رواية محبوبتي الفصل السادس 6 بقلم مريم عبدالحميد
رواية محبوبتي الفصل السادس 6 بقلم مريم عبدالحميد
رواية محبوبتي البارت السادس
رواية محبوبتي الجزء السادس

رواية محبوبتي الحلقة السادسة
ايييييه!!
حازم بغضب جحيمي وزعيق=هو اي ده إنشاءالله هو اي حد ييجي كل شويه يقولنا خدو ربو ده ابنكو دي بنتكو اللي بيحصل ده مستحيييل
شريف باسستفهام=بابا انت ساكت ليه متقلهم أن ده مش صح
منصور بزعيق=بسسس غورو كلكم احمد محمد ع مكتبي حالا ذهب احمد ورا منصور وهو ينظر لمحمد بصدمه
منصور بجديه=اقفلو الباب وراكو يلا يمحمد اتكلم انا سامعك
صمتتتت
احمد بدموع وخذلان=قول يلا أن الكلام ده مش صح قول والنبي مهو مش كده يعني جيت عشت مع عيله مش علتي وعاله عليهم ماشي وامي وابويا اتحبسو عشان اكتشفت أنهم خطافين وقتلين قتله ماشي كده كملت كملتت قولي قول اني كمان ابن حرااام قال كلمتو الاخيره بزعيق
محمد بدموع=اخرس انت مش ابن حرام انت ابني من صلبي وابن حلال
منصور=اعد يمحمد واتكلم اهدي يا احمد واعد عشان نفهم
محمد بدموع=انا حبيت امل اوي امل كانت متجوزه بسيوني عن حب وحصلت خلافات بين علتهم وبعد سنه جواز أطلقوا جت امل اشتغلت عندنا حبيتها منكرش ح بيتها اوي مع اني كنت عارف ان قلبها مع بسيوني عرضت عليها اني اتجوزها ووافقت بس قالتلي يبقا ف السر وجت قالتلي انها حامل ف الشهر الاول سعتها فرحت وقولت انا هعلن عن جوازنا وانت تتربي وسطينا سعتها رفدت قالتلي انها بتحب بسيوني وبسيوني عارض عليها أنهم يرجعو وقالتلي أنها وافقت قولتلها بس انتي متجوزه وحامل وافقتي ازاي قالتلي أنها هترجع لبسيوني ويعدي شهرعلي رجوعهم بعد كده تقولو أنها حامل ف الشهر الاول وهو كده كده سكري ومش بيركز ف الشهور ومش يهتم بالحسبه اتحايلت عليها تفضل معايا مريضيتش كنت ممكن اقولها لا مش هطلق بس بس من حبي فيها لما اترجتني أطلقها شوفت فعنيها حبها لراجل تاني كرامتي كلتني اني ازاي اغصبها عليا روحت طلقتها كنت بعد الشهور بتاعت ولادتك واول معرفت انك اتولدت اتحيلت عليها تخليني اشوفك وترميك ف الشارع وانا اكني لقيتك واجيبك اكتبك باسمي واربيك مرضيتش واول ما ملاك اتولدت خطفت ملاك وخدت روحي معاها واختفت انت مش ابن حرام يا احمد انت ابن راجل شرب المرار واتذل عشان يشوفك بس انا كنت ضعيف اني اهددها والكلام اللي بيتعمل ده اسف يا ابني أن انت ابوك ضعيف ومقدرش ياخدك منها وانا راضي ب أي قرار تاخدو بس تفضل موجود هنا
احمد بدموع=انا انا مش عارف افكر انا عايز اطلع فوق وياريت محدش يدخل عليا من فضلكو
منصور=استني يا احمد بعد اذنك عشان عايزك اطلع يمحمد لو سمحت وطلع احمد
اميره بانهيار=قولي انو مش ابنك انطق يلاا
سمر بشماته=مقولنا ابنو هو اللي هنعيدو نزيدو
محمد =انتي تخرسي خالص
صلاح بغضب=متقول يعم ده ابنك ولا لا
محمد وهو ينظر لاميره بزعل=ايوه ابني من اامل
اميره بقهره وغضب ممزوجين=قولتلك قولتلك زمان لو ليك علاقه بيها قولي وانا امشي منها بكل هدوء قولتلي لا وعملتلي البحر عنكم وانت ماشي معاها وبلتنا بابن من حرام ملوش اي ذنب فوسختك
محمد بزعيق=جرا اي يروح امك احنا هنخيب حرام اي اللي أنا أمشي فيه واجيب عيل منو احمد ابني من الحلال انا اتجوزت امل علي سنة الله ورسوله وانا كنت عايز اجيبو وهي اللي خفتو عني أنا رايح الشركه ومش عايز اسمع حاجه ف الحوار ده الشرع محلل لاربعه وأحمد ابني زي شريف واحمد وانت يعم حازم بلاش وسختك والنبي مش ناقصه ومشي محمد
حازم قام وسقف بصوت عالي=جدعه يملاك انتي وأحمد خطتوها كويس اوي بجد شابو ليكو
نوح ببرود=اتعدل يحازم واتكلم عدل اي دخل ده فده
ملاك بحزن=سيبو يا أبيه
حازم باستهزاء=سيبو يا أبيه مثلي يبت اي مش ناويه تطلعي وش التعبان اصل احنا زهقنا من وش الخضرا الشريفه ده قال اخر كلمه بزعيق
نوح ضرب حازم بالرسيه فوشو شريفه غصب عنك يوسخ انت فاكر كل الناس زيك يلا ملهمش لازمه وعملين زي الحربايه مسك هو وحازم في بعض وملاك عماله تعيط
منصور بزعيق وصرامه=هو أييه ملكمش حاكم اي حد بيعوز يعمل حاجه يعملها كل واحد يشوف حالو يلاا
حازم=احمد فين
منصور بتحذير=طلع اوضتو وياريت محدش يخبط عليه
شريف بصرامه=هو كان يعرف يعمي
منصور=لا مكنش يعرف ومحدش يضغط عليه اكتر من كده كفايه الدنيا جايه عليه
نوح=تعالي يملاك نطلع اهدي مفيش حاجه طلع نوح وملاك ملاك دخلت غرفتها منهاره من كل اللي حصل وان هي مش هتعيش مرتاحه البال ابدا افتكرت نوح وآثار الكدمات اللي حازم لما ضربو حصلت يغباءك يملاك سبتيه حتي من غير متعلجيه وهو اتخانق مع حازم عشان خدت كريم المضاد الحيوي وراحت لنوح خبطت محدش رد نادت عليه مردش دخلت ملاك ببطء لقت نوح حاطط الاير بودز ونايم ع السرير من غير تيشيرت ملاك لنفسها يلهوي بقاا خلاص هطلع ولكن قبل ما تطلع كان في ايد قفلت الباب ملاك بصت علي نوح اللي قام بالسرعه دي
ملاك بخوف=انت خضتني
نوح=كنتي جايه فايه وماشيه فايه
ملاك بتوتر=لا دنا كنت جايه اطمن عليه بس شكلك بقيت احسن اطلع انا بقا جايه تفتح الباب نوح قفل الباب وسند ايدو الأتنين ع الباب محاوطها
نوح =واي اللي فايدك ده
ملاك وهي بتخبي الكريم=ده مضاد حيوي
نوح=طب مستنيه ايه
ملاك=اي مش فاهمه
نوح=حطيلي المرهم ع الكدمات
ملاك بس لكن قبل ما تكمل كان نوح وخدها من ايديها نحيه السرير
ملاك تعالي طب نعد علي الكرسي واحطلك
نوح قرب منها اوي
نوح=عايز اسالك سؤال ملاك وهي سرحانه فملمحو ومش سامعاه
نوح=شكلي حلو صح
ملاك=ها كنت بتقول ايه
نوح= هو انتي بتخافي مني
ملاك بتردد=يعني هو بصراحه ايوه
نوح=ممكن اعرف ليه
ملاك =وهي يكاد قلبها ينخلغ طب ممكن بس تبعد حبه عشان اعرف اتكلم
نوح بعند=لا معلش حاولي تتكلمي كده
ملاك=اصل يا أبيه يعني انت قاسي شويه وجد وانا يعني بخاف شويه
نوح=طب بزمتك ده منظر واحد يخوف
ملاك بتلقائيه=لا بصراحه
نوح برفعت حاجب=يعني انا شكلي عجبك
ملاك وهي تحاول أن تلم ما فعلتهو يلا طب عشان احطلك المرهم مينفعش يعني حد يخش وانا بالمنظر ده يا أبيه جلست ملاك جنب نوح ع السرير تضع له المرهم وكان نوح يكاد أن ينفجر من الفرحه لانو حس بحب ملاك بس مش عايز ياخد خطوه الما يتأكد
ملاك بحنيه=بتوجعك يا أبيه
نوح=انا لما بشوفك يملاك بنسى اي وجع ملاك وهي لا تتحمل تلك الكلمات الجميله انا انا خلصت هخرج بقا وكانت أن تقوم لكن نوح مسك ايديها وقعدها علي رجلو
ملاك بتوتر=انت بتعمل ايه يا أبيه
نوح=هتفق معاكي اتفاق بصي مش عايزك تقوليلي يا ابيه عايزك تقوليلي نوح
ملاك برفض=لا طبعا وانا عايزه اقوم
نوح=لا مهو للاسف مش هتقومي من علي رجلي الما تقوليلي ينوح
ملاك وهي تريد أن تذهب الي غرفتها من التوتر=خلاص هقول نن نوح
نوح لنفسو وهو يسمع اسمو من فمها الوردي الجميل انا ازاي كنت يخليها تقولي أبيه
نوح=ياه احسن مره اسمع فيها اسمي
ملاك بكسوف ضحكت
نوح=بصي بقا كل مره هتقوليلي فيها أبيه هيكون في عقاب زي كده وكل مره الليفل اعلي
قامت ملاك من علي رجلو متجها للباب اتفضل يا ابيه المرهم عشان تبقا تحط منو تاني نوح بصلها وهو عايز يضحك انتي لحقتي نسيتي زهرة شباب اي يناس اللي بتتكلمو عنها
ملاك وهي بتجري خارج الغرفه=نسيت والله خليك زي مانت متتحركش وخرجت وقفلت الباب نوح كان يضحك علي تلك الطفله وبراءتها دخلت ملاك غرفتها وهي ترتعش من التوتر =معقول نوح حس بحبي وده طلع حب ليا بجد اتصلت ملاك علي مريم لتروي لها كل ما حدث
مريم=يبقي كده بيحب
ملاك= تفتكري
مريم=هسالك سوال هو بيقرب من سما بنت عمو كده وبيكلمها ويهتم بيها كده
ملاك=لا
مريم=خلاص مفهومه وع العموم انا هحاول اجيلك بكره عشان عايزه اشوفك وتحكيلي التفاصيل
ملاك=ياااه اخيرا دنا بتحايل عليكي تيجي وابوكي كل شويه ميرضاش
مريم=مهو مسافر هتحايل علي ماما واكيد هترضي
ملاك=ماشي يروحي مستنياكي باي
الصبح في قصر منصور بدران
منصور=يعني اي محدش من الشباب راضي ينزل يفطر
الداده=يبيه حازم بيه نايم وشريف بيه ونوح بيه مش موجودين وسما مش عايزه تنزل وملاك مش عايزه وأحمد بيه مش موجود من الصبح بدري
منصور=قوللهم لو عشر دقايق ومنزلوش هيبقي ليا تصرف تاني ولأن كل اللي في القصر بيخافو من منصور العم الأكبر الذي ورث الثقه والثبات والهيبه من أبوه نزلو يفطرو وكان منصور ومحمد بيفكرو احمد راح فين منصور=فين اميره محمد بزعل=راحت بيت اهلها كام يوم واروح اجبها ملاك وهي نازله قابلها حازم
حازم=ملاك انا اسف ع اللي قولتو امبارح انا بس كنت متعصب من اللي حصل واسف لاي أذى سببتو مكنتش متحكم نفسي ولأن حازم يعامل ملاك بحنيه كل الاوقات فملاك لا تكره
ملاك=ولا يهمك يحازم كلنا بيبقا لينا وقت غضب
نزل ملاك وحازم وكان حازم يتوعد لملاك
ف الشركه
يعني اي الورق مش موجود ده ورق مهم شرييف رجعلي الكاميرات
شريف=رجعناها ولقناها امبارح اتعطلت من الساعه 8 لعشره
نوح بغضب جحيمي وانا التيم عندي بهايم شريف فاقرب وقت تعرفلي مين بيسرب معلومات وورق الشركه
شريف=منار تعالي ورايا منار منار
منار=افندم يا استاذ شريف
شريف بشك =فينك سرحتي فايه
منار=لا ولا سرحت ولا حاجه
شريف=تعالي ورايا طيب ورمي شريف ونوح نظره لبعضهما لا يفهمها سوا الاصحاب
شريف =فين عمال الكاميرات
منار=حضرتك قالو انهم كانو بيتغدو
شريف بيتغدو اه تمام ماشي طب روحي انتي مشيت منار وكان شريف متاكد انها وكان شريف مخنوق بسبب مشاكل البيت وان مامتو مشيت وهو مش زعلان أن احمد طلع اخوه هو مصدوم ركب العربيه وهو شارد غير عادته فاجأه وقف العربيه وكاد أن يخبط واحده
مريموهي تخبط العربيه باديها ورجليها =اي يعم انت ماشي تدوس ع الناس انا قصيره اه بس مش لدرجه انك متشوفنيش خرج شريف من العربيه
شريف=لا انتي قصيره فعلا وماتشفيش وبطلي تخبيط علي العربيه انتي زي القرده مريم بغضب=انا قرده يا سرحان بيه انت راحت مريم عضت ايدو وطلعت تجري
شريف بوجع=ااعا يبنت العضاضه والله لجيبك ركب العربيه وهو يحاول الوصول لها لكن ضاعت منهو
ف القصر ملاك بفرحه=مريم اخيرا نورتي المكان كلو
مريم بفرحه =منور بصحابه يمزه اي يبت ده انتو تبع ابو هيبه
ملاك وهما طالعين ابو هيبه مين
مريم=يبت ابو هيبه محمود عبدالعزيز
ملاك=اسكتي يمريم واطلعي يلا
سما ببرود=اخيرا شوفنا ليكي صاحبه كنت فكراكي هتفضلي مقطوعه من شجره
مريم بنفس البرود=لا بس ملاك شكلها كانت شجره فراوله ودخلوا هما الاتنين مع صوت ضحكتهم العالي وكانت سما بتولع مريم=احكيلي كل حاجه بالتفصيل اللي امل من الملل
ملاك حكت لها كل اللي حصل
مريم فسرها بس كان صوتها مسموع=غبي ينوح كان لازم يبقى في بوسه ف المشهد ده ايوه بشوفها فكل الافلام يولاد
ملاك ضربتها علي رأسها=اي يحجه اي اللي بتقولي ده صوتك عالي وبعدين بوسه اي انتي كنتي عايزاني اموت
مريم بسخريه=يختي في حد يتباس من نوح بدران ويموت
ملاك بزعيق=يبت بسسس متتكلميش كده فضلو يضحكو وسهرو مع بعض
مريم انا لازم امشي يملوكه احسن ماما منزلاني بالعافيه
ملاك=ماشي يقلبي روحي بدل متزعقلك
نزلت مريم وهي خارجه خبطت فشخص
مريم=اه اله مش تفتحو
شريف=هو انتي
مريم بصدمه=عمو سرحان
شريف مسكها من التيشيرت=انتي بتعملي ايه هنا
مريم=والله يباشا كنت بزور ملاك مكنتش اعرف انك من العيله الكريمه
شريف=خلاص هسمحك بس عشان خاطر ملاك
مريم وهي بتخرج =وانت تقدر تعمل حاجه نينيني كان شريف واقف مكانو وهي خارجه ويتعجب من تصرفاتها فاجأه لقا طوبه جت فرجلو شريف =اععع يبت العبيطه والله لجيبك ودخل شريف وهو يتوعد لها دخل نوح وراه=اي بتزعق ليه
شريف بضيف=ولا حاجه بصو وراهم لقو احمد جاي
نوح=ازيك يا احمد اي كنت فين من ااصبح
احمد=كنت بتمشي
شريف تعالي يا احمد عايزينك راحو علي الجنينه يتكلمو
سمر للخدامه ناديلي حازم بيه
الخدامه=حاضر يست هانم
ف اوضه ملاك كانت تقرأ روايه
ملاك وهي تتمشي للشرفه
ملاك=أيده هما اعدين كده ليه تلاقيهم بيتفقو يارب خير وشريف يتفهم الموضوع أعدت ع السرير تكمل قراءه
حازم=عايزه ايه
سمر=بتتكلم كده ليه
حازم بغضب=انتي فاكره اني مش عارف انك بتغيري من امي انا كنت بحبك و بقدرك بجد ليه تعملي كده يمرات عمي
سمر بالامبالاه =انا اغير من امك انا عملك كده عشان خبر زي ده مينفعش يتسكت عليه المهم عايزاك ف موضوع مهم
حازم اممم خير
سمر=الشباب جم
حازم=شفتهم اعدين ف الجنينه
سمر= تمام اوي بص بقا هتعمل ايه
الخادمه وهي طالعه بكايه العصير بتاعت ملاك
حازم بفرح=بنت حلال وفرتي عليا السلم مش العصير ده بتاع ملاك
الخدامه=ايوه يبيه
حزم=هي كانت لسه قايلالي أكد عليكي عشان العصير هاتي بقا اودهلها وخدي دول عشانك
الخادمه بفرح شديد شكرا ليك يبيه
حازم وهو بيخبط ادخل يملاك
ملاك من جوه ثواني يحازم لبست ملاك حاجه عليها بسرعه عشان كانت بتغير وفتحت
حازم=بصي انا قولت عشان اثبت اني متاسف اجبلك انا العصير وندردش شويه
ملاك بابتسامه فأين حازم ليس حقا قاسي معها =اتفضل يحازم دخل حازم واعدو علي الكنبه
ملاك=مجبتش عصير ليك ليه
حازم=بطني وجعاني شويه
ملاك=الف سلامه ثواني عندي دوا حلو وقامت ملاك لجلب الدوا اه ووقعت ع السرير
حازم بتمثيل=مالك يملاك
ملاك=معرفش مش قادره اتحرك يحازم حازم نومها ع السرير اه ده تلاقيه مفعول المخدر اصل انا ادينك مخدر يخليكي صاحيه بس مش عارفه تتحركي
ملاك بصدمه=انت بتقول انت هتعمل ولساني تقيل كده ليه
حازم وهو يقرب منها=متخافيش يقطه مفعوله نص ساعه وبدأ حازم في خلع ملابسه وكانت ملاك تحاول أن تصرخ وهي تبكي لكن كان صوتها ضعيف جدا وبدأ حازم يخلع لملاك ملابسها ملاك بهمس=ارجوك يحازم هعملك كل اللي انت عايز بس سبني يحازم والنبي
حازم=ششش اخرسي يبت انتي و حازم لم يسيطر علي شعوره وانكض علي ملاك مثل المتوحش وملاك كانت تبكي لحد ما اتفك كيدها وقدرت تتحرك وزقتو بعيد عنها لكن قبل ما تصرخ كانت سمر دخلت وصرخت لمت البيت كلو يجري نحيت الصريخ وكان اول ما فعلت ملاك هي أن تغطي جسدها بعد ما العيله اتجمعو ف أقل من ثنيتين
سمر بتهكم=تعالو شوفو الطاهره الشريفه تعالو الكل دخل متسأل وطلع نوح مسرع وشاف هذا المنظر الذي لم يتوقع أن يحدث
نوح بدموع=ملااك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية محبوبتي)