رواية لعبة الحب الفصل العاشر 10 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب الفصل العاشر 10 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب البارت العاشر
رواية لعبة الحب الجزء العاشر

رواية لعبة الحب الحلقة العاشرة
سارة بصدمة و عدم تصديق:- قولتي اي انتي انتي كدابة انا بنتي ماتت و شبعت موت ايوة بن بنتي ماتت انا لم سبتها في الشارع و رجعنا كانت ماتت بنتي وشها مكنش باين اثر الحادثة انتي كدابة انتوا الاتنين كدابين بتقولي كدا و بتفولي على بنتك يا متخلفة علشان اسامحك لكن ابدا مستحيل اسامحك بعد ما خربتي بيتي و خطفتي جوزي يا حرمية يا خطفت الرجالة دا انا هخد روحك هخليكي تحصلي بنتك
سارة بجنون و كره اتجهت لعهد علشان تخ.نقها لكن عصام وقف قدامها بصلها بغضب و احتق.ار و بعد ايديها:- كفاااية انتي مكفكيش الى هببتيه زمان و انكي السبب في خراب حيات بنتك بنتك الى بقت مخيفة و اسياا بنتك الى بقت واحدة تانية متعرفش اى حاجة غير الانت.قام رقية هى اسيا و اسيا هى نفسها رقية بنتك الى قتل.تها و بسببك هتحرم منها لتاني مرة بسببك
سارة عينيها بقت عليهم و على غرفة العمليات حطت ايديها على راسها و قالت بهستيري:- اخرسو ااخرس بقا دى مش بنتي انا مقت.لتش حد بنتي مات.ت و شبعت مو.ت
عهد كانت بتبصلها بحزن و شفقة قربت منها لكن سارة زقيتها سارة بجنون:- ابعدى عني انتي السبب اخرسو بس
هزت راسها بانهيار:- لا بنتي ماتت لا دى دى مش بنتي مش بنتي مستحيل اعمل في بنتي كدا
نزلت على الأرض ببطء و بقت بتصرخ:- ااااه يااا بنتي هتحرم منك تاني بنتييي اناا انا قت.لتها اناا قتل.ت بنتي بعد العمر دا و هتحرم منها انا السبب انا السبب
عهد قربت منها و حضنتها و سارة بتبكي زى الاطفال :- سارة سارة اهدي هى والله هتبقا كويسة ان شاء الله مش هيحصلها حاجة سارة مينفعش كدا مينفعش تكوني كدا قومي يا سارة بنتك محتاجكي مينفعش لم تفوق تشوفك كدا
عصام ابتسم بسخرية و وقف بعيد علشان ميتجننش على حد منهم
امير خرج من المكان الى فيه مامته ركب عربيته و مشي فضل ماشي بالعربية وقف على اذان الفجر نزل من العربية و دخل المسجد خلص صلاة رفع ايديه و قال بانكسار و دموع:- انا بعترف انى عملت حاجات كتير غلط و انى ساكت على افعال ابويا و اخو انا عملت حاجات كتير غلط و استاهل القت.ل عليها انا تعبت اوى يا رب تعبت اوى انا نفسي تسامحني و تغفرلي يارب عفوك رضاك يارب انا مليش غيرك سامحني و انا والله العظيم توبت و مش هعمل اى حاجة تبعدني عنك تاني يارب خليهم ليا انا مقدرش اعيش من غيرهم
مسح دموعه و خرج من المسجد ركب عربيته و اتجه لى المستشفى وصل المستشفى :- انتي اي الى جابك هنا
سارة بدموع :- ابوس ايدك خليني جانبها متحرمنيش منها كفاية انى سبتها طول السنين دى رقية بتموت بسببي
فلاش
اسيا:- سارة. امى سارة الغدارة
باك
امير بصلها باح.تقار و وقف قدام غرفة العمليات
الدكتور خرج :- الحمدلله عدينا مرحلة الخطر
الجميع اتنهد بارتياح
الدكتور :- بس هنحطها في العناية المركزة يومين لان الرصاصة كانت قريبة جدًا من القلب، فـ لازم نتابع حالتها ٤٨ ساعة فـ العناية المركزة. أي تدهور بسيط ممكن يقلب الدنيا عموما كله بامر الله
الدكتور دخل غرفة العمليات و بعد شوية نقلوا اسيا العناية المركزة و حطوها على الأجهزة سارة كانت بتبصلها بدموع عهد كانت واقفة و بتفتكر كلام اسيا معاها و جنانها أما عصام ف كان بيفتكر الطفلة الصغيرة الى كانت مجريه وراها و مجننه امير واقف بيبص عليها بألم بس برضو بيقول من جوه الحمد لله لسه عايشه و عد اليوم في حزن تاني يوم امير واقف بيبص عليها من الازاز مراد كان ماشي ببطء و حزن
فلاش
اسيا:- دا عند امك يا مراد
مراد:- انتي بتقولي لمين الكلام دا انتي عارفه انا ممكن اعمل اي
اسيا قعدت ببرود:- تو تو براحه ل تنجلط و يحسبوك عليا بنادم انت عارف و انا عارفه انى مش ب.تهدد الى عندك اعملوا انا مش بخاف عايز تبلغ بلغ بس متنساش و انت بتبلغ يا روح امك ابقا اعترف على افعالك انا بس علشان بنت اصول هعمل نفسي مسمعتش حاجة اه صح انت كنت خطيبي نسيت اتقي شري يا مراد و الله خمس دقائق تلقي الحكومة عندك حطت الاساور في اي اتكل على الله غوور
باك
مراد وقف قدام الازاز و هو بيفتكر ذكرياته معاها قسوتها و جنونها امير فتح عيونه و بص لمراد :- مين انت
مراد بص له بخوف :- انا م انا زميل ليها في الشغل لا انا مراد ابو السعود جارها و جيت علشان هى اختي الف سلامة عليها عن اذنك
مراد مشي امير مكنش مدقق لانه كل همو اسيا:- قومي بقا يا اسيا قومي وحشني طولت لسانك قومي بقا انتي وحشتيني اوي
مراد حط راسه على التركسيون و قعد يبكي بعد يومين
في القصر
صافي بعصبية:- يعني هى بنتك اي الهبل دا يعني اي الزبالة دى تبقا بنتك انتي اي الجنان الى بتقوليه دى شكلك خرفتي و
سارة ضربت.ها كف على وشها و قالت بغضب:- ااخرسي اياكي تغلطي في اختك الكبيرة و اخر مرة تقلي ادبك فاهمة انتوا التلاتة بناتي بس الفرق انى نسيت اربيكي يا صافي
صافي بعصبية:- انا مليش اخوات غير سما تمام و لو روحت المستشفى ولا شوفتها قدامي والله لاموتها و قدام عينيكي سامعة يا مامي
صافي جريت على اوضتها و هى بتفكر تخلص من اسيا ازاى بعد وقت في المستشفى في اوضة اسيا امير كان مسك ايديها و مغمض عيونه بألم :- انا بحبك يا اسيا بحبك و مقدرش اعيش من غيرك
اسيا فتحت عيونها ببطء :- ولا انا اقدر اعيش من غيرك يا امير
امير فتح عيونه كان متوقع يكون حلم فتح عيونه و بصلها بحب و لهفة اسيا بصتله بابتسامة :- و انا كمان بحبك اوى يا حبيبي
امير بفرح و عدم تصديق:- ا انتي انتي بجد انتي فعلا بجد
اسيا :- هنبدا غباء بقا من اولها .. انت شكلك كان نفسك اموت ز و تتجوز عليا دا بعينك يا امير
امير قام حضنها بلهفة واشتياق :- الحمدلله يارب الحمدلله
اسيا رفعت ايديها حطيته على ضهره و هى مذل الابتسامة على وشها غمضت عيونها بارتياح (الحمدلله يارب الحمدلله ان لسه ليا فرصة اتوب عن كل شغلى توبت و مش هنص.ب على حد تاني ولا هنت.قم من حد ) ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)