روايات

رواية للحب راي آخر الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني

رواية للحب راي آخر الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني

رواية للحب راي آخر البارت الرابع عشر

رواية للحب راي آخر الجزء الرابع عشر

للحب راي آخر
للحب راي آخر

رواية للحب راي آخر الحلقة الرابعة عشر

سليم بصلها بغضب و شر قال بصوت جحيمي:- ميين دى انتي ولا مش انتي انطقي مش انتي برضو الى في الفيديو
فتح… صوتك ولا مش صوتك .. دا انا سبت مستقبلي هناك و رجعت علشانك لدرجة دى انا هوى بالنسبة ليكي ااانا اذيتك في اي علشان تقللي مني كدا بتضحكي عليا يا حياة لدرجة دى خاين.ة انا فعلا بقيت ارفان منك و
حياة بصتله بهدوء عكس الوجع الى جواها فجأة فعت ايديها و ضربته كف :- دا علشان تخطيت حدودك معايا و نسيت نفسك
ضربته كف تاني بس اقوى من الى قبلو:- و دا علشان القلم الى عطيته ليا من غير ما تسمعني يا حيوان
ضربته كف بس ملي بوجع و قهرة:- و دا علشان مستاهلش حبى اانا الى كنت مستعدة اضحي بروحي علشانك اناا الى حبيتك و حبيت عذابك حبيتك اكتر من نفسي ا انا اتغيرت علشانك بحاول احسن من نفسي علشان ارضيك انا بقيت معرفش نفسي بس علشان خاطرك
ضربته كف تاني اقوى:- و دا علشان حكمت عليا و رفعت ايدك من غير ما تسمعني دا ابويا نفسه معملهاش مين انت علشان تمد ايدك عليا ها
قالتها و هى بتضربته في كتفه بألم و حسرة :- ميين انت انت ملكش دعوة بيا ولا ليك دعوة ساامع انت عيل يا سليم عيللل و انا اسفة انى حبيتك اعتبرتك راجل و حبيتك اابعد عنييي
قالتها بصرخ و انهيار زقيته :- ياريتني ما حبيتك
سليم بغضب:- انا عمري ما حبيتك
الكلمة دى دخلت قلبها زى الخنجر جريت على الفصل لان الفسحة كانت خلصت دخلوا الفصل كل واحد قعد مكانه حياة ولا اكنها شيفاه لكن هو كان بيبص عليها بوجع و حزن غضب حنين هو مش عارف اي الى عملو دا ولا كلام الى قالوا ليها المفروض كان يسمعها أما مالك كان بيبص عليهم بابتسامة و انتصار بص لى دارين الى كانت بتبصلها بابتسامة و قلق
فلاش
دارين :- حياة ممكن موبايلك اكلم ماما اطمنها عليا لان موبايلي فاصل شحن
حياة بابتسامة:- بس كدا اتفضلي هروح التواليت موبايلي امانة عندك لحد ما ارجع
دراين ابتسمت ليها و حضنتها حياة راحت التواليت هى و سلوى دارين بصت حواليها دخلت على الصور نقلتهم عندها و هكرت الفون
مشهد تاني
دارين قعدة مع مالك بتتكلم وحش على سليم و مالك بيسجل بصوت حياة و بعدين فبرك صورها على فديوهات مش كويسة و تاني يوم بعتهم على فون سليم
مالك بابتسامة:- كدا مستحيل اى حد يقدر يقول انها مش حياة الديب فيك طالع شغل عالي اوي
دارين:- يستاهلو مش دى الى طالع بيها السما اهو هنفض..حهم قدام بعض
بعد وقت كل واحد راح لبيتو حياة طالعت اوضتها دقات قلبها بقت سريعة حطت ايديها في شعرها بعصبية و جنون مش قادرة تصدق:- انا انا محبتش غيرك ا انا مش مصدقة سليم قالي الكلام دا ازاى يطلع منو كدا انا موجوعة اوى دا مش سليم الى اعرفوا مستحيل يكون نفس الإنسان الى حبيته و اختارتو شكك في اخلاقي
نزت دموعها بحسرة و وجع :- انا لو شوفته بيعمل كدا هقول انى اتعميت أو او اتجننت هقول اى حاجة الا انى اصدق عليه حاجة زى دى ااانا معملتش اى حاجة غير انى حبيته ب بس هو كسرني كسرني انا اكيد بحلم اكيد دا كله محصلش سليم مستحيل يكون اعمل كدا ولا اهاني مستحيل
حطت ايديها على رقبتها باختناق بتحاول تخد نفسها ملامحها ارتسمت عليها الاختناق وشها شاحب دخلت التواليت شغل الماية و وقفت تحتيها
فلاش
سلوى :- خدي بالك سليم بتاع زمان تنسيه دلوقتي لان الى قدامنا واحد تاني خالص سليم اتغير بلاش تتسرعي علشان متتوجعيش
حياة:- تاني يا سلوى نفس الكلام على سليم تاني .. لو العالم كله زعلني سليم مستحيل سليم احسن ما انتوا شايفينو بكتير و الا مكنتش حبيتو
سلوى:- يخوفي يارب إحساسي يطلع غلط و كلام اونكل يطلع غلط يارب نطلع ظلمينو برضو خدي بالك
مليكة بهدوء و ابتسامة ؛- تعرفي لم حصل الى حصل ابوكي مصدقش انى ممكن اعمل فيه كدا حتي لو اهانته مصدقش .. لكن قسوتي و قسوة الايام و الزمن صدق بس علشان انا الى بدأت … فكرك مثلا لو عملتي حركة زى دى فى سليم هيفضل مصدقك و مستني كلمة منك ولا هيصدق الكلام عليكي من غير ما يسمعك انا بقولك فوقي لانكي هتقعي على الارض فوقي يا حبيبتي لانه مش شبهك .. يمكن مالك رحيم عنه سليم واضح عليه قلبته وحشة واخد بى المظاهر بس
حياة اتنهدت بهدوء بتحاول تكون هادية:- لو كل الدنيا ضدي سليم مستحيل يقف معاها عليا عارفه ان لسه بدري بس والله يا مامي سليم لو قعدي معاه هتحبيه و هتقولي ان كلامكم غلط
بعد وقت خرجت كانت مليكة واقفة في الاوضة بقلق:- كل دا في التواليت يا حياة وقعتي قلبي يا بنتي كل دا في التواليت بتعملي اي و … مال شكلك عامل كدا ليه وشك مخطوف ليه اي الى حصل قوليلي يا حبيبتي مالك
حياة مكنتش سامعة امها ولا شايفة جسمها مال و كنت هتقع لوراء مليكة خدتها في حضنها حياة بقت بتصرخ و بتبكي بانهيار و جنون مليكة قلقت عليها اكتر اول مرة تشوف بنتها بالشكل دا بتبكي بقهرة بس مش بتعمل اى حاجة غير انها تبكي مش قادرة تتكلم مليكة بعتدتها عنها:- مالك يا حياة قوليلي حصلل اي ااااي الى حصلك
حياة بوجع و مذل بتبكي:- انتوا صح يا امي انتوا كلامكم كان صح في كل حاجة
حياة كملت بوجع و صرخ :- مامااا الحقينيي
حياة وقعت على الارض اغمو عليها غمضت عيونها بالم و دموع مليكة صرخت بأعلى صوتها حمزة و الشغالين جريو على اوضة حياة
حمزة اتجه ليها قعد على الارض و هو بيحاول يستوعب اول مرة يشوفها بالشكل دا :- اااي الى حصلها يا امي حياة حياة حبيبتي ردى عليا حيااااة
حمزة شالها و جريو على تحت خرجوا برا القصر ركبوا العربية مليكة حطة راس حياة على رجليها و حمزة قعد جانب السواق بعد وقت وصلوا المستشفى و يزن جاه بعد ما الشغالين اتصلوا بيه و قالوا له واقفين في الممر و القلق هيموتهم
بعد شوية خرجت الدكتورة الكل جريو عليها
مليكة بدموع و رجاءا:- ارجوكي قولي بنتي حصلها اي
الدكتورة سكتت و قالت بهدوء :- لازم تدخل العمليات دلوقتي لان دقيقة كمان و هنخسرها بجد لان المرارة حصلها انفجار و ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رواية للحب راي آخر )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *