روايات

رواية ملياردير الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم سما أحمد

رواية ملياردير الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم سما أحمد

رواية ملياردير الصعيد البارت التاسع

رواية ملياردير الصعيد الجزء التاسع

ملياردير الصعيد
ملياردير الصعيد

رواية ملياردير الصعيد الحلقة التاسعة

وفجأة وقع التلفون منها لما شافت شريف داخل عليها والشر كله باين في عيونه وقتها حاولت تتكلم بس لقيت كف نازل علي خدها وشدها من دراعها ودخلها الاوضة بتاعت الخدامين وقفل عليها الباب بالمفتاح و أمر الرجالة يشوفوا النمرة دي ويجيبو بسرعة حاول يهدا ويتملك نفسه وبص للسما بحرقة كبيره من المشاكل الي مبتخلصش

_يارب يارب انت الي حاسس بيا انا تعبت انا كل اختبار منك بيعجزني يارب اجبر بخاطري و صبرني يارب يارب

وبدا يعيط من الي هو في كل ابتلاء أسوء من الي قبلو بس هو راضي وبيقول يارب

بعدها بنص ساعة كانت الرجالة قدروا يعرفوا أن صاحب النمرة دي اسمه مصطفى شهرته صاصا الونش مسجل خطر

وقتها أمر الرجالة أنهم يجيبوا في اسرع وقت ويعملوا معه اللازم

وركب العربية واتحرك ل سما عشان يطمن عليها وصل بعد نص ساعة بظبط ودخل الفيلا لقي سما نايمة زي الملاك وشعرها جنبها بأس راسها واطمن عليها ودخل اتوضى وفرش سجادة الصلاة ودعا ربنا أنه يصبره ويريح قلبه بجد وفضل يعيط من كل قلبه لربنا

وبعدها خلص صلاة لحظ أن سما بدأت تفوق جرى عليها وحضنها وهي كمان حضنته وحاول يبان قوي عشان شريف الدميري مش سهل حد يشوفه مكسور

_هو حصل اي يا شريف

__حصل كل خير يا حبيبتي انتي بس متخافيش

_شريف انت بتحبني صح مش هتسبني

__لا مش هسيبك هفضل جنبك ومعاكي انا بحبك يا سما انتي روحي مقدرش ابعد عنك

__وانا كمان بحبك يا شريف عرفت حبك لم شوفت لهفتك عليا وخوفك فضلت جنبي كل دا انا يمكن مش فاكرة حاجة بس فاكرة خوفك وقت النار

وقتها شريف فرح أن رغم كل السواد الي في حياته ربنا جبر قلبه بحبيبة قلبه سما

تلفون شريف رن والرجالة طمنوا أنهم جابوا الواد ومستنين وجوده

وقتها شريف قال ل سما أنه رايح مشوار وراجع تكون هي استريحت ومش هياخر عليها

ركب العربية بسرعة واتحرك على المخزن بعد ساعة ونص وصل وهو جوا معركة مش بتخلص
____
في الزنزانة

دخلت جميلة الزنزانة وهي مرعوبة من أشكال الستات هناك وكل ست شايفة جميلة بنت جبانة بس كنز حلو بالدهب الي لبساه

__ تعالي يابت وريني نفسك كد

وقتها جميلة زقيت المعلمة كيدهم راحت ستات الزنزانة اتلمو عليها وضربوها وسرقو دهبها ومحدش من العساكر ادخل لأن الباشا موصي المعلمة ونسوانها عليها وانهم يتوصوا اوي عليها ويعلموها الأدب

وفهد في زنزانة الرجالة كان نايم علي الارض بسبب المعلم الكبير سيد الوحش الي قلب فهد وعملوا بطريقة وحشة بتوصية من شريف ل الظابط الي قبض عليه وفضلوا يضربوا فيه لحد ما أغمي عليه وراح المستشفى وهناك حاول يهرب كتير لدرجة أنه كلبشو في السرير عشان ميهربش للاسف الكاميرا جايباه وهو سايق العربية وقت الحريقة والجريمة لبسته ف مش هيقدر يهرب من قدره ونصيبه في الدنيا دي
______
عند المستشفى

وقتها عمر وكريم مش عارفين يعملوا اي في الفضيحة دي يقتلوها ويغسلو عارهم ولا يسالوها مين ابو الطفل افكار كتير وقتها جوا دماغهم

عمر من الصدمة مش قادر يصلب طوله بس حصل الي مجاش علي بالو

__مين الي عمل كدا يا كريم

وقتها كريم اتصدم صدمه كبيره وفضل باصص على عمر ومش مصدق الي سمعوا

__انت اتكلمت يا عمر ؟

__ مين الي عمل كدا يا كريم

كريم قام حضن عمر وأنه مش مصدق أن اخوه اتكلم اخيرا وصوته رجع له

فضل يحضن فيه وقال هنجيبو وهنعرف هو مين

وقتها فاقت ليلي ودخل الكل عليها عشان يطمن كل واحد فيهم على مين الي عمل فيها كدا

قالت ب وش مكسور وحزن

__ شريف ابن عمي

وقتها عمر وكريم اتصدموا ازاي شريف يعمل كد

كريم طلع التلفون واتصل بي شريف وشريف رد علي بس عمر خد منه التلفون وقرر هو الي يرد

__ايو يا كريم أنا في مشوار دلوقتي هخلص وكلمك

__انا مش كريم يا شريف باشا انا عمر

شريف ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملياردير الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *