رواية للحب راي آخر الفصل السادس عشر 16 بقلم عائشة الكيلاني
رواية للحب راي آخر الفصل السادس عشر 16 بقلم عائشة الكيلاني
رواية للحب راي آخر البارت السادس عشر
رواية للحب راي آخر الجزء السادس عشر

رواية للحب راي آخر الحلقة السادسة عشر
سليم شالها و قعد يدوخ بيها بفرح:- بحبككك
نهاية الحلم في الطيارة حياة سندت راسها على الكرسي و نامت و هى مكررة تكون واحدة تانية خلاص هتركز على احلامها و مستقبلها بس
كنت اريد البقاء معاك
بجوارك
لكنك خذلتني
طعنتني ولا تدري
ماذا فعل قلبك فيني
رح ارحل عنك حتي اتعفي من الألم
بعد عشر سنين على فراق سليم و حياة دلوقتي اصبح عمرهم ٢٥
حياة بابتسامة:- اعزائي المشاهدين كدا نكون وصلنا لنهاية حلقتنا استوني بكرا على موعدنا في برنامج هى
حياة قامت من على الكرسي و هى بترجع شعرها لوراء خرجت من الاستديو بلا من القناة كلها و هى في كامل السعادة و الانبساط ركبت عربيتها و قعدت تغني مع الأغنية
حياة بفرح:- اتري الكدب فيه غي عايزني جانبه ملغية سرق مني حياتي علشان يعوض نقصه باذية و بان وشه الى كان خبه و بان الى مش عايزاه و رحمة كل شئ قتله لدوق قلبو طعم اذاه دا ضل الحيطة ولا ضلو مشوفتش منو غير غلو انا الى شافني نجمة بعيدا ولا يمكن ابدا ينزلو اااااه ااااه اااااه تررر تررر تررر ترررر
حياة بدهشة:- يا لهوي هو يوم باين من اوله
سليم نزل من عربيته بعصبية
حياة نزلت بهدوء مزيف:- سوري جدا والله مكنتش اقصد بس انت الى مش مركز مش تفتح ولا هو هلس و خلاص
سليم بصلها ببعض الحادة:- هلس اناا الرائد سليم يتقالو هلسس و بعدين مين فين الى مش مفتح انا ولا انتي يااا ااي الى عامله في شعرك دا قصيه شوية ليتخ.طف منك لا عارفة تسوقي ولا عارفه تكوني ذوق طلامة مش بتهببي تسوقي بتركبي عربيات ليه
حياة بعصبية :- و انت مال اهلك هو كان حد اشتكلك يا عم المصلح و بعدين انت مالك بشعري ااااه تحرش هاا لا بقولك اي انت لو رائد ف انا اشهر مذيعة في الشرق الاوسط و عضو في جمعية حقوق المرأة يعني كلمة كمان هبلغ عنك يا سوسو
قالتها بعفوية ركبت عربيتها و مشيت سليم بص لطيفها :- سوسو
فلاش
سليم بعصبية:- لاخر مرة اقولك الزمي حدودك معايا و الا هقول لاخوكي
حياة:- تصدق خوفت يا سوسو
باك
سليم بابتسامة حزن:- معقول تكون هي نفس الملامح نفس الكلام طريقتها المجنونة عصبيتها سخريتها.. انا مش بعيد عنها ايوة دى حياة بس رجعت امتي و ازاي معرفش
بعد وقت وصلت حياة لبيت صاحبتها فريدة لانها اتجوزت
حياة حضنتها بفرح :- مبرووك يا فيفي
فريدة بفرح:- الله يبارك فيكي يا روحي
حياة بعدت عنها :- بعتذر جدا انى مجتش فرحك غصب عني والله
فريدة:- انتي بترشيني عموما سماح المرة دى
حياة :- طول عمرك قمر و متسامحة فين بقا صهري العزيز علشان ابارك له
في الجنينة
ما خلاص بقا مكنتش واحدة الى تعكنن يومك .. تعال نخرج تلاقي الواد حمزة جاه الواطي بقله شهرين في مصر ولا كلمني
سليم و صاحبو خرجوا و بصو ليها بصدمة
زوج فريدة:- اهلا وسهلا بى الست حياة الدمنهوري الى عاملة فيها رضوى الشربيني انتي مش هتسكوتي غير لم تخلصي على رجالة العالم اااي احنا اعداك ما براحة يا بنتي مش كدا دا انا كنت هطلق فريدة قبل ما اتجوزها بسببك و بعدين اي اغنية ضل حيطة الى بتشغليها لم البرنامج يخلص
فريدة حطت ايديها على راسها بمعنى يا لهوي
حياة:- انتي خاايفة منه ولا اي لا اقوى كدا انا عارفة اتعمل مع الاشكال دى بص يااا اخ اولا انت مريض نفسي روح اتعالج و بعدين انت واخد الكلام على نفسك ليه كدا اهد ل تتشل
فريدة و هى على وشك: البكاء- ما تقول حاجة يا سيدت الرائد حلها انا لسه متجوزة مكملتش شهرين ..
سليم:- اهدي يا انسة هو مش يقصد عيل صغير اعتبره اخوكي
حياة بتسال:- هو انا ليه حاسه انى شوفتك ااااه انت بتاع العربية الى خبطت عربيتي من ساعة و نص صح
اتنهد سليم :- يا صبر اه يا حياة انا الى خبطت عربيتك.. انتي مش فاكرني انا كنت معاكم في المدرسة سليم الانصاري
حياة بهدوء و سخرية :- مش فاكرة سليم مين و انصاري مين تو مش فاكرة الحقيقة فكرني كدا اصلا نسيت فقدة الذاكرة الحمد لله
سليم بصلها بغضب و مشي زوج فريدة بصلها بغيظ و خرج فريدة بصتلها برضو بغيظ و عتاب لكن فضلوا يتكلموا مع بعض
في العربية
حمزة بيغني :- و انااا و سلوى بقينا لبعض تررر اخيرا دى امك نشفت ريقي
سلوى بضحك:- حلوة انا و سلوى دى بجد يا حمزة انت هتحس على دمك و تقولي بحبك امتي
حمزة بهدوء:- لم نتجوز هانت كلها اسبوع و نتجوز يا سلوى و انا و سلوى بقينا لبعض تررر ترررر
أما عند حياة حياة ودعت فريدة و خرجت من الفيلا كانت متجهة لعربيتها الى ركنتها الناحية التانية علشان مفيش مكان لراكنة كانت ماشية و مكنتش واخدة بالها بى الى متجه ليها بى الاسيد فتح الازازة قرب منها و ……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رواية للحب راي آخر )