روايات

رواية لعبة الحب الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية لعبة الحب الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية لعبة الحب البارت السابع

رواية لعبة الحب الجزء السابع

لعبة الحب
لعبة الحب

رواية لعبة الحب الحلقة السابعة

عصام اتجه لاسيا وقف قدامها بصلها بحادة :- كفااية انا استحمل منك اى حاجة الا انكي تقلي ادبك على عهد اعملي فيا الى انتي عايزاه بس مدخليش انسانة ملهاش ذنب فى الى حصل
اسيا بصتله و ابتسمت بسخرية:- ممم خايفة عليها اوى لا ابن اصول انا مش عايزة اشوف وش حد فيكم تاني
اسيا كانت هتمشي لكن واقفت على صوت عهد الى ملئ بالرجاء و حزن:- لو اختفي من حياتك و حيات ابوكي هو الحل ف انا بطلب منك قدام بنتك انك تطلاقني. دلوقتي انت كنت عايز بنتك و الحمدلله خفيت اتعالجت يعني وجودي معاك ملوش اى عازه طلاقني ياريت حققلي رغبتي انا عمري ما طلبت منك حاجة ف ياريت تنفذ طلبي
عهد طلعت غيرت هدومها و حطت حاجاتها في الشنط و هى كلها وجع صحيح بتحبه بس لقت ان البعد ممكن يصلح علاقته باسيا نزلت خرجت من الفيلا و مشيت
عصام بهدوء:- ليه كدا انا و انتي هى ذنبها اي انا مش بدفع عنها علشان مراتي لا انا بدفع عنها لانها الوحيدة الى حبتني بصدق و وقفت معايا و صدقتني من غير مقابل الوحيدة الى رفعتني و انا متاكد انها مكنتش تعرف و لم قررت تقف معاكي و حبيتك و اعتبرتك فعلا بنتها ف دا علشان هى انسانة تقومي توجعيها في اكتر حاجة انحرمت منها كنتي هتقولي اي متعرفيش حاجة عن الأمومة.. هى الى واقفة قدامي بنتي بجد ردى عليا انتي فعلا بنتي انتي مكنتيش كدا كنتي دائما تخافي على الى حواليكي
اسيا صرخت بأعلى صوتها بوجع:- و انااا ذنبي اي هااا ذنبي اي انى كل شويه اتعاير انى من غير اهل ذنبي اي انى القي كللل شوية الى يفكرني انكم رمتوني لشارع ذنبي اي انى اكون مشو.هة و اسمعها من الناس كل يوم حتي خطيبي سبني لم امو قالت له دى متنفعكش دى من غير اهل دى واحدة م شوهة من قلت البنات تتجوز واحدة من غير اهل ولا يعلم ما يمكن تكون بنت حر.رام اانت اخرر واحد تتكلم عن الإنسانية لانك لو كنت انسان بجد مكنتش سبتني معاها متقولش هتخاف عليكي لاننا عارفين ان سارة مش بتحب غير نفسها و بسس عهد كمان مش.وهة على فكره احنا الاتنين زى بعض بس العكس ابوها لم سبها امها اتمسكت بيها أما أنا ف امى رمتني علشان تتجوز و تبدا من تاني اذا كان انزلت عن بنتك مش هترميها ااانتوا عبارة عن شياطين ماشية على الارض انت و سارة تتفق عليا ة و ترميني لوحد معرفوش. طلامة انا تقيلة عليكم اوى كدا خلفتوني لييييه هااا ما ترد عليا يا بابااا خلفتونيي لييه علشان اتذل و اتعاير على حاجات مليش ذنب فيها بسس علشان انتوا للاسف اهلي انا عمري ما هسامحك ولا هسامحها سامع يا بابا
اسيا لفت وشها و مشيت و هى بتحاول تمسك دموعها ركبت عربيتها و مشيت و هى بتبكي واقفت عند الإشارة شافت طفلة بتضحك و مسكة ايد ابوها و امها ابتسمت بمرارة لم افتكرت زمان و مشيت بعد وقت وصلت البيت غمضت عيونها بالم لم شافت سارة قعدة بتتفرج على التلفزيون و حضنة صافي و بيضحكو خرجت من القصر راحت على بيتها حطت ايديها على راسها و هى بتفتكر كلام مامت يوسف الى كان خطيبها
فلاش
يعني من قلت البنات تتجوز واحدة من غير اهل تلقيهم غل.طو و رموها روحي يا بنتي لحالك انا ابني ميتجوزش واحدة مقط.وعة ادخلي هاتي الشبكة
مشهد تاني
برنسة:- هو انتي مين بيحبك اصلا انتي مش.وهة لا ابوكي اختارك ولا امك هو انتي مين يحبك اصلا
مشهد تاني
مراد:- انا اسف يا اسيا بس انا مقدرش مسمعش لكلام امي ولا علشان انتي عايشه من غير ام عايزة انا تبقا زيك
باك
شالت ايديها من على راسها حطتها على قلبها بتحاول تخد نفسها ملامحها ارتسمت الرعب غمضت عيونها و صرخت بأعلى صوتها :- ااااااااااااه ااااااااااه نزلت على الأرض بضعف خدت الفون و قالت بصوت ضعيف:- الو عهد
عهد:- اسيا انتي كويسة انتي فين
اسيا بتعب و بتحاول تفتح عينيها :- ا انا فين انا في بيتي بيتي الى بخطط فيه لعمليات النص.ب
عهد قامت بسرعة و خوف:- خليكي عندك انا جاية
اسيا:- تعالي لوحدك لو بتحبني تعالي لوحدك
عهد خدت المفاتيح و جريت على عربيتها بعد وقت وصلت عهد بيت اسيا اسيا فتحت الباب كان وشها شاحب عهد دخلت اسيا قلت الباب
عهد اتخضت لم شافت شكلها:- فيا اي يا اسيا
اسيا بوجع و ابتسامة:- من رغم انى هزقتك و جيت شكرا .. عهد انا تعبانة تعبانة اوى
عهد مسكتها و بتبصلها بقلق :- اهدي مفيش حاجة كلها هيتحل اوعدك
اسيا بوجع:- واحد غلط و حبيبته في بيتي و التانية مع بناتها انا محدش بيحبني انتي نفسك لو كان عندك عيال عمرك ما تفكري تحبيني أو تحطني في حسابتك
اسيا وقعت على الارض ببطء و بقت بتبكي
عهد بتحاول تفوقها لان عارفة هنا اي الى بيحصل كانت حضنها جامد :- اسيا حركي ايدك اسياا سامعني
اسيا:- مش قادرة احركها مش عارفه يا عهد
عهد جريت على الشنط خدت الدواء و جريت عليها عطتها الدواء و فضلت حضنها
اسيا بدموع:- محدش يعرف الى حصل ارجوكي مش عايزة مستشفى ولا عايزة حد يشوف
عهد بدموع:- اهدي مفيش حاجة انا اهو انا معاكي صدقيني والله العظيم ما هسيبك
اسيا غمضت عينيها و نمت اما عهد فضلت تحرك ايديها على شعر اسيا بحنان و حزن
بالليل امير رجع القصر
صافي:- مساء الخير يا ابن عمي
امير مردش عليها و طالع على اوضته:- اسيا اسيا
امير دخل غرفته الملابس ملقش حد دور في الاوضة كلها مش لقيها نزل الجنينة:- اسيا هتكون راحت فين دى .. و قافلة تلفونها لحسن يكون جرالها حاجة .. الو
عهد:- اسيا بخير يا امير هى معايا بس مش هينفع تكلم حد هى كويسة اطمن سلام
امير:- انتي مين
عهد بهدوء:- انا عهد صاحبتها سلام
عهد قفلت مع امير و قفلت الفون و فضلت صاحية
تاني يوم في القصر
اسيا بابتسامة:- اخيرا بابي رجع من السفر انا بجد مبسوطة جدا
سارة بابتسامة:- هو انتي عندك اهل اسفة بس مشوفتش حد فيهم دلوقتي
اسيا بصتلها:- هتشوفي يا طنط هتشوفي اوى كمان عن اذنك اسيا طالعت و هى بتغني
سارة بصتلها بغضب و غيظ:- ربنا يخدك و ارتاح منك يا شيخة خربتي حياة بنتي منك لله يا بعيدة
طالعت على اوضتها مسكة الفون:- اسمع اللية تعمل الى اتفاقنا عليه مفهوم سلامة انا استحملتك كتير لكن طولتي معايا يا اسيا خير يا عملي الاسود
سما:- ماما انا عايزة ات
سارة بغضب:- انتي عامية مش شايفني مشغولة و مصدعة كلام اي و زفت اي غوري على اوضك كنت ناقصكي انا جتكم الارف
سما خرجت راحت اوضتها و بقت تبكي :- طب اقول لمين هى مشغولة هما مش شايفين غير صافي و الفلوس ان انا وحيدة انا دائما لوحدي ط طب اعمل اي اقول لمين اقول لاسيا امير ممكن يولع فيا هو على اخره اصلا و صافي مستحيل تكون اخت
سما قعدت تبكي بالليل الجميع كان في انتظار اهل اسيا
عهد:- انتوا بجد مجانين و انا مجنونة انى طوعتكم غلط يا عصام احنا بنعمل كارثة
عصام:- مش اول مرة تعرفي انى مجنون و انتي اجن مني ولا بنتي يلا ننزل علشان اتاخرنا اه و لو دا هيريح اسيا موافق حتي لو هرمي نفسي في النار
عصام نزل و عهد نزلت مسك ايديها و اتجه للقصر و هما بيتكلمو و يضحكوا عهد كانت بتقدم رجل و تاخر التانية و عصام نفس الكلام وصلو و دخلوا الجميع كان في انتظارهم
اسيا بابتسامة:- اقدم لكم اهلي بابي
اسيا اتجهت لعهد و حضنتها:- و دى مامي دول اهلي يا طنط سارة اهلي موجودين يعني مكنتش من غير اهل زى ما خيالك صورلك
سارة اتسعت عينيها بصدمة بمجرد ما شافتهم التلاتة مع بعض معقول اتجوز جاله قلب يتجوز
فلاش
و هما ماشيين يتخنقو كالعادة فجاة عصام و عهد خبطو في بعض و دى كانت أول صدفة تجمعهم ببعض عهد مخربتش بيت حد هى اتعرفت عليه بعد الطلاق بيكتير خبطو في بعض و وقعت حاجاتها طبعا كانت متجوزة و طالع عينيها
عهد نزلت تلم حاجاتها و عصام نزل يلم الحاجة :- انا بعتذر جدا مكنش قصدى
عهد بصوت حزين و رعب:- حصل خير يا استاذ حصل خير
لمو الحاجة و عهد اختفت بسرعة عصام قام و بص لطيفها
باك
سارة حست بدوران و وقعت اغمو عليها و …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *