رواية لعبة الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب البارت الثاني عشر
رواية لعبة الحب الجزء الثاني عشر

رواية لعبة الحب الحلقة الثانية عشر
اسيا قامت بصدمة :- اي ازاى الكلام دا يعني امير مش ابو الطفل طب ازاي
سما بذهول و بعض الحزن:- و انا الى كنت بقول لم اقولك هتفرحي شكلي جيت لشخص الغلط مانتي بو مش بتحبيه كنت قولت ماشي لكن نظراتك لم بتبصيله غير كدا انتي و انتي معاه بتبقي واحدة تانية بلاش منهدة بقا و قولي انكي بتحبيه صدقيني بقا والله ما ابنو و بعدين انتي شكلك وقعة وقعة
اسيا اتنهدت بارتياح و فرح حقيقي الفرحة مش سيعها كانت حاسه ان قلبها بيدق فعلا و هى معاه بتكون حد تاني كانت فكرة كلام علشان تمشي الدنيا لكن اكتشفت انها بتحبو
سما بتبصلها و حطة ايديها على خدها:- مممم الوووووو
اسيا فاقت من سرحانها:- اااي وقعتي قلبي اخرجي يلا و سبيني لوحدي عايزة اقعد من نفسي شوية
سما:- مع نفسك ولا مع امير و خيال امير
اسيا :- سمااا اطلعي برا اي الكلام دا يا ماما عيب كدا انتي لسه صغيرة
سما:- صغيرة اي انا في تانية طب فين الصغيرة و بعدين هو الى يقول الحقيقه في البيت دا يبقى مش متربي ولا اي و على فكرة دى اوضي
اسيا بغيظ:- حقيقي مستفزة
اسيا خرجت من اوضة سما راحت على اوضتها غيرت هدومها و قعدت تفتكر امير و اهتمامو بيها ابتسمت بحب مسكت الفون
في الشركة في مكتب امير
امير كان بيرجع الاوراق بتركيز :- الو مين معايا
اسيا بصدمة و حزن مصتنع:- نسيت صوتي يا امير مش عارف مين الى بيكلمك ما صحيح هستنا منك اي غير انك تنسني ربنا يسامحك و انا الى كنت متصلة بيك علشان وحشتني
قالتها و هى مغمضة عينيها امير بعد الفون عنه شاف اسمها قال بلهفة واشتياق:- اسيا انتي كويسة حد عملك حاجة
اسيا بابتسامة :- اهدا انا كويسة … قولت بس اطمن عليك اقصد يعني قولت اشوفك لانى كنت نايم لم انت مشيت
امير ابتسم بحب :- محبتش ازعجك شكرا على الاطمئنان يا ستي و
اسيا قطعت كلامه بحب:- وحشتني
امير بعد الفون عنه تاني:- هو مين الى بيتكلم اسيا انتي كويسة يا حبيبتي ولا حصلك اي
اسيا بابتسامة:- طول عمري فاكرة نفسي انى نصابة و اقدر اوقع اى حد يخطر في بالي .. لكن انت الوحيد الى وقعتني في حبك و خلتني احبك و احب الحياة
امير سكت لثواني بابتسامة حب :- انا الوحيد الى وقعتك يبختي بس هو مين فينا الى وقع التاني امير الالفي الى ميعرفش يعني اي حب عرفته على ايدك يا حبيبتي و نور عيني عارفة يا اسيا انتي الوحيدة الى بحس معاها بامان الوحيدة الى بلقي معاها نفسي بحبك
اسيا بصت لى الارض بابتسامة :- و انا بموت فيك متتاخرش لان عايزك في موضوع مهم جدا موضوع حياة أو موت باي باي يا روحي
اسيا قفلت الفون و حطيته على قلبها بابتسامة رمت نفسها على السرير بفرح و بقت تفكر في حياتها اما امير فهو استغرب منها لكن ابتسم :- شكلك هتجننيني معاكي يا اسيا
امير رجع يشتغل و هو بيفكر هيعمل اي مع ابوه يواجهو بافعلو ولا يسيبو ولا يبلغ الشرطة و يقفلو كل الشركات و المصانع
في القصر في اوضة امير
اسيا :- الو مين .. ايوة يا مراد افندم
مراد:- عايز اقبلك دلوقتي الموضوع مهم جدا
اسيا ببرود :- تمام ساعة و نتقابل في نفس الكافي
قفلت في وشه و هى بتفكر عايزاه في اي برا الاوضة كانت سارة بتسمعها و هى بتسال نفسها مين دا بعد ساعة اسيا خرجت من القصر ركبت عربيتها و مشيت بس مكنتش واخده بالها ان سارة ماشية وراها
