روايات

رواية عشق سام الفصل السابع 7 بقلم سولييه نصار

رواية عشق سام الفصل السابع 7 بقلم سولييه نصار

رواية عشق سام البارت السابع

رواية عشق سام الجزء السابع

عشق سام
عشق سام

رواية عشق سام الحلقة السابعة

-احمد …احمد ابوس ايديكي متسبنيش ….
قولتها وانا بمسك ايديه وهبوسها قبل ما يمشي …بعد ايده عني وقال:
-انتي مر.يضة يا بسمة والحمدلله أنك طلعتي مبتخلفيش عشان مفيش أي حاجة تربطني بيكي …افهمي أنا لو اتجوزتك اتجوزتك عشان وسام …عشان مقدرتش اشوفها منها.رة بالشكل ده ….وسام هي اهم انسانة في حياتي ….يمكن اكون ضعـ.يف قصادها وبحقق اللي هي عايزاه…بس وسام تستاهل كل خير ….دي واحدة وقفت معايا في اول حياتي …رضيت تتحمل حاجات كتير عشان تبقى معايا …سابت العز اللي هي فيه واختارت تتجوز دكتور مغمور زيي مستقبله مش واضح ….اتحملت انها احيانا متجيبش هدوم جديدة …اتحملت تعيش معايا حياة التقشف بعد ما كانت اميرة في بيتها عشان حبتني…أنا مش راجل واطي عشان انسى انها اتحملت حاجات مش مجبرة عليها عشان نكون سوا …عشان كده لما عرفت انها مبتخلفش مهتمتش ابدا …هي عندي بالدنيا كلها …عمر ما كانت دي مشكلة ليا بس كنت بشوفها هي حز.ينة …وانتي بر.خصك جيتي ودوستي على جر.حها…عاير.تيها …الثقة اللي كنت بحاول دايما ابنيها جواها جيتي في ثانية وهد.تيها …وعشان مجيش عليها وافقت اتجوز واحدة مش بطـ.يقها لان الراجل الحقيقي مش بيبص للناس الر مامة اللي زيك يا بسمة …..أنا حتي لو كنت راجل و.حش كنتي هتبقي مجرد عشيـ.قة ليا مش زوجة خالص …انتي مينفعش تكوني زوجة لحد …انتي واحدة ر.ميتي نفسك.عليا …واكيد هتر.مي نفسك على غيري ….
دموعي نزلت وفضلت اصر.خ بهستير.يا :
-انا …أنا حبيتك …
-لا ..حب ايه …انتي اتقهـ.رتي لما ر.فضتك ولو رجع بيا الزمن تاني هر.فضك لاني زي ما قولتلك أنا كراجل مبحبش الر.مرمة …اتصلي بوالدتك خليها تاخدك وتعالجك وتتواصل معايا أنا هدفع فلوس علاجك من باب الشفقة…
وبعدين سابني ومشي….
فضلت اصر.خ وانا بضر.ب في الارض …مكنتش مصدقة ان يحصل فيا كده…مكنتش مصدقة ان ممكن يكون بيكر.هني بالشكل ده…طب ليه…ليه.اتجوزني …ليه خلاني اتعلق بيه اكتر ….
…….
في بيت احمد ووسام
-انتي بتعيطي ليه دلوقتي …ده نصيب قولتلك .
قالها احمد وهو بيحضن وسام اللي قالت :
-حسيت اني أخيرا هبق…
قاطعها وهو بيقول :
-حتى لو خلفت يا وسام …هيبقى ابنها هي دي واحدة مخـ.تلة وملهاش امان…كانت بتلعب في عقلي عشان اطلقك …بس حبي ليكي أقوى من اي حاجة …
حضن وشها وقال:
-انا بحبك ..فاهمة…بحبك اووي ولو ليا نصيب اجيب ابن منك هفرح لو مليش نصيب أنا مش عايز من غيرك وبعدين خلاص أنا بدأت في اجراءات أننا نكفل طفل وهيعيش معانا هنا وهنبقى مع بعض …هبقى معاكي دايما يا وسام أنا مش عايز غيرك…انتي حلمي امبارح والنهاردة وبكرة وطول العمر ….
ابتسمت من بين دموعها وحضنته وقالت:
-انا بجد اسفة …اسفة ….
باس راسها وقال:
-مفيش مشكلة هسامحك عشان قلبي ابيض …
….
-يا بنتي ابوس ايديكي خلينا نمشي من هنا …خلينا نروح البيت وانا هجوزك سيد سيده …
قالتها امي وهي بتحاول تمسك ايدي بس أنا شديت ايدي بعـ.نف وانا بصر.خ وبعـظيط :
-لا…احمد بيحبني …احمد هيجي ….احمد بتاعي ….احمد بيحبني ….
فضلت امي تعيط…فجأة خبط الباب ودخل ابويا ……اتخض لما شافني بالمنظر ده قال بهدوء لأول مرة :
-بسمة خلينا نمشي من هنا …احمد …
هزيت راسي وانا بصر.خ :
-لا….مش هسيب بيت جوزي ….جوزي هيجي دلوقتي …احمد مستحيل يتخلي عني…
حاولت امي تهديني وتمسك ايدي بس أنا ز.قيتها…
قرب ابويا مني وبعدين ضر.بني بالقلم وز.عق :
-فوقي بقا كفاية …خلاص الراجل طلقك مش عايزك …
وكأن قلمه فعلا فوقني لقيت نفسي بعيط وبصر.خ بقهر …حضني لأول مرة وقال:
-انا هعالجك !!
……..
-يا عم انت انقذت حياتي …
قالها احمد وهو مبتسم لسعد صاحبه الدكتور اللي هز راسه وقال :
-والله لولا شوفت يأ.سك مكنتش عملت كده …بس بجد كان ممكن تعيش معاها و تخلف وكده كده وسام معندهاش مانع…هي عايزة تشوفك مبسوط …
-مكنتش طايق اعيش معاها يا سعد واحدة مقر.فة ولازقة ودي جزاتها عشان جر.حت وسام هتعيش وهي فاكرة انها مبتخلفش …شكرا يا صاحبي!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق سام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *