رواية الغدر الفصل الخامس 5 بقلم فرحة أحمد
رواية الغدر الفصل الخامس 5 بقلم فرحة أحمد
رواية الغدر البارت الخامس
رواية الغدر الجزء الخامس

رواية الغدر الحلقة الخامسة
نزلت قدريه وهي مش مستوعبه الكلام اللي مني بتقولو يعني الواد كان ابن جوزها فعلا مش ابن محمود يعني هي ضحكت علينا كلينا
دخلت بنت قدريه ومعها عيلها وبتعبط
قدريه _خير يا نعمه اي اللي جابك
نعمه بعياط_ حسن طلقني يا ماما
قدريه بشهقه_ اي طلقك لي يا عين امك
نعمه_ كل ده علشان طلعت حامل في بت
قدريه _وفيها اي يعني حامل في بت مانتي معاكي ولدين عايز اي تاني بقه اومال اللي معانا دي جيبلنا ٣ بنات
نعمه _فين محمود عايزه اعرفو
قدريه _اخوكي مش هنا زمانو جاي
نزلت اسراء الشغل وبدأت تاخد علي المكان والناس وكانت مرتاحه جدا مع ان الشغل كان كتير بس كفايه الهدوء والراحه والمعامله
محمود بعد ما سمع اختو بقه سرحان انو طلق مراتو واتجوز عليها بسبب كده واختو نفس الحوار
قدريه فهمتو_ بقولك اي اللي انت بتفكر في ده غلط اختك معها ولدين يا حبيبي إنما دي خلفتها بنات
نعمه _انا يما دلوقتي في مشكلتي انا
محمود_ يعني انتي دلوقتي عايزه اي
نعمه_ عايزه شقتي انا معايا عيال يعني حضنه وهو يغور في دهيه
قدريه_ اه انتي معاكي عيال الشقه من حقك
محمود_ والشقه مكنتيش من حق اسراء وعيالها لي يما
قدريه_ علشان دول بنات ياروح امك
محمود قام وهو بيقول هشوف الحوار ده وسبهم وطلع لمني
اللي اول ما سمعت صوت محمود طالع عملت نفسها بتعيط
دخل محمود في اي يا مني بتعيطي لي
مني_ علشان ابني اللي راح
محمود_ قرب عليها بحزن معلش ربنا بكر يعوضنا بعيل تاني
بيمر يوم وار يوم واليوم يجيب اسبوع والاسبوع شهر وعلي هذا الحال لحد ما ؤزهق محمود واتخانق مع مني علشان مجبتلوش الواد والخناق يوصل للضرب الشديد ومن كتير الضرب مني بتقول كلام مكنش ينفع يتقال
ايوا قالت الكلام اللي قدريه سمعتو وسكتت علشان خافت ابنها يعمل حاجه و يورط نفسو في مصيبه
مني بعياط ووجع_ وهو كان ابنك اصلا ده ابن جوزي اللي مات سامع جوزي اللي مات
محمود_ ده كلام بنضحك بي علي الناس مش عليا
مني بضحك سخريه_ لا منا كنت بضحك عليك انت كمان مع الناس
قرب محمود من مني اللي بقت ترجع بخوف متقؤبش يا محمود طلقني وسبني في حالي بقه
محمود_ اه يبنت ال….. بقع انا تضحكي عليا وتستغفليني ومسكها بقه يضرب فيها اجمد من الاول
لحد ما طلعت أمة واختو يحوشو وبعد فتره كانو في المستشفي بمني بعد ما إغماء عليها
الدكتور _ده حالت تعدي انا هبلغ البوليس
قدريه بخضه_ بلويس لي يا خويا دى خناقه بسيطه بينها وبين جوزها
الدكتور بسخريه_ بسيطه تأدي للكسور يا حاجه دي عندها كسر في رجليها الشمال وايديها اليمين
نعمه _يا دكتور هي خناقه بسيطه بنهم وهيتصلحو
الدكتور_ سبهم لما لاقش فايده في الكلام
طبعا محمود حاكه لمو كل اللي قالتو مني وقدريه تصنعت الصدمه خوف ان محمود يعرف انها عارفه
دخلو كلهم لمني
مني_ انت راجل انت بتتشطر علي واحده ست
محمود_ قرب منها وقال بغضب اسكتي بدل ما اكسرك الباقي من جسمك ……اقولك علي حاجه احسن انتي طالق يا مني طالق
مني_ ده يا الف بركه يا خويا غور في داهيه
قدريه كل اللي شغلها في الموضوع ده مني متطمنه اوي ومش خايفه من الطلاق معني كده عندها مكان للسكن طب فين فوقتها بنتها اللي خدتها وخرجو من المستشفي
اما عند اسراء كانت اتقلمت علي حياتها العمليه وفي نفس الوقت مش مقصره مع بناتها
جاسر_ اسراء كنت عايز اتكلم معاكي
اسراء_ دلوقتي
جاسر _اه سيبي اللي في ايدك وتعالي
خرجت_ اسراء وقعدت قدام جاسر اللي فضل ساكت شويه وبعدها فتح الكلام
جاسر بتنهيده _بصراحه كده يا اسراء انا معجب بيكي
اسراء_ متصدمتش لانها ملاحظه كده من بادرى بس مينفعش
جاسر_ اسراء روحتي فين بكلمك
اسراء _مينفعش يا جاسر انت واحد لسه عايز تبتدي حياتك إنما أنا واحده متطلقه ومعها كمان ٣ بنات انت فاهم
جاسر_ وانا موافق وبناتك بناتي فكري يا اسراء قبل الرفض وقام وسبها
روحت اسراء بعد الشغل ودمغها شغاله في الحوار عدت علي صافي وحكت ليها كل حاجه
صافي كانت عكس اسراء كانت مرحبه جدا بي جاسر وشايفه انو العوض بلنسبه لي اسراء
طلعت اسراء شقتها وهي بتفكر وتبص لبنتها حوليها ومش عارفه تاخد قرار
في شقت قدريه كانو متجمعين كلهم
نعمه _هو انت يا محمود مش بتسأل علي بناتك خالص
محمود ركز في الكلمه وحس انو غلطان ورد قال لا
قدريه بعصبيه من بنتها_ ويسأل لي يا ختي دول حيله ٣ بنات
محمود بص لمو ولتاني مره اقصد للمره المليون كلامها يأثر علي محمود
صالح_ بس بردو يطمن عليهم هو كل من خلف بنات رماهم
قام محمود وهو حاسس بلخنقه طلق الست اللي كانت مستحمله وعايشه وساكته وقبل ما يطلق خانها مع اقرب الناس ليها واتجوز عليها وفلاخر اي اللي حصل انا اللي طالع خسران في الاخر
(((محمود بيحب يعيش دور الضحيه علطول شايف انو اتظلم )))
____________________________
ياتري اسراء هتوافق علي جاسر ولا لا ؟؟؟؟
ومني كده حكيتها خلصت ولا لسه؟؟؟؟
وياتري محمود هيعمل اي مع اسراء هيحاول يرجعها او يسأل علي بناتو ولا هيسمع كلام امو ؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الغدر)