في الكافي
اسيا بزهق:- افندم يا نعم
مراد:- هو انتي صحيح هتسيبي الشغل بعد الى وصلتيلو
اسيا:- اظن اانه مش شغلك تمام
مراد:- ممم طب خدي بالك لانهم مش هيسكتو مانتي مش لوحدك بالعربي انتي مع عصابة و انتي الى اختارتي دا بمزاجك شاهين مش هيسكوت لانكي الذكية الى في التلاميذ انا قولت اقولك لانه مش ناوي ليكى على خير
مراد قام كان هيمشي لكن وقف :- اه صحيح حلو الحجاب بش مش ليق عليكي و بلاش توبت دى لانكي مش وش توبة انتي الى وقعتي نفسك بنفسك سلام
مراد مكنش بيحذرها خوف بالعكس دا فرحان فيها و جاي يهدي.دها اسيا قعدت تفكر بقلق و حيارة لكن قامت و اتحركت بعد وقت
جابر كان قعد بيشرب قهوته:- قالوا انكي اعتذلتي الشغلانة مصدقتش نفسي الشغلانة الى انتي و اهلك عايشين في خيرها و امك الى بتتعالج عملت عمليات من ورايا لحسابك و قولت ماشي بتشغلي ماغك و لسانك عليا و بعدي بتتشرطي و بتسوقي في العوج و بقول معلش لسه صغيرة و كبر دماغك لكن انكي تقرر حاجة من نفسك اهو دا الى مستحيل
اسيا قامت بغضب :- و لم اموت و ربنا غضبان عليا دا يبقا حلو مانا هتحاسب لوحدي يا معلم جابر انا كنت هموت عارف يعني اي ربنا ادني فرصة انى اتوب عن كل افعالي اقول لا هو حرام اعيش عادية زى ما كل الناس عايشة حرام اعيش بحلال يا جابر انا تعبت تعبت من الخوف انى اتحبس تعبت من الضحك على الناس تعبت من الكدب و التزييف ارجوك افهمني حتي جوزي من مراد كان مصلحة علشان الشغل
جابر بهدوء:- و انا سبق و قولت ان مراد مينفعش ليكى هو عمروا ما حبك محبكيش و عمروا ما حبك انتي كنتي بتحبيه لكن هو لا بالدليل انه الواطي جاي يوقعنا في بعض علشان ياخد مكانك انا مش هقولك مكانك موجود لان تلحقي الى باقي من عمرك بس هقولك نصيحة لم تجي تبطلي متقوليش في بعلو صوتك أو من دماغك المرة دى ذكاك خان.ك يا اسيا انتي لو كنتي قولتي ليا من الاول كنت وافقتك من غير ما افهم لكن انتي معملتش اعتبار ليا و مع ذلك ربنا يوفقك في حياتك و يكتبلك الى في خير امشي يا اسيا انتي حره و انا عارف انكي جدعة و مستحيل تبيعي انتي بت اه لكن كلمتك ولا اجدع راجل خدي بالك مراد مش ناوي على خير و مرة تانية لم تعوزي تخدي حقك خديه بمعلمة كويس ان معملوش ليكى حاجة دول ناس ما يعلم بيهم الا ربنا روحي يا اسيا انتي في امان
اسيا مشيت جابر حط رجل على رجل بحزن:- معاكي حق يا اسيا هنقول لربنا اي لم يسالنا على الى عملنه في الدنيا كل حياتنا حرام لازم انا كمان اتوب
ركبت عربيتها بعد وقت وصلت القصر دخلت اوضتها غيرت هدومها و قعدة و بالليل
اسيا قعدة على السرير :- اتفضل
سارة بابتسامة:- شكلك رايقة النهاردة
اسيا بهدوء:- يعني خير يا امي شكلك عايزة تقولي حاجة
سارة قعدت على السرير:- اصلي كنت في كافي مع صوحابي و شوفتك هناك قعدة مع شاب
اسيا فهمت تلميح امها:- اااه طب ما تقولي انكي بتراقبيني دا كان زميلي في الشغل طلب يشوفني علشان ينبهني من حاجة هو زى اخويا اتجوز و خلف عنده اسيا و اسر
سارة :- شكله بيحبك اوى لدرجة ان سم بنته على اسمك
اسيا مسكت المجلة:- مراد كان زميل ليا في الشغل و محصلش نصيب هو واحد متجوز و عندو عيال و انا ست متجوزة و بحب جوزى مراد لم طلب يشوفني ف علشان ينبهني من حاجة اخوات يعني
سارة بابتسامة و خبث:- بس انا زمان كنت بقول الكلام دا فجاء لقيت نفسي مشدودة لياسر حبيته و اتجوزته صحيح كنت مخلفة بس انتي الوضع غير مفيش عيال و لا اي عطلة كملي مع امير و برضو قلبك يبقا مع مراد يعني معاكي فلوس امير و قلب مراد و لو حب يرجعلك مفيش مانع قلوبنا مش بأيدينا
اسيا اتسعت عينيها بصدمة و غضب رمت المجلة و قالت بعصبية و حادة:- انتي بتقولي ااي هاا بتقولي اي بتشبهي مين بمين انتي بتعملي فيا كدا ليه ليه مصرة توجعيني
اسيا قامت:- امشي اطلعي برا و اياكي اياكي تهوبي نحيتي مرة تانية تمام انتي مش امي انتي مش طبيعيه انتي مريضه
سارة اتجهت ليها و وقفتها قدام المرايا حطت ايديها على شعر اسيا:- بصي بصي كدا نفس الشكل نفس الكلام نفس القوة نفس الغرور انتي شبهي في كل حاجة حتي القدر انتي شبهي في كل حاجة حتي قلبك تصرفاتك ااانتي نسخة مني انتي نسختي يا اسيا انتي مش بتحبي امير انتي بتحبي فلوس امير و سلطة امير دى الحقيقة الى مستحيل تتغير لانى زمان قولت نفس كلامك
اسيا لفت وشها ليها و :- و مين بقا قالك أن بحب امير اصلا
امير كان واقف على الباب حاس بصدمة و وجع كان هيفتح الباب و يطلاقها
اسيا بتبصلها باحتقار:- انا بموت فيه بحبه دى كلمة قليلة على امير هو انتي فاكرني زايك اخون جوزي و اخرب بيتي و ارمي بنتي في الشارع انا مش زايك انا سامحتك بس منستش و مش هنسا امشي اطلعي برا و ياريت مشوفش وشك تاني بنتك ماتت انتي مش امى انا اتكسف اقول انكي امي اطلعيي بررا
سارة بصتلها بذهول فتحت الباب و خرجت اسيا رزعت الباب وراها امير مشي قبل ما سارة تخرج دخل مكتبه و هو بيفكر في اوضة امير
اسيا كانت على الأرض بتبكي بقهرة حطت ايديها على راسها:- اخرسي ااخرسي اخرررسي بقا كفاية حرام عليكي
مسحت دموعها غير هدومها في خرجت من القصر راحت الكوافير
منورانا يا سوسو اي الجمال دا
اسيا بابتسامة وجع:- عايزك تخليني النهاردة غير و ياريت بسرعة لاني مستعجلة
الكوافيرة:- امرك يا سوسو
الكوافيرة بدات تقص شعر اسيا الى بتبتسم بمرارة الكوافير صبغ شعرها لون نبيتي غامق جدا
طب والله قمر ماشاءالله
اسيا بابتسامة:- شكرا دا من ذوقك اتفضلي
اسيا حسبت الكوافير و مشيت بعد وقت وصلت القصر و دخلت اوضتها
امير بحادة:- كنتي فين يا اسيا ازاى تخرجي من غير اذني و ازاى تخرجي في الوقت دا
اسيا بابتسامة:- دا خوف ولا غيرة
امير:- اسيا
اسيا و هى بت.قلع الطرحة:- عيون و قلب ازاى
امير بصدمة:- اانتي عملتي اي الى عمل في نفسك دا انتى قصيتي شعرك و اي اللون دا
اسيا بابتسامة مرارة:- تغيير ممم صحيح شكلي زمان احلي بس تعبت من زمان انا مش عايزة ابقا زيها يا امير ولا عايزة ابقا شكلها
حطت ايديها على رقبته و قالت بحب:- و بعدين يا حبيبي هو في حد يقول لتغيير لا قولت اغير شوية بدل ما تزهق و تبعد عني
حضنته بحب :- بحبك اوى يا امير
امير ضمها له:- و انا بموت فيكي يا روح امير
امير بعد عنها مسك ايديها و خرجوا من القصر ركبوا عربيته بعد وقت نزل من العربية:- انزلي
اسيا:- لا طبعا بتهزر انا مستحيل اركب يخت انا ممكن اغرق و اموت فيها يرضيك امو.ت غرقانه
امير بصلها و شالها :- شكلك هتتعبني معاكي اثقي فيا انا مستحيل اخليكي تغرقي و انا عايش
طالعوا اليخت و نزلها :- و دلوقتي فتاحي عينيكي
اسيا فتحت عيونها بصت حواليها لكن اتسعت عينيها بصدمة و…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)