمة زي دي
سيف بخبث : و أنا متأكد من ده يا فندم ونتيجة هتفرح في اقرب وقت
محمد : اتمني يا سيف
سيف : سلام دلوقتي حضرتك علشان عندي شغل
محمد : سلام أما في قصر السيوفي اقعدين يارا و مليكه في الجنينه بعد ما يارا حكت لي مليكه على كل اللي حصل من اول النادى لحد دلوقتي
مليكه بضحك : طبيعي يا بنتي في حد يوقع على ايه حاجه من غير ما يقراءه خلاص طبيعي تخدي على وشك
يارا : اوف انا بحكيلك علشان تقولي كده ولا تديني حل اووف
مليكه : خلاص خلاص اقولك على حل وتسمعي مني
يارا بتركيز : قولي وانا هسمع منك
مليكه : ببساطه تروحي بكرا وتكرهي في الشغل وكده هيطردك و مش هيبقى في شرط جزائي ها ايه رايك
يارا بحماس : صح تفكيرك صح وكملت بتفكير بس ياتره بقا اعمل ايه علشان يطردني مش عارفه
مليكه : اوف على غبائك يعني مثلا اي حاجه يقولك عليه تعملي عكسها على طول فهمتي
يارا بأبتسم : صح مع انك شتمتيني بس تفكيرك يخلي ابليس يسأفلك
مليكه بغرور مصطنع : طبعا يا بنتي اومال
يارا : تعرفي اكتر حاجه استغربته ايه
مليكه بتركيز : ايه
يارا بضحك : عنيكم نفس اللون كائنكم توائم
مليكه : ههههه ليه عندي اخ توائم اصلا انتي عارفه انا نسيه كل ده
يارا بضحك : لا انتي كانتي قائل ملكيش اخوت
مليكه بخبث : بس لحظه انتي سبتي كل حاجه وركزتي في عنيه زي لون عيني ولا لاء
يارا بتوتر: ها لا
نسيبهم ونروح في غرفه هناء وساره معه بعض
هناء بخبث : وبعدين يا ساره هتعملي ايه مع فارس ده حتا مش بيبصلك
ساره بغضب : متقوليش بس كده هو بيحبني بس بيكبر مش اكتر
هناء بسخرية : اه اه ما انا وخده بالي انتي هتكدبي الكدبه وتصدقيه ولا ايه يا ساره انا مش صحابك يا حبيبي تمام
ساره بغل : خلاص يا ماما انتي هتعيرني ولا ايه اوف و بعدين اعمل ايه
هناء بمكر : سيبلي نفسك بس وانا هقولك تعملي ايه
ساره بمكر : هي الاخره قولي يا ماما وانا هنفذ
الكل متجمعين على العشاء ماعد فارس لس مرجعش من شغلوا بعد وقت رجع فارس وعلى وجه علامات الغضب
سعد بستغراب : في ايه يا يا بني مالك متعصب ليه
فارس : مفيش حاجه يا بابا سلامتك
سعد بحده : فارس اتكلم وقول في ايه
فارس : اسف يا بابا مشكله في الشغل مش اكتر
سعد بهدوء : مشكله ايه ياحبيبي اتكلم على طول
محمد بخبث : مشكله ايه يا فارس اتكلم ولا انت شايف حد غريب
فارس متجهل كلامو : الشركه اللي ظهرت جديد دي خدت الصفقه الجديد ودي كنت صفقه مهمه جدا و الصفقه دي بشتغل عليه بقلي كتير
سعد بحب : عادي يا حبيبي متعصبش نفسك كده وربنا يعوضك
فارس بأبتسم : معك حق يا بابا بدل كلنا بخير يبقا مفيش حاجه
يارا بحماس : اهو ده الكلام اللي يفرح يا ابو الفوارس
مليكه بضحك : انتي فظيع يا يارا والله
فارس وهو ينظر لي يارا : ها يا يارا عاملتي ايه في الانترفيو
يارا بغرور مصطنع : طبعا اتقبلت هو انا اي حد ولا ايه
فارس بأبتسم : طيب كويس هتبدأ شغل امتي
يارا : من بكرا الساعه 8
مليكه : اوه شكلي بكرا هيبقى يوم ممل جدا عليا
يارا : صح انتي مينفعش تخرجي لوحدك وهتملي لو فضلتي قعد في البيت
سعد بخبث وهو ينظر لي فارس : ولا تملي ولا حاجه فارس يخدك معه الشركه
فارس بصدمه : اخده فين هي ملهي دي شركه و بروح اشتغل مش العب
سعد بجديه : وانا قولت هتخده حرام تفضل قعد لوحده طول اليوم
مليكه بزعل مصطنع : لا يا انكل انا مش عايزه أضيق حد
سعد : لا يا حبيبتي مفيش مضيق صح يا فارس
فارس بضيق : معك حق يابابا
مليكه بحماس : يعني هجي معك
فارس : اه بس مش عايز تأخير بكرا
مليكه : لا طبعا مش هتاخر وهجهز قبليك كمان
فارس : ربنا يستر
هناء بسخرية : يعني هتخد الضيافة معك وساره يما تحيلت عليك تخده وانت مكنتش بترضه ليه انشاء الله
مليكه بزعل مصطنع : طيب بعد اذنكم هروح اوضتي
فارس : والله المفروض مش انا اللي اخده يا مرت عمي اللي المفروض يخده اخوه اللي مبيروحش الشركه صدفه حتا اه صحيح هو فين مش شايفو اوه سوري تلقيه في ايه نايت كلاب من اللي بيفضل فيهم اكتر من البيت يالا تصبحوا على خير لان عندي شغل بكرا
وطالع وبعده كل واحد راح على غرفتوا وسارا طبعا راحت تسهر من غير اهتمام لكل اللي بيحصل
في غرفه مليكه بتكلم في التلفون وبتضحك
مليكه : لا برافو بجد ده انا صدقت
مجهول : اكيد يا قلبي هو انا اي حد ولا ايه انا*********
مليكه : طيب بطل غرورك ده لان حسه أن هو اللي هيودين في داهي
مجهول : لا متفلقيش طول ما انا معكي مهترحيش في داهي
مليكه بضحك : والله ما مخوفني ادي اني معك
مجهول: لا يا حبي متقلقيش المهمه لازم نعرف الصفقه الجايه ايه
مليكه : اكيد هعرف زي ما عرفت الصفقه دي هعرف الجايه
مجهول :تمام و انا مستني يلا باي علشان بكرا هيبقى يوم طويل
مليكه : معك حق بس يلا هانت وهنخد حقنا من ابن السيوفي
قفلت ونامت على السرير وهي تتزكر كل شئ والأساس أنها لا تنس يوم واحد
مليكه بدموع و وجع : والله لانتقام منك يا ابن السيوفي وهنشوف مين فين اللي هيكسب في الاخر
في غرفه فارس وهو يتزكر تالك المقتحمه التي اقتحمت حياتهم بدون سباق انذر وحركتها وضحكتها وحماسة
فارس باسرار :, هعرف حكايتك يا مليكه وايه المخبيه
عند ساره في أحد إمكان السهر تجلس هي وصديقها شادي ويشربون الكحول
شادي : مش نوي تحني بقا يا ساره ولا ايه
ساره بسكر : شادي قولتلك 100 مره احنا صحاب و بس مش اكتر
شادي بخبث : وهو انا قولت حاجه انا بس بقول نتطور علاقه بينا شويه
ساره : وهو لازم لم نطوره في السرير
شادي وهو يقرب منها اكتر : طبعا يا قلبي علشان نفهم بعض اكتر
ساره بسكر : بس اسكت يا شادي علشان حسه نفسي دوخت وعايزه اروح
شادي وهو ينظر لي ملابسها التي تكشف اكثر ما تستر و قال: ومالو نروح ده احنا ليلتنا هتبق عسل
في صباح يوم جديد الكل متجمعين على الفطار
ومره وحده يارا صرخت بصدمه *************
استووووووب
ستاره ايه اللي خال يارا تصرخ وهيحصل ايه مع ساره ومين شريك مليكه المجهول وهي ليه بتنتقام من ابن السيوفي ومين فيهم اللي بتنتقم منو اصلا ومحمد وسيف نوين على ايه لي يارا وهي هتتصرف ازي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لاجل انتقامي)