روايات

رواية نبض الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نبض الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية نبض الفهد البارت الثلاثون

رواية نبض الفهد الجزء الثلاثون

نبض الفهد
نبض الفهد

رواية نبض الفهد الحلقة الثلاثون

في الصباح فتحت عينيها تلك المسكينة بألم ووجع نطقت شفتيها بأسمه تحاول أن تنادي بأعلى صوتها على محبوبها ولاكن تلك الشيطانة عذبتها كثيراا اخذت تغمض عينيها بخوف منها وتعب من تعذيبها …………………………………. فتح عينيه على رنة الموبايل رأى نفسه نائم على سجادة الصلاة نظر بعينيه على الموبايل ورأى بأن ادهم المتصل التقط الموبايل بسرعة ولهفة فهد: ايوا ي ادهم عرفت اي اشي يوصلنا ل نبض ادهم: لا ي فهد بس يلي خطف نبض من العيلة من هنا فهد بصدمة: بتقول ايييه ازاي يعني ادهم: فهد ركز معايا انت معندكاش اعداء محدش عندو مصلحة يقتلها غير شخص من الفيلا نفسها انت لازم متخليش حد يرجع الصعيد وحط كاميرات مراقبة ع كل زاوية من الفيلا ومحدش يعرف بالموضوع دا بس انا وانتا ي فهد فهد : تمام ي ادهم انا هنزل وهخلي الكل يخرج وانت ركب الكاميرات ادهم: تمام ي فهد يلا هنزل ع الفطار انا بستناك ………………………………. نزل وهو يصنع على شفتيه تلك الابتسامة قال بهدوء وابتسامة مصطنعة صباح الخير رعد: صباح النور ازيك ي ابني فهد بخير ي حج رأت ابنها يجلس معهم ويبتسم تفاجأت من منظره قالت بحزن مالك ي فهد فهد : مفش يما بس جوعان انتي مش هتسلكيني بحبة جبنة ع الاقل اميرة : يلهوي عليك ي بني انا مش هخليك تقوم غير لتخلص الصحون كلها عمر بمزاح: الله الله يما وانا هاكل ايه ادهم: دا احنا مش هنفطر اميرة : بس بقا مترخموش فهد: يما بعد الفطور هنطلع كلنا ع بيت عمي ابو عمران رعد: ليه فهد : دا مبيخرجش من الاوضة واحنا لازم نبقى حدو ولازم كلنا نروح ومحدش يبقا هنا بالفيلا رعد: طب يلا الكل يجهز نفسو محدش هيبقا هنا روح ي عمر حضر السيارات ووصي ع فطور احنا هنفطر عندهم عمر: امرك ي حج تالا: يما انتي عيزاني اروح ليه نهى: الكل هيروح ورعد قال محدش هيبقى بالفيلا تالا: مين الغبي يلي قال انو لازم نروح ع فيلا محمد نهى: فهد يلي قال دا انتي قليلة ترباية ي ابنتي لمعت عينيها بفرحة تلك الشيطانهة تالا: فهد هو هيجي يعني نهى بشك : ايوا تالا: طب يلا هجهز نفسي نهى: ايه يلي غير رأيك تالا : مفيش ي ماما بس خالو رعد عيب منسمعش كلامو نهى : عشر دقايق وهنطلع البسي بسرعة وانزلي …………………………………..بعد ساعات فهد: ايوا حصل ايه ادهم: كلو جاهز فهد: طب انا هقولهم انو نرجع ادهم: تمام ……………………………….. وصلو للفيلا جميعهم وكل شخص ذهب إلى غرفته ومنهم من ذهب يتابع أعماله كادت أن تذهب تلك الحزينة التي عشقت جدران غرفتها ولا تقدر أن تخرج منها ولاكنها خرجت امر من خالها رعد: استني ي اسيل اسيل بحزن: ايوا ي خالي رعد : انا هفوت المكتب الحقيني دخلت ورائه المكتب والحزن مملئ ملامح وجهها الجميل رعد: انتي عايزاه مراد اسيل: لا يخالي رعد: دا يبقى لازم ترجعي نفس ما كنتي انتي لازم توعي ي اسيل حرام يلي بتعملي بنفسك كدهة اسيل: اوعدك يخالي دا انا هرجع احسن من الاول بس عايزه وقت رعد: معك اسبوع ي اسيل اسبوع واحد بس وإلا هخلي يتجوزك حتى لو كان دا غصب عنو خرجت من الغرفة وذهبت إلى غرفتها تبكي بحزن …………………………….. انا اسفة ع التأخير بس الأوضاع عنا ب فلسطين بتسوء اكتر من الاول كنت حابة اكتر البارتات بس الوضع عنا بسوء انشاءالله بس لتخلص الحرب بكتب رواية تانية واحلى وبتأخرش بتنزليها ادعولنا تخلص الحرب
…………………………………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *