روايات

رواية الغدر الفصل الثاني 2 بقلم فرحة أحمد

رواية الغدر الفصل الثاني 2 بقلم فرحة أحمد

رواية الغدر البارت الثاني

رواية الغدر الجزء الثاني

الغدر
الغدر

رواية الغدر الحلقة الثانية

مع صباح يوم جديد كانت اسراء قاعده مش عارفه تتصرف ازي بعد اللي شافتو علي واتس محمود
كلمت صحبتها اللي كانت قريبه منها اوي
وحكتلها اللي عرفتو من موضوع الرساله اللي جتلها لحد اللي شافتو علي الواتس
صافي بصدمه_ ينهار اسود اي العك ده
اسراء_ انا مش عارفه اعمل اي
صافي_ انتي اول حاجه انتي تروحي لي اختك وتقوليلها علي اللي شوفتي علي واتس محمود
اسراء_ يعني انتي شايفه اعمل كده
صافي_ طبعا هو ده الصح وبعد كده نشوف جوزك ده
لبست اسراء وراحت لي اختها بعد ما ودت أولادها للمدرسه
وبعد الترحيب والسلامات
اسراء بتوتر_ كنت عايزه اقولك علي حاجه يا اسماء
اسماء_ خير يا حبيبتي في حاجه ولا اى
اسراء_ انا امبارح فتحت فون محمد ولقيت بنتك اااااه
اسماء_ في اي يا اسراء خلصي
اسراء_ لقيت بنتك بعتالو صور بقمصان نوم
اسماء بصدمه وزعيق_ اي انتي بتقولي اي
اسراء_ والله ده اللي شوفتو حتي اهو
وفتحت ليها الصور والشات اللي شافتو بليل
اسماء حست بدوخه ودموعها بقت نازله من غير ما تحس بنتي انا عملت كده ده ده جوز خالتها لي تبعت حاجه زاي كده
اسراء_ انا قولت اقولك انا من ساعت معرفت وانا مش عارفه اعمل اي حلي انتي الموضوع ده انا كده كده هطلق من محمود
اسماء بصدمه وحزن_ لا هي بنتي الغلطانه حقك علي راسي معلش بس متدبهدليش انتي وعيالك ياحبيبتي
اسراء بشرود قالت_ لا ده اللي بيني انا ومحمود حجات كتير
اسماء_ لي يا حبيبتي في اي تاني لو علي هدير انا هبعدها خالص وهجبلك حقك منها
اسراء_ انا همشي دلوقتي يا اسماء بعدين اقولك وموضوع هدير ده في شبهو مع محمود كتير
وسبتها ومشيت
محمود_ يما منا متجوز ومراتي حامل في ولد عايزه اي تاني
قدريه_ لا ياحبيبي لو ناسي افكرك الواد اللي في بطن مراتك هيتكتب بأسم جوزها الأول
محمود_ بس هو في الأصل ابني بس مش هعرف اعترف بده علشان محمود كان لسه عايش ومني كانت علي عصمتو لما حملت مني انا
قدريه_ معلشان انت موكوس وماشي حرام بس بردو هتطلق البنت دى يعني هتطلقها
محمود_ متقول حاجه يابا
رجب_ اعمل اللي امك تقول علي
محمود_ يوووو حتي انت يابا
وسبهم ومشي
صافي_ كويس اللي عملتي اختك بقه تشوف حل هتعملي اي مع جوزك
اسراء بحزن_ مش عارفه يا صافي مش عارفه
صافي_ المشكله هتطلقي هتروحي فين
اسراء_ الله يسامح ابويه رماني انا واخواتي وباع كل حاجه قبل ما يموت هو وأمي
صافي_ بس انتي معاكي عيال يعني الشقه من حقك متخافيش ووجهي
قبل ما تتكلم كان محمود دخل
اسراء_ طب سلام هكلمك تاني
ازيك يا محمود عامل اي
محمود_ بخير الحمد لله
اسراء قررت انها تواجه بس لما جت تتكلم خافت وترجعت
عند أسماء
بقه بتستغفليني مفيش كليه ولا خروج
هدير_ يعني اي وانتي بتصدقي اختك دي لي اصلا دي واحده كذابه
اسماء_ والصور بتاعتك جابتها منين
هدير بتوتر_ بتكدب عليكي معهاش صور
اسماء ضربتها كتير لحد ما تعبت وقعدت علي الارض بعياط اخرصي بقه انتي بعد ما ربيتك وكبرتك تعملي فيا كده لي انا اتكسرت بسببك انهارده منك لله روحي منك لله
هدير بعياط ووجع والله يا ماما
اسماء_ بمقاطعه اخرسي متحلفيش كدب انا عارفه انا هعمل معاكي اي لان النهار اني دلعتلك اوي من لما ابوكي مات وبدأت تاخد اسماء الفون والفلوس اللي معا هدير وحبستها في الاوضه
هربيكي من جديد يا هدير
عند اسراء علي الساعه ١٢ لقت محمود بيلبس ونازل
اسراء_ رايح فين يا محمود
محمود_ رايح لواحد صاحبي وجاي كش هتأخر
اسراء _دلوقتي ده الوقت متأخر
محمود _هو تحقيق ولا اي وسبها ونزل
اسراء بقت هتتجنن وتنزل ورا ولاكن خافت علي بنتها اللي نايمين وقعدت تراقب الفون بتاعو ولاكن مفيش رسايل كل اللي كان شغلها طب هو كده متجوز مين
رنت علي صافي
صافي_ ده مش بس متجوز ده كان بيخونك مع بنت اختك ده حيوان بس معرفناش متجوز مين
اسراء_ مهو ده اللي رنه عليكي بسببو تفتكري متجوز هدير
صافي _لا يستي لو هدير كنا عرفنا من الشات او اختك لنا واجهتها كانت قلتلها دي اكيد واحده تانيه بقولك اي ابعتيلي الرقم اللي بعتلك الرساله وانا هعرف صاحبو مين
اسراء_ ياريت يا صافي
عند محمود كان واصل عند مني واقعد معها
مني_ اي يا محمود ناوي تعترف بجوزنا قدام الناس امته
محمود_ انشاء الله قريب يا مني اهدي عليا بس
مني _منا هديه يا خويا بس الحال ده مش عجبني وبعدين بقولك اي انا عندي فكره حلوه اوب علشان الواد يتكتب باسمك منتا في الأصل كده كده ابو ولا نسيت
محمود _اي هي فكرتك
مني_ انا هقول اني سقطت وبعدها بشويه اقول اني حامل منك وانا دلوقتي جامل في شهرين يعني ولما الواد اقول ولدت في السابع
محمود_ يا بنت الاي فكره حلوه انا كنت مضايق علشان ابني هيتكتب بأسم راجل تاني
مني_ مين بيخبط دلوقتي راح محمود يفتح ولاكن اتفجاء من اللي شافو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الغدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *