روايات

رواية نبض الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نبض الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نبض الفهد البارت التاسع والعشرون

رواية نبض الفهد الجزء التاسع والعشرون

نبض الفهد
نبض الفهد

رواية نبض الفهد الحلقة التاسعة والعشرون

الجزء الثاني
بارت 3
فهد: ايوا ي ادهم
ادهم : هو جوا ي فهد
احنا لما حققنا وتأكدنا من الكاميرات المراقبة الموجدة انو مش الدكتور يلي دخل اوضة نبض
شفنا ع الكاميرات واحد داخل المستشفى وهو لابس ملابس الدكتور ومغطي وجهوا
ولما بلشنا نحقق اعرفنا انو نبض كانت مهددة لتطلع بسيارة
ومش بأرادتها
فهد بحزن: قلتلكو انها مستحيل تتركني
هي بتحبني
دا انا كنت حاسس انها مش هتسبني بأرادتها
ادهم: المشكلة انو لقينا نمرة السيارة واقعة على الطريق
واحنا مش عارفين هنلاقيها ازاي ل نبض
فهد: هنلاقيها وانا هدور عليها
………………………………..
بألمانيا
الدكتور : مساء الخير ي مراد
حاسس حالك ازاي دلوقتي
مراد: مش بخير ي دكتور
قولي انا هموت مش كدهة
نظر له الطبيب بنظرة يأس ،،،،،، متقلقش ي مراد
خلي إيمانك بربنا
ربنا كبير ومش هينسى حد
اغمض عينيه بحزن شديد
يشتاق لمعشوقته يريدها
يريد أن يقضي اخر أيامه في حضنها
_________________________________
تحبس نفسها داخل غرفتها ولا تكلم أحدا
فقد بغرفتها تبكي
لا تدري ماذا ستفعل تردي فقد انها شتاقت له
دخلت امها عليها بعصبية
نهى: بتعملي بنفسك كده ليه
انتي مش شايفة منظرك بقى ازاي
انتي بتعملي كدة ليه انتي هتموتني بعمايلك دي
قوليلي ي بنتي حصلك ايه عاملة بنفسك كدة
حد اذاكي يبنتي
قوليلي وريحيني قالتها بدموع
ولاكن لا رد فقد تنظر أمامها بفراغ كبير
استسلمت تلك الام التي يأست من أن ابنتها تعود مثل ما كانت
_____________________________
فى إحدى الغرف المهجورة التي تقع داخل فيلة رعد
وراء مبنى الفيلة
قالت تلك الخبيثهة للمجهول
وينها
قالتها بخبث شديد
المجهول: دي جوا
تالا: اكلت حاجة
المجهول : ايوا متل ما امرتيني ي هانم
تالا: تعرف هعمل فيها ايه
المجهول: هتعملي ايه
تالا : هشيل شعرها هخليها تتعذب
المجهول: انتي هتستفيدي ايه ي هانم
تالا: ملكاش دعوة دا انا هخليها تندم ع اليوم يلي اخدت مني فهد
المجهول: اعملي بالبنت نبض اي حاجة عايزاها
المهم ي هانم انا ميحصليش حاجة من ورا أفعالك دا انا عندي عيلة
ابتسمت بخبث شديد
متقلقش
انا هروح وارجعلها تاني
_____________________________
كانو نائمين بأحضان بعض في المانيا اخذها ليبعدها عن تلك المشاكل لأنها بدأت تأتيها نوبات خوف عندما شاهدت اختها نائمة على الارض والدماء حولها
هناء : انا بحبك ي مؤمن اوي
مؤمن وهو يشدد من احتضانها وانا بعشقك يقلبي
هناء: انت لو مطلعتنيش من هناك كنت هموت ي مؤمن
دا انا عارفة اني لازم اوقف معهم بالمرحلة دي
بس مش قادرة
قبلها على شفتيها بعشق
هششش ي حبيبتي
دا انتي مفرحتيش متل باقي البنات وانا اقل واجب يمكن اعمله اني اخليكي سعيدة ومبسوطة معايا
هناء: مين عندو مصلحة يعمل كل دة
مؤمن: مش عارف
اسمعي ي هناء احنا يومين وهنرجع انا شريت بيت لألنا هناك مؤقتا لانو هنرجع الصعيد
وبالصعيد هتعيشي مع بيت الجد يحبيبتي
هزت رأسها بطاعة له
______________________________
كانت تسرح شعرها على المرأة وتنظر له وهو مستلقي على التخت من المرأة
ندى: عمورتي
عمر: عيونو
ندى: انا نخنقت ي عمر بالفيلا دي
مفش فيها غير الكأبة
عمر: عايزاني اعمل ايه
ندى: شوف مؤمن اخد مراتو فين
وشوف ياسين اخد مراتو بفيلة لوحدهم وبيرحوا كل يوم مكان
وشوف انت مخليني فين
عمر بتنهيدة : انتي عيزاني اخدك وافرح واضحك وانبسط واخوي حالته كدة
افهمي ي ندى مينفعش كدة
احنا اول منلاقي مرات اخوي انا هاخدك كل يوم نسافر دولة مشان تنبسطي يقلبي
بس دلوقتي مينفعش
ندى: معك حق انا اسفة ي عمر مقصدش
عمر: طب يلا تعالي ننام انا تعبت من الشغل
ندى: طب مراد ده هو معو خبر بكل الي حصل
عمر: احنا عارفين نوصلوا ي ندى وهو مبردش علينا ع التلفون ومقضيها صياعة مع صحابه
___________________________
جالس بغرفته مخنوق
طفح كيله يريدها اشتاق لها حد الجنون ماسك بيده تشيرت لها ويشم رائحتها ويبكي
ذهب وتوضى وصلى ركعتين لله يدعي بها ان يمسك طرف خيط إلى مكانها
نام وهو يبكي على سجادة الصلاة
في الصباح…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